Gratis proefperiode

Emailsjablonen met korting

Goed uitgevoerde kortingscampagnes trekken nieuwe klanten aan, vergroten de loyaliteit van bestaande klanten en vergroten de bedrijfswinsten. Er is nauwelijks een bedrijf, zowel in de B2C- als in de B2B-sector, dat niet af en toe kortingen biedt op hun producten of diensten. De meeste bedrijven bieden kortingen omdat het hen kan helpen om buiten het seizoen aandelen te verkopen, winst te verhogen en verbeter tegelijkertijd de klantentevredenheid. Ik bedoel, wie houdt er niet van als ze iets vinden waar ze naar op zoek zijn voor een lagere prijs?

Ticket-voorbeeld-kortingscode-aanbieding

Soms zijn er echter geen kortingen beschikbaar, en dat is waar het lastig kan worden. Omgaan met kortingsonderhandelingen is een uitdaging voor zowel consumenten die om kortingen vragen als verkoop-/klantenserviceteams die moeten voldoen aan hun de verwachtingen van klanten zonder de winstmarges van hun bedrijf te vernietigen.

In dit artikel gaan we het hebben over:

  1. Waar bedrijven rekening mee moeten houden voordat ze kortingen aanbieden.
  2. Wat is een email met een kortingsaanbieding en waarom is het belangrijk.
  3. Hoe u uw eigen email met kortingsaanbieding schrijft.
  4. Emailsjablonen met kortingsaanbieding.
  5. Tips voor consumenten die om korting willen vragen.
  6. Emailsjablonen voor kortingsverzoeken.
  7. Tips voor bedrijven die moeten reageren op kortingsverzoeken.
  8. Emailsjablonen voor kortingsverzoeken.

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates.

Try LiveAgent

Dingen om te overwegen voordat u kortingen geeft

Op basis van de fase waarin uw bedrijf zich bevindt, het aantal klanten dat u heeft, de soorten producten die u aanbiedt en uw prijsstrategie: kortingen kunnen een enorme bron van ROI zijn of, als alternatief, verliezen veroorzaken die uiteindelijk uw bedrijfsresultaten negatief zullen beïnvloeden . Hier zijn enkele van de meest kritische dingen die u in gedachten moet houden voordat u kortingsaanbiedingen lanceert.

Evalueer uw winstmarges

Hoewel het aanbieden van 50% korting op bepaalde artikelen aantrekkelijk lijkt, moet u er zeker van zijn dat u altijd een winstgevende marge heeft , anders kunt u geld verliezen met uw strategie voor kortingsaanbiedingen. Haal de cijfers bij elkaar voordat u een kortingscampagne lanceert om te bepalen wat u uw klanten comfortabel kunt veroorloven en toch winst maakt op elke verkoop.

Emailsjablonen met korting
Afbeelding met dank aan EDUCBA

Houd rekening met hogere kosten voor klantenacquisitie

Het aanbieden van kortingen kan een trefzekere manier zijn om nieuwe klanten aan te trekken, maar het heeft ook invloed op uw typische klantenacquisitiekosten. Om de maximale waarde uit uw kortingscampagnes te halen, moet u nieuwe klanten converteren naar trouwe kopers door uw relatie met hen te onderhouden. Door dit te doen, wordt hun levenslange waarde verhoogd en zijn de hogere kosten voor het werven van klanten gerechtvaardigd.

Emailsjablonen met korting
Afbeelding met dank aan Top News In World

Zorg ervoor dat uw kortingen uw doelgroep aantrekken

Voordat u een verkoopcampagne uitvoert om nieuwe klanten te werven, moet u overwegen of uw kortingen daadwerkelijk het type klanten zullen aantrekken dat u echt wilt. Onthoud dat grote kortingen waarschijnlijk kopers van deals aantrekken, wat betekent dat uw nieuw aangetrokken kopers in de toekomst niet zullen worden omgezet in klanten voor de lange termijn.

Pas op voor de mogelijke negatieve impact op uw merk

Hoewel verkoopkortingen een effectief middel kunnen zijn om snel inkomsten te genereren, moet u ervoor zorgen dat u alle risico’s en mogelijk rampzalige valkuilen zorgvuldig hebt overwogen. Consumenten kunnen snel wennen aan prijsverlagingen en velen zullen niet blijven hangen wanneer uw prijzen weer normaal worden of stijgen. Bovendien kunnen kortingen uw eigen gebrek aan vertrouwen in uw merk uitstralen en een lagere waargenomen waarde voor uw producten opleveren.

Overweeg kortingen aan specifieke klantengroepen aan te bieden

Het aanbieden van kortingen aan iedereen kan een enorm risico zijn voor uw totale winstmarge. Overweeg om exclusieve kortingen aan te bieden aan specifieke klantgroepen in plaats daarvan (zoals studenten, gezondheidswerkers, militairen, enz.). Op deze manier kunt u profiteren van kortingen en uw klantenbestand uitbreiden zonder uw marges te schaden of uw merkwaarde te verminderen.

Emailsjablonen met korting

Denk na over hoe u de productwaarde kunt aantonen zodra de korting afloopt

Hoewel uw marketinginspanningen ernaar streven klanten en prospects ervan te overtuigen dat uw product nuttig is en hun leven zal verbeteren, kunnen kortingen vaak de waarde van uw product ondermijnen. Daarom moet u nadenken over hoe u de waarde van uw product kunt aantonen en uw klanten kunt behouden zodra de korting voorbij is.

“Apple is een merk dat is gebouwd op nieuwheid en urgentie, dus hoewel hun producten nooit in de uitverkoop gaan, kunt u korting krijgen voor inruil of upgrades, waardoor klanten trouw blijven.”

Erin Sykes, een retail- en verkoopstrateeg

Wat is een email met een kortingsaanbieding? Waarom is het belangrijk voor uw bedrijf?

Zoals de naam al doet vermoeden, wordt een email met een kortingsaanbieding gebruikt om uw klanten te informeren over een speciale korting. Het kan een algemene korting zijn voor alle artikelen in uw winkel, maar ook een coupon of een kortingscode die u kunt gebruiken bij het afrekenen. Het aanbieden van kortingen is een gangbare praktijk die door alle bedrijven wordt gebruikt omdat het echte resultaten oplevert. Hier is een handvol statistieken a> die deze verklaring ondersteunen:

  • De overgrote meerderheid van de klanten (93%) gebruikt het hele jaar door kortingscodes.
  • Gevraagd naar de afgelopen week, beweert 60% van de consumenten dat ze in die tijd een kortingscode hebben gebruikt.
  • Driekwart van alle klanten geeft aan bewust in hun inbox te kijken op zoek naar kortingscodes.

Interessant genoeg is er neuropsychologisch onderzoek om te bewijzen dat coupons klanten gelukkiger maken. Een studie van de Claremont Graduate University heeft aangetoond dat het ontvangen van een voucher van 10% het oxytocinegehalte met wel 38% kan verhogen, en deelnemers die coupons hebben ontvangen, waren ook 11% gelukkiger en voelden zich meer ontspannen.

Dus, hoe kunt u kortingscodes implementeren in uw marketingstrategie? De gemakkelijkste manier is via emailcampagnes.

Emailsjablonen met korting

Tips voor het schrijven van effectieve emails met kortingsaanbiedingen

Beginnen met een lege pagina kan ontmoedigend en frustrerend zijn. Om u te helpen, hebben we een lijst met tips gemaakt waarmee u rekening moet houden bij het schrijven van emails met kortingsaanbiedingen. Als u nog steeds geen zin hebt om uw eigen kortingsmails te schrijven, scroll dan naar beneden en kopieer en plak onze kant-en-klare emailsjablonen met kortingsaanbiedingen.

  • Kies de juiste toon: zorg voor een consistente toon in al uw e-mails. Als al uw berichten een formele toon hebben, kunnen uw klanten verrast zijn (als ze niet beledigd zijn!) wanneer ze uit het niets een meer ontspannen bericht ontvangen.
  • Wees beknopt: kom snel ter zake. Uw klanten hebben een beperkte aandachtsspanne en hun tijd is kostbaar. Een effectieve email moet gemakkelijk te scannen zijn en het gemakkelijk maken om de belangrijkste informatie (de kortingsaanbieding/code) te vinden.
  • Focus op de waarde: houd uw email gericht op de waarde die u de gebruiker biedt, namelijk de kortingscode.
  • Maak gebruik van urgentie: vermeld de einddatum van uw aanbieding. Dit wekt het gevoel van urgentie op en moedigt uw klanten aan om snel te handelen.
Emailsjablonen met korting
Automatiseer uw kortingsemails door LiveAgent emailsjablonen te maken

E-mailsjablonen met kortingsaanbieding

Email met formele kortingsaanbieding

Ideeën voor onderwerpregel:

  1. X% korting – vindt u kortingscode erin
  2. Speciale aanbieding: X% korting

Email met een informele kortingsaanbieding

Ideeën voor onderwerpregel:

  1. Mis uw X% korting niet!
  2. X% korting – kortingscode binnen!

Emailsjablonen voor sectorspecifieke kortingsaanbiedingen

email met eCommerce-korting

Ideeën voor onderwerpregel:

  1. X% korting op alle artikelen!
  2. Alleen vandaag: X% korting op alle artikelen!
  3. X% korting op uw favoriete [producten]

SaaS (software as a service) kortingsemail

Ideeën voor onderwerpregel:

  1. X% korting op alle abonnementen!
  2. Krijg X% korting op alle abonnementen!

Verschillende soorten emailsjablonen voor kortingsaanbiedingen

Algemene email met kortingscode

Ideeën voor onderwerpregel:

  1. X% korting op alles!
  2. X% korting – ontvang uw kortingscode
  3. Speciale kortingscode: X% korting!

Kortingscode na aanmelding voor een nieuwsbrief

Ideeën voor onderwerpregel:

  1. Welkom! Dit is uw kortingscode:
  2. Welkom bij onze nieuwsbrief + bonus…
  3. Nieuwsbrief + speciale korting!

Email met aanbieding voor beperkte tijd

Ideeën voor onderwerpregel:

  1. X% korting – tijdelijke aanbieding!
  2. X% korting, alleen deze week!
  3. Tijdelijke aanbieding: krijg X% korting!

Korting aanvragen: 10 tips voor consumenten

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom u een lagere prijs nodig heeft of wenst te krijgen dan voorgesteld. Trouwens, iedereen houdt van de potentiële besparingen en de feel-good-factor om je een weg te banen naar een betere deal. Vaker wel dan niet, kunt u voor zo ongeveer alles een speciale prijs vragen en deze krijgen als u weet hoe en wanneer u dit moet vragen. Laten we enkele tips bespreken die u kunnen helpen kortingsprijzen te krijgen van detailhandelaren, verkopers en serviceproviders.

  1. Doe uw onderzoek: een beetje online onderzoek doen is altijd handig voordat je gaat onderhandelen. Het geeft u een beter begrip van wat u wilt, wat concurrenten momenteel aanbieden, wat een redelijke prijs zou zijn en wat u kunt gebruiken om een verkoper/verkoper over te halen u een gereduceerde prijs te geven.
  1. Weet wanneer je moet vragen: Onthoud dat er bepaalde tijden zijn – zoals het einde van de dag, het einde van de maand, het einde van het boekjaar of na de vakantie – waarop je een grotere kans hebt om korting te krijgen, omdat verkopers graag last-minute deals sluiten om hun verkoopdoelen te halen.
Emailsjablonen met korting
  1. Stel de juiste vragen: Bij het onderhandelen over kortingen kunnen bepaalde zinnen en vragen u helpen het gewenste resultaat te bereiken. Enkele goede voorbeelden zijn: “Alles wat ik in mijn budget heb is X”, en “Ik geef je X als we deze deal nu kunnen sluiten”, of “Is dat het beste wat u kunt doen?”
  1. Praat met de juiste persoon: Het heeft geen zin om te proberen te onderhandelen met iemand die gewoon geen korting kan autoriseren. Als u erachter komt dat de persoon met wie u spreekt, u geen kortingsprijs kan bieden, neem dan contact op met de besluitvormer, zoals een manager, die de bevoegdheid heeft om een korting goed te keuren.
  1. Geef ze een solide reden: Deze werkt vooral goed in het geval van B2B- en SaaS-bedrijven. In plaats van simpelweg een korting te eisen, kun je iets waardevols teruggeven, zoals het schrijven van een recensie, het verstrekken van een verwijzing, of bereid zijn om uw bedrijf te presenteren als een case study.
Emailsjablonen met korting
  1. Profiteer van kortingen voor vroegtijdige betaling: In veel sectoren is het standaardgebruik om kortingen voor vroegtijdige betaling aan te bieden. Verkopers kunnen sneller betaald worden, wat de cashflow versnelt en het risico op te late betaling of niet-betaling vermindert. Daarom kan vroeg betalen een geweldige manier zijn om kortingen te krijgen.
  1. Vermeld de lagere prijs van een concurrent: Wees niet bang om te wijzen op het lagere tarief van een concurrent. Veel bedrijven zijn zelfs bereid om kortingen te geven als u kunt bewijzen dat hun concurrenten goedkopere prijzen aanbieden. Een beetje onderzoek vooraf zal u uitwijzen of de prijzen van de winkelier redelijk zijn.
Emailsjablonen met korting
DICK’S Sporting Goods prijs wedstrijdoverzicht
  1. Ga voor extra’s: Als u geen gewenste korting kunt krijgen, bedenk dan welke extra’s de verkoper u relatief eenvoudig zou kunnen aanbieden – gratis levering, gratis installatie, een gratis upgrade, enz. Heel vaak zijn bedrijven al bereid om deze voordelen aan te bieden, omdat ze goedkoper zijn dan de prijs verlagen, maar de klant nog steeds blij maken.
  1. Houd een beleefde toon: Probeer een beleefde, respectvolle en positieve benadering te hebben tijdens het onderhandelingsproces. Niemand wil een onbeleefd en opdringerig persoon helpen, maar de meeste verkopers zullen een aardig, vriendelijk persoon op elke mogelijke manier willen helpen.
  1. Wees klaar om over te stappen: wees niet bang om gewoon weg over te stappen als u niet de prijs krijgt die u wilt. Hoewel het meestal duurder is om nieuwe klanten aan te trekken, zijn bedrijven misschien bereid om de extra mijl te gaan om bestaande klanten te behouden, vooral wanneer ze beseffen dat ze op het punt staan om over te stappen.

Tevreden klanten zijn de beste klanten

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Badges

Emailsjablonen voor kortingsverzoeken voor consumenten

Als het gaat om het vragen om korting van een bedrijf, hetzij als prospect of als loyale klant, zijn er twee belangrijke dingen om te onthouden: zorg voor een beleefde, positieve en professionele tone, en een goede uitleg geven waarom u de vermelde prijs niet kunt betalen (of waarom u denkt dat het accepteren van uw kortingsverzoek gunstig zijn voor beide partijen). Hier zijn enkele voorbeelden van sjablonen voor kortingsverzoeken die u kunt gebruiken:

Gemeenschappelijke email voor kortingsaanvragen

Algemeen verzoek om korting

Specifiek kortingsverzoek

Tips voor het reageren op kortingsverzoeken van klanten

Welke producten of diensten u ook aanbiedt, u zult waarschijnlijk potentiële klanten of bestaande klanten tegenkomen die om kortingen vragen die u niet van plan was te geven. Door simpelweg akkoord te gaan met het verstrekken van een korting, toont u echter aan dat uw product/dienst uw vraagprijs niet waard is en dat uw klantenrelatie op het verkeerde been wordt gezet. Hier zijn enkele tips over hoe u effectief kunt onderhandelen over kortingsverzoeken voor een win-win resultaat en hoe u op een professionele manier kunt reageren:

  • Vraag de potentiële klant waarom het betalen van de vermelde prijs een probleem voor hen is om erachter te komen of het vragen om een korting deel uitmaakt van hun standaard onderhandelingsstrategie, of dat ze uw product echt niet kunnen betalen voor de vermelde prijs.
  • Erken het verzoek, maar leid het gesprek af van de prijs door uit te leggen hoe uw product/dienst meer waarde biedt dan die van uw concurrenten en door de voordelen van uw product te benadrukken.
  • Weiger het kortingsverzoek, maar verhoog de waarde van de deal door extra voordelen te bieden voor de voorgestelde prijs (bijv. gratis add-ons, verlengde garantie, gratis training, enz.)
  • Ga akkoord met een korting terwijl u de voorwaarden van de deal wijzigt (zoals het vergroten van de ordergrootte, het wijzigen van de omvang van de bestelling, het verlengen van het contract, enz.)
  • Ga alleen akkoord met het geven van een korting als u er een duidelijk voordeel voor terugkrijgt (langer contract, grote aanbetaling, casestudy, verwijzing, beoordeling, enz.)
  • Als u bereid bent een korting aan te bieden, vraag dan wat zij denken dat een passende korting zou zijn en kijk of hun verzoek redelijk en acceptabel is voor uw bedrijf.
  • Als u niet aan het verzoek van een klant kunt voldoen en geen korting kunt aanbieden, leg dan uit waarom uw prijsstelling gerechtvaardigd is en waarom dat het beleid van uw bedrijf is.

Ready to put your discount templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

Korting verzoek-antwoord emailsjablonen

Gebruik de volgende email templates als richtlijnen wanneer u moet reageren op klanten die om korting vragen.

Onderhandelen over een kortingsverzoek #1

Onderhandelen over een kortingsverzoek #2

Een kortingsverzoek afwijzen #1

Een kortingsverzoek afwijzen #2

Een kortingsverzoek accepteren #1

Een kortingsverzoek accepteren #2

Emailsjablonen met kortingsaanbieding – Veelgestelde vragen

Moet ik een kortingsaanbieding naar al mijn contacten sturen?

Emailsjablonen met korting

Het hangt af van uw algemene strategie. U kunt ofwel een kortingsaanbieding sturen naar al uw klanten of deze communicatie richten aan een exclusieve groep zoals niet-geëngageerde potentiële klanten. Als u besluit om het laatste te doen, zorg er dan voor dat contacten die niet in de aanbieding zijn opgenomen, er niets van te weten komen.

Moet ik de ontvangers van een email met een kortingsaanbieding informeren over de exacte verlaagde product-/serviceprijs?

Aanvrager

Meestal informeren bedrijven hun potentiële klanten over de hoogte van een korting in procenten, of presenteren ze een voor- en naprijs. U kunt ook een link naar uw prijzen opnemen en daar alle relevante informatie verstrekken. Investeer wat tijd in A/B-tests door twee verschillende emails naar dezelfde groep klanten te sturen en te kijken welke betere resultaten oplevert.

Wat is beter, een eenvoudige email of een visueel aantrekkelijk bericht?

Emailsjablonen met korting

Emailsjablonen met korting zijn bedoeld om de aandacht te trekken en een ontvanger te overtuigen een bepaalde actie te ondernemen. Daarom zal het verzenden van een goed ontworpen, visueel aantrekkelijke email waarschijnlijk betere resultaten opleveren dan een bericht zonder opmaak. Als u Google “email met korting” gebruikt, vindt u veel voorbeelden, die allemaal kleurrijk en flitsend zijn met grote kortingen. Het is het beste om dit pad te volgen.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik een kortingsaanbieding naar al mijn contacten sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het hangt af van uw algemene strategie. U kunt ofwel een kortingsaanbieding sturen naar al uw klanten of deze communicatie richten aan een exclusieve groep zoals niet-geëngageerde potentiële klanten. Als u besluit het laatste te doen, zorg er dan voor dat contactpersonen die niet in het aanbod zijn opgenomen er niets van te weten komen .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is beter, een simpele email of een visueel aantrekkelijk bericht? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Emailsjablonen met korting zijn bedoeld om de aandacht te trekken en een ontvanger te overtuigen een bepaalde actie te ondernemen. Daarom zal het verzenden van een goed ontworpen, visueel aantrekkelijke email waarschijnlijk betere resultaten opleveren dan een bericht zonder opmaak. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik de ontvangers van een email met een kortingsaanbieding informeren over de exacte verlaagde product-/serviceprijs? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Meestal informeren bedrijven hun potentiële klanten over de hoogte van een korting in procenten, of presenteren ze een voor- en naprijs. U kunt ook een link naar uw prijzen opnemen en daar alle relevante informatie verstrekken. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.