Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor een prijsverhoging

Emailsjablonen voor een prijsverhoging

Prijsverhogingen zijn een onvermijdelijk onderdeel van de groei van elk bedrijf, zowel in de B2C- als in de B2B-sector. Een prijsverhoging doorstaan ​​zonder huidige klanten te verliezen, is vooral een uitdaging voor de meeste B2B-bedrijven. De manier waarop u uw gebruikers informeert over een stijging van uw product- of serviceprijs, kan van invloed zijn op de vraag of ze ervoor kiezen om loyaal te blijven aan uw merk of op zoek gaan naar goedkopere alternatieven. Hieronder vindt u enkele goede praktijken en 7 emailsjablonen voor prijsverhogingen die u kunt gebruiken om het nieuws aan uw klanten te vertellen.

emailsjabloon voor een prijsverhoging van Netflix
Aankondiging van een prijsverhoging van Netflix

Hoe klanten op de hoogte stellen van prijsverhogingen

  1. Informeer klanten vooraf: communiceer de prijsverhoging zodra u de beslissing neemt en voordat de nieuwe prijzen van kracht worden. Zorg ervoor dat uw klanten wat tijd hebben om zich aan het nieuwe aanbod aan te passen, hun budget opnieuw te beoordelen of de markt te onderzoeken voor alternatieven.

  1. Geef de reden(en) achter de prijsverhoging door: of het nu gaat om hogere bedrijfskosten of de noodzaak om uw product/dienst te verbeteren – maak het klanten duidelijk dat u niet op winst nastreeft, maar alleen reageert op de veranderende marktomgeving.

  1. Leg uit welke waarde uw klanten zullen krijgen: concentreer u op de waarde die uw klanten zullen ontvangen na de prijsverhoging – zoals het toevoegen van nieuwe essentiële productfuncties waar ze om hebben gevraagd, het verbeteren van de serviceprestaties, het zorgen voor een betere klantenondersteuning, enz.

  1. Laat ze genieten van de huidige prijzen: zet negatief nieuws om in een omzetstijging vóór de daadwerkelijke prijsverhoging door extraatjes aan te bieden aan uw bestaande klanten, bijv. waardoor ze de kans krijgen om tot een bepaalde tijd te upgraden naar een jaarplan voor de oude prijs.

  1. Probeer niet verontschuldigend te klinken: als bedrijf heeft u het volste recht om uw prijzen af ​​en toe te verhogen, wanneer u daar een goede reden voor heeft. Als u te verontschuldigend klinkt bij het aankondigen van uw prijsverhoging, ondermijnt u de waarde van uw product.

Emailsjablonen voor een prijsverhoging
Aankondiging van een prijsverhoging door Adobe

7 Emailsjablonen voor prijsverhoging voor B2B

Sjabloon 1: Snelle aankondiging

Sjabloon 2: Gericht op voordelen

Sjabloon 3: Loyale klanten

Sjabloon 4: Vooraankondiging

Sjabloon 5: speciale deal

Sjabloon 6: Gratis gebruikers

Sjabloon 7: Het goede nieuws, het slechte nieuws

Discover all that LiveAgent has to offer with our free trial!

Enjoy the fastest chat widget on the market, advanced automation, robust ticketing, and free call center capabilities
with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

Terug naar sjablonen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .