Welkomemails zijn een geweldig hulpmiddel om een verbinding tot stand te brengen met nieuwe klanten. Ze zetten de toon voor toekomstige communicatie en geven de klant een kijkje in de communicatiestijl van uw bedrijf. Daarom zijn welkomemails een integraal onderdeel van elk eCommerce-bedrijf.
Welkomstberichten vallen in de categorie van transactionele emails, dit zijn soorten emails die automatisch worden verzonden nadat consumenten op de een of andere manier met u hebben gereageerd. Wanneer correct gebruikt, kunnen transactionele emails merkloyaliteit opbouwen en het rendement op investering verhogen terwijl ze uw merk een stem geven en geweldige business-to-customer-relaties opbouwen voor zowel B2B- als B2C-bedrijven .
Welkomberichten zijn enkele van de belangrijkste soorten transactionele emails. Ze stellen u in staat om vanaf het begin een verbinding tot stand te brengen tussen een potentiële klant en het merk van uw online winkel.
Laten we zonder verder oponthoud verder gaan met enkele welkomemailsjablonen die u kunt gebruiken om:
We’re super excited to see you join the [online store] community.
We hope you will be happy with [products offered by the online store] and that you will shop with us again and again.
Our goal is to offer the widest range of [products offered by the online store] at the highest quality. If you think we should add any items to our store, don’t hesitate to contact us and share your feedback.
Until then, enjoy your shopping!
Best,
[store owner’s signature]
Thank you for creating a [company name] account. We are more than happy to have you on board.
Please make yourself at home and enjoy shopping with us.
But before you start, here’s a short tutorial we created for our new clients. It will help you find the best fit based on size, color, and body type.
[link to or embedded video]
See you around,
The Customer Experience Team at [online store]
We’re sending this email to confirm that your account at [company name] was created successfully.
Click this button to log in to your account and start shopping:
[Button] Go to my account
It’s great that you are now a part of the [company name] family! If you have a minute, please read a few words from [online store]’s owners.
[Short message from the owner]
Cheers,
[company name]’s Customer Service Team
Er bestaat niet zoiets als een ideale lengte voor een welkomemail, aangezien de manier waarop uw welkomemail klinkt en eruitziet, afhangt van uw doelen. U kunt het behandelen als een eenvoudig eenrichtingsbericht dat een ontvanger informeert dat het aanmaken van een account is gelukt en dat hij kan beginnen met winkelen. U kunt ook gebruikmaken van een welkomemail om een nieuwe potentiële klant te begroeten en kennis te laten maken met uw online winkel. Dat betekent dat u hen kort informeert over uw missie, visie en wat voor u als ondernemer belangrijk is. Misschien wilt u ook de waarde benadrukken die uw potentiële klant kan krijgen door bij u te winkelen.
De lijst met mogelijke aanvullende onderwerpen gaat maar door en daarom is het moeilijk om de “ideale” lengte van een welkomemail te definiëren. Een tip die we u kunnen geven is om beknopt te zijn. Rek uw bericht niet uit en probeer niet te veel informatie in één email op te nemen. Denk aan de korte aandachtsspanne van mensen, die met het jaar nog korter lijkt te worden. Beschouw een welkomemail als een kans om nieuwe gebruikers te begroeten en voeg, indien nodig, een alinea toe over zaken die voor u belangrijk zijn.
De tijd die verstrijkt tussen het aanmaken van een account en het ontvangen van een welkomstmail lijkt misschien een probleem dat eigenaren van online winkels niet zou moeten storen, maar dat is een verkeerde veronderstelling.
Welkomemails, die ook als bevestigingsberichten kunnen worden gebruikt, moeten onmiddellijk worden verzonden nadat een gebruiker zich heeft geregistreerd of een online winkelaccount heeft aangemaakt. Het moet letterlijk binnen enkele seconden in de inbox van de gebruiker worden afgeleverd. Anders kunnen ze zich zorgen gaan maken dat er iets mis is gegaan met hun registratie of dat hun account inactief is. Ze zullen ofwel contact opnemen met uw contactcenter of, erger nog, ontmoedigd raken en afzien van aankoop. We zijn ons ervan bewust dat sommige emailsystemen 3-5 minuten na registratie een welkomemail kunnen sturen. Er zijn twee manieren om een dergelijk probleem op te lossen: ten eerste wijzigt u het mailingsysteem en ten tweede geeft u een bericht weer met de tekst “Het kan tot 5 minuten duren voordat uw welkomemail ontvangt nadat een gebruiker op de knop “registreren/een account maken” heeft gedrukt.
Net als bij de ideale lengte van een welkomemail, is er geen lijst met informatie die in elk bericht moet worden vermeld. Wat moet of kan worden opgenomen, is uiteraard een begroeting, die eenvoudig of complexer kan zijn, en wat aanvullende informatie, afhankelijk van het doel van uw welkombericht.
Zoals eerder vermeld, kan deze informatie betrekking hebben op de missie en visie van uw ecommercebedrijf, of kan het ook korte installatie-instructies, een kort bericht van de CEO of een lijst met principes bevatten. Het kan ook “nuttige links” of een oproep tot actie bevatten die nieuwe gebruikers aanmoedigt om informatie over de winkel met de wereld te delen.
Het is het beste om één extra stukje informatie te kiezen en u te concentreren op het overbrengen van de boodschap. Probeer niet te veel advies of nieuws in één welkomemail te stoppen, want we kunnen u verzekeren dat uw nieuwe klanten er hoe dan ook geen 10 minuten aan besteden.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat is de ideale lengte van een welkomemail? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Er bestaat niet zoiets als een ideale lengte voor een welkomemail, zoals de manier waarop uw welkomemail klinkt en eruitziet, hangt af van uw doelen. Een tip die we u echter kunnen geven, is om beknopt te zijn. Rek uw bericht niet uit en probeer niet te veel informatie in één email op te nemen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe snel moet een welkomemail worden verzonden na een accountregistratie? ?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Welkomemails, die ook als bevestigingsberichten kunnen worden gebruikt, moeten onmiddellijk worden verzonden nadat een gebruiker zich heeft geregistreerd of een online winkelaccount heeft aangemaakt .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Welke informatie moet in een welkomemail staan?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Er is geen lijst met informatie die in elk welkombericht moet worden vermeld. U moet echter een begroeting en wat aanvullende informatie opnemen, zoals korte installatie-instructies, een kort bericht van de CEO, handige links of CTA. ” } }] }Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.