Ecommerce welkomemailsjablonen

Welkomemails zijn een geweldig hulpmiddel om een verbinding tot stand te brengen met nieuwe klanten. Ze zetten de toon voor toekomstige communicatie en geven de klant een kijkje in de communicatiestijl van uw bedrijf. Als zodanig zijn welkomstmails een integraal onderdeel van elk eCommerce-bedrijf.

Ecommerce welkomemailsjablonen - App - Uploads - 2021 - 03 - Fiverr Welcome Email.png

De rol van welkomemails in ecommerce

Welkomberichten vallen in de categorie van transactionele emails, dit zijn soorten emails die automatisch worden verzonden nadat consumenten op de een of andere manier met u hebben gereageerd. Wanneer correct gebruikt, kunnen transactionele emails merkloyaliteit opbouwen en het rendement op investering verhogen terwijl ze uw merk een stem geven en geweldige business-to-customer-relaties opbouwen voor zowel B2B- als B2C-bedrijven .

Welkomberichten zijn enkele van de belangrijkste soorten transactionele emails. Hiermee kunt u vanaf het begin een verbinding maken tussen een potentiële klant en het merk van uw online winkel.

Laten we zonder verder oponthoud verder gaan met enkele welkomemailsjablonen die u kunt gebruiken om:

  • Laat iemand weten dat ze een account hebben aangemaakt of zich hebben geabonneerd om uw emails te ontvangen
  • Bedank gebruikers voor hun deelname aan uw online winkelcommunity
  • Informeer de gebruiker over wat zijn abonnement inhoudt door te zeggen hoe vaak hij emails van u kan verwachten
  • Informeer de gebruiker over wat zijn abonnement inhoudt door te zeggen hoe vaak hij emails van u kan verwachten
  • Moedig gebruikers aan om uw online winkel te volgen op sociale media
  • En veel meer
De rol van welkomemails in ecommerce - App - Uploads - 2021 - 03 - Paulas Choice Welcome Email.png

Ecommerce: onderwerpregels per welkomemail

  • Welkom aan boord!
  • Graag tot ziens bij [online winkel]
  • U bent er eindelijk, [naam ontvanger]
  • Leuk dat u lid wordt van [online winkel]
  • U maakt nu deel uit van de [online winkel]-familie!

Sjablonen voor welkommail voor ecommerce

Welkomemailsjabloon 1


Hello [recipient’s name],

We’re super excited to see you join the [online store] community.

We hope you will be happy with [products offered by the online store] and that you will shop with us again and again.

Our goal is to offer the widest range of [products offered by the online store] at the highest quality. If you think we should add any items to our store, don’t hesitate to contact us and share your feedback.

Until then, enjoy your shopping!

Best,
[store owner’s signature]

Welkomemailsjabloon 2


Hey [recipient’s name]! Welcome to our store!

Thank you for creating a [company name] account. We are more than happy to have you on board.

Please make yourself at home and enjoy shopping with us.

But before you start, here’s a short tutorial we created for our new clients. It will help you find the best fit based on size, color, and body type.

[link to or embedded video]

See you around,
The Customer Experience Team at [online store]

Welkomemailsjabloon 3


Hey there!

We’re sending this email to confirm that your account at [company name] was created successfully.

Click this button to log in to your account and start shopping:

[Button] Go to my account

It’s great that you are now a part of the [company name] family! If you have a minute, please read a few words from [online store]’s owners.

[Short message from the owner]

Cheers,
[company name]’s Customer Service Team

Peter Komornik

LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning bieden aan onze klanten.

Peter Komornik, CEO
logo slido black

Frequently asked questions

Wat is de ideale lengte van een welkomemail?

Er bestaat niet zoiets als een ideale lengte voor een welkomemail, aangezien de manier waarop uw welkomemail klinkt en eruitziet, afhangt van uw doelen. Een tip die we u echter kunnen geven, is om beknopt te zijn. Rek uw bericht niet uit en probeer niet te veel informatie in één email op te nemen.

Hoe snel moet een welkomstmail worden verzonden na een accountregistratie?

Welkomemails, die ook als bevestigingsberichten kunnen worden gebruikt, moeten onmiddellijk worden verzonden nadat een gebruiker zich heeft geregistreerd of een online winkelaccount heeft aangemaakt.

Welke informatie moet in een welkomstmail staan?

Er is geen lijst met informatie die in elk welkombericht moet worden vermeld. U moet echter een begroeting en wat aanvullende informatie opnemen, zoals korte installatie-instructies, een kort bericht van de CEO, handige links of CTA.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.