Gratis proefperiode

Welkomstemailsjablonen

Welkomstemails zijn een van de belangrijkste stappen bij het het opbouwen van langdurige relaties met nieuwe klanten of prospects die net hun beslissing in het voordeel van uw bedrijf hebben genomen. De indruk die uw welkomst-/introductiebericht achterlaat, heeft een enorme impact op het succes van uw algehele emailmarketinginspanningen. Onderzoek toont echter aan dat slechts 57,7% van de merken welkomstmails stuurt naar hun nieuw geabonneerde gebruikers.

Wat is een welkomst-/introductie email?

Een welkomstemail of een introductie email is de eerste die uw abonnees, klanten of klanten ontvangen direct na hun eerste interactie met uw bedrijf. Het kan verschillende doelen dienen, zoals het introduceren van uw merk/product/dienst bij klanten, het aanmoedigen van volgende stappen of het geruststellen van de klant van hun keuze. De kracht van een welkomstmail om de betrokkenheid van gebruikers te vergroten en meer merkloyaliteit op te bouwen, mag niet worden onderschat. In feite suggereren onderzoeken dat:


74% van de mensen verwacht een welkomstmail te ontvangen onmiddellijk nadat ze zich op uw lijst hebben ingeschreven.

Abonnees die een welkomstmail ontvangen, tonen 33% meer betrokkenheid bij het merk.

De gemiddelde open rate voor welkomstmails is 50%, waardoor ze 86% effectiever zijn dan nieuwsbrieven.

Welkomst-e-mails genereren 4x meer openingen en 5x meer klikken dan reguliere emailmarketingcampagnes.

Het conversiepercentage voor welkomstmails is 0,94% vergeleken met 0,10% voor een typische email.

Welkomstmails gemiddeld genereren tot 320% meer inkomsten per email dan andere promotionele emails.
LiveAgent onboarding welkomstemailsjabloon
Voorbeeld van welkomstmail

20 welkomstemail/introductie email onderwerpregelvoorbeelden

Aangezien alleen de onderwerpregel de bepalende factor is of 47% van de mensen uw email zal lezen of niet, is de juiste onderwerpregel de basis van een goede introductie email. Hier enkele bewezen onderwerpregels voor welkomstmails die u aan uw merk kunt aanpassen en meteen kunt gebruiken:

  1. Graag tot ziens aan boord! Hier leest u hoe u aan de slag gaat
  2. [NAAM], we zijn blij dat u er bent!
  3. Benieuwd hoe [PRODUCT] werkt?
  4. Welkom bij [MERK]! Handige links om u op weg te helpen
  5. Welkom bij [MERK]! Geniet van €10 korting op je eerste bestelling
  6. Welkom! Hier is uw kortingscode
  7. Welkom bij [MERK]! Belangrijke volgende stappen
  8. Welkom aan boord! Dit is wat het volgende is
  9. Welkom bij [MERK]! Doe alsof u thuis bent
  10. Klaar om op te stappen? Welkom bij [MERK]!
  11. Het is officieel, u staat op de lijst!
  12. Welkom bij [MERK]! Laten we elkaar leren kennen
  13. Leuk dat u op de lijst staat! Laten we erin duiken
  14. Welkom! Hoe kan ik [PRODUCT] nuttiger voor u maken?
  15. Nu u binnen bent, laten we aan de slag gaan!
  16. Uw [MERK]-reis begint nu
  17. We zijn verheugd u te hebben, [NAAM]!
  18. Het is officieel, u staat op de lijst!
  19. Goede beslissing. Welkom in onze familie! 😊
  20. Welkom bij [MERK], shop nu ♥

5 voorbeelden van welkomstmailsjablonen

Een professionele introductie email/welkomstemail aan nieuwe klanten of abonnees kan de volgende belangrijke elementen bevatten:

  • Waardering tonen voor het aanmelden/klant worden
  • Herformuleren van de waardepropositie van uw merk/product/dienst
  • Markering van de volgende onboarding-stappen
  • Handige bronnen en handleidingen met een call-to-action weergeven
  • Uitleggen wat u kunt verwachten van uw volgende emails
  • Klanten aanmoedigen om verder te gaan als ze vragen hebben of hulp nodig hebben
  • Het verstrekken van uw contactgegevens, links naar sociale media-pagina’s

Bekijk deze welkomstmailsjablonen die u in uw zakelijke communicatie kunt gebruiken.

Welkomstemailsjabloon voor nieuwe abonnees

Welkom bij de proefemail sjabloon

Productgerichte welkomstmailsjabloon

Nieuwe klant onboarding welkomstmail sjabloon

Introductie email voor nieuwe medewerker aan collega’s

Welkomstemailsjabloon – Veelgestelde vragen

Wanneer moet ik een welkomstmail sturen?

Afhandeltijd

U moet een welkomstmail sturen direct nadat een gebruiker een klantportalaccount heeft aangemaakt. Laat ze niet te lang wachten, want als ze binnen een paar minuten geen bericht ontvangen, kunnen ze denken dat er iets mis is gegaan.

Integratie

Een welkomstmail moet kort zijn, maar het kan ook werken als een bericht dat de gebruikersnavigatie door uw portaal vergemakkelijkt.

Daarom kunt u een paar (maximaal 3, als u niet wilt dat een ontvanger in de war raakt) links toevoegen die leiden naar bijvoorbeeld een FAQ-sectie, basishandleidingen of een woordenlijst.

Is het het beste om welkomstmails te personaliseren, afhankelijk van het type klant?

Vloeibare opmaak

Het verzenden van gewone, geautomatiseerde e-mails in het jaar 2021 is niet het beste idee. Probeer uw contacten te segmenteren en voeg enkele unieke informatie toe met betrekking tot uw ontvangers. Gebruik personalisatietokens om hun abonnementstype, veelvoorkomende pijnpunten of de datum waarop ze bij uw bedrijf zijn aangesloten te vermelden.

Ready to put our welcome templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet ik een welkomstmail sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “U moet een welkomstmail sturen direct nadat een gebruiker een klantportalaccount heeft aangemaakt. Laat ze niet te lang wachten, want als ze binnen een paar minuten geen bericht ontvangen, kunnen ze denken dat er iets mis is gegaan .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik specifieke links in een welkomstmail opnemen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een welkomstmail moet kort zijn, maar het kan ook werken als een bericht dat de gebruikersnavigatie door uw portal vergemakkelijkt. Daarom kunt u enkele (maximaal 3) links opnemen die leiden naar bijvoorbeeld een FAQ-sectie, basishandleidingen of een woordenlijst .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Is het het beste om welkomstmails te personaliseren, afhankelijk van het type klant? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het verzenden van gewone, geautomatiseerde emails in het jaar 2021 is niet het beste idee. Probeer uw contacten te segmenteren en voeg enkele unieke informatie toe met betrekking tot uw ontvangers. Gebruik personalisatietokens om hun abonnementstype, veelvoorkomende pijnpunten of de datum waarop ze bij uw bedrijf zijn aangesloten te vermelden. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.