Welkomstemailsjablonen

Welkomstemails zijn een van de belangrijkste stappen bij het het opbouwen van langdurige relaties met nieuwe klanten of prospects die net hun beslissing in het voordeel van uw bedrijf hebben genomen. De indruk die uw welkomst-/introductiebericht achterlaat, heeft een enorme impact op het succes van uw algehele emailmarketinginspanningen. Onderzoek toont echter aan dat slechts 57,7% van de merken welkomstmails stuurt naar hun nieuw geabonneerde gebruikers.

Wat is een welkomst-/introductie email?

Een welkomstemail of een introductie email is de eerste die uw abonnees, klanten of klanten ontvangen direct na hun eerste interactie met uw bedrijf. Het kan verschillende doelen dienen, zoals het introduceren van uw merk/product/dienst bij klanten, het aanmoedigen van volgende stappen of het geruststellen van de klant van hun keuze. De kracht van een welkomstmail om de betrokkenheid van gebruikers te vergroten en meer merkloyaliteit op te bouwen, mag niet worden onderschat. In feite suggereren onderzoeken dat:

74% van de mensen verwacht een welkomstmail te ontvangen onmiddellijk nadat ze zich op uw lijst hebben ingeschreven.Abonnees die een welkomstmail ontvangen, tonen 33% meer betrokkenheid bij het merk.De gemiddelde open rate voor welkomstmails is 50%, waardoor ze 86% effectiever zijn dan nieuwsbrieven.
Welkomst-e-mails genereren 4x meer openingen en 5x meer klikken dan reguliere emailmarketingcampagnes.Het conversiepercentage voor welkomstmails is 0,94% vergeleken met 0,10% voor een typische email.Welkomstmails gemiddeld genereren tot 320% meer inkomsten per email dan andere promotionele emails.
LiveAgent onboarding welkomstemailsjabloon
Voorbeeld van welkomstmail

20 welkomstemail/introductie email onderwerpregelvoorbeelden

Aangezien alleen de onderwerpregel de bepalende factor is of 47% van de mensen uw email zal lezen of niet, is de juiste onderwerpregel de basis van een goede introductie email. Hier enkele bewezen onderwerpregels voor welkomstmails die u aan uw merk kunt aanpassen en meteen kunt gebruiken:

  1. Graag tot ziens aan boord! Hier leest u hoe u aan de slag gaat
  2. [NAAM], we zijn blij dat u er bent!
  3. Benieuwd hoe [PRODUCT] werkt?
  4. Welkom bij [MERK]! Handige links om u op weg te helpen
  5. Welkom bij [MERK]! Geniet van €10 korting op je eerste bestelling
  6. Welkom! Hier is uw kortingscode
  7. Welkom bij [MERK]! Belangrijke volgende stappen
  8. Welkom aan boord! Dit is wat het volgende is
  9. Welkom bij [MERK]! Doe alsof u thuis bent
  10. Klaar om op te stappen? Welkom bij [MERK]!
  11. Het is officieel, u staat op de lijst!
  12. Welkom bij [MERK]! Laten we elkaar leren kennen
  13. Leuk dat u op de lijst staat! Laten we erin duiken
  14. Welkom! Hoe kan ik [PRODUCT] nuttiger voor u maken?
  15. Nu u binnen bent, laten we aan de slag gaan!
  16. Uw [MERK]-reis begint nu
  17. We zijn verheugd u te hebben, [NAAM]!
  18. Het is officieel, u staat op de lijst!
  19. Goede beslissing. Welkom in onze familie! 😊
  20. Welkom bij [MERK], shop nu ♥

5 voorbeelden van welkomstmailsjablonen

Een professionele introductie email/welkomstemail aan nieuwe klanten of abonnees kan de volgende belangrijke elementen bevatten:

  • Waardering tonen voor het aanmelden/klant worden
  • Herformuleren van de waardepropositie van uw merk/product/dienst
  • Markering van de volgende onboarding-stappen
  • Handige bronnen en handleidingen met een call-to-action weergeven
  • Uitleggen wat u kunt verwachten van uw volgende emails
  • Klanten aanmoedigen om verder te gaan als ze vragen hebben of hulp nodig hebben
  • Het verstrekken van uw contactgegevens links naar sociale mediapagina’s

Bekijk deze welkomstmailsjablonen die u in uw zakelijke communicatie kunt gebruiken.

Welkomstemailsjabloon voor nieuwe abonnees


Hi [NAME],
Thanks for signing up for our newsletter! You’re joining an amazing community of beauty lovers. From now on you’ll enjoy:
Exciting new product announcementsSpecial offers and exclusive dealsOur unique take on the latest beauty trends
As promised, here is your 10% off your first purchase. Simply use this discount code at the checkout: [CODE]
While you wait for the next issue, check out some of our most popular blog posts:
[LINK 1][LINK 2][LINK 3]
Want more? Follow us on social media and get your daily dose of advice, behind-the-scenes looks and beauty inspiration:
Like us on Facebook / Follow us on Instagram
Best,
[YOUR SIGNATURE]

Welkom bij de proefemail sjabloon


Hi [NAME],
Welcome to [PRODUCT/ SERVICE]! Your 15-day free Trial starts today.
What happens next? Keep an eye on your inbox as we’ll be sending you the best tips for [PRODUCT/ SERVICE] to make sure you get the most out of it.
Want to get things done faster? Choose a plan below:
[plan details or a link]
If you’re interested in learning more about [PRODUCT/ SERVICE] or need help deciding on the best plan for your business, feel free to contact our support team at any time. We’re always here to help you in any way we can.
Have an awesome day,
[YOUR SIGNATURE]

Productgerichte welkomstmailsjabloon


Hi [NAME],
Welcome to [PRODUCT/ SERVICE] – we’re excited to have you on board and we’d love to say thank you on behalf of our whole company for chosing us. We believe our [PRODUCT/ SERVICE] will help you [summary of key product/ service benefits].
To ensure you gain the very best out of our product/ service, we’ve put together some of the most helpful guides:
This video [LINK] walks you through setting up your [PRODUCT] for the first time. Our FAQ [LINK] is a great place to find the answers to common questions you might have as a new customer. The knowledge base [LINK] has the answers to all of your tech related questions. Our blog [LINK] has some great tips and best practices on how you can use and benefit from [PRODUCT].
Have any questions or need more information? Just shoot us an email! We’re always here to help. Feel free to hit us up on Facebook (link) or Twitter (link), if you want a fast response, too.
Take care,
[YOUR SIGNATURE]

Nieuwe klant onboarding welkomstmail sjabloon


Hi [NAME],
Thanks for signing up with us to use [PRODUCT]. My name is [YOUR NAME], and I’m your point-of-contact for getting up-and-running using the tool. Over the next few weeks, I’ll be sending you a few more emails to help you gain maximum value from [PRODUCT].
For the start, you might find these resources helpful for getting going:
[SETUP GUIDE][HOW-TO VIDEOS][COMPANY BLOG]
If you have any difficulties with setting up the tool, we can schedule an onboarding call for next week, and I can walk you through it. In the meantime, be sure to complete your profile and add your [CUSTOMER PREFERENCES] so we can send you other content that will help you get started.
If you ever have questions, run into problems, consider an upgrade or anything at all, don’t hesitate to reach out to us via phone [NUMBER], email [ADDRESS], or live chat [CLICK-TO-CHAT], or you can connect with me directly using the contact information below.
Looking forward to hearing from you soon!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Introductie email voor nieuwe medewerker aan collega’s


Hi all,
I am very pleased to announce that our team is growing! I’d like to introduce [EMPLOEE NAME] who will start working for our company’s customer service department on [DATE].
As a customer service manager, [NAME] will be responsible for [information about what an employee will be doing]. She will also work closely with the marketing and sales teams. [NAME] has worked in customer service with two different companies before working with us and she can bring over 10 years of experience to the table.
Please join me in welcoming our new team member and make sure to stop by her workspace to introduce yourselves!
Best regards,
[YOUR SIGNATURE]

Ready to put our welcome templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Frequently asked questions

Wanneer moet ik een welkomstmail sturen?

U moet een welkomstmail sturen direct nadat een gebruiker een klantportalaccount heeft aangemaakt. Laat ze niet te lang wachten, want als ze binnen een paar minuten geen bericht ontvangen, kunnen ze denken dat er iets mis is gegaan.

Moet ik specifieke links opnemen in een welkomstmail?

Een welkomstmail moet kort zijn, maar kan ook werken als een bericht dat de gebruikersnavigatie door uw portal vergemakkelijkt. Daarom kunt u een paar (maximaal 3) links opnemen die leiden naar bijvoorbeeld een FAQ-sectie, basishandleidingen of een woordenlijst.

Is het het beste om welkomstmails te personaliseren, afhankelijk van het type klant?

Het verzenden van eenvoudige, geautomatiseerde emails in het jaar 2021 is niet het beste idee. Probeer uw contacten te segmenteren en voeg enkele unieke informatie toe met betrekking tot uw ontvangers. Gebruik personalisatietokens om hun abonnementstype, veelvoorkomende pijnpunten of de datum waarop ze bij uw bedrijf zijn gekomen te vermelden.

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.