• Sjablonen
  • Helpdesk aanvraagformuliersjablonen

Helpdesk aanvraagformuliersjablonen

Het bieden van een goede klantenservice aan uw klanten is niet voldoende om op te vallen in een drukke markt. Deze regel is van toepassing op zowel B2C- als B2B-bedrijven, evenals op degenen die noodzakelijke goederen, luxeproducten of software verkopen.

Waarom? Omdat kopers tegenwoordig hogere verwachtingen hebben en gewend zijn aan persoonlijke en positieve ervaringen. Deze positieve ervaringen zijn sterk verbonden met een van de principes van moderne klantenservice – klantenondersteuning via meerdere kanalen.

De rol van klantenservice via meerdere kanalen en de voordelen ervan

Klantenondersteuning met meerdere kanalen betekent beschikbaar zijn voor uw klanten op verschillende communicatiekanalen en hetzelfde ondersteuningsniveau bieden op elk kanaal. Als zodanig zou het hebben van omnichannel-ondersteuning klanten in staat moeten stellen communicatiekanalen te wijzigen (van telefoon naar email, of sociale media en live chat) soepel, zonder hun problemen en vragen aan verschillende ondersteuningsmedewerkers te hoeven herhalen.

De belangrijkste voordelen van klantenservice via meerdere kanalen, naast het duidelijk verbeteren van de klantenervaring, zijn onder meer:

1. Meer leren over uw klanten

Door contact te maken met klanten via verschillende kanalen van hun keuze, kunt u hun behoeften, wensen, verwachtingen en problemen beter begrijpen. Communiceren met hen via meerdere kanalen is een geweldige manier om hen te leren kennen en uw bereidheid te tonen om hen op hun gemak te stellen.

1. Meer leren over uw klanten - App - Uploads - 2020 - 11 - Group 586.png
Bewaar klanteninzichten in ons geïntegreerd klantenrelatiebeheer.

2. Inzichten verkrijgen over uw producten of diensten

U kunt veel waardevolle inzichten en onschatbare feedback over uw product of dienst verzamelen terwijl u in contact komt met klanten op verschillende platforms. Meestal zijn klanten eerder bereid om hun mening over uw product of dienst te delen op een kanaal dat voor hen natuurlijker aanvoelt. Met ‘natuurlijker’ bedoelen we bijvoorbeeld berichten op sociale media of email in plaats van klantentevredenheidsonderzoeken of pop-up NPS-vragen.

3. Verbetering van de productiviteit en prestaties van vertegenwoordigers

Het lijkt misschien onmogelijk, maar het aanbieden van omnichannel klantenservice maakt het werk van uw vertegenwoordigers juist gemakkelijker en sneller. Hoe? Want het bieden van ondersteuning via meerdere kanalen vereist dat een bedrijf zijn klantenservice efficiënter inricht dan bij multichannel support. En dankzij dat kunnen vertegenwoordigers productiever werken en zullen hun prestaties in de loop van de tijd verbeteren.

vertegenwoordigerprestatie-LiveAgent
Prestatieverslagen van vertegenwoordigers in LiveAgent

4. Aanzienlijke besparingen op klantenservicekosten

Door klantenservice via één centraal kanaal aan te bieden, bespaart u aanzienlijk op uw klantenservicebudget. Een enkele vertegenwoordiger kan meer verzoeken in dezelfde tijd oplossen – het houdt rechtstreeks verband met de toename van de productiviteit van uw vertegenwoordiger. Bovendien zijn vertegenwoordigers minder gefrustreerd en is hun werk gemakkelijker. Dit betekent dat hun motivatie en werkmoreel verbetert.

  • Partly

    Roman Bosch

    Partly

    Het is een genoegen om een ​​geweldig portaal te hebben die onze klantenservice verbetert.

  • HostingAdvice.com

    Christine Preusler

    HostingAdvice

    LiveAgent stelt onze vertegenwoordigers in staat om betere, snellere en nauwkeurigere ondersteuning te bieden.

  • covomo

    Karl Dieterich

    Covomo

    LiveAgent heeft ons geholpen om 2 belangrijke doelen te bereiken: de klantentevredenheid en de verkoop verhogen.

  • HEWO

    Hendrik Henze

    HEWO Internetmarketing

    We gebruiken LiveAgent sinds augustus en we zijn er erg tevreden over.

  • WebMaster Deals

    Razvan Sava

    Webmaster Deals

    Sinds we LiveAgent gebruiken, is onze responstijd met 60% verbeterd.

  • XperienceHR

    Taras Baca

    XperienceHR

    De conversieratio van onze betalende klanten is 325% gestegen in de eerste maand dat we LiveAgent hebben geïmplementeerd en actief...

  • TAZAR Group

    Andrej Ftomin

    TAZAR Group

    Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n professionele klantenbenadering meegemaakt.

  • The Workplace Depot

    Matt Janaway

    The Workplace Depot

    We vinden LiveAgent verreweg de beste live chatoplossing.

  • CSI Products

    Viviane Carter

    CSI Products

    We gebruiken LiveAgent voor al onze ecommerce websites. De tool is gemakkelijk te gebruiken en verbetert onze productiviteit.

  • Lucky Bike

    Christian Lange

    Lucky-Bike

    Met LiveAgent kunnen we onze klanten ondersteuning bieden, waar ze ook zijn.

  • Projure

    Jens Malmqvist

    Projure

    Ik kan LiveAgent aanbevelen aan iedereen die geïnteresseerd is in een betere en effectievere klantenservice.

  • Websignal

    Catana Alexandru

    Websignal

    Ik weet zeker dat we 90% van onze dag zouden besteden aan het doorzoeken van emails als we LiveAgent niet...

  • All British Casino

    Jan Wienk

    All British Casino

    Met LiveAgent zijn we in staat om onze spelers tevreden te houden door efficiëntere ondersteuning te bieden, wat resulteert in...

  • Norske Automaten

    Allan Bjerkan

    Norske Automaten

    LiveAgent is betrouwbaar, redelijk geprijsd en gewoon een geweldige keuze voor elk snel online bedrijf!

  • Study Portals

    Sissy Böttcher

    Study Portals

    We vinden het leuk omdat het gebruiksvriendelijk is en geweldige functionaliteit biedt, zoals handige rapportagefuncties.

  • TypoAssassin

    Peter Koning

    TypoAssassin

    We houden van LiveAgent - het maakt het ondersteunen van onze klanten eenvoudig.

  • Factorchic

    Aranzazu F

    Factorchic

    We bieden onze klanten graag de beste ondersteuningservaring. Daarom hebben we voor LiveAgent gekozen.

  • MyFutureBusiness

    Rick Nuske

    MyFutureBusiness

    Van installatie tot voortdurende ondersteuning en al het andere daartussenin, het team van LiveAgent blijft indruk maken.

  • 123 Nakup

    Vojtech Kelecsenyi

    123-Nakup

    LiveAgent bespaart ons elke dag honderden kostbare minuten door de klantenservice duidelijk en overzichtelijk te maken.

  • Betconstruct

    Rafael Kobalyan

    Betconstruct

    Onbeperkte vertegenwoordigers, email, sociale media en telefoonintegratie. Dat alles voor minder dan we betaalden bij onze vorige provider.

  • Atomer

    Martin Drugaj

    Atomer

    We gebruiken LiveAgent sinds 2013. We kunnen ons niet voorstellen dat we zonder LiveAgent werken.

  • AVMarket

    Ivan Golubović

    AVMarket

    Het is een kosteneffectieve oplossing die u kan helpen met een groot aantal ondersteuningsverzoeken via verschillende kanalen.

  • Antalya Consulting Language Center

    Rustem Gimaev

    Antalya Consulting Language Center

    Emails beantwoorden vanuit Outlook was zo moeilijk te beheren. Met LiveAgent weten we zeker dat elke email op tijd wordt...

  • tekRESCUE

    Randy Bryan

    tekRESCUE

    LiveAgent is zo geweldig. Met heel weinig tijd en moeite had ik het binnen een paar minuten aan de praat.

  • Marietta Corporation

    Timothy G. Keys

    Marietta Corporation

    Ik beveel het LiveAgent-product ten zeerste aan, niet alleen als een Kayako-alternatief, maar ook als een veel betere oplossing met...

  • eFortuna

    Mihaela Teodorescu

    eFortuna

    Het ondersteuningsteam reageerde altijd snel met snel te implementeren oplossingen.

  • TrustPay

    Hilda Andrejkovičová

    TrustPay

    Het helpt ons de aard van de tickets te categoriseren en statistisch bij te houden wat onze klanten het meest...

  • Nay

    Alexandra Danišová

    Nay

    We zien LiveAgent als een geweldige tool om met klanten te communiceren.

  • m:zone

    Samuel Smahel

    m:zone

    LiveAgent versnelde onze communicatie met onze klanten en gaf ons de mogelijkheid om ook met hen te chatten.

  • Volterman

    David Chandler

    Volterman

    Simpel gezegd - LiveAgent verslaat alles wat er is op deze, of zelfs hogere, prijspunten.

Sjablonen voor helpdeskaanvraagformulieren

Aanvraagformulier voor helpdesk 1


Please provide us with the basic information below. It will help our agent start working on your request faster.

First name:
Last name:
Client ID:
Email:
Phone no.:

Please briefly describe your request:
[Long text field]

When can we contact you?[Calendar for the customer to select a date]

How would you like to be contacted? [List of options]

[Button] Submit your request

[Message after form submission]
Thank you for completing the form. We will start working on your request as soon as possible/in [X] minutes/today/etc.

Aanvraagformulier voor helpdesk 2


Please fill out the fields below and describe your problem. We’ll be happy to help!

First and last name:
Client no.:

Which department would you like to contact? [drop-down list of available departments]

How can we help? Describe your request:
[Long text field]

How long can you wait for us to contact you? [X minutes/X hours/X working days]

[Button] Send a request

[Message after form submission]
We’ve just received your request, and our agents will start working on it shortly.

Aanvraagformulier voor helpdesk 3


Fill out the form below to help us assist you faster. It will only take you up to [X] minutes.

First name:
Last name:
Email address:
Order no.*:

When was the last time you were contacted by one of our service agents? [Calendar for customer to select a date]

Please describe your request. Be as specific as possible.
[Long text field]

[Button] Click here to send your request

* You can find this order no. in the email confirmation we sent after you placed the order.

[Message after form submission]
Your request has just been sent. We will start working on your request today.

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you improve customer service. Curious about all the opportunities?

Frequently asked questions

Hoe lang moet een aanvraagformulier voor een helpdesk zijn?

Helpdesk-aanvraagformulieren moeten zo kort mogelijk zijn. Ze mogen alleen de belangrijkste velden bevatten, zoals klantengegevens (voor- en achternaam, emailadres, telefoonnummer indien nodig), een lang tekstveld waarin de klant zijn verzoek kan beschrijven en een knop ‘Verzenden’.

Als uw klantenserviceafdeling complexer is en uit een paar teams bestaat, moeten dergelijke formulieren ook een vervolgkeuzelijst bevatten waarin een klant kan selecteren met welk team hij contact wil opnemen. U kunt ook andere vervolgkeuzelijsten toevoegen, maar onthoud dat het formulier zo kort en eenvoudig mogelijk moet zijn.

Welke taal moet worden gebruikt in een aanvraagformulier voor een helpdesk?

Net als de lengte en structuur van een aanvraagformulier voor een helpdesk, moet een formulier in een gemakkelijk verteerbare taal zijn geschreven. Gebruik verklaringen die begrijpelijk zijn en waarmee uw klanten vertrouwd zijn. Vermijd het gebruik van jargon of technische taal, vermijd het gebruik van werkwoorden of complexe, samengestelde zinnen. Onthoud dat uw klanten het druk hebben, dus ze zouden uw formulier binnen enkele minuten of zelfs seconden moeten kunnen indienen zonder tijd te hoeven besteden aan het interpreteren van uw bedrijfscode.

Hoe snel moet ik een ingediend aanvraagformulier beantwoorden?

Het simpele antwoord op deze vraag is zo snel mogelijk, maar we weten dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. De tijd die nodig is om een ​​klantverzoek te beantwoorden, moet intern in uw klantenserviceteam worden vastgesteld en, indien mogelijk, worden bevestigd door een Service Level Agreement (SLA) ondertekend door klantenservicemedewerkers. Reactietijden kunnen variëren van branche tot branche en van bedrijf tot bedrijf, afhankelijk van vele variabelen.

Deze variabelen kunnen het aantal vertegenwoordigers in een klantenserviceteam, het aantal helpdesktickets dat in een bepaalde periode is ingediend, de complexiteit van klantenverzoeken, het automatiseringsniveau van uw helpdeskactiviteiten en de kwaliteit omvatten. van uw klantenservicesoftware, om er maar een paar te noemen.

Ongeacht de interne omstandigheden binnen uw team, uw klantenservicemedewerkers moeten ernaar streven klantenverzoeken te beantwoorden zodra ze zijn ingediend, met het belang van uw klanten in gedachten.

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.