Maak indruk op uw klanten door gebruik te maken van gemakkelijk te begrijpen helpdesk aanvraagformuliersjablonen. Leer meer over de lengte en structuur van formulieren, het vermijden van jargon en het snel beantwoorden van aanvragen. Biedt klantenondersteuning via meerdere kanalen om hun ervaring te verbeteren. Download nu gratis onze helpdesk aanvraagformuliersjablonen!
Door mij aan te melden, aanvaard ik Algemene voorwaarden en Privacybeleid.
Het bieden van een goede klantenservice aan uw klanten is niet voldoende om op te vallen in een drukke markt. Deze regel is van toepassing op zowel B2C- als B2B-bedrijven, evenals op degenen die noodzakelijke goederen, luxeproducten of software verkopen.
Waarom? Omdat kopers tegenwoordig hogere verwachtingen hebben en gewend zijn aan persoonlijke en positieve ervaringen. Deze positieve ervaringen zijn sterk verbonden met een van de principes van moderne klantenservice – klantenondersteuning via meerdere kanalen.
Klantenondersteuning met meerdere kanalen betekent beschikbaar zijn voor uw klanten op verschillende communicatiekanalen en hetzelfde ondersteuningsniveau bieden op elk kanaal. Als zodanig zou het hebben van omnichannel-ondersteuning klanten in staat moeten stellen communicatiekanalen te wijzigen (van telefoon naar email, of sociale media en live chat) soepel, zonder hun problemen en vragen aan verschillende ondersteuningsmedewerkers te hoeven herhalen.
De belangrijkste voordelen van klantenservice via meerdere kanalen, naast het duidelijk verbeteren van de klantenervaring, zijn onder meer:
Door contact te maken met klanten via verschillende kanalen van hun keuze, kunt u hun behoeften, wensen, verwachtingen en problemen beter begrijpen. Communiceren met hen via meerdere kanalen is een geweldige manier om hen te leren kennen en uw bereidheid te tonen om hen op hun gemak te stellen.
U kunt veel waardevolle inzichten en onschatbare feedback over uw product of dienst verzamelen terwijl u in contact komt met klanten op verschillende platforms. Meestal zijn klanten eerder bereid om hun mening over uw product of dienst te delen op een kanaal dat voor hen natuurlijker aanvoelt. Met ‘natuurlijker’ bedoelen we bijvoorbeeld berichten op sociale media of email in plaats van klantentevredenheidsonderzoeken of pop-up NPS-vragen.
Het lijkt misschien onmogelijk, maar het aanbieden van omnichannel klantenservice maakt het werk van uw vertegenwoordigers juist gemakkelijker en sneller. Hoe? Want het bieden van ondersteuning via meerdere kanalen vereist dat een bedrijf zijn klantenservice efficiënter inricht dan bij multichannel support. En dankzij dat kunnen vertegenwoordigers productiever werken en zullen hun prestaties in de loop van de tijd verbeteren.
Door klantenservice via één centraal kanaal aan te bieden, bespaart u aanzienlijk op uw klantenservicebudget. Een enkele vertegenwoordiger kan meer verzoeken in dezelfde tijd oplossen – het houdt rechtstreeks verband met de toename van de productiviteit van uw vertegenwoordiger. Bovendien zijn vertegenwoordigers minder gefrustreerd en is hun werk gemakkelijker. Dit betekent dat hun motivatie en werkmoreel verbetert.
Roman Bosch
Partly
Het is een genoegen om een geweldig portaal te hebben die onze klantenservice verbetert.
Christine Preusler
HostingAdvice
LiveAgent stelt onze vertegenwoordigers in staat om betere, snellere en nauwkeurigere ondersteuning te bieden.
Karl Dieterich
Covomo
LiveAgent heeft ons geholpen om 2 belangrijke doelen te bereiken: de klantentevredenheid en de verkoop verhogen.
Hendrik Henze
HEWO Internetmarketing
We gebruiken LiveAgent sinds augustus en we zijn er erg tevreden over.
Razvan Sava
Webmaster Deals
Sinds we LiveAgent gebruiken, is onze responstijd met 60% verbeterd.
Taras Baca
XperienceHR
De conversieratio van onze betalende klanten is 325% gestegen in de eerste maand dat we LiveAgent hebben geïmplementeerd en actief...
Andrej Ftomin
TAZAR Group
Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n professionele klantenbenadering meegemaakt.
Matt Janaway
The Workplace Depot
We vinden LiveAgent verreweg de beste live chatoplossing.
Viviane Carter
CSI Products
We gebruiken LiveAgent voor al onze ecommerce websites. De tool is gemakkelijk te gebruiken en verbetert onze productiviteit.
Christian Lange
Lucky-Bike
Met LiveAgent kunnen we onze klanten ondersteuning bieden, waar ze ook zijn.
Jens Malmqvist
Projure
Ik kan LiveAgent aanbevelen aan iedereen die geïnteresseerd is in een betere en effectievere klantenservice.
Catana Alexandru
Websignal
Ik weet zeker dat we 90% van onze dag zouden besteden aan het doorzoeken van emails als we LiveAgent niet...
Jan Wienk
All British Casino
Met LiveAgent zijn we in staat om onze spelers tevreden te houden door efficiëntere ondersteuning te bieden, wat resulteert in...
Allan Bjerkan
Norske Automaten
LiveAgent is betrouwbaar, redelijk geprijsd en gewoon een geweldige keuze voor elk snel online bedrijf!
Sissy Böttcher
Study Portals
We vinden het leuk omdat het gebruiksvriendelijk is en geweldige functionaliteit biedt, zoals handige rapportagefuncties.
Peter Koning
TypoAssassin
We houden van LiveAgent - het maakt het ondersteunen van onze klanten eenvoudig.
Aranzazu F
Factorchic
We bieden onze klanten graag de beste ondersteuningservaring. Daarom hebben we voor LiveAgent gekozen.
Rick Nuske
MyFutureBusiness
Van installatie tot voortdurende ondersteuning en al het andere daartussenin, het team van LiveAgent blijft indruk maken.
Vojtech Kelecsenyi
123-Nakup
LiveAgent bespaart ons elke dag honderden kostbare minuten door de klantenservice duidelijk en overzichtelijk te maken.
Rafael Kobalyan
Betconstruct
Onbeperkte vertegenwoordigers, email, sociale media en telefoonintegratie. Dat alles voor minder dan we betaalden bij onze vorige provider.
Martin Drugaj
Atomer
We gebruiken LiveAgent sinds 2013. We kunnen ons niet voorstellen dat we zonder LiveAgent werken.
Ivan Golubović
AVMarket
Het is een kosteneffectieve oplossing die u kan helpen met een groot aantal ondersteuningsverzoeken via verschillende kanalen.
Rustem Gimaev
Antalya Consulting Language Center
Emails beantwoorden vanuit Outlook was zo moeilijk te beheren. Met LiveAgent weten we zeker dat elke email op tijd wordt...
Randy Bryan
tekRESCUE
LiveAgent is zo geweldig. Met heel weinig tijd en moeite had ik het binnen een paar minuten aan de praat.
Timothy G. Keys
Marietta Corporation
Ik beveel het LiveAgent-product ten zeerste aan, niet alleen als een Kayako-alternatief, maar ook als een veel betere oplossing met...
Mihaela Teodorescu
eFortuna
Het ondersteuningsteam reageerde altijd snel met snel te implementeren oplossingen.
Hilda Andrejkovičová
TrustPay
Het helpt ons de aard van de tickets te categoriseren en statistisch bij te houden wat onze klanten het meest...
Alexandra Danišová
Nay
We zien LiveAgent als een geweldige tool om met klanten te communiceren.
Samuel Smahel
m:zone
LiveAgent versnelde onze communicatie met onze klanten en gaf ons de mogelijkheid om ook met hen te chatten.
David Chandler
Volterman
Simpel gezegd - LiveAgent verslaat alles wat er is op deze, of zelfs hogere, prijspunten.
First name:
Last name:
Client ID:
Email:
Phone no.:
Please briefly describe your request:
[Long text field]
…
When can we contact you?[Calendar for the customer to select a date]
How would you like to be contacted? [List of options]
[Button] Submit your request
[Message after form submission]
Thank you for completing the form. We will start working on your request as soon as possible/in [X] minutes/today/etc.
First and last name:
Client no.:
Which department would you like to contact? [drop-down list of available departments]
How can we help? Describe your request:
[Long text field]
…
How long can you wait for us to contact you? [X minutes/X hours/X working days]
[Button] Send a request
[Message after form submission]
We’ve just received your request, and our agents will start working on it shortly.
First name:
Last name:
Email address:
Order no.*:
When was the last time you were contacted by one of our service agents? [Calendar for customer to select a date]
Please describe your request. Be as specific as possible.
[Long text field]
…
[Button] Click here to send your request
* You can find this order no. in the email confirmation we sent after you placed the order.
[Message after form submission]
Your request has just been sent. We will start working on your request today.
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you improve customer service. Curious about all the opportunities?
Helpdesk-aanvraagformulieren moeten zo kort mogelijk zijn. Ze mogen alleen de belangrijkste velden bevatten, zoals klantengegevens (voor- en achternaam, emailadres, telefoonnummer indien nodig), een lang tekstveld waarin de klant zijn verzoek kan beschrijven en een knop ‘Verzenden’. Als uw klantenserviceafdeling complexer is en uit een paar teams bestaat, moeten dergelijke formulieren ook een vervolgkeuzelijst bevatten waarin een klant kan selecteren met welk team hij contact wil opnemen. U kunt ook andere vervolgkeuzelijsten toevoegen, maar onthoud dat het formulier zo kort en eenvoudig mogelijk moet zijn.
Net als de lengte en structuur van een aanvraagformulier voor een helpdesk, moet een formulier in een gemakkelijk verteerbare taal zijn geschreven. Gebruik verklaringen die begrijpelijk zijn en waarmee uw klanten vertrouwd zijn. Vermijd het gebruik van jargon of technische taal, vermijd het gebruik van werkwoorden of complexe, samengestelde zinnen. Onthoud dat uw klanten het druk hebben, dus ze zouden uw formulier binnen enkele minuten of zelfs seconden moeten kunnen indienen zonder tijd te hoeven besteden aan het interpreteren van uw bedrijfscode.
Het simpele antwoord op deze vraag is zo snel mogelijk, maar we weten dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. De tijd die nodig is om een klantverzoek te beantwoorden, moet intern in uw klantenserviceteam worden vastgesteld en, indien mogelijk, worden bevestigd door een Service Level Agreement (SLA) ondertekend door klantenservicemedewerkers. Reactietijden kunnen variëren van branche tot branche en van bedrijf tot bedrijf, afhankelijk van vele variabelen. Deze variabelen kunnen het aantal vertegenwoordigers in een klantenserviceteam, het aantal helpdesktickets dat in een bepaalde periode is ingediend, de complexiteit van klantenverzoeken, het automatiseringsniveau van uw helpdeskactiviteiten en de kwaliteit omvatten. van uw klantenservicesoftware, om er maar een paar te noemen. Ongeacht de interne omstandigheden binnen uw team, uw klantenservicemedewerkers moeten ernaar streven klantenverzoeken te beantwoorden zodra ze zijn ingediend, met het belang van uw klanten in gedachten.
Hoe tijdregels in LiveAgent in te stellen
Leer hoe u tijdregels kunt instellen in LiveAgent om klantenondersteuning te verbeteren. Automatiseer taken en creëer een efficiënt proces voor ticketbeheer.
Hoe beloningen en badges instellen in LiveAgent
Beloningen en badges in LiveAgent gamificeren klantenondersteuning, motiveren het team en verhogen de snelheid en nauwkeurigheid van probleemoplossing.
Gedetailleerd overzicht van de helpdeskfuncties.
LiveAgent biedt een uitgebreide helpdeskoplossing met diverse functies zoals ticketbeheer, automatisering en live chat voor efficiënte klantenondersteuning.
Hoe tickets af te drukken in LiveAgent
LiveAgent biedt een snel en eenvoudig proces om klantentickets af te drukken. Het platform bevat een video-tutorial voor stapsgewijze begeleiding.
We appreciate your recent sign up for a LiveAgent.
A message will be sent to your email address containing login details, right after your account is installed.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.