Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Helpdesk aanvraagformuliersjablonen

Helpdesk aanvraagformuliersjablonen

Het bieden van een goede klantenservice aan uw klanten is niet voldoende om op te vallen in een drukke markt. Deze regel is van toepassing op zowel B2C- als B2B-bedrijven, evenals op degenen die noodzakelijke goederen, luxeproducten of software verkopen.

Waarom? Omdat kopers tegenwoordig hogere verwachtingen hebben en gewend zijn aan persoonlijke en positieve ervaringen. Deze positieve ervaringen zijn sterk verbonden met één van de principes van moderne klantenservice: klantenondersteuning via meerdere kanalen.

De rol klantenservice via meerdere kanalen en de voordelen ervan

Klantenondersteuning via meerder kanalen betekent beschikbaar zijn voor uw klanten via verschillende communicatiekanalen en hetzelfde niveau van ondersteuning bieden op elk kanaal. Als zodanig zou ondersteuning via meerdere kanalen klanten in staat moeten stellen om communicatiekanalen (van telefoon naar email, of sociale media en live chat) soepel te veranderen zonder dat ze hun problemen en vragen aan verschillende ondersteuningsmedewerkers hoeven te herhalen.

De belangrijkste voordelen van klantenservice via meerdere kanalen, naast het duidelijk verbeteren van de klantenervaring, zijn onder meer:

1. Meer te weten komen over uw klanten

Door contact te maken met klanten via verschillende kanalen van hun keuze, kunt u hun behoeften, wensen, verwachtingen en problemen beter begrijpen. Communiceren met hen via meerdere kanalen is een geweldige manier om hen te leren kennen en uw bereidheid te tonen om hen op hun gemak te stellen.

Helpdesk aanvraagformuliersjablonen
Bewaar klanteninzichten in ons geïntegreerd klantenrelatiebeheer.

2. Inzichten verzamelen over uw producten of diensten

U kunt veel waardevolle inzichten en onschatbare feedback over uw product of dienst verzamelen terwijl u in contact komt met klanten op verschillende platforms. Meestal zijn klanten eerder bereid om hun mening over uw product of dienst te delen op een kanaal dat voor hen natuurlijker aanvoelt. Met ‘natuurlijker’ bedoelen we bijvoorbeeld berichten op sociale media of email in plaats van klantentevredenheidsonderzoeken of pop-up NPS-vragen.

3. Verbetering van de productiviteit en prestaties van vertegenwoordigers 

Het lijkt misschien onmogelijk, maar het aanbieden van klantenservice via één centraal kanaal maakt het werk van uw vertegenwoordigers juist gemakkelijker en sneller. Hoe? Omdat het aanbieden van ondersteuning via één centraal kanaal vereist dat een bedrijf zijn klantenservice efficiënter organiseert in vergelijking met ondersteuning via meerdere kanalen. En dankzij dat kunnen vertegenwoordigers productiever werken en zullen hun prestaties in de loop van de tijd verbeteren.

vertegenwoordigerprestatie-LiveAgent
Prestatieverslagen van vertegenwoordigers in LiveAgent

4. Aanzienlijke besparingen op klantenservicekosten

Door klantenservice via één centraal kanaal aan te bieden, bespaart u aanzienlijk op uw klantenservicebudget. Een enkele vertegenwoordiger kan meer verzoeken in dezelfde tijd oplossen – het houdt rechtstreeks verband met de toename van de productiviteit van uw vertegenwoordiger. Bovendien zijn vertegenwoordigers minder gefrustreerd en is hun werk gemakkelijker. Dit betekent dat hun motivatie en werkmoreel verbetert.

Roman Bosch

Roman Bosch

Partly

Het is een genoegen om een ​​geweldig portaal te hebben die onze klantenservice verbetert.

christine preusler

Christine Preusler

HostingAdvice

LiveAgent stelt onze vertegenwoordigers in staat om betere, snellere en nauwkeurigere ondersteuning te bieden.

Karl Dieterich

Karl Dieterich

Covomo

LiveAgent heeft ons geholpen om 2 belangrijke doelen te bereiken: de klantentevredenheid en de verkoop verhogen.

Hendrik Henze

Hendrik Henze

HEWO Internetmarketing

We gebruiken LiveAgent sinds augustus en we zijn er erg tevreden over.

Razvan Sava

Razvan Sava

Webmaster Deals

Sinds we LiveAgent gebruiken, is onze responstijd met 60% toegenomen.

Taras Baca

Taras Baca

XperienceHR

De conversieratio van onze betalende klanten is 325% gestegen in de eerste maand dat we LiveAgent hebben geïmplementeerd en actief...

user testimonials

Andrej Ftomin

TAZAR Group

Ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n professionele klantenbenadering meegemaakt.

Matt Janaway

Matt Janaway

The Workplace Depot

We vinden LiveAgent verreweg de beste live chatoplossing.

Viviane Carter

Viviane Carter

CSI Products

We gebruiken LiveAgent voor al onze ecommerce websites. De tool is gemakkelijk te gebruiken en verbetert onze productiviteit.

Christian Lange

Christian Lange

Lucky-Bike

Met LiveAgent kunnen we onze klanten ondersteuning bieden, waar ze ook zijn.

Jens Malmqvist

Jens Malmqvist

Projure

Ik kan LiveAgent aanbevelen aan iedereen die geïnteresseerd is in een betere en effectievere klantenservice.

user testimonials

Catana Alexandru

Websignal

Ik weet zeker dat we 90% van onze dag zouden besteden aan het doorzoeken van emails als we LiveAgent niet...

JanWienk

Jan Wienk

All British Casino

Met LiveAgent zijn we in staat om onze spelers tevreden te houden door efficiëntere ondersteuning te bieden, wat resulteert in...

Allan Bjerkan

Allan Bjerkan

Norske Automaten

LiveAgent is betrouwbaar, redelijk geprijsd en gewoon een geweldige keuze voor elk snel online bedrijf!

Sissy Böttcher

Sissy Böttcher

Study Portals

We vinden het leuk omdat het gebruiksvriendelijk is en geweldige functionaliteit biedt, zoals handige rapportagefuncties.

Peter Koning

Peter Koning

TypoAssassin

We houden van LiveAgent - het maakt het ondersteunen van onze klanten eenvoudig.

user testimonials

Aranzazu F

Factorchic

We bieden onze klanten graag de beste ondersteuningservaring. Daarom hebben we voor LiveAgent gekozen.

Rick Nuske

Rick Nuske

MyFutureBusiness

Van installatie tot voortdurende ondersteuning en al het andere daartussenin, het team van LiveAgent blijft indruk maken.

Vojtech Kelecsenyi

Vojtech Kelecsenyi

123-Nakup

LiveAgent bespaart ons elke dag honderden kostbare minuten door de klantenservice duidelijk en overzichtelijk te maken.

Rafael Kobalyan

Rafael Kobalyan

Betconstruct

Onbeperkte vertegenwoordigers, email, sociale media en telefoonintegratie. Dat alles voor minder dan we betaalden bij onze vorige provider.

Helpdesk aanvraagformuliersjablonen

Sjabloon voor aanvraagformulier voor helpdesk 1

Sjabloon voor aanvraagformulier voor helpdesk 2

Sjabloon voor aanvraagformulier voor helpdesk 3

Vaak gestelde vragen

Hoe lang moet een aanvraagformulier voor een helpdesk zijn?

Formulieren voor het aanvragen van een helpdesk moeten zo kort mogelijk zijn. Ze mogen alleen de belangrijkste velden bevatten, zoals klantengegevens (voor- en achternaam, email, telefoonnummer indien nodig), een lang tekstveld voor de klant om zijn verzoek te beschrijven en een knop “Verzenden”.

Als uw klantenserviceafdeling complexer is en uit een paar teams bestaat, moeten dergelijke formulieren ook een vervolgkeuzelijst bevatten waarin een klant kan selecteren met welk team hij contact wil opnemen. U kunt ook andere vervolgkeuzelijsten toevoegen, maar onthoud dat het formulier zo kort en eenvoudig mogelijk moet zijn.

Wat voor soort taal moet worden gebruikt in een helpdeskaanvraagformulier?

Net als bij de lengte en structuur van een helpdeskaanvraagformulier, moet een formulier in gemakkelijk verteerbare taal worden geschreven. Gebruik uitspraken die begrijpelijk zijn en waarmee uw klanten vertrouwd zijn. Vermijd het gebruik van jargon of technische taal, vermijd het gebruik van zinswerkwoorden of complexe, samengestelde zinnen. Onthoud dat uw klanten het druk hebben, dus ze moeten uw formulier binnen enkele minuten of zelfs seconden kunnen verzenden zonder tijd te besteden aan het interpreteren van uw bedrijfscode.

Hoe snel moet ik een ingediend aanvraagformulier beantwoorden?

Het simpele antwoord op deze vraag is zo snel mogelijk, maar we weten dat dit gemakkelijker gezegd dan gedaan is. De tijd die nodig is om een ​​verzoek van een klant te beantwoorden, moet intern in uw klantenserviceteam worden vastgesteld en, indien mogelijk, worden bevestigd door een Service Level Agreement (SLA) ondertekend door klantenservicemedewerkers. Reactietijden kunnen variëren van sector tot sector en van bedrijf tot bedrijf, afhankelijk van vele variabelen.

Deze variabelen kunnen het aantal vertegenwoordigers in een klantenserviceteam zijn, het aantal helpdesktickets dat in een bepaalde periode is ingediend, de complexiteit van klantenverzoeken, het automatiseringsniveau van uw helpdeskactiviteiten en de kwaliteit van uw klantenservicesoftware, om er maar een paar te noemen.

Ongeacht de interne omstandigheden binnen uw team, moeten uw klantenservicemedewerkers ernaar streven om verzoeken van klanten te beantwoorden zodra ze zijn ingediend, rekening houdend met de belangen van uw klanten.

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your
own customer email templates, thus
helping you improve customer service.
Curious about all the opportunities?

Try LiveAgent
Terug naar sjablonen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .