Gratis proefperiode

Sjablonen voor verkoopsemail

Ondanks de snelle groei van sociale media en andere digitale marketingkanalen, blijft email nog steeds de krachtigste en meest efficiënte verkoop- en marketingtool die elk ander kanaal overtreft. Met een potentieel investeringsrendement tot 4400% is emailmarketing de beste manier gebleken om klanten aan te trekken en te behouden voor zowel kleine bedrijven als grote organisaties. De volgende e-mailmarketingstatistieken a> duidelijk aantonen dat het succes van uw verkoopinspanningen sterk afhangt van of en hoe u e-mail gebruikt in uw digitale marketingstrategie.

Sjablonen voor verkoopsemail
Sla onze sjablonen op als standaardberichten om de perfecte up-sell- en cross-sell-berichten tot uw beschikking te hebben

Waarom email het beste verkoopkanaal blijft

  • 72% van de mensen geeft de voorkeur aan het ontvangen van promotionele inhoud via email, vergeleken met 17% die de voorkeur geeft aan sociale media.
  • 61% van de consumenten geeft er de voorkeur aan om via email door merken gecontacteerd te worden.
  • 90% van de email wordt afgeleverd in de inbox van de beoogde ontvanger, terwijl slechts 2% van uw Facebook-fans uw berichten in hun nieuwsoverzicht ziet.
  • Uw bericht is 5x meer kans om gezien te worden via email dan Facebook.
  • De kans dat u doorklikt via een emailcampagne is 6x groter dan via een Tweet.
  • Als het gaat om aankopen die worden gedaan als gevolg van het ontvangen van een marketingbericht, heeft e-mail de hoogste conversieratio (66%), vergeleken met sociale kanalen, direct mail en andere kanalen.
  • 4,24% van de bezoekers van emailmarketing koopt iets vergeleken met 2,49% van de bezoekers van zoekmachines en 0,59% van sociale media.
  • De gemiddelde bestelwaarde van klanten via email is minstens drie keer hoger dan die van sociale media.
  • Wereldwijd geeft 30% van de marketeers aan dat emailmarketing de hoogste ROI heeft.

10 emailsjablonen voor uw verkoop- en marketingteam

Het gebruik van kant-en-klare emailsjablonen kan uw werk gemakkelijker maken en uw prestaties verbeteren. Hier zijn 10 basissjablonen voor verkoopsemail die u kunt aanpassen voor uw sector, product, klant of potentiële klanten. Van koude prospectie en follow-ups tot het betrekken van uw bestaande klantenbestand met verschillende soorten promotionele emails – deze sjablonen kunnen een goed startpunt zijn voor uw eigen helpdesk emailmarketingcampagnes en uitgaande verkoopcommunicatie.

Inkomende lead email

Email met verkoopintroductie

Opvolgmail voor potentiële klanten

Email over nieuwe productlancering

Email loyaliteitsprogramma

Upsell email

Email met aanbieding upgraden

Email met verjaardagsaanbieding voor klant

Email met vakantieaanbieding

Black Friday-promotie email

Sjablonen voor verkoop email – Veelgestelde vragen

Hoe schrijft u een verkoopmail?

U kunt het schrijven van verkoopsemails op verschillende manieren benaderen. Het belangrijkste is om de behoeften van uw klant te begrijpen en uw boodschap daarop af te stemmen. De rest zal volgen.

Hoe schrijft u een verkoopdoel email?

Voor elke nieuwe klant moet je een nieuwe email schrijven met een persoonlijke begroeting, een overzicht van het product of de dienst, een verkoopdoel en een oproep tot actie.

Hoe beëindigt u een verkoopmail?

U kunt een verkoopsemail beëindigen met een call-to-action die de ontvanger een product of dienst aanbiedt.

Ready to put our sales templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe schrijft u een verkoopmail? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “U kunt het schrijven van verkoopsemails op verschillende manieren benaderen. Het belangrijkste is om de behoeften van uw klant te begrijpen en uw boodschap daarop af te stemmen. De rest zal volgen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe schrijft u een verkoopdoel email? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Voor elke nieuwe klant moet je een nieuwe email schrijven met een persoonlijke begroeting, een overzicht van het product of de dienst, een verkoopdoel en een oproep tot actie. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe beëindigt u een verkoopsemail? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “U kunt een verkoopsemail beëindigen met een call-to-action die de ontvanger een product of dienst aanbiedt. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.