Wat zijn telefoontickets?
Elk telefoongesprek van een klant naar de helpdesk wordt gearchiveerd in de vorm van een ticket. Het ticket bevat informatie over de beller, de vertegenwoordiger en het gesprek tussen hen. Wanneer er een nieuwe oproep over hetzelfde onderwerp wordt gedaan, wordt de informatie hierover toegevoegd aan het vorige ticket.
Ticketing is belangrijk voor het bijhouden van alle acties. Niet alleen telefoontjes, maar ook emails en andere communicatiemiddelen worden omgezet in tickets. Dit helpt om eenheid en orde te handhaven tussen alle kanalen. Om de hoogste kwaliteit van service te waarborgen, implementeer ticketing best practices.
Expert’s note
Telefoontickets zijn een handige manier om oproepen en andere communicatie van klanten aan een helpdesk te archiveren en op te volgen. Het verhoogt de efficiëntie en verbetert de klanttevredenheid.
Het bedrijf LiveAgent biedt diverse klantenservicesoftware, waaronder VoIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware en emailbeheersoftware. Ze bieden ook een partnerprogramma. Na aanmelding voor LiveAgent wordt er een bericht met inloggegevens gestuurd en wordt er gewerkt aan het opstarten van het dashboard. Er wordt gebruik gemaakt van cookies op de website.
LiveAgent biedt klantenservicesoftware en selfservicesoftware met onderscheidingen en certificaten, webinars, en een partnerprogramma. Met 180 functies en 40 integraties stroomlijnt het spraakcommunicatie en automatiseert bedrijfsregels. Voeg aangepaste gegevens toe voor elk contact, sla notities op, bekijk eerdere tickets en integreer plug-ins. LiveAgent helpt u om uw klanten beter te leren kennen en de kwaliteit van uw helpdesk te verhogen. Het biedt een multifunctioneel vak voor het opslaan van alle contactinformatie en meer. Ticketinformatieboxen slaan alle belangrijke gegevens op, zoals naam, e-mailadres, besturingssysteem, taal en browser. Met LiveAgent kunt u bijna alle gegevens van uw klanten opslaan en beheren en hiervan genieten!
In dit artikel worden verschillende positieve ervaringen met LiveAgent genoemd. LiveAgent is een kosteneffectieve oplossing die helpt bij het beantwoorden van ondersteuningsverzoeken via verschillende kanalen, zoals email, sociale media en telefoon. Het verbetert de efficiëntie en productiviteit van klantenservice teams door de response tijd te verbeteren en de klantentevredenheid en verkoop te verhogen. Klanten en gebruikers zijn vooral positief over de gebruiksvriendelijkheid en de verschillende functionaliteiten van LiveAgent, zoals handige rapportagefuncties en de mogelijkheid om te chatten met klanten.