Gratis proefperiode

Jira

Wat is Jira?

Jira is software voor het opvolgen van fouten, problemen en projecten. Tegenwoordig is het geëvolueerd tot één van de krachtigste tools voor werkbeheer die op de markt verkrijgbaar zijn en wordt het gebruikt door teams over heel de wereld die zich richten op productbeheer, projectbeheer, softwareontwikkeling, foutopsporing en taakbeheer.

Hoe kunt u het gebruiken?

Jira heeft meerdere doelen en biedt verschillende oplossingen voor uw workflow. Jira Software Cloud kan u helpen met verkoop, toezichtsproblemen, het opvolgen of beheren van updates, notities, gebruikersrecensies en meer. Het is aan u hoe u deze trackingsoftware gaat gebruiken.

Opvolging en beheer van problemen

Met Jira kunt u taken maken, deze toewijzen aan individuen en teams, prioriteiten stellen en hun voortgang volgen. U kunt er ook taken mee verplaatsen tussen ontwikkelingsstadia voor maximale workflowtransparantie.

Rapportage

Met Jira kunt u uitgebreide verslagen maken om de voortgang van specifieke projecten beter te begrijpen. Jira kan bijvoorbeeld opvolgen hoeveel u aan elk project uitgeeft om uw workflow af te stemmen op uw budget.

Scrum en Kanban

Jira biedt gebruiksklare scrum- en kanbanborden. Deze borden dienen als hubs voor taakbeheer die verschillende taken binnen een project huisvesten. Door gebruik te maken van deze borden kunt u meer transparantie geven in de workflow van verschillende teams.

Voordelen

Wanneer u Jira met uw LiveAgent-account verbindt, kunt u:

  • Tickets bekijken die zijn verbonden met Jira-taken in LiveAgent

  • taken samenvoegen met tickets van specifieke klanten
  • Naar Jira-tickets zoeken rechtstreeks in LiveAgent

Hoe Jira met LiveAgent te integreren

LiveAgent bevat een systeemeigen integratie plug-in voor Jira, zodat u de twee apps gemakkelijk kunt verbinden vanuit uw helpdeskconfiguratie. U hebt geen codeervaardigheden nodig, volg gewoon deze gids om te leren hoe u Jira integreert met LiveAgent.

De eerste stap is naar uw LiveAgent-configuratie gaan. Ga naar de sectie plug-ins en zoek Jira. Klik op de activeringsschakelaar om de plug-in te activeren. LiveAgent zal na deze stap opnieuw moeten worden geladen.

Waar vindt u de Jira plug-in in de LiveAgent-instellingen
LiveAgent plug-in sectie

Zoek de actieve Jira plug-in en klik op het configuratiewiel om uw integratie in te stellen.

Geactiveerde Jira plug-in in LiveAgent met beschikbare configuratieoptie
Configureer de Jira plug-in

Nu moet u uw gegevens invoeren. Het eerste veld moet uw Jira-URL bevatten. Typ vervolgens uw emailadres in het tweede veld. Gebruik het emailadres dat u hebt gebruikt bij het instellen van uw Jira-account. Het laatste veld vereist een API-token.

Configuratievenster voor Jira plug-in in LiveAgent-instellingen
Jira plugin configuratie

U vindt een link onder het veld. Klik erop en genereer uw API-token, kopieer en plak het vervolgens in het API-token-veld in LiveAgent.

Waar u API-tokens kunt maken in Jira
Maak een API-token

Vergeet niet op Opslaan te klikken als u klaar bent.

Een succesvol geconfigureerde Jira plug-in in LiveAgent
Succes

Nu is uw integratie van Jira helemaal ingesteld. Om te zien hoe het werkt, opent u emailtickets of een andere naar keuze en kijkt u naar het rechterpaneel. Hier kunt u iconen van uw integraties zien (als u die al actief hebt). Zoek naar het logo van Jira op een open ticket.

Jira-logo in een ticketweergave
Jira-logo helemaal rechts

Als u erop klikt, kunt u eenvoudig rechtstreeks vanuit de ticketweergave een probleem aanmaken. Nadat u op de knop Maken hebt geklikt, wordt een nieuw Jira-venster geopend, waarin u de details van het ticket kunt instellen.

Een nieuw Jira-venster met het maken en beschrijven van het nieuwe probleem
Nieuw nummer in Jira

Hoe Jira Software Cloud te integreren met LiveAgent via Zapier

 

Integratie via Zapier duurt slechts enkele minuten. Het is heel simpel. Zapier verbindt twee functies van twee verschillende applicaties. In dit geval zijn de apps Jira Software Cloud en LiveAgent-klantenondersteuningssoftware. Er is geen codeerervaring vereist om ze samen te laten werken, volg gewoon deze eenvoudige gids of probeer het zelf te doen op Zapier.

Allereerst hebt u een Zapier-account nodig. Als u er geen heeft, kunt u deze hier aanmaken. Wanneer u zich aanmeldt, gaat u verder naar de pagina LiveAgent + Jira-software voor cloudintegratie.

LiveAgent en Jira-integratiepagina op Zapier
LiveAgent + Jira-integratie op Zapier

Scroll naar beneden op de pagina totdat u de sectie Connect LiveAgent + Jira Software Cloud in minuten ziet. Hier kunt u een trigger en een actie selecteren. Een trigger in de ene app activeert een actie in de andere, waardoor een integratie ontstaat. Kies degene die bij u passen.

Als voorbeeld laten we u een integratie zien met Jira trigger Nieuw probleem en LiveAgent actie Creëer gesprek. Als u ze hebt geselecteerd, gaat u verder door op de blauwe knop te klikken.

Verbind LiveAgent en Jira op Zapier na het kiezen van een trigger en actie zoals op de foto
Verbind Jira met LiveAgent

In deze sectie moet u de Jira Software Cloud-trigger instellen. Log in op uw Atlassian/Jira-account en ga verder met de installatie. U moet Zapier toestemming geven om uw gegevens te verwerken.

Jira-trigger-installatie in Zapier
Jira trigger-installatie

Klik op Opslaan en doorgaan als u klaar bent.

Voltooi de installatie van een Jira-trigger
Jira trigger installatie voltooid

De laatste stap bij het instellen van de trigger is het testen van de trigger. U kunt deze stap overslaan, maar we raden u ten zeerste aan om de test te doorlopen. Het duurt maar een paar seconden. Voor het geval u problemen ondervindt, biedt Zapier u een handige gids voor probleemoplossing om u te helpen.

Jira trigger test
Trigger test

Nu moet u LiveAgent-actie instellen. Het proces is hetzelfde als voorheen, behalve dat u nog een paar velden moet invullen, in ons geval om het gesprek te specificeren dat zal worden gemaakt. Vul het emailadres van de afzender, het emailadres van de ontvanger, het onderwerp en het bericht in. Als u de actie verder wilt specificeren, kunt u ook niet-verplichte velden invullen.

LiveAgent-actie-instellingen op Zapier
LiveAgent-actie instellen

Als u klaar bent, doet u een laatste test van de integratie.

Jira en LiveAgent-integratietest op Zapier
Integratietest

Ga na een succesvolle test door naar LiveAgent en bekijk uw ticketingsgedeelte. Elke keer dat er een nieuw nummer wordt aangemaakt in Jira Software Cloud, krijgt u een ticket met informatie.

Een voorbeeld van een succesvolle integratie in LiveAgent-ticketweergave
Een ticket voorbeeld

Dat is het! U hebt met succes Jira Software Cloud geïntegreerd met het LiveAgent-ticketsysteem.

Back to Integrations Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .

×

Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo