Sociale media zijn websites en applicaties waarmee gebruikers unieke inhoud kunnen maken en deze met andere online gebruikers kunnen delen. Sociale media is interactief en bevordert zelfexpressie in de vorm van foto’s, video’s, tekstberichten en GIF’s.
Vanaf september 2020 hebben we integraties met:
Ons belangrijkste doel voor het creëren van deze integraties voor sociale media was het verbeteren van de productiviteit van vertegenwoordigers. We wilden vertegenwoordigers tijd besparen (minder klikken, nieuwe tabbladen openen, in- en uitloggen op verschillende platforms, minder giswerk voor meldingen) door alle klanteninteracties te stroomlijnen in één enkele inbox.
Hier is hoe elke integratie werkt:
Van daaruit kunt u eenvoudig reageren op de opmerkingen, ze leuk vinden en zelfs foto’s en GIF’s bijvoegen. LiveAgent geeft u dezelfde antwoordopties als op Facebook.
Onze integratie voor Facebook Messenger haalt alle directe berichten van uw Facebook-bedrijfspagina naar uw LiveAgent-dashboard. Van daaruit kunt u reageren op DM’s, bijlagen, foto’s, GIF’s verzenden en zelfs berichten van andere gebruikers liken.
Het beste gedeelte? Uw klanten zullen het verschil niet merken.
Hier is een voorbeeld: elke keer dat ‘LiveAgent’ wordt genoemd in een Tweet als deze ‘@LiveAgent’, wordt de tweet automatisch omgezet in een ticket en naar uw LiveAgent-dashboard gepusht. Van daaruit kunt u in een opmerking op de Tweet reageren, uw eigen Tweet-reactie geven of opnieuw tweeten.
LiveAgent biedt echter ook een functie waarmee u specifieke trefwoorden (en trefwoordensets) kunt kiezen en waarmee u het gebruik ervan op Twitter kunt volgen. Wat betekent het? Stel u voor dat iemand “LiveAgent” in een Tweet noemt, maar niet expliciet de @ -tag gebruikt.
LiveAgent zet de Tweet met dit trefwoord om in een ticket. Nu, waarom is dit zo geweldig? Omdat u hiermee kunt opvolgen wat er over u wordt getweet. Wist u dat slechts 1 op de 26 ontevreden klanten rechtstreeks bij u een klacht indienen? De meeste ontevreden klanten zoeken gewoon het internet op en delen hun ervaringen met anderen.
Met de tool voor sociale monitoring van LiveAgent kunt u deze indirecte Tweets oppikken en ze rechtzetten voordat ze viraal gaan en uw bedrijfsreputatie aantasten. De tool is ook handig om positieve Tweets op te pikken en met uw klanten in contact te komen. Bovendien kan het u ook helpen te zien wat de concurrentie over u zegt.
Instagram is één van de meest populaire sociale mediaplatforms en haalt elke maand meer dan een miljard actieve gebruikers binnen. Om de klantenservice op Instagram beter beheersbaar te maken, hebben we een integratie ontwikkeld waarmee u meerdere Instagram-accounts kunt opvolgen.
De integratie haalt alle opmerkingen over uw berichten en alle vermeldingen van uw pagina op in uw LiveAgent-dashboard. Elke Instagram-opmerking en vermelding wordt opgeslagen in de vorm van een ticket en geeft u zelfs een voorbeeld van hoe het daadwerkelijke bericht eruit ziet zodat u de LiveAgent-applicatie niet hoeft te verlaten.
Deze functie is geweldig voor degenen die meerdere segmentatiemarketingcampagnes voeren. Uw VIP-klantenkring kan bijvoorbeeld een bericht ontvangen over een pop-upverkoop en een ander doelgroepsegment (bijvoorbeeld degenen met een afspraak voor een bepaalde dag) kan op het laatste moment tijdens de kantooruren worden uitgezonden.
LiveAgent is een one-stop-shop voor alles wat met klantenservice te maken heeft. Onze functies vullen elkaar aan en werken het beste samen. Om uw klanten de best mogelijke service te bieden, kunt u genieten van alles dat LiveAgent te bieden heeft.
De volgende integraties helpen u de efficiëntie van uw klantenservice op sociale media te maximaliseren:
De inbox slaat alle tickets op één plaats op en is toegankelijk voor alle ondersteuningsmedewerkers. Het zorgt ervoor dat geen enkel ticket onbeantwoord blijft, vergeten wordt of verloren gaat.
Als een klant u bijvoorbeeld in eerste instantie belt en u volgt een email en hij besluit vervolgens met u te chatten via live chat, dan wordt elk gesprek onder één ticket-thread opgeslagen. Daarin kunt u naar de volledige oproepopname luisteren, de emailuitwisseling lezen en de transcriptiegeschiedenis van live chats bekijken.
Dit kan u helpen bij uw marketing-, verkoop- en ondersteuningsinspanningen, aangezien u de volgende keer dat ze contact met u opnemen een persoonlijkere service-ervaring kunt bieden (door onmiddellijk met hen in het Spaans te spreken).
Door ze te gebruiken bespaart u uw vertegenwoordigers tijd en voorkomt u een burn-out!
Tijdregels helpen uw vertegenwoordigers tijd te besparen en stellen hen in staat zich te concentreren op complexere taken.
Als uw helpdesk op normale kantooruren van 9.00 tot 17.00 uur, ma – vr. werkt en u ontvangt een ticket om 16.00 uur op vrijdag, dan is het ticket op maandag om 09.00 uur slechts 1 werkuur oud.
Hier is een voorbeeld: stel u voor dat een klant u een tweet over het upgraden van zijn abonnement stuurt. Terwijl u in uw helpdesk op hun Tweet reageert, kunt u op de PipeDrive-integratieknop klikken en rechtstreeks vanuit LiveAgent een nieuwe deal toevoegen.
Dus, wat kan een klantenondersteuningssysteem voor sociale media voor u betekenen, behalve het bieden van integraties voor sociale media?
Het kan uw vertegenwoordigers veel tijd besparen. Er is minder klikken, minder toezicht (accounts, apparaten) en alles kan vanaf één dashboard worden gedaan.
LiveAgent kan uw gegevens veilig houden. Door alles vanaf één dashboard te doen, moet u uw inloggegevens voor sociale media niet delen met meerdere ondersteuningsmedewerkers. Dit verkleint het risico voor hacking, datalekken of de kans dat computers zonder toezicht zijn ingelogd op de socialemedia-accounts van uw bedrijf.
Het gebruik van een systeem als LiveAgent verbetert de productiviteit en de doeltreffendheid van vertegenwoordigers. Als u bent ingelogd op één platform van waaruit u alles kunt doen, verkleint u de kans om verstrikt te raken in feeds van sociale media.
Ready to give it a try?
LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk solution for small to medium-sized businesses. Our free 14-day trial offers full functionality and all social media integrations. Try it today.
No credit card required.
Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .
We zijn op meerdere data beschikbaar