Partner
Wat is Twitter?
Twitter is een website voor microblogging en sociale media die door miljoenen mensen over heel de wereld wordt gebruikt. Gebruikers communiceren via korte berichten genaamd Tweets, waar ze tekst en verschillende media kunnen delen om met hun volgers te communiceren. Twitter wordt ook gebruikt door bedrijven en ondernemingen om hun producten te promoten, met klanten te communiceren of hen te ondersteunen.
Twitter kan een uitstekend hulpmiddel zijn voor uw klantenserviceteam. Het kan de klantentevredenheid verhogen en uw vertegenwoordigers kunnen in realtime hulp bieden, in plaats van alleen emails of telefoontjes af te handelen.
Hoe kan ik het gebruiken?
Gebruik Twitter om een โโzakelijk account aan te maken en uw product of diensten te delen. Twitter kan ook worden gebruikt als krachtig klantenservicekanaal met de juiste software en kennis. Door Twitter met LiveAgent te verbinden, kunt u op een andere manier uw klanten bereiken en een naam voor uw bedrijf creรซren.
Nadat Twitter is geรฏntegreerd, controleert uw teaminbox de berichten en tweets van uw account.
Nu kunt u uw eigen lijst met zoekopdrachten definiรซren โ het volgen van tweets die op Twitter zijn gegenereerd. Hier volgen enkele voorbeelden van hoe u naar specifieke tweets kunt zoeken en deze kunt omzetten in tickets:
Voorbeeld | Tweets zoeken โฆ |
---|---|
twitter zoeken | met zowel โtwitterโ als โzoekenโ. Dit is de standaardoperator |
โhappy hourโ | met de exacte zin โhappy hourโ |
liefde OF haat | met โliefdeโ of โhaatโ (of beide) |
bier-wortel | met โbierโ maar niet โwortelโ |
#haiku | met de hashtag โhaikuโ |
van: twitterapi | verzonden door de gebruiker @twitterapi |
naar: twitterapi | verzonden naar de gebruiker @twitterapi |
plaats: opentable: 2 | over de plaats met OpenTable ID 2 |
plaats:247f43d441defc03 | over de plaats met Twitter-ID 247f43d441defc03 |
@twitterapi | met vermelding van @twitterapi |
superheld sinds: 09-05-2011 | met โsuperheldโ en verzonden sinds datum โ2011-05-09โ (jaar-maand-dag). |
twitterapi tot: 2011-05-09 | met โtwitterapiโ en verzonden vรณรณr de datum โ2011-05-09โ. |
film-eng ๐ | met โfilmโ, maar niet โengโ, en met een positieve instelling. |
vlucht ๐ | met โvluchtโ en met een negatieve houding. |
verkeer ? | met โverkeerโ en een vraag stellen. |
hilarisch filter: links | met โhilarischโ en met een URL. |
nieuwsbron: tweet_button | met โnieuwsโ en ingevoerd via de Tweet-knop |
Voordelen
- Houd tweets en berichten in realtime bij
- Alles wordt afgehandeld via een ticketingsysteem
- Eรฉn oplossing boordevol functies die uw sociale media verwerken
Twitter integreren met LiveAgent

Twitter moet eerst worden ingeschakeld. U kunt dit doen door op de oranje knop in de sectie te klikken. LiveAgent zal hierna opnieuw opstarten.


Een nieuw venster zal verschijnen. Log in op uw Twitter-account en geef LiveAgent toestemming om uw gegevens te verwerken en toegang te verlenen tot uw helpdesksoftware.

Uw Twitter-account is verbonden en u zou het in de sectie moeten zien. De laatste stap is om op het potloodpictogram aan de rechterkant te klikken.

U moet het statusvakje aanvinken om de integratie te voltooien. Hierdoor kan LiveAgent uw Tweets afhandelen en deze in uw ticketsysteem omzetten in tickets.

U bent klaar. Ga uw gang en controleer uw ticketinbox. U zou uw tweets en antwoorden van uw volgers daar moeten zien.


U hoeft nu niet meer tussen apps te schakelen en u kunt al uw klantencommunicatie afhandelen vanuit uw LiveAgent-inbox. Voel u vrij om meer accounts toe te voegen.
Twitter integreren met LiveAgent via Zapier
Als u wilt, kunt u Twitter met LiveAgent integreren via Zapier. Zapier is een service die u kan helpen bij het integreren van twee apps. De integratie is eenvoudig en kan in enkele minuten worden uitgevoerd.

Scroll naar beneden op de pagina tot je de link Twitter + LiveAgent ziet in het speciale gedeelte. Hier kunt u triggers en actie kiezen. Een trigger in de ene software activeert een actie in de tweede. Bedenk dus wat u wilt dat uw integratie doet en kies een trigger en een actie.
Als voorbeeld voor deze handleiding hebben we gekozen voor Twitter-trigger Nieuwe volger en een LiveAgent-actie Nieuwe klant toevoegen. U kunt deze integratie gebruiken om gebruikersgegevens per maand bij te houden, nieuwe contacten te krijgen voor gesprekken in uw teaminbox, verkoop- of marketingdoeleinden.
Klik op de blauwe knop om door te gaan.

Nu is het tijd om de trigger te configureren. Log in op uw Twitter-account en geef Zapier de nodige machtigingen om uw gegevens te verwerken.

Zorg ervoor dat u de trigger test om te zien of deze werkt. Zapier controleert of er volgers en gebruikers beschikbaar zijn in uw Twitter-account en verzamelt de gegevens.

Na een succesvolle test van de trigger, gaat u verder met het configureren van LiveAgent-actie.
Hier moet u een paar formulieren invullen. Selecteer in het veld Email de optie zoals weergegeven op de onderstaande afbeelding of overweeg andere opties die beter voor u werken. In beide gevallen hoeft u geen emailadres in het emailveld in te vullen.

Als u klaar bent, voert u een laatste test van de integratie uit en kijkt u of deze werkt.

Werken? Super goed! Nu wordt elke nieuwe Twitter-volger opgeslagen als een contactpersoon in uw LiveAgent-ticketsysteem.


Ga gerust terug naar de Zapier-pagina en maak meer integraties voor verschillende doeleinden.
Frequently asked questions
Wat is Twitter-integratie in LiveAgent?
Twitter-integratie maakt een nieuw ticket aan wanneer u wordt genoemd in een tweet. Hierdoor kunt u altijd met klanten communiceren en op de hoogte blijven vanuit รฉรฉn interface.
Hoe integreert u Twitter met LiveAgent?
Meld u aan bij uw LiveAgent-account > Klik op Configuraties > Zoek naar Twitter > Twitter-accounts > Twitter-account toevoegen > Verbinden > Klik op Bewerken en vink het vakje Status aan.
The importance of social media for customer service is highlighted by the behavior of users worldwide. With over 2.85 billion Facebook users, 1 billion Instagram users, and 330 million Twitter users, social media is a significant platform for businesses. The statistics reveal that 55% of customers use social media to research about businesses, and 18% of users purchase via in-app sales. Furthermore, B2B firms experience higher engagement on LinkedIn, while B2C firms mostly interact on other platforms. With an average of 8.8 accounts, millennials and Gen Z-ers spend 145 minutes daily on social media, emphasizing the need for effective customer service on these channels.
Vergelijk LiveAgent met andere platforms
De vergelijking van Capterra biedt oplossingen voor live chat, selfservice, tickets en callcenters. Ook hebben ze helpdeskalternatieven voor sociale media om de reputatie van uw bedrijf te verbeteren. Het wordt vertrouwd door meer dan 30.000 bedrijven en 150 miljoen eindgebruikers en u kunt gratis beginnen met een proefperiode zonder kredietkaart.
De effectiviteit van mond-tot-mondreclame is te danken aan tevreden klanten die hun positieve ervaringen delen. Het is belangrijk om natuurlijk en niet-opdringerig te zijn en te beginnen met het op gang brengen van een discussie over een bepaald onderwerp voordat we het merk of product noemen. Gegevensgestuurde inzichten kunnen worden gebruikt om klantencommunicatie te beheren en CRM-integratie kan helpen efficiรซnter te werken en een betere operatie te leiden. De klantenservice is belangrijk voor een goed imago en het behouden van duurzame relaties met klanten. De drie principes van klantenservice zijn luisteren naar de klant, een individuele benadering en empathie tonen.
Twilio stelt softwareontwikkelaars in staat om programmatisch te bellen en gebeld te worden, sms-berichten te verzenden en te ontvangen en andere communicatiefuncties uit te voeren met behulp van de webservice-API's. Het klantenserviceteam van Twilio biedt ondersteuningskanalen zoals callcenter, sociale media-ondersteuning en selfservice-ondersteuning. U kunt contact opnemen met Twilio door hun hotline te bellen of door een bericht achter te laten op een van de sociale mediaplatforms. Twilio heeft geen emailondersteuning of live chatondersteuning.