Wat is Twitter?
Twitter is een website voor microblogging en sociale media die door miljoenen mensen over heel de wereld wordt gebruikt. Gebruikers communiceren via korte berichten genaamd Tweets, waar ze tekst en verschillende media kunnen delen om met hun volgers te communiceren. Twitter wordt ook gebruikt door bedrijven en ondernemingen om hun producten te promoten, met klanten te communiceren of hen te ondersteunen.
Twitter kan een uitstekende tool zijn voor uw klantenserviceteam. Het kan de klantentevredenheid verhogen en uw vertegenwoordigers kunnen in realtime hulp bieden, in plaats van alleen emails of telefoontjes af te handelen.
Hoe kan ik het gebruiken?
Gebruik Twitter om een zakelijk account aan te maken en uw product of diensten te delen. Twitter kan ook worden gebruikt als krachtig klantenservicekanaal met de juiste software en kennis. Door Twitter met LiveAgent te verbinden, kunt u op een andere manier uw klanten bereiken en een naam voor uw bedrijf creëren.
Nadat Twitter is geïntegreerd, controleert uw teaminbox de berichten en tweets van uw account.
Voorbeeld | Tweets zoeken … |
---|---|
twitter zoeken | met zowel “twitter” als “zoeken”. Dit is de standaardoperator |
“happy hour” | met de exacte zin ‘happy hour’ |
liefde OF haat | met ‘liefde’ of ‘haat’ (of beide) |
bier-wortel | met ‘bier’ maar niet ‘wortel’ |
#haiku | met de hashtag “haiku” |
van: twitterapi | verzonden door de gebruiker @twitterapi |
naar: twitterapi | verzonden naar de gebruiker @twitterapi |
plaats: opentable: 2 | over de plaats met OpenTable ID 2 |
plaats:247f43d441defc03 | over de plaats met Twitter-ID 247f43d441defc03 |
@twitterapi | met vermelding van @twitterapi |
superheld sinds: 09-05-2011 | met “superheld” en verzonden sinds datum “2011-05-09” (jaar-maand-dag). |
twitterapi tot: 2011-05-09 | met “twitterapi” en verzonden vóór de datum “2011-05-09”. |
film-eng 🙂 | met “film”, maar niet “eng”, en met een positieve instelling. |
vlucht 🙁 | met “vlucht” en met een negatieve houding. |
verkeer ? | met “verkeer” en een vraag stellen. |
hilarisch filter: links | met “hilarisch” en met een URL. |
nieuwsbron: tweet_button | met “nieuws” en ingevoerd via de Tweet-knop |
Voordelen
- Houd tweets en berichten in realtime bij
- Alles wordt afgehandeld via een ticketingsysteem
- Eén oplossing boordevol functies die uw sociale media verwerken
Twitter moet eerst worden ingeschakeld. U kunt dit doen door op de oranje knop in de sectie te klikken. LiveAgent zal hierna opnieuw opstarten.
Een nieuw venster zal verschijnen. Log in op uw Twitter-account en geef LiveAgent toestemming om uw gegevens te verwerken en toegang te verlenen tot uw helpdesksoftware.
Uw Twitter-account is verbonden en u zou het in de sectie moeten zien. De laatste stap is om op het potloodpictogram aan de rechterkant te klikken.
U moet het statusvakje aanvinken om de integratie te voltooien. Hierdoor kan LiveAgent uw Tweets afhandelen en deze in uw ticketsysteem omzetten in tickets.
U bent klaar. Ga uw gang en controleer uw ticketinbox. U zou uw tweets en antwoorden van uw volgers daar moeten zien.
U hoeft nu niet meer tussen apps te schakelen en u kunt al uw klantencommunicatie afhandelen vanuit uw LiveAgent-inbox. Voel u vrij om meer accounts toe te voegen.
Twitter integreren met LiveAgent via Zapier
Als u wilt, kunt u Twitter met LiveAgent integreren via Zapier. Zapier is een service die u kan helpen bij het integreren van twee apps. De integratie is eenvoudig en kan in enkele minuten worden uitgevoerd.
Scroll naar beneden op de pagina totdat u het gedeelte Twitter + LiveAgent verbinden in minuten ziet. Hier kunt u triggers en acties kiezen. Een trigger in de ene software activeert een actie in de tweede. Bedenk dus wat u wilt dat uw integratie doet en kies een trigger en een actie.
Als voorbeeld voor deze handleiding hebben we gekozen voor Twitter-trigger Nieuwe volger en een LiveAgent-actie Nieuwe klant toevoegen. U kunt deze integratie gebruiken om gebruikersgegevens per maand bij te houden, nieuwe contacten te krijgen voor gesprekken in uw teaminbox, verkoop- of marketingdoeleinden.
Klik op de blauwe knop om door te gaan.
Nu is het tijd om de trigger te configureren. Log in op uw Twitter-account en geef Zapier de nodige machtigingen om uw gegevens te verwerken.
Zorg ervoor dat u de trigger test om te zien of deze werkt. Zapier controleert of er volgers en gebruikers beschikbaar zijn in uw Twitter-account en verzamelt de gegevens.
Na een succesvolle test van de trigger, gaat u verder met het configureren van LiveAgent-actie.
Hier moet u een paar formulieren invullen. Selecteer in het veld Email de optie zoals weergegeven op de onderstaande afbeelding of overweeg andere opties die beter voor u werken. In beide gevallen hoeft u geen emailadres in het emailveld in te vullen.
Als u klaar bent, voert u een laatste test van de integratie uit en kijkt u of deze werkt.
Werken? Super goed! Nu wordt elke nieuwe Twitter-volger opgeslagen als een contactpersoon in uw LiveAgent-ticketsysteem.
Ga gerust terug naar de Zapier-pagina en maak meer integraties voor verschillende doeleinden.