Partner
Wat is Facebook?
Facebook is een platform voor sociale media dat door mensen over heel de wereld wordt gebruikt. Het wordt gebruikt om contact te maken met vrienden, in realtime te chatten, nieuws of memes te volgen. Het wordt ook door bedrijven gebruikt om hen te helpen communiceren met hun klanten, updates te verstrekken, producten of diensten te verkopen of klantenondersteuning te bieden.
Hoe kunt u het gebruiken?
Behalve in uw persoonlijk leven, kunt u Facebook gebruiken om uw bedrijf te promoten met een aangepaste Facebook-pagina. Deel nieuws, updates via posts, maak verhalen, promoot uw producten of diensten, communiceer via Messenger en maak reclamecampagnes. U kunt veel van deze acties uitvoeren vanuit uw LiveAgent-ticketsoftware en vanuit één software gefocust blijven op het werk.
Voordelen
- Populaire sociale media als ondersteuningskanaal
- Volg uw accounts en pagina’s van LiveAgent op
- Beheer posts, berichten en meer
- Communiceer via Facebook Messenger van LiveAgent
LiveAgent heeft een systeemeigen Facebook-integratie beschikbaar voor alle klanten. Het enige dat u hoeft te doen, is het aansluiten. Nadat u uw Facebook-account en een pagina heeft verbonden, kunt u vanuit LiveAgent communiceren met uw klanten.

Afhankelijk van het feit of u al een Facebook-account had of niet, wordt u gevraagd om in te loggen en toegang te geven tot uw gegevens.

Klik op de oranje Verbind-knop in de linkerbovenhoek. Voer uw inloggegevens en wachtwoord in. Daarna wordt u gevraagd om Facebook-pagina’s te selecteren die u met LiveAgent wilt verbinden. Selecteer ze en ga verder.

U kunt selecteren welke pagina-acties LiveAgent voor u kan beheren. Pas uw Facebook-integratie-ervaring aan in dit gedeelte van de installatie. Als u klaar bent, klikt u op Gereed.

Dat is het. U hebt uw Facebook-pagina’s met succes geïntegreerd met LiveAgent.

Laten we testen hoe het werkt. Laten we een bericht sturen naar onze testpagina op Facebook. Vervolgens kunnen we controleren of het is afgeleverd in ons LiveAgent-ticketsysteem.

Het bericht is binnengekomen in uw ticketsysteem. De integratie werkt.

Scroll naar beneden totdat u het gedeelte Connect LiveAgent + Facebook-pagina’s in minuten ziet. Hier kunt u een trigger en een actie selecteren. Om u een voorbeeld te laten zien, gebruikten we Facebook-pagina’s die een nieuw bericht van u activeren en de LiveAgent-actie Gesprek maken.
Kies wat bij u past en ga verder door op de blauwe knop hieronder te klikken.

Nu moet u de trigger instellen. Maak verbinding met uw Facebook-account en geef Zapier uw toestemming om uw gegevens te verwerken. Klik op Opslaan en doorgaan als u klaar bent.

Daarna kunt u uw trigger testen. Deze stap is niet nodig, maar we raden het ten zeerste aan om te zien of de trigger werkt zoals het hoort.

Na een succesvolle test is het tijd om uw LiveAgent-actie in te stellen. Deze opstelling vereist meer specifieke informatie. Vul de verplichte velden in. Als u het bericht verder wilt specificeren, kunt u niet-verplichte velden invullen. Klik op doorgaan.

Nu is een laatste test van de integratie nodig.

Gefeliciteerd, u hebt met succes Facebook-pagina’s geïntegreerd met LiveAgent. Laten we het LiveAgent-ticketsysteem bekijken om te zien of het werkt. Ga naar uw tickets en kijk of het ticket is ontvangen.

Dat is het, u bent klaar. Voel u vrij om terug te keren naar Zapier en meer integraties te creëren.
Frequently Asked Questions
Hoe kunt u Facebook-integratie in LiveAgent gebruiken?
Door Facebook in LiveAgent te integreren, kan uw klantenservice effectief alle Facebook-vragen, berichten en opmerkingen vanaf één plek afhandelen. Zo blijft u up-to-date en altijd beschikbaar voor uw klanten.
Wat zijn de stappen om Facebook te integreren met LiveAgent?
Navigeer naar Configuraties vanuit uw LiveAgent-dashboard > Zoeken naar Facebook > Facebook-pagina's > Verbinden.
Facebook-integratiedemonstratie: Hoe het werkt
LiveAgent biedt diverse klantenservicesoftware, voIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware, callcentersoftware en meer. Probeer het gratis uit.