Instagram integration
Partner website
Partner Privacy Policy
Instagram is een populair sociaal mediaplatform waar gebruikers foto’s, video’s en verhalen delen. Het is een essentieel instrument geworden voor bedrijven om in contact te komen met klanten en een sterke aanwezigheid op sociale media op te bouwen. Bedrijven gebruiken het om hun producten en diensten te promoten via esthetisch aantrekkelijke berichten, vaak in combinatie met klantengetuigenissen. Daarnaast wordt het vaak gebruikt als een klantenondersteuningskanaal, waar klanten contact kunnen opnemen om vragen te stellen over de gepromote producten of diensten.
Dankzij Instagram-integratie kunnen LiveAgent-gebruikers rechtstreeks vanuit de Universele inbox van LiveAgent reageren op vermeldingen, vragen en opmerkingen zonder rechtstreeks in te loggen op Instagram.
Hoe werkt het?
Instagram klantenservice kan een eitje zijn met de juiste tools. De Instagram-integratie van LiveAgent stelt u in staat om uw Instagram Business Page rechtstreeks aan onze helpdesk te koppelen.
Het resultaat? Zodra u een opmerking of vermelding op uw Instagram-pagina ontvangt, wordt deze automatisch naar uw helpdesk ticketingtool gepusht.
Hoe ziet het er in de praktijk uit?
Zouden uw klanten kunnen zien dat u een externe tool gebruikt? Het antwoord is NEE. Bekijk hoe het werkt in deze gedetailleerde video tutorial.
Wat kunt u doen met de Instagram-integratie?
Het activeren van de Instagram-integratie stelt u in staat om de volgende acties rechtstreeks uit te voeren vanuit LiveAgent:
- Beheer al uw sociale media-interacties op één plek.
- Monitor en reageer op Instagram opmerkingen en vermeldingen vanuit de geünificeerde inbox van LiveAgent.
- Toegang tot interactiegeschiedenis en klantengegevens.
- Gebruik de automatisering en ticketing functies van LiveAgent om Instagram interacties te stroomlijnen en reactietijden te verbeteren.
- Gebruik rapportage- en analysemogelijkheden om de prestaties bij te houden en de klantentevredenheid te evalueren.
Hoe Instagram te integreren met LiveAgent
LiveAgent-actie-instellingen in Instagram-integratie op Zapier
Om het in te stellen, volg de onderstaande handleiding en voeg Instagram toe als een van uw meest handige klantenondersteuningstools!
Houd er rekening mee dat u een Facebook-pagina moet hebben om Instagram te kunnen integreren. Als je Instagram-account nog niet aan uw Facebook is gekoppeld, raden we u aan Meta’s gedetailleerde tutorial te volgen.
Hier is de stapsgewijze handleiding over hoe u Instagram integreert met LiveAgent:
- Log in op LiveAgent en ga naar Configuratie → Systeem → Plug-ins → Instagram-integratie.
- Schakel de knop Activeren in. LiveAgent zal hierna opnieuw opstarten.
- Zoek na het opnieuw opstarten de sectie Facebook en Instagram in het linkerconfiguratiepaneel → Ga naar Accounts → klik op Verbinden.
- Er verschijnt een nieuw pop-upvenster waarin u wordt gevraagd in te loggen op uw Facebook-account → voer uw aanmeldingsgegevens in (of als u al bent ingelogd) → klik op Doorgaan als [Naam]
- Na dat, zal LiveAgent om uw toestemming vragen om toegang te krijgen tot en uw pagina’s te beheren. Voordat u verder kunt gaan naar de volgende stap, accepteer het pop-up venster.
- Ga terug naar LiveAgent en selecteer de Facebook-pagina die is verbonden met uw Instagram-pagina → stel rechten in door een van de volgende opties te kiezen: Opmerkingen ophalen of Vermeldingen ophalen.
Opmerking: deze integratie ondersteunt geen direct messaging vanwege het beleid van Meta. Dit betekent dat u directe Instagram-berichten niet kunt stroomlijnen in LiveAgent.
- Kies de afdeling waar binnenkomende Instagram-tickets naartoe moeten worden geleid
- Klik Opslaan
Waarom is de Instagram-integratie zo waardevol?
Verhoogde klantentevredenheid en merkloyaliteit
Het waarborgen van klantentevredenheid is een drijvende kracht achter alle succesvolle klantenondersteuningsteams. Door uw Instagram-interacties op te slaan in de vorm van tickets in één gecentraliseerde inbox, kunt u gemakkelijk toegang krijgen tot eerdere gesprekken en klantengegevens, zoals hun eerdere vragen, aankoopgegevens en individuele voorkeuren.
Op deze manier kunt u elke keer gepersonaliseerde en klantengerichte service bieden. Deze toegevoegde personalisatie kan een lange weg gaan bij het opbouwen van een goede relatie met uw klantenbestand.
Versnel het oplossingsproces van het probleem
Tegenwoordig is het aanbieden van geweldige producten tegen betaalbare prijzen niet langer genoeg. Klanten zoeken naar een meer gepersonaliseerde, probleemloze winkelervaring en, het belangrijkst, snelle antwoorden op hun vragen. Wanneer een klant contact opneemt met een merk op een sociaal media platform, zoals Instagram, verwachten ze binnen een uur antwoord te krijgen. Als uw bedrijf er niet in slaagt om aan deze verwachtingen te voldoen, of zelfs beter, deze te overtreffen, is de kans groot dat de klant zich tot een van uw concurrenten zal wenden.
U kunt dit probleem voorkomen door uw Instagram-pagina te koppelen aan LiveAgent. Deze robuuste helpdeskoplossing waarschuwt je elke keer dat u een nieuw ticket van Instagram ontvangt, waardoor uw reactietijden aanzienlijk worden verkort.
Betere workflow efficiëntie
Laten we eens kijken hoe het reageren op klanten op Instagram met behulp van LiveAgent de efficiëntie van agenten verbetert.
- Uw vertegenwoordigers hoeven niet voortdurend meerdere accounts en apparaten te controleren.
- Uw vertegenwoordigers zullen niet worden afgeleid door Instagram feeds
- Uw vertegenwoordigers zullen niet overweldigd raken door constante Instagrammeldingen.
- Uw vertegenwoordigers zullen in staat zijn om meerdere zakelijke accounts tegelijk te beheren
Sterkere merk aanwezigheid
Als uw klanten de Instagram-pagina van uw merk bekijken, is de kans groot dat ze klaar zijn om een aankoop te doen. Vaak is het enige wat ze nodig hebben een antwoord op een paar eenvoudige vragen, of een praktische ervaring met uw merk. De Instagram van uw bedrijf kan zelfs de beslissing van 80% van de Instagram-gebruikers beïnvloeden om uw product of dienst te kopen.
Dus, waarom zou u ze niet overtuigen door te laten zien dat u klaar staat om ze snel en moeiteloos bij elke stap te helpen?
Betere beveiliging, minder data-inbreuken
Communiceren via LiveAgent is veiliger. Waarom? Instagram-tickets worden opgeslagen in een gedeelde inbox die alleen toegankelijk is voor klantenservicemedewerkers met de vereiste machtigingen. Dit betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken over:
- Het delen van uw Instagram inloggegevens met meerdere medewerkers
- Ingelogd blijven op openbare apparaten
- Verliezen van apparaten die zijn ingelogd op uw Instagram-account
Onderscheid uzelf en krijg uw concurrentievoordeel
Ondanks dat Instagram-ondersteuning steeds populairder wordt, zijn er nog steeds veel bedrijven die niet op deze trein springen. Uw merk kan zich onderscheiden van de massa door top-notch gepersonaliseerde ondersteuning te bieden op Instagram, evenals op andere sociale mediaplatforms.
Klaar om onze Instagram-integratie te proberen?
Laat ons de logistiek regelen, zodat u zich kunt concentreren op het bieden van een vlotte en betrouwbare ondersteuning aan al uw klanten. Start vandaag nog uw gratis proefperiode van 30 dagen. Geen kredietkaart nodig.
Frequently Asked Questions
Wat is de Instagram-integratie in LiveAgent?
LiveAgent stelt je in staat om uw Instagram te verbinden met LiveAgent, zodat uw klantenserviceteam efficiënt kan reageren op alle vermeldingen en opmerkingen. Als gevolg hiervan kunt u altijd op het goede spoor blijven met uw aanwezigheid op sociale media en sterke klantenrelaties opbouwen.
Wat zijn de voordelen van Instagram-integratie?
De voordelen zijn onder meer: de verbeterde workflow voor klantenservice, de mogelijkheid om vanuit één algemene inbox met uw Instagram-publiek/klanten te communiceren.
LiveAgent is een hoog gewaardeerde helpdesk software met spraakcommunicatie, geavanceerde automatisering en meer dan 175 integraties. Het biedt uitstekende klantenservice met 24/7 ondersteuning en is geschikt voor het beheren van alle klantvragen vanuit één interface. Yootel is een VoIP-operator die zakelijke telefonie-oplossingen biedt, zoals Centrex, Trunk Sip en uniforme communicatie, evenals marketingoplossingen en een beheeroplossing voor contactcentra.
Customer service Benchmark Report
Goede klantenservice en klantervaring zijn belangrijker dan productkwaliteit en prijsconcurrentie bij het behouden van klanten. Bedrijven moeten voldoen aan de verwachtingen van de consument en een klantgerichte benadering toepassen. Het meten van klantenservicestatistieken, vertegenwoordigerstraining en implementatie van nieuwe technologieën kunnen hierbij helpen. Onderzoeken hebben aangetoond dat een goed geïnformeerd klantenondersteuningsteam de reputatie, klantenloyaliteit en inkomstenstroom van een bedrijf kan beïnvloeden. De tekst bevat ook statistieken en benchmarks voor verschillende klantenservicekanalen, waaronder sociale media, live chat, callcenters en helpdesks.