Wat is een community forum?
Een forum is een plek waar uw klanten en vertegenwoordigers elkaar ontmoeten en elkaar helpen om problemen op te lossen. Elk forumbericht wordt omgezet in een ticket. Het forum bespaart tijd voor uw klantenvertegenwoordigers. Klanten kunnen elkaar gemakkelijk helpen door vragen te beantwoorden. Forums staan vol met tips en trucs, ideeën, opgeloste problemen en kwesties en nog veel meer. Het is noodzakelijk dat elke klant zich aanmeldt om iets te beantwoorden of te vragen.
Bedrijven gebruiken gewoonlijk communityforumsoftware om een forum te creëren waarop hun klanten met elkaar kunnen communiceren. U kunt een redelijk kaal forum opzetten, of u kunt het vol extra functies stoppen, afhankelijk van de software die u gebruikt. Of u nu de beste forumsoftware of een basisversie gebruikt, de voordelen van forum-diensten kunnen niet worden onderschat.
Bouw een gemeenschap op met klanten in LiveAgent en creëer uw eigen forum.

Frequently Asked Questions
Wat is een communityforum?
Een communityforum is een ontmoetingsplaats op internet. De belangrijkste functie van zo'n forum is de mogelijkheid om met anderen te discussiëren, kennis te delen, verschillende interessante onderwerpen te bespreken. In klantenservice is het een selfservice-ondersteuning waar klanten hulp kunnen krijgen zonder de ondersteuning van het klantenserviceteam.
Biedt LiveAgent een communityforum?
LiveAgent biedt communityforumfunctionaliteit. Als u een plek wilt creëren vol advies, tips, ideeën om problemen op te lossen, is het de moeite waard om tijd te investeren in het vormgeven van zo'n plek. Een klant die lid wil worden van zo'n forum, logt gewoon in en stelt een vraag.
Wat zijn de basisfuncties van een communityforum?
Een communityforum moet openstaan voor klanten die op zoek zijn naar antwoorden op hun vragen. Het moet tips, trucs, voorbeelden van opgeloste problemen bevatten. Een van de belangrijkste kenmerken is de mogelijkheid om te reageren op klanten die onafhankelijk zijn en geen ondersteuning van het klantenserviceteam nodig hebben.
Expert note
Het implementeren van een communityforum kan een enorme toegevoegde waarde hebben voor het verbeteren van de klantenservice en het vergroten van klanttevredenheid.

LiveAgent | Snel overzicht van de helpdesksoftware
Helpdesksoftware kan bedrijven helpen bij het stroomlijnen en automatiseren van klantenondersteuning, waardoor efficiëntie en kwaliteit toenemen. LiveAgent is een voorbeeld van software met integratie van communicatiekanalen.
Hoe maakt u contactgroepen in LiveAgent
Verhoog de betrokkenheid met LiveAgent: Beheer ondersteuningsverzoeken via verschillende kanalen. Kies een kosteneffectieve oplossing met meer dan 180 functies.
Facebook-integratiedemonstratie: Hoe het werkt
LiveAgent biedt diverse klantenservicesoftware, voIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware, callcentersoftware en meer. Probeer het gratis uit.