Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Forum

Wat is een klantenforum in LiveAgent?

Een klantenforum is een online ruimte waar klanten de producten, diensten of voorkeuren van het bedrijf kunnen bespreken. LiveAgent is een complex helpdesksysteem met een forumplatform waarmee u openbare of interne forums kunt maken.

Wat is a forum?

“Een forum is een plek op internet waar mensen berichten kunnen achterlaten of tegelijkertijd bepaalde onderwerpen met andere mensen kunnen bespreken.”

Wat voor soort forums kunt u maken in LiveAgent?

LiveAgent is een helpdeskoplossing die forumsoftware bevat, waarmee u 2 soorten forums kunt maken, namelijk intern en openbaar.

  • Intern

Het interne forum spreekt voor zich. Het kan ook worden gedefinieerd als een vertegenwoordigersforum, meestal gebruikt om werkgedachten, informatie en ideeën te delen. In wezen is het een snelle en effectieve manier om intern te communiceren. De interne werkbesprekingen in een vertegenwoordigersforum leveren ook geweldige suggesties op voor verdere interne kennisbankartikels.

  • Openbaar

Aan de andere kant is een openbaar forum toegankelijk voor iedereen, inclusief uw klanten. Daarom wordt het vaak een klantenforum genoemd. Op het forum kunnen ze ideeën, zorgen en informatie met elkaar delen. Als gevolg hiervan kunnen ze hun problemen oplossen zonder contact op te nemen met uw klantenservicemedewerkers. Hierdoor kunnen forums zowel de klantentevredenheid als de productiviteit van vertegenwoordigers verhogen.

Kortom, het belangrijkste verschil tussen een openbaar en een intern forum is dat de inhoud van het openbare forum voor iedereen beschikbaar is. Om het forum te gebruiken, moeten gebruikers zich registreren voor een account.

Forum in klantenportaal

Hoe werkt de forumsoftware van LiveAgent?

Of u nu besluit om een ​​intern of openbaar forum te maken, elk forum kan in de communityforumsoftware aan een andere afdeling binnen uw bedrijf worden toegewezen.

Dus telkens als er een nieuwe vraag of opmerking op een forum is, ontvangt de juiste afdeling een ticket binnen LiveAgent, dat ze indien nodig kunnen beantwoorden. Door dit soort meldingen te ontvangen, kunnen uw vertegenwoordigers klantenforumdiscussies volgen en indien nodig ingrijpen.

Forum
Voorbeeld van een openbaar klantenforum
Ticket voor het klantenforum in LiveAgent
Ticket voor het klantenforum in LiveAgent

Hoe kunt u een basisforum maken in LiveAgent?

Stap 1 – Log in op uw LiveAgent-account

De eerste stap is om in te loggen op uw LiveAgent-account. Als u er geen heeft, kunt u onze gratis proefperiode van 14 dagen gebruiken.

Stap 2 – Navigeer naar het klantenportaal

Voordat u doorgaat met het maken van een forum, raden we u ten zeerste aan om categorieën te maken. Met categorieën kunt u de inhoud van het forum ordenen.

Om een ​​nieuwe categorie te maken, klikt u op kennisbank-> Creëren. Daarna ziet u een vervolgkeuzemenu. Kies een categorie en vul een titel, toegang en trefwoorden in voor zoekmachineoptimalisatie.

Als u bijvoorbeeld besluit om een ​​intern forum over prijzen te maken, kan de categorie Prijsinformatie worden genoemd. De forumitems over prijzen zullen dus netjes in deze categorie worden georganiseerd. Of aan de andere kant, u kunt voor elke taal aparte categorieën maken als uw merk multinationaal opereert.

Stap 3 – Creëer het forum

Navigeer naar de Kennisbank-> Forum en klik op Creëren. Selecteer de gewenste categorie en vul alle details in.

Als u eenmaal een forum heeft, kunt u de “acties” aanpassen door op de knop Bewerken (het potloodje aan de rechterkant) te klikken. Met de “acties” kunt u aanvullende informatie wijzigen of toevoegen. U kunt bijvoorbeeld de afdeling wijzigen die verantwoordelijk is voor het afhandelen van forumvragen.

Stap 4 – Voeg onderwerpen toe

Om meer specificaties toe te voegen, navigeert u naar Klantenportaal -> Kennisbank -> Forum -> Categorie -> Maak een nieuw onderwerp aan.

Door onderwerpen toe te voegen blijft de inhoud van het forum overzichtelijk gestructureerd.

Nu kunt u de onderwerpen bijhouden, aanbevelingen doen en problemen eenvoudig oplossen.

Pas uw forumsoftware aan

In LiveAgent kunt u eenvoudig het ontwerp van uw volledige klantenportaal aanpassen, inclusief een forum. U kunt bijvoorbeeld kleuren in thema’s aanpassen, een koptekst, voettekst, logo en titel toevoegen.

Raadpleeg voor meer informatie onze uitgebreide klantenportaalhandleiding.

Waarom zou uw bedrijf een klantenforum moeten hebben?

1. Klanten kunnen elkaar helpen

Door een forum te creëren, kunnen uw klanten met elkaar communiceren en oplossingen bieden op basis van hun ervaringen. Hierdoor kunnen ze hun problemen oplossen en oplossen zonder de hulp van de vertegenwoordiger. Hierdoor hebben vertegenwoordigers meer tijd om zich op andere taken te concentreren. Bovendien is het voor klanten een erg handige manier om hun gedachten, ervaringen, tips & tricks over het product of de dienst te delen.

2. Verhoogde klantenbinding

Veel klanten geven graag hun mening over de producten of diensten die ze gebruiken. Door hen hun ervaringen of gedachten te laten delen, voelen ze zich gehoord, wat een betere band creëert en de loyaliteit van de klant versterkt.

3. Creëert een community

Met klantenforums kunnen uw klanten hun ideeën, gedachten en tips vrij en anoniem delen. Zo’n forum kan een online community creëren rond de branche waarin uw bedrijf actief is. Het is een gastvrije plek om zonder enige druk vragen te stellen. Daarom kan het een sterke gemeenschap rond uw bedrijf creëren waar zelfs beginners zich welkom kunnen voelen om hun gedachten te delen.

4. Suggesties voor product- of dienstverbetering

De forumsoftware van LiveAgent maakt elke keer dat er nieuwe activiteit of wijzigingen in het mededelingenbord zijn een nieuw ticket aan. Daarom worden vertegenwoordigers altijd op de hoogte gebracht en kunnen ze alle dringende problemen beantwoorden die zich kunnen voordoen. Het beantwoorden van vragen over productverbetering en het bieden van tijdelijke alternatieve oplossingen is bijvoorbeeld een geweldige manier om de klantenrelaties te versterken en uw bedrijf te verbeteren.

Create a community with LiveAgent!

Want to improve customer engagement or provide a better way to share information internally? Easily create a forum inside LiveAgent and always stay notified.

14-day FREE TRIAL

Kent u LiveAgent niet?

LiveAgent is een helpdeskoplossing die ook communityforumsoftware biedt. Met software voor communityforums kan uw bedrijf zowel een vertegenwoordigersforum als een klantenforum opzetten voor verbeterde klantenloyaliteit, klantentevredenheid en prestaties van vertegenwoordigers.

LiveAgent biedt echter veel meer dan forumsoftware. Met het helpdesksysteem van LiveAgent kunt u alle klantencommunicatie op één platform aansluiten en efficiënt reageren op vragen vanuit één interface.

https://www.youtube.com/watch?v=3zYfDwqNj0U

Ontdek meer belangrijke kenmerken:

Don't have LiveAgent yet?

Try out LiveAgent for 14 days without a charge. No credit card information is needed. Test all the features and provide stellar customer service right now!

14-day FREE TRIAL

Kennisbankbronnen

Als u meer wilt weten, bekijk dan onze uitgebreide forumgids.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat is een klantenforum?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een klantenforum is een online ruimte waar klanten de producten, diensten of voorkeuren van het bedrijf kunnen bespreken.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is het doel van een forum?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Door een forum te creëren, kunnen uw klanten met elkaar communiceren en oplossingen bieden op basis van hun ervaringen. Hierdoor kunnen ze hun problemen oplossen en oplossen zonder de hulp van de vertegenwoordiger. Hierdoor hebben vertegenwoordigers meer tijd om zich op andere taken te concentreren. Bovendien is het voor klanten een erg handige manier om hun gedachten, ervaringen, tips & tricks over het product of de dienst te delen.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe kan ik mijn forum verbeteren?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Met LiveAgent kunt u categorieën en onderwerpen maken om een ​​georganiseerde en duidelijke structuur van uw klanten- en vertegenwoordigersforum te creëren.” } }] }

Our website uses cookies. By continuing we assume your permission to deploy cookies as detailed in our privacy and cookies policy.

×

Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo