Badges zorgen voor een leuke en boeiende werkplaats. Met badges neemt de productiviteit op kantoor natuurlijk toe. Mensen houden ervan om badges ter beloning te verzamelen en te behouden en proberen de negatieve badges zo snel mogelijk terug kwijt te raken. Beloningen en badges maken deel uit van deĀ Gamificatie-functionaliteit.
Helpdeskmanagers hebben een eenvoudige en snelle manier om te zien wie de beste resultaten produceert, reageert op de meeste klanten, de meeste producten verkoopt, versus wie niets doet voor lange periodes van inactiviteit.
Voorbeeld
LiveAgent wijst de āSpeedy Gonzalesā-badge toe aan een ondersteuningsmedewerker, die de kortste reactietijd heeft.
Voorbeelden van badges

Typen standaardbadges (u kunt elke badge aanpassen):
Verkeersregelaar ā U draagt āāde meesteĀ ticketsĀ over. (Wordt elke dag geĆ«valueerd en toegewezen aan deĀ vertegenwoordigerĀ die de meeste tickets in de afgelopen 7 dagen heeft overgedragen.)
- SiĆ«sta ā U pauzetijd is de langste van allemaal. U geniet echt van uw siĆ«sta. (Wordt elke dag geĆ«valueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de meeste tijd heeft gepauzeerd in de afgelopen 7 dagen.)
- Rebellen zonder reden ā U hebt de meest negatieve beoordelingen. Heroverweeg uw antwoorden. (Wordt elke dag geĆ«valueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de meeste berispingen heeft ontvangen in de afgelopen zeven dagen.)
- Inspecteur ā U leest uw tickets grondig. De gemiddelde weergavetijd van uw ticket is de langste van allemaal. (Wordt elke dag geĆ«valueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger wiens gemiddelde openstaande tickets het langst waren dan de vorige dag.)
Speedy Gonzales ā Uw reacties op de rinkelende chats zijn de snelste van allemaal. (Wordt elke dag geĆ«valueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger wiens gemiddelde reactietijd op de rinkelende chats het snelst was op de dag ervoor.)
- Beloond ā U bent de meest beloonde vertegenwoordiger. Klanten houden van u. (Wordt elke dag geĆ«valueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die in de afgelopen 7 dagen de meeste beloningen heeft ontvangen.)
- Koffie ā U neemt de meeste pauzes. (Wordt elke dag geĆ«valueerd en toegewezen aan de vertegenwoordigers die in de afgelopen zeven dagen het vaakst heeft gepauzeerd.)
- Romanschrijver ā U hebt gisteren het langste antwoord geschreven. (Wordt elke dag geĆ«valueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de dag ervoor het langste antwoord heeft geschreven.)
Tagger ā U hebt de meeste ticketsĀ getagd. (Wordt elke dag geĆ«valueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de meeste tickets in de afgelopen 7 dagen heeft getagd.)
- Quatrefoil ā Deze Quatrefoil-badge verschijnt zeer zelden en brengt u geluk. Terwijl u deze badge heeft, zullen klanten u alleen eenvoudige vragen stellen š (Wordt willekeurig geĆ«valueerd en willekeurig toegewezen aan ƩƩn van de online vertegenwoordigers.)
- Express ā U opent en sluit tickets met expressnelheid. De gemiddelde weergavetijd van uw ticket is het kortst. (Wordt elke dag geĆ«valueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger wiens gemiddelde openstaande tickets het kortst waren op de dag ervoor.)
- Harde werker- Neem een āāpauze. U hebt de meeste tijd online doorgebracht. (Wordt elke dag geĆ«valueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de afgelopen 7 dagen het grootste deel van de tijd online was.)
- Spraakzaam ā U hebt gisteren de langste chat gemaakt. (Wordt elke dag geĆ«valueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de dag ervoor een chat had met de meeste berichten.)
- Opruimer- U lost de meeste tickets op en verwijdert deze. (Wordt elke dag geƫvalueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de meeste tickets in de afgelopen 7 dagen heeft afgehandeld of gesloten.)
- Babbelaar ā U hebt gisteren de langste oproep afgehandeld. (Wordt elke dag geĆ«valueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de dag ervoor het langste gesprek heeft gepleegd.)
Scorebord met badges
Vertegenwoordigers kunnen elkaars badges zien en met elkaar concurreren.

Make customer service fun again!
Motivate your support agents with unique gamification levels that can be achieved over time. Try it for free today, no credit card required.
Hoe soft skills te gebruiken in het bedrijfsleven
Dit artikel deelt tips voor optimale klantenservice, zoals het vermijden van jargon en het stellen van open vragen.
Hoe beloningen en badges instellen in LiveAgent
Beloningen en badges in LiveAgent gamificeren klantenondersteuning, motiveren het team en verhogen de snelheid en nauwkeurigheid van probleemoplossing.
Ticketingsoftware diepgaande analyse
Leer over de nieuwste EU-wetgeving voor AI en hoe mond-op-mondreclame werkt. Ook krijg je tips voor het gebruik van LiveAgent voor succesverhalen.