Helpdeskmanagers hebben een eenvoudige en snelle manier om te zien wie de beste resultaten produceert, reageert op de meeste klanten, de meeste producten verkoopt, versus wie niets doet voor lange periodes van inactiviteit.
Voorbeeld
LiveAgent wijst de ‘Speedy Gonzales’-badge toe aan een ondersteuningsmedewerker, die de kortste reactietijd heeft.
Voorbeelden van badges
Typen standaardbadges (u kunt elke badge aanpassen):
- Siësta – U pauzetijd is de langste van allemaal. U geniet echt van uw siësta. (Wordt elke dag geëvalueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de meeste tijd heeft gepauzeerd in de afgelopen 7 dagen.)
- Rebellen zonder reden – U hebt de meest negatieve beoordelingen. Heroverweeg uw antwoorden. (Wordt elke dag geëvalueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de meeste berispingen heeft ontvangen in de afgelopen zeven dagen.)
- Beloond – U bent de meest beloonde vertegenwoordiger. Klanten houden van u. (Wordt elke dag geëvalueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die in de afgelopen 7 dagen de meeste beloningen heeft ontvangen.)
- Koffie – U neemt de meeste pauzes. (Wordt elke dag geëvalueerd en toegewezen aan de vertegenwoordigers die in de afgelopen zeven dagen het vaakst heeft gepauzeerd.)
- Romanschrijver – U hebt gisteren het langste antwoord geschreven. (Wordt elke dag geëvalueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de dag ervoor het langste antwoord heeft geschreven.)
- Quatrefoil – Deze Quatrefoil-badge verschijnt zeer zelden en brengt u geluk. Terwijl u deze badge heeft, zullen klanten u alleen eenvoudige vragen stellen 🙂 (Wordt willekeurig geëvalueerd en willekeurig toegewezen aan één van de online vertegenwoordigers.)
- Express – U opent en sluit tickets met expressnelheid. De gemiddelde weergavetijd van uw ticket is het kortst. (Wordt elke dag geëvalueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger wiens gemiddelde openstaande tickets het kortst waren op de dag ervoor.)
- Harde werker- Neem een pauze. U hebt de meeste tijd online doorgebracht. (Wordt elke dag geëvalueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de afgelopen 7 dagen het grootste deel van de tijd online was.)
- Spraakzaam – U hebt gisteren de langste chat gemaakt. (Wordt elke dag geëvalueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de dag ervoor een chat had met de meeste berichten.)
- Opruimer- U lost de meeste tickets op en verwijdert deze. (Wordt elke dag geëvalueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de meeste tickets in de afgelopen 7 dagen heeft afgehandeld of gesloten.)
- Babbelaar – U hebt gisteren de langste oproep afgehandeld. (Wordt elke dag geëvalueerd en toegewezen aan de vertegenwoordiger die de dag ervoor het langste gesprek heeft gepleegd.)
Scorebord met badges
Vertegenwoordigers kunnen elkaars badges zien en met elkaar concurreren.
Maak klantenservice weer leuk!
Motiveer uw ondersteuningsmedewerkers met unieke gamificatieniveaus die in de loop van de tijd kunnen worden bereikt. Probeer het vandaag nog gratis, geen kredietkaart vereist.