Wilt u de conversiegegevens van Google Analytics vanuit uw live chat bekijken?
Nou, het is mogelijk en gemakkelijk met LiveAgent.
Live chat in LiveAgent heeft een groot aantal functies. Met geïntegreerde chatopvolging kan uw bedrijf conversies volgen via live chat, wat u kan helpen bij het analyseren van de algemene impact van de onlineknop.

Waar wordt geïntegreerde chatopvolging voor gebruikt?
Het wordt gebruikt voor het opvolgen van gebeurtenissen van live chat sessies in Google Analytics. Dankzij de gegevens kunt u de impact van live chat op conversies op uw website evalueren. Bovendien kunt u de invloed van uw vertegenwoordigers op de verkoop bekijken.
Wat zijn de opties die u kunt volgen?
- Begin chat
- Einde chat
- Elk bericht van vertegenwoordigers
- Elk klantenbericht
Hoe werkt geïntegreerde chatopvolging?
In LiveAgent kunt u eenvoudig naar plug-ins navigeren en live chatopvolging activeren. Volg daarna de eenvoudige instructies en bekijk de chatanalyses meteen.

- het signaleren van chatgebeurtenissen naar uw webapplicatie
- start specifieke javascript-functies
verander de inhoud van uw webpagina op basis van de lopende chatsessie
Ga voor gedetailleerde informatie naar Google Analytics-integratie – LiveAgent.
Voordelen:
- Concurrentie voordeel
- Beter begrip van de markt en de klanten
- Alle gegevens op één enkele plaats
Get the live chat data in Google Analytics now!
Analyze the impact of your live chat in Google Analytics. Activate a free plugin in LiveAgent and start tracking right away!
Andere chatfuncties in LiveAgent:
Chatgeschiedenis
Krijg een snel overzicht van het klantenprobleem in de chatgeschiedenis en voorkom klantenfrustratie. Bovendien kunt u het probleem sneller analyseren en weet u wie verantwoordelijk is voor elk ticket.
Maximale wachtrijlengte
Creëer een effectieve workflow voor klantenservice door de maximale wachtrijlengte in uw live chat in te stellen. Op deze manier kan uw klantenservice efficiënt omgaan met vragen van klanten en zullen ze niet overweldigd worden. Dit voorkomt ook een slechte klantenervaring. Door dit toe te staan, wordt de live chat alleen aan een bepaald aantal mensen getoond en krijgt de rest een optie om contact op te nemen via het pre-chatformulier.
Huidige URL van live chatbezoeker
Bied de beste klantenservice met de huidige URL van de live chat bezoekersfunctie. Deze functie in LiveAgent laat u de website zien die de bezoeker op dit moment bezoekt. Zo krijgen uw vertegenwoordigers meer inzicht in waar de klanten naar kijken en waarnaar ze op zoek zijn. Het laat ook zien of de bezoeker is overgeschakeld naar een andere URL.

Bekijk alle LiveAgent – Functies voor meer informatie.
Kennisbankbronnen:
Meer informatie over het opvolgen van gebeurtenissen in Google Analytics.
Heeft u geen chatknop?
Geen zorgen, hier is een stapsgewijs artikel voor het maken van een chatknop in LiveAgent.
Live chat voor onderwijs- en ngo-instellingen
The use of live chat software can streamline customer service workflows with standard responses, chat routing options, and tagging capabilities. Other features include chat surveys, multilingual support, and video chat. A knowledge base can also be implemented for self-service support. Outsourcing customer support can benefit education and NGO institutions with limited resources. Integration of live chat is easy and secure with options for native or third-party software.
LiveAgent biedt diverse klantenondersteuningsopties, waaronder chatondersteuning met pre-chatformulieren en sjablonen om de klantenservice efficiëntie te verbeteren en klanttevredenheid te verhogen. Het vermijden van grammaticale fouten en persoonlijk contact zijn belangrijk voor klanttevredenheid. LiveAgent biedt ook aanpasbare chatconfiguraties en leerbronnen over verschillende klantenservice software, VoIP-telefoonsystemen, inkomende callcentersoftware, en meer. Eenmaal aangemeld bij LiveAgent, wordt er een bericht met inloggegevens naar uw mailbox gestuurd. De installatie van uw LiveAgent dashboard kan enige tijd duren en cookies moeten worden geaccepteerd om door te gaan.
LiveAgent is software voor klantenservice die verschillende functies biedt om bedrijven te helpen klanten beter te bedienen. Dit omvat chattools, chatondersteuning en websitebezoekers-opvolging. LiveAgent biedt ook ondersteuning in de vorm van een ondersteuningsportaal, gegevensmigratie en een systeemlogboek voor wijzigingen. Het chatoverzicht is een geweldige functie waarmee u belangrijke informatie over uw websitebezoekers kunt bekijken en uw klantenservice hierop kunt afstemmen. Dit omvat onder andere informatie over online bezoekers, bezoekers in de wachtrij, chattende bezoekers, beschikbare vertegenwoordigers, de werkelijke webpagina die de bezoeker bezoekt, doorverwijzingen, het land van de bezoeker en bezoekers op de kaart. LiveAgent biedt ook partnerschaps- en ondersteuningsprogramma's, een blog, woordenlijst, sjablonen, webinars en een kostencalculator om bedrijven te helpen hun klantenservice te verbeteren.
LiveAgent is Nederlandse helpdesksoftware voor KMO's die een gratis live chatoplossing biedt, maar ook een betaalde versie met meer functies. Het is geschikt voor bedrijven zoals Huawei, BMW, Yamaha en O2. LiveAgent biedt chatondersteuning en agenten moeten snel reageren en volledige zinnen gebruiken om klanten op een professionele manier te helpen. Om live chat aan uw website toe te voegen, moet u eerst een live chatsoftware provider kiezen en aanmelden voor hun service. Schakel proactieve chatuitnodigingen in en maak standaardberichten om de efficiëntie van de klantenservice te vergroten. Proactieve chat kan helpen bij het verhogen van de betrokkenheid van gebruikers en de klanttevredenheid en het verlagen van het verlatingspercentage en de conversieratio.