Klantenervaring software

Klantervaring software speelt een sleutelrol bij het verzamelen, organiseren en opvolgen van feedback van klanten in een modern bedrijf.

Het gebruik van software voor klantenervaringen kan uw klantenrelaties aanzienlijk verbeteren omdat u hiermee snel en doeltreffend op hun vragen kunt reageren. Door de gegevens die u via deze software verzamelt te analyseren, kan dit ook van invloed zijn op uw lopende marketing- en bedrijfsontwikkelingsstrategieën.

LiveAgent is een volledig uitgeruste klantervaringssoftware die u helpt om uw klantinteracties te personaliseren. Het combineert al uw communicatiekanalen – e-mail, live chat, oproepen en sociale media – in een gedeelde bedrijfsinbox en biedt een alles-in-één helpdesk-oplossing.

Sluit Meer

Wat is klantenervaring software?

Klantenervaring (ook wel CX genoemd) wordt gedefinieerd als de totale som van ervaringen die uw klanten hebben bij interactie met uw bedrijf of merk. Klantenervaring is een ongelooflijk belangrijk onderdeel van succesvolle bedrijven omdat de meeste klanten verwachten een persoonlijke relatie te hebben met de merken waarmee ze communiceren.

Snel en doeltreffend reageren op vragen, suggesties en klachten van klanten is daarom essentieel. Helaas moeten de meeste bedrijven een steeds groter aantal communicatiekanalen beheren. Daardoor is software voor klantenervaring een noodzaak voor de meeste merken. Toch wordt het nog steeds onderschat en gebruiken bedrijven nog steeds Outlook voor het beheer van hun gedeelde mailboxen.

Geavanceerde software voor klantenervaring

Software voor klantenervaring zoals LiveAgent biedt u een manier om al uw klanteninteracties te combineren tot een geïntegreerd, vlekkeloos systeem. Het verbetert de ervaring van de klant in alle fasen van het aankooptraject omdat het directe communicatie tussen uw klanten en uw medewerkers mogelijk maakt.

Doorgaans maakt software voor klantenervaringen gebruik van een ticketsysteem waarin individuele vragen van gebruikers worden geregistreerd en vervolgens in de wachtrij worden geplaatst voor een antwoord. Geavanceerde systemen zoals LiveAgent kunnen veel verschillende communicatiekanalen combineren in één ticketingsysteem, waardoor al uw klanteninteracties worden geoptimaliseerd.

open glimlach gezicht lmgm

Wat zijn de belangrijkste functies van de beste software voor het beheer van klantenervaringen?

Bij het kiezen van software voor klantenervaringen is het belangrijk om kennis te nemen van de belangrijkste functies die deze biedt. Dit is wat u mag verwachten:

008 vraag

Een geïntegreerd systeem voor het beheer van klantenrelaties

De beste software voor klantenervaring heeft een geïntegreerd beheer voor klantenrelaties. LiveAgent gebruikt een systeem voor het beheer van klantenrelaties om alle informatie over een bepaalde klant te integreren.

live chat verhoog verkoop

Rapportage en analyse

Om u te helpen, biedt de beste klantenervaring software u tools om uw succes bij het beantwoorden van vragen van klanten op te volgen. LiveAgent biedt een volledig uitgerust analysepakket.

Verbind favoriete VoIP provider en contacten

Hybride ticketstroom

De beste klantenervaringssystemen combineren alle communicatiekanalen in één uniforme inbox. LiveAgent doet dit met behulp van een hybride ticketstroom.

Controller

Gamaficatie functies

Software voor klantenervaring gaat niet alleen over uw klanten. Daarom wordt LiveAgent geleverd met gamificatie-functies die u kunt gebruiken om uw medewerkers te herkennen en te erkennen.

De voordelen van een goede klantenervaring

Er zijn veel redenen waarom het belangrijk is om u te concentreren op klantenervaring, maar dit zijn de belangrijkste:

waarom liveagent 2

Persoonlijke ervaringen

De meest fundamentele reden om te focussen op klantenervaring is dat klanten tegenwoordig meer dan ooit tevoren een zeer goede ervaring verwachten met de merken die ze kiezen. In plaats van alleen naar geweldige producten te zoeken, willen uw klanten een persoonlijke relatie met u.

Geldzak en munt

Verhoog uw winstgevendheid

Door te focussen op klantenervaring, kunt u uw winstgevendheid tot 32% verbeteren. Snel en beleefd op klanten reageren kan vaak het verschil maken tussen een klant die een aankoop doet of ervoor kiest om ergens anders een soortgelijk product te kopen.

Haal ontbrekende details terug

Zie verbeterpunten

Het gebruik van software voor klantenervaring om uw klanteninteracties te beheren, kan gegevens opleveren die rechtstreeks van invloed zijn op uw bedrijfsplanning. Door software zoals LiveAgent te gebruiken, kunt u gemakkelijk trends in uw interacties met uw klanten zien en eventuele aspecten selecteren die u moet verbeteren.

Chronometer

Maak het gemakkelijk voor uw team

Denk aan uw hardwerkende medewerkers. Klantenservice kan een moeilijke, complexe job zijn en software dat het gemakkelijker maakt, biedt een enorme waarde voor uw bedrijf.

open snel laden 0lbh

Klantenervaringen meten

Eén van de belangrijkste voordelen van software voor het beheren van klantenervaringen is de mogelijkheid om te meten hoe goed u met uw klanten communiceert. Hoewel er zelfstandige software voor het meten van klantenervaringen bestaat, is de beste aanpak voor de meeste bedrijven om een ​​geïntegreerd systeem zoals LiveAgent te gebruiken.

Met LiveAgent kunt u snel een aantal statistieken samenstellen die u een overzicht geven van hoe doeltreffend uw klantenservice is. Dit zijn de belangrijkste:

Verbeterde klantentevredenheid en klantenbinding

Aanbevelingsscore

De meest elementaire is uw aanbevelingsscore. Door klanten te vragen of ze uw bedrijf aan een vriend zouden aanbevelen, kunt u een momentopname krijgen van hoe goed u ze van dienst bent.

live chat verbeter tevredenheid

Tevredenheidsscore

Een complexere benadering is om gegevens over uw klantentevredenheidsscore (CSAT) te verzamelen via een geautomatiseerde enquête die klanten om feedback op verschillende gebieden vraagt.

ticketing-software-verhoogde-tevredenheid

Het klantenverlooppercentage

Het klantenverlooppercentage is een andere belangrijke maatstaf die u informatie kan geven over het aantal klanten dat gedurende een bepaalde periode is gestopt met het kopen van uw producten.

callcenter volg oproepgeschiedenis

Probleemoplossingstijd & FCR

Zorg ervoor dat u de gemiddelde tijd meet die nodig is om tickets op te lossen. First Contact Resolution (FCR) is een deel van de probleemoplossingstijd, maar in deze statistiek kijkt u naar hoeveel klanten hun vraag bij de eerste poging opgelost zagen.

Sluit meer

Software voor klantenervaring kiezen

Er zijn veel factoren waarmee u rekening moet houden bij het bepalen van de meest geschikte software voor klantervaringen voor u. Met zoveel softwareoplossingen voor klantervaringen op de markt, is het gemakkelijk om overweldigd te raken.

Bij het kiezen van software voor het beheer van klantenervaringen zijn er drie belangrijke zaken waarmee u rekening moet houden:

Wat zijn uw wensen

Zoals bij elke zakelijke beslissing, moet u om te beginnen nadenken over wat u precies verwacht van uw software. Hoewel klantentevredenheid uw doel moet zijn, bieden verschillende softwareoplossingen u verschillende manieren om dit te bereiken.

Als uw vereisten analytische pakketten, een geïntegreerd ticketsysteem en een geïntegreerd beheer van klantenrelaties omvatten, dan is LiveAgent de juiste keuze voor u. Het heeft standaard alle genoemde functies.

open nog te doen lijst a49b
open boek minaar mkck

Heeft u uw onderzoek gedaan?

Er komt voortdurend nieuwe software voor het beheer van klantenervaringen op de markt. Daarom is het belangrijk om te investeren in software die past bij uw professionele behoeften – niet alleen de grootte van uw bedrijf, maar ook de specifieke vereisten van uw sector.

Onderzoek staat hier centraal. Bekijk enkele van onze handleidingen waarin bedrijfs- en industriesectoren worden beschreven om erachter te komen of LiveAgent geschikt is voor uw bedrijfstype of branche.

Heeft u alternatieven vergeleken?

Op basis van uw lijst met vereisten en uw onderzoek naar de softwaremarkt voor klantenervaringen, zou u goed in staat moeten zijn om verschillende oplossingen voor uw behoeften te vergelijken. Er zijn tal van beoordelingssites (Capterra, G2Crowd, GetApp, Trustpilot) die u een gedetailleerde vergelijking van software voor het beheer van klantenervaringen bieden. Neem de tijd om de belangrijkste kenmerken van de verschillende beschikbare software te vergelijken.

Wanneer u dit doet, zult u merken de verschillende softwarepakketten zeer verschillende functies hebben.

open kiezen bwbs
man en vrouw die onderscheidingen ontvangen

Nood aan een betere software voor het beheer van klantenervaringen?

Als u op zoek bent naar de beste software voor het beheer van klantenervaringen die er momenteel is, probeer LiveAgent dan eens.

LiveAgent is de meest beoordeelde en de hoogst gewaardeerde helpdesk software voor KMO’s in 2020. Houd nauw contact met uw klanten en wees hen sneller van dienst met LiveAgent.

Peter Komornik

LiveAgent combineertuitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning kunnen bieden aan onze klanten.

Peter Komornik, CEO
logo slido zwart

U bent in goede handen!

Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha, O2 en de universiteit van Oxford gemeen hebben? U raadt het al … LiveAgent!

Nu gratis proberen Geen kredietkaart nodig

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .