Klantenervaring software speelt een sleutelrol bij het verzamelen, organiseren en opvolgen van feedback van klanten in een modern bedrijf.
Het gebruik van software voor klantenervaringen kan uw klantenrelaties aanzienlijk verbeteren omdat u hiermee snel en doeltreffend op hun vragen kunt reageren. Door de gegevens die u via deze software verzamelt te analyseren, kan dit ook van invloed zijn op uw lopende marketing- en bedrijfsontwikkelingsstrategieën.
LiveAgent is een volledig uitgeruste klantervaringssoftware die u helpt om uw klantinteracties te personaliseren. Het combineert al uw communicatiekanalen – email, live chat, oproepen en sociale media – in een gedeelde bedrijfsinbox en biedt een alles-in-één helpdesk-oplossing.
Gegevens door de computer laten verwerken
Door mij aan te melden aanvaard ik de algemene voorwaarden en het privacybeleid.
Klantenervaring (ook wel CX genoemd) wordt gedefinieerd als de totale som van ervaringen die uw klanten hebben bij interactie met uw bedrijf of merk. Klantenervaring is een ongelooflijk belangrijk onderdeel van succesvolle bedrijven omdat de meeste klanten verwachten een persoonlijke relatie te hebben met de merken waarmee ze communiceren.
Snel en doeltreffend reageren op vragen, suggesties en klachten van klanten is daarom essentieel. Helaas moeten de meeste bedrijven een steeds groter aantal communicatiekanalen beheren. Daardoor is software voor klantenervaring een noodzaak voor de meeste merken. Toch wordt het nog steeds onderschat en gebruiken bedrijven nog steeds Outlook voor het beheer van hun gedeelde mailboxen.
Software voor klantenervaring zoals LiveAgent biedt u een manier om al uw klanteninteracties te combineren tot een geïntegreerd, vlekkeloos systeem. Het verbetert de ervaring van de klant in alle fasen van het aankooptraject omdat het directe communicatie tussen uw klanten en uw medewerkers mogelijk maakt.
Doorgaans maakt software voor klantenervaringen gebruik van een ticketsysteem waarin individuele vragen van gebruikers worden geregistreerd en vervolgens in de wachtrij worden geplaatst voor een antwoord. Geavanceerde systemen zoals LiveAgent kunnen veel verschillende communicatiekanalen combineren in één ticketingsysteem, waardoor al uw klanteninteracties worden geoptimaliseerd.
Bij het kiezen van software voor klantenervaringen is het belangrijk om kennis te nemen van de belangrijkste functies die deze biedt. Dit is wat u mag verwachten:
De beste software voor klantenervaring heeft een geïntegreerd beheer voor klantenrelaties. LiveAgent gebruikt een systeem voor het beheer van klantenrelaties om alle informatie over een bepaalde klant te integreren.
Om u te helpen, biedt de beste Nederlandse klantenervaring software u tools om uw succes bij het beantwoorden van vragen van klanten op te volgen. LiveAgent biedt een volledig uitgerust analysepakket.
De beste klantenervaringssystemen combineren alle communicatiekanalen in één uniforme inbox. LiveAgent doet dit met behulp van een hybride ticketstroom.
Software voor klantenervaring gaat niet alleen over uw klanten. Daarom heeft LiveAgent gamificatie-functies die u kunt gebruiken om uw medewerkers te herkennen en te erkennen.
Er zijn veel redenen waarom het belangrijk is om u te concentreren op klantenervaring, maar dit zijn de belangrijkste:
De meest fundamentele reden om te focussen op klantenervaring is dat klanten tegenwoordig meer dan ooit tevoren een zeer goede ervaring verwachten met de merken die ze kiezen. In plaats van alleen naar geweldige producten te zoeken, willen uw klanten een persoonlijke relatie met u.
Door te focussen op klantenervaring, kunt u uw winstgevendheid tot 32% verbeteren. Snel en beleefd op klanten reageren kan vaak het verschil maken tussen een klant die een aankoop doet of ervoor kiest om ergens anders een soortgelijk product te kopen.
Het gebruik van software voor klantenervaring om uw klanteninteracties te beheren, kan gegevens opleveren die rechtstreeks van invloed zijn op uw bedrijfsplanning. Door de software van LiveAgent te gebruiken, kunt u gemakkelijk trends in uw interacties met uw klanten zien en eventuele aspecten selecteren die u moet verbeteren.
Denk aan uw hardwerkende medewerkers. Klantenservice kan een moeilijke, complexe job zijn en software dat het gemakkelijker maakt, biedt een enorme waarde voor uw bedrijf.
Eén van de belangrijkste voordelen van software voor het beheren van klantenervaringen is de mogelijkheid om te meten hoe goed u met uw klanten communiceert. Hoewel er zelfstandige software voor het meten van klantenervaringen bestaat, is de beste aanpak voor de meeste bedrijven om een geïntegreerd systeem zoals LiveAgent te gebruiken.
Met LiveAgent kunt u snel een aantal statistieken samenstellen die u een overzicht geven van hoe doeltreffend uw klantenservice is. Dit zijn de belangrijkste:
De meest elementaire is uw aanbevelingsscore. Door klanten te vragen of ze uw bedrijf aan een vriend zouden aanbevelen, kunt u een momentopname krijgen van hoe goed u ze van dienst bent.
Een complexere benadering is om gegevens over uw klantentevredenheidsscore (CSAT) te verzamelen via een geautomatiseerde enquête die klanten om feedback op verschillende gebieden vraagt.
Het klantenverlooppercentage is een andere belangrijke maatstaf die u informatie kan geven over het aantal klanten dat gedurende een bepaalde periode is gestopt met het kopen van uw producten.
Zorg ervoor dat u de gemiddelde tijd meet die nodig is om tickets op te lossen. First Contact Resolution (FCR) is een deel van de probleemoplossingstijd, maar in deze statistiek kijkt u naar hoeveel klanten hun vraag bij de eerste poging opgelost zagen.
Er zijn veel factoren waarmee u rekening moet houden bij het bepalen van de meest geschikte software voor klantervaringen voor u. Met zoveel softwareoplossingen voor klantervaringen op de markt, is het gemakkelijk om overweldigd te raken.
Bij het kiezen van software voor het beheer van klantenervaringen zijn er drie belangrijke zaken waarmee u rekening moet houden:
Zoals bij elke zakelijke beslissing, moet u om te beginnen nadenken over wat u precies verwacht van uw software. Hoewel klantentevredenheid uw doel moet zijn, bieden verschillende softwareoplossingen u verschillende manieren om dit te bereiken.
Als uw vereisten analytische pakketten, een geïntegreerd ticketsysteem en een geïntegreerd beheer van klantenrelaties omvatten, dan is LiveAgent de juiste keuze voor u. Het heeft standaard alle genoemde functies.
Er komt voortdurend nieuwe software voor het beheer van klantenervaringen op de markt. Daarom is het belangrijk om te investeren in software die past bij uw professionele behoeften – niet alleen de grootte van uw bedrijf, maar ook de specifieke vereisten van uw sector.
Onderzoek staat hier centraal. Bekijk enkele van onze handleidingen waarin bedrijfs– en industrie sectoren worden beschreven om erachter te komen of LiveAgent geschikt is voor uw bedrijfstype of branche.
Op basis van uw lijst met vereisten en uw onderzoek naar de softwaremarkt voor klantenervaringen, zou u goed in staat moeten zijn om verschillende oplossingen voor uw behoeften te vergelijken. Er zijn tal van beoordelingssites (Capterra, G2Crowd, GetApp, Trustpilot) die u een gedetailleerde vergelijking van software voor het beheer van klantenervaringen bieden. Neem de tijd om de belangrijkste kenmerken van de verschillende beschikbare software te vergelijken.
Wanneer u dit doet, zult u merken de verschillende softwarepakketten zeer verschillende functies hebben.
Als u op zoek bent naar de beste software voor het beheer van klantenervaringen die er momenteel is, probeer LiveAgent dan eens.
LiveAgent is de meest beoordeelde en de hoogst gewaardeerde Nederlandse helpdesk software voor KMO’s in 2020. Houd nauw contact met uw klanten en wees hen sneller van dienst met LiveAgent.
LiveAgent combineert uitstekende live chat, ticketing en automatisering waarmee we uitzonderlijke ondersteuning kunnen bieden aan onze klanten.
Weet u wat Huawei, BMW, Yamaha en O2 gemeen hebben? U raadt het al … LiveAgent!
Klantenbelevingssoftware is een systeem waarin alle klantencommunicatie wordt verzameld. Dit betekent dat alle klantenberichten van verschillende platforms zich in één systeem bevinden. Bijvoorbeeld forum, email, live chatcommunicatie. Bovendien is het een functierijk systeem dat meerdere taken voor klantenvertegenwoordigers automatiseert zonder van platform te wisselen.
De voordelen van software voor het beheer van klantenervaringen omvatten; verbeterde klantentevredenheid, hogere verkopen, loyale klanten, klantenvertegenwoordigers en meer!
De eerste tip is om proactief te zijn. Neem contact op met uw klanten en bied hen hulp. Geef de klanten de mogelijkheid om te helpen met een eenvoudige uitnodiging voor een live chat. Implementeer ondersteuning met meerdere kanalen, zodat u de geschiedenis van tickets en klanteninformatie kunt inzien en klantenproblemen efficiënt kunt afhandelen. Onze laatste tip om de klantenervaring te verbeteren, is om klanten niet langer te negeren. Het lijkt misschien een voor de hand liggende, maar veel bedrijven negeren nog steeds vragen, wat resulteert in een hoger verlooppercentage.
Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .