Wat is sociale ondersteuning?
Wanneer u klantenservice aanbiedt op sociale netwerken zoals Facebook en Twitter, bestaat er zoiets als het bieden van sociale ondersteuning. Sociale ondersteuning is essentieel voor sommige merken of B2C ecommercebedrijven waar klanten millennials zijn en gewend zijn aan moderne manieren om in contact te komen met uw ondersteuningsteam.
Het integreren van uw Facebook-pagina en Twitter-account in LiveAgent is een eenvoudige taak, en na een paar minuten bent u volledig uitgerust om sociale ondersteuning te bieden met behulp van de klantenservicesoftware voor sociale media. Alle tweets met specifieke trefwoorden of met uw gebruikersnaam worden automatisch omgezet in tickets, zodat uw agenten ze kunnen beantwoorden zodra ze in de wachtrij komen.
Hetzelfde geldt voor Facebook-opmerkingen en privéberichten naar uw Facebook-pagina’s. Beide worden omgevormd tot tickets zodat uw vertegenwoordigers niet constant op Facebook ingelogd moeten blijven om ze te beantwoorden. In plaats daarvan kunnen ze blijven werken in 1 applicatie (LiveAgent) en alle tickets beantwoorden.
Frequently Asked Questions
Wat betekent sociale steun?
Sociale ondersteuning is het bieden van klantenservice via sociale mediaplatforms zoals Facebook, Instagram of Twitter. Sociale media zijn een zeer belangrijk communicatiekanaal, daarom is het bieden van dergelijke ondersteuning erg goed voor het bedrijf in termen van imago en helpt het de klantentevredenheid te waarborgen.
Is maatschappelijk draagvlak belangrijk voor bedrijven?
Sociale steun is uiterst belangrijk voor het bedrijfsleven, vooral voor merken waarvan de belangrijkste doelgroep de Y- en Z-generatie is, d.w.z. mensen die gewend zijn aan moderne manieren van communiceren via sociale media. Sociale media is van groot belang bij het opbouwen van imago, en heeft ook invloed op de mate van klantentevredenheid.
Stelt LiveAgent u in staat om sociale ondersteuning te bieden?
Met LiveAgent kunt u sociale ondersteuning bieden. De software kan worden geïntegreerd met Facebook en Twitter. Alle tweets met bepaalde trefwoorden kunnen worden omgezet in tickets waarop agenten kunnen reageren. Hetzelfde gebeurt met berichten die op Facebook-pagina's binnenkomen. Dit is een grote vereenvoudiging en automatisering van het werk voor vertegenwoordigers die niet ingelogd hoeven te zijn op sociale media.
De rol van klantenservice in klantenervaring
Omdat klantenservice een integraal onderdeel is van de klantenervaring, verbetert het verbeteren ervan de ervaring voor uw klanten, het behoud en de inkomsten.
Antwoordsjablonen voor positieve feedback op sociale media
Beloningen en loyaliteitsprogramma's zijn belangrijke factoren voor klanten, aangezien 75% van hen waarde hecht aan merken die deze aanbieden. Bedrijven kunnen prijsprikkels gebruiken om klantengedrag te stimuleren en een band op te bouwen met hun klanten. Goede communicatie met klanten is cruciaal voor bedrijven, en investeren in klantenservicetrainingen kan helpen bij de verbetering van de klantenervaring en het behoud van een goede merkreputatie. Inloggegevens voor LiveAgent worden verstuurd nadat de installatie is voltooid. De website maakt gebruik van cookies, en door verder te gaan wordt toestemming gegeven volgens het privacy- en cookiebeleid.
Klantenservice via sociale media
Klantenservice via sociale media is belangrijk vanwege het potentieel om snel klanten te bereiken. Sociale mediaplatforms vereisen een specifieke klantenservicebenadering vanwege hun openbaarheid en emotionele lading. Effectief gebruik van helpdesksoftware kan helpen bij het omgaan met de extra druk.
Stressvrije ondersteuningssoftware voor sociale media
Verbeter uw klantenondersteuning met de algemene inbox, automatiseringsregels en LiveAgent. Bied sociale media klantenservice en bereik uw publiek.