Wat is sociale ondersteuning?
Wanneer u klantenservice aanbiedt op sociale netwerken zoals Facebook en Twitter, bestaat er zoiets als het bieden van sociale ondersteuning. Sociale ondersteuning is essentieel voor sommige merken of B2C ecommercebedrijven waar klanten millennials zijn en gewend zijn aan moderne manieren om in contact te komen met uw ondersteuningsteam.
Het integreren van uw Facebook-pagina en Twitter-account in LiveAgent is een gemakkelijke taak en na een paar minuten kunt u volledig uitgerust zijn om sociale ondersteuning te bieden. Alle tweets met specifieke trefwoorden worden automatisch omgezet in tickets zodat uw vertegenwoordigers ze kunnen beantwoorden zodra ze in de wachtrij komen.
Hetzelfde geldt voor Facebook-opmerkingen en privéberichten naar uw Facebook-pagina’s. Beide worden omgevormd tot tickets zodat uw vertegenwoordigers niet constant op Facebook ingelogd moeten blijven om ze te beantwoorden. In plaats daarvan kunnen ze blijven werken in 1 applicatie (LiveAgent) en alle tickets beantwoorden.
Frequently Asked Questions
Wat betekent sociale steun?
Sociale ondersteuning is het bieden van klantenservice via sociale mediaplatforms zoals Facebook, Instagram of Twitter. Sociale media zijn een zeer belangrijk communicatiekanaal, daarom is het bieden van dergelijke ondersteuning erg goed voor het bedrijf in termen van imago en helpt het de klantentevredenheid te waarborgen.
Is maatschappelijk draagvlak belangrijk voor bedrijven?
Sociale steun is uiterst belangrijk voor het bedrijfsleven, vooral voor merken waarvan de belangrijkste doelgroep de Y- en Z-generatie is, d.w.z. mensen die gewend zijn aan moderne manieren van communiceren via sociale media. Sociale media is van groot belang bij het opbouwen van imago, en heeft ook invloed op de mate van klantentevredenheid.
Stelt LiveAgent u in staat om sociale ondersteuning te bieden?
Met LiveAgent kunt u sociale ondersteuning bieden. De software kan worden geïntegreerd met Facebook en Twitter. Alle tweets met bepaalde trefwoorden kunnen worden omgezet in tickets waarop agenten kunnen reageren. Hetzelfde gebeurt met berichten die op Facebook-pagina's binnenkomen. Dit is een grote vereenvoudiging en automatisering van het werk voor vertegenwoordigers die niet ingelogd hoeven te zijn op sociale media.
Expert note
Sociale steun is essentieel voor klantenservice op sociale media. Gebruik zo veel mogelijk sjablonen en reageer snel op klachten. Investeer in software voor een betere integratie.

LiveAgent | Snel overzicht van de helpdesksoftware
Helpdesksoftware kan bedrijven helpen bij het stroomlijnen en automatiseren van klantenondersteuning, waardoor efficiëntie en kwaliteit toenemen. LiveAgent is een voorbeeld van software met integratie van communicatiekanalen.
Hoe maakt u contactgroepen in LiveAgent
Verhoog de betrokkenheid met LiveAgent: Beheer ondersteuningsverzoeken via verschillende kanalen. Kies een kosteneffectieve oplossing met meer dan 180 functies.
Facebook-integratiedemonstratie: Hoe het werkt
LiveAgent biedt diverse klantenservicesoftware, voIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware, callcentersoftware en meer. Probeer het gratis uit.