Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Klantenservice follow-up emailsjablonen

Klantenservice follow-up emailsjablonen

Klantenservice is een cruciaal onderdeel van elk succesvol bedrijf, ongeacht de sector waarin het zich bevindt. Uitstekende klantenservice en ondersteuning gaan echter niet alleen over het beantwoorden van vragen van klanten of het oplossen van hun problemen en verder gaan. U moet ervoor zorgen dat de klant tevreden en blij blijft met de oplossing, dus consistente follow-ups zijn essentieel. Maar voor veel bedrijven stopt de klantenservice zodra het verzoek van een klant is afgehandeld. Hoewel opvolging een vrij eenvoudige taak is, wordt deze vaak verwaarloosd. Volgens het laatste SuperOffice Klantenservicebenchmarkrapport:

  • reageert 62% van de bedrijven niet op emails van de klantenservice.
  • erkent of informeert 90% van de bedrijven de klant niet dat een email werd ontvangen.
  • stuurt 97% van de bedrijven geen vervolgmail naar klanten om te zien of ze tevreden zijn met de respons.
follow-up email klantenservice Bria
Een vervolgmail van de klantenservice van Bria

De kracht van klantenservice emailsjablonen voor follow-up

Opvolgmails van klanten kunnen een grote impact hebben op de klantenervaring. Dit is iets dat kleine bedrijven vaak begrijpen en in hun voordeel gebruiken, maar grotere organisaties vergeten het vaak. Follow-up emails die direct na een interactie met de klantenservice worden verzonden, kunnen:

  • Verras klanten door te laten zien dat u om hen geeft en toegewijd bent om hun blijvende tevredenheid te garanderen.
  • Verbeter de algemene klantenservice ervaring.
  • Betrek klanten opnieuw en moedig verdere communicatie aan door proactieve ondersteuning te bieden.
  • Promoot uw selfservice-opties en leid klanten naar nuttige bronnen.
  • Laat waardevolle klanteninzichten zien op basis van hun feedback.

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your<br /> own customer email templates, thus<br /> helping you improve customer service.<br /> Curious about all the opportunities?

10 follow-up emailsjablonen voor klantenservice

Whether it’s updating customers on the status of their requests, asking for feedback, or offering proactive help after a resolution, follow ups should not be underestimated by your customer service team. Here are 10 customer service follow up email templates that cover various parts of the customer follow up process – use them as a prompt when crafting your own customer follow up messages.

Een update over de vervolgmail van het probleem


Hi [Name],

I wanted to update you about the status of your issue before the weekend.

It is still in progress and is being worked on by our technical support team. We’re prioritizing your request, and I will make sure this issue is resolved over the weekend. You will get notified immediately once it’s done.

You can also track the status of your request any time by logging in to your [Brand] account and clicking on the Requests tab.

Thanks for your patience!

Have a great weekend,
[YOUR SIGNATURE]

Proactieve vervolgmail


Hi [Name],

Hope you’re doing well. I just wanted to check in with you regarding the issue you had the other day with [details of the issue]. Was it resolved? Do you need any additional help? Please let me know – I’d be happy to assist you in any case.

Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]

Vervolg email na een positieve service ervaring


Hi [Name],

You are most welcome. I’m glad that out of hundreds of customers we send emails to every day, someone appreciates the effort we put into trying to provide the highest quality of customer service.

Customers like you are the reason we strive to do the best at our jobs. Please feel free to reach out again if you have any questions, issues, or concerns – we are just an email away and will always be happy to assist you.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Vervolg email na een negatieve service ervaring


Hi [Name],

I’m sorry again about the less than stellar experience you had the other day with our customer support team. I just wanted to reach out and let you know that we’ve decided to put our entire customer support team through additional training to ensure situations like that won’t happen again.

In the meantime, if you have any questions, concerns, or feedback, or if there’s anything else we can do to help, please don’t hesitate to let me know.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

>Follow-up email voor selfservice aanmoedigen


Name,

I’m glad we were able to resolve [issue]. By the way, you can read more about managing [your account/ payment options/ settings, etc.] in our Help Center. There’s one article that covers your issue in depth [insert link].

If you have any other questions, or if there’s anything we can do to make your experience with us more enjoyable, please let us know.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Vervolg email na geen reactie


Hi [Name],

I’m checking in about your case with us regarding [case topic] one last time. It’s been [number of days] days since we’ve heard from you, so I wanted to reach out and let you know we are going to close this ticket.

Please feel free to reopen this ticket or open a new one if you need any further assistance – we’ll be happy to help.

Thanks again for working with us!
[YOUR SIGNATURE]

Vervolg email voor sluiting van ondersteuningstickets


Hi [Name],

Thank you for contacting us about [details of the issue]. Our records show that your issue has been resolved, so your ticket will be automatically closed in 3 days.

If you still need our help or have any more questions, just hit ‘reply’ and we’ll get back to you shortly.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Vervolg email om feedback vragen


Hi [Name],

We’re reaching out regarding your recent issue with [details of the issue] that was resolved on [date]. To help us serve you better, we’d love to hear about your experience with our support team.

On a scale of 1 to 5, how easy was it to get your issue resolved?

1 = Extremely difficult
2 = Very difficult
3 = Neither
4 = Very easy
5 = Extremely easy

We appreciate your feedback. And as always, if there’s anything else we can do for you in the future – please don’t hesitate to reach back out again.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Vervolgemail voor enquête uitnodiging


Hi [Name],

You recently reached out to us regarding [details of the issue] which was resolved on [date]. We would love to hear about your experience with our customer service.

Can you please take a moment to respond to this quick survey? It’ll take you less than 60 seconds to answer! Thank you so much, your feedback will help us assist you better in the future.

[Link to Survey]

Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]

Email opvolgen na een bedrijfsbreed probleem


[Name],

As you may already be aware, earlier this week some of our customers have encountered an issue with [product/service/ feature, etc.] Our engineering team was able to resolve it approximately 2 hours after the initial report. We’d like to apologize once again for any inconvenience this may have caused.

To ensure this doesn’t happen again we’re working on multiple improvements to our [product/ service/ feature/ operations, etc.]. In this blog post, we published a full explanation of what went wrong, what we did to recover, and what we’ll do to prevent this from happening in the future: link to a blog post.

Thank you for your patience and understanding. And as always, if you have any questions or come across any issues, please let us know, we’re here to help.

Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]

Emails met follow-up van klanten – Veelgestelde vragen

Waarom is follow-up belangrijk bij klantenservice?

Wanneer u reageert op een vraag van een klant, moet u een follow-up uitvoeren om de status van het probleem te controleren. Met een follow-up kunt u ervoor zorgen dat het probleem correct wordt opgelost.

Wat moet ik in een follow-up email schrijven?

Een follow-up email is een e-mail die wordt gestuurd naar iemand die u een vraag heeft gesteld (of voor wie u een dienst heeft verleend) met de vraag of u nog iets anders kunt doen. Dit soort email breidt vaak de reikwijdte van het werk uit dat door uw bedrijf wordt aangeboden of biedt extra producten of diensten aan de klant. Er moet een follow-up email worden gestuurd naar klanten die een aankoop hebben gedaan of een of andere vorm van interactie met uw bedrijf hebben gehad.

Hoe volgt u een klacht van een klant op?

U kunt een klacht van een klant opvolgen door feedback te vragen over hoe goed het probleem is opgelost en door aan te bieden het probleem op te lossen als de klant dat wenst.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.