Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Sjablonen
  • Klantenservice follow-up emailsjablonen

Klantenservice follow-up emailsjablonen

Klantenservice is een cruciaal onderdeel van elk succesvol bedrijf, ongeacht de sector waarin het zich bevindt. Uitstekende klantenservice en ondersteuning gaan echter niet alleen over het beantwoorden van vragen van klanten of het oplossen van hun problemen en verder gaan. U moet ervoor zorgen dat de klant tevreden is en tevreden blijft met de oplossing, dus consistente follow-ups zijn essentieel. Toch stopt voor veel bedrijven de klantenservice zodra het verzoek van een klant is afgehandeld. Hoewel opvolging een vrij eenvoudige taak is, wordt het vaak verwaarloosd. Volgens het laatste SuperOffice Customer Service Benchmark Report:

  • reageert 62% van de bedrijven niet op emails van de klantenservice.
  • erkent of informeert 90% van de bedrijven de klant niet dat een email werd ontvangen.
  • stuurt 97% van de bedrijven geen vervolgmail naar klanten om te zien of ze tevreden zijn met de respons.
follow-up email klantenservice Bria
Een vervolgmail van de klantenservice van Bria

De kracht van klantenservice emailsjablonen voor follow-up

Vervolgmails van klanten kunnen een grote impact hebben op de klantenervaring. Dit is iets dat kleine bedrijven vaak begrijpen en in hun voordeel gebruiken, maar grotere organisaties vergeten het vaak. Follow-up emails die direct na een interactie met de klantenservice worden verzonden, kunnen:

  • Verras klanten door te laten zien dat u om hen geeft en toegewijd bent om hun blijvende tevredenheid te garanderen.
  • Verbeter de algemene klantenservice ervaring.
  • Betrek klanten opnieuw en moedig verdere communicatie aan door proactieve ondersteuning te bieden.
  • Promoot uw selfservice-opties en leid klanten naar nuttige bronnen.
  • Laat waardevolle klanteninzichten zien op basis van hun feedback.

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your<br /> own customer email templates, thus<br /> helping you improve customer service.<br /> Curious about all the opportunities?

Try LiveAgent

10 follow-up emailsjablonen voor klantenservice

Of het nu gaat om het updaten van klanten over de status van hun verzoeken, het vragen om feedback of het bieden van proactieve hulp na een oplossing, follow-ups mogen niet worden onderschat door uw klantenserviceteam. Hier zijn 10 sjablonen voor follow-up email van de klantenservice die verschillende delen van het follow-up proces van de klant omvatten- gebruik ze als een prompt bij het opstellen van uw eigen follow-up berichten voor klanten.

Een update over de vervolgmail van het probleem

Proactieve vervolgmail

Vervolg email na een positieve service ervaring

Vervolg email na een negatieve service ervaring

Follow-up email voor selfservice aanmoedigen

Vervolg email na geen reactie

Vervolg email voor sluiting van ondersteuningstickets

Vervolg email om feedback vragen

Vervolgemail voor enquête uitnodiging

Email opvolgen na een bedrijfsbreed probleem

Emails met follow-up van klanten – Veelgestelde vragen

Waarom is follow-up belangrijk bij klantenservice?

Wanneer u reageert op een vraag van een klant, moet u een follow-up uitvoeren om de status van het probleem te controleren. Met een follow-up kunt u ervoor zorgen dat het probleem correct wordt opgelost.

Wat moet ik in een follow-up email schrijven?

Een follow-up email is een e-mail die wordt gestuurd naar iemand die u een vraag heeft gesteld (of voor wie u een dienst heeft verleend) met de vraag of u nog iets anders kunt doen. Dit soort email breidt vaak de reikwijdte van het werk uit dat door uw bedrijf wordt aangeboden of biedt extra producten of diensten aan de klant. Er moet een follow-up email worden gestuurd naar klanten die een aankoop hebben gedaan of een of andere vorm van interactie met uw bedrijf hebben gehad.

Hoe volgt u een klacht van een klant op?

U kunt een klacht van een klant opvolgen door feedback te vragen over hoe goed het probleem is opgelost en door aan te bieden het probleem op te lossen als de klant dat wenst.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Waarom is follow-up belangrijk bij klantenservice?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Wanneer u reageert op een vraag van een klant, moet u een follow-up uitvoeren om de status van het probleem te controleren. Met een follow-up kunt u ervoor zorgen dat het probleem correct wordt opgelost.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat moet ik in een follow-up email schrijven?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een follow-up email is een e-mail die wordt gestuurd naar iemand die u een vraag heeft gesteld (of voor wie u een dienst heeft verleend) met de vraag of u nog iets anders kunt doen. Dit soort email breidt vaak de reikwijdte van het werk uit dat door uw bedrijf wordt aangeboden of biedt extra producten of diensten aan de klant. Er moet een follow-up email worden gestuurd naar klanten die een aankoop hebben gedaan of een of andere vorm van interactie met uw bedrijf hebben gehad. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe volgt u een klacht van een klant op?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “U kunt een klacht van een klant opvolgen door feedback te vragen over hoe goed het probleem is opgelost en door aan te bieden het probleem op te lossen als de klant dat wenst.” } }] }
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.