Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Klantenservice follow-up emailsjablonen

Klantenservice follow-up emailsjablonen

Klantenservice is een cruciaal onderdeel van elk succesvol bedrijf, ongeacht de sector waarin het zich bevindt. Uitstekende klantenservice en ondersteuning gaan echter niet alleen over het beantwoorden van vragen van klanten of het oplossen van hun problemen en verder gaan. U moet ervoor zorgen dat de klant tevreden is en tevreden blijft met de oplossing, dus consistente follow-ups zijn essentieel. Toch stopt voor veel bedrijven de klantenservice zodra het verzoek van een klant is afgehandeld. Hoewel opvolging een vrij eenvoudige taak is, wordt het vaak verwaarloosd. Volgens het laatste SuperOffice Customer Service Benchmark Report:

  • reageert 62% van de bedrijven niet op emails van de klantenservice.
  • erkent of informeert 90% van de bedrijven de klant niet dat een email werd ontvangen.
  • stuurt 97% van de bedrijven geen vervolgmail naar klanten om te zien of ze tevreden zijn met de respons.
follow-up email klantenservice Bria
Een vervolgmail van de klantenservice van Bria

De kracht van klantenservice emailsjablonen voor follow-up

Vervolgmails van klanten kunnen een grote impact hebben op de klantenervaring. Dit is iets dat kleine bedrijven vaak begrijpen en in hun voordeel gebruiken, maar grotere organisaties vergeten het vaak. Follow-up emails die direct na een interactie met de klantenservice worden verzonden, kunnen:

  • Verras klanten door te laten zien dat u om hen geeft en toegewijd bent om hun blijvende tevredenheid te garanderen.
  • Verbeter de algemene klantenservice ervaring.
  • Betrek klanten opnieuw en moedig verdere communicatie aan door proactieve ondersteuning te bieden.
  • Promoot uw selfservice-opties en leid klanten naar nuttige bronnen.
  • Laat waardevolle klanteninzichten zien op basis van hun feedback.

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your
own customer email templates, thus
helping you improve customer service.
Curious about all the opportunities?

Try LiveAgent

10 follow-up emailsjablonen voor klantenservice

Of het nu gaat om het informeren van klanten over de status van hun verzoeken, het vragen om feedback of het aanbieden van proactieve hulp na een oplossing, follow-ups mogen niet worden onderschat door uw klantenserviceteam. Hier zijn 10 sjablonen voor follow-up emails voor klantenservice die verschillende delen van het follow-upproces van klanten behandelen – gebruik ze als prompt bij het opstellen van uw eigen follow-upberichten voor klanten.

Een update over de vervolgmail van het probleem

Proactieve vervolgmail

Vervolg email na een positieve service ervaring

Vervolg email na een negatieve service ervaring

Follow-up email voor selfservice aanmoedigen

Vervolg email na geen reactie

Vervolg email voor sluiting van ondersteuningstickets

Vervolg email om feedback vragen

Vervolgemail voor enquête uitnodiging

Email opvolgen na een bedrijfsbreed probleem

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

Terug naar sjablonen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .