Need a HubSpot alternatief?

Ontdek waarom LiveAgent het beste HubSpot Service Hub-alternatief op de markt is.


Aan de slag | 1 maand gratis


Bekijk video


Gebruikt door
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo

Help desk software comparison
Alternatives background

Op zoek naar een alternatief voor Service Hub?

Service Hub door HubSpot is een geweldige software die ticketing, live-chat en chatbots gebruikt. Service Hub is ideaal voor bedrijven met grote budgetten die reeds de marketing en sales-hub van HubSpot gebruiken. Als je echter op zoek bent naar een voordelig alternatief voor Service Hub, overweeg dan LiveAgent.

LiveAgent is een volledig uitgeruste helpdesksoftware die de productiviteit van je klantenserviceteam een boost zal geven, de klantentevredenheid zal verhogen en je tegelijkertijd geld zal besparen. LiveAgent heeft wereldwijd reeds meer dan 15000 bedrijven en 150 miljoen eindgebruikers bediend. Sluit je bij hen aan om klantenservice van wereldklasse te bieden. Wij maken het gemakkelijk.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
eSky logo
Slido green logo

Een complete gids voor de beste HubSpot-alternatieven

HubSpot Service Hub is een populaire speler op het gebied van klantenservice, verkoop en marketing. Meer dan 160.000 klanten vertrouwen op de tools van HubSpot, waaronder ticketing- en CRM-systemen.

Maar HubSpot heeft veel concurrenten. Het volgende artikel onderzoekt 16 HubSpot-alternatieven, hun prijzen en belangrijkste kenmerken. Misschien vindt u uw nieuwe klantenserviceplatform.

Waarom alternatieven voor HubSpot overwegen?

Beweren dat HubSpot geen positieve aanwezigheid op de markt heeft, zou niet alleen onjuist zijn, maar ook oneerlijk. Maar net als bij elke andere klantenservicesoftware zijn er ook fouten en nadelen die klanten ertoe aanzetten andere opties te zoeken.

Een van de veelvoorkomende problemen van klanten is de prijsstelling van HubSpot. Hoewel het een robuust stukje software is, merken klanten dat ze hun budget overschrijden om het te kunnen betalen. Velen hebben verklaard dat de software gewoon niet genoeg aanpasbaar was of niet genoeg functionaliteiten bood om het prijskaartje waard te zijn.

Een ander probleem waar klanten tegenaan kunnen lopen is HubSpot’s veelvuldig gebruik van jargon en merkspecifieke terminologie. Hoewel branding belangrijk is en kan helpen een onderscheidende klantervaring te creëren, heeft HubSpot de neiging om overboord te gaan. Dit betekent dat klanten mogelijk de terminologie moeten ontcijferen terwijl ze proberen door een anderszins complexe en soms verwarrende softwaresuite te navigeren.

Natuurlijk, met bijna twintig jaar ervaring, doet HubSpot Service Hub zeker veel dingen goed. Veel mensen zweren bij de uitgebreide kennisbank en het aanpasbare ticketingsysteem. Waar het uiteindelijk op neerkomt is het vinden van een helpdesksysteem dat aan uw specifieke behoeften en vereisten voldoet.

Welke essentiële factoren moet u evalueren bij het kiezen van alternatieven voor HubSpot?

Functieset en functionaliteit

Wanneer u op zoek bent naar een HubSpot-alternatief, is een van de belangrijkste beslissende factoren de reeks functies en functionaliteiten die het te bieden heeft. Voordat u zich engageert voor één enkel platform, moet u evalueren welke functies uw bedrijf nodig heeft, en vervolgens de functies toevoegen die uw dagelijkse verkoopworkflows gestroomlijnder en efficiënter zullen maken.

U besluit bijvoorbeeld dat functies als een ticketingsysteem, een drag-and-drop-editor, een vergaderplanner, het volgen van bezoekers en een soort telefoniefunctie nodig zijn om uw klantenserviceteam te laten functioneren. Natuurlijk kun je daar stoppen, maar waarom zou je niet op zoek gaan naar meer? In dit stadium moet u extra functies overwegen, zoals samenvoegbare tickets en onbeperkte contacten, om het verkoopproces te stroomlijnen. Bovendien kunt u overwegen om meer meertalige kanalen en sociale media aan uw ticketingsysteem toe te voegen. Als u voor een callcenterfunctie heeft gekozen, waarom zoekt u dan niet naar een HubSpot-alternatief dat IVR, videogesprekken en onbeperkte belgeschiedenis bevat?

Neem geen genoegen met het absolute minimum dat uw contactcenter behoudt maar streef naar operationele efficiëntie en overweeg software met een breed scala aan functies die de ervaring niet alleen voor uw ondersteuningsteam, maar vooral voor uw klanten kunnen verbeteren.

Prijzen en waar voor uw geld

Hoewel betalen voor kwaliteit zeker een ding is, moet u uw budget niet opblazen alleen maar omdat dit het juiste lijkt om te doen. Bekijk zorgvuldig de prijsstructuur en plannen van een software voordat u deze aanschaft. Het kopen van een SaaS-product is een afweging tussen het geld dat u bereid bent te besteden en de functies die de software biedt. Denk dus ook niet dat de goedkoopste optie altijd de juiste is. Zoek naar die balans tussen substantiële functionaliteit en betaalbaarheid. Op deze manier kunt u een HubSpot-alternatief kiezen dat niet alleen het beste past bij uw contactcenterbehoeften, maar ook bij uw budget.

Integratiemogelijkheden

Bij het verlenen van klantenservice is de kans groot dat u ‘ We hebben een aantal applicaties van derden nodig om het bedrijfsproces efficiënter en gemakkelijker te maken. Zoek naar een HubSpot alternatief dat niet alleen over een flink aantal integraties beschikt, maar ook eenvoudig koppelt aan de apps die jij het meest gebruikt. Onthoud: het gaat om kwaliteit boven kwantiteit. Het hebben van honderden integraties betekent niet noodzakelijkerwijs dat je alle apps die je graag gebruikt kunt verbinden.

Zoek daarnaast naar integratie-updates; je moet waarschijnlijk kiezen voor een oplossing die voortdurend bijdraagt aan de integraties, omdat het laat zien dat het ontwikkelingsteam ontvankelijk is voor de behoeften van hun klanten.

Maatwerk en flexibiliteit

Zoals wij’ Zoals we al hebben vastgesteld, is helpdesksoftware geen one-size-fits-all oplossing. Wanneer u een HubSpot-alternatief overweegt, let dan op de personalisatie- en aanpassingsopties en flexibiliteit. Kun je het je eigen maken? Zal het in staat zijn om de behoeften van uw klantenservicemedewerkers en uw bedrijf te ondersteunen?

Dit zijn geldige vragen die u uzelf moet stellen om ervoor te zorgen dat u later geen spijt krijgt van uw investering.

Gebruikerservaring en gebruiksgemak

U zult het er waarschijnlijk mee eens zijn dat het implementeren van een HubSpot-alternatief niet hoeft te vereisen dat al uw klantenservicemedewerkers een ingenieursdiploma hebben om het te kunnen gebruiken. Hoe complexer de software, hoe steiler de leercurve. Het implementeren van zelfs een complex platform kan echter eenvoudig en probleemloos zijn als het ontwerp rekening houdt met de gebruiker. Wanneer u een oplossing overweegt, zoek dan naar de oplossingen
we richten ons zowel op minder technisch onderlegde mensen als op specialisten die er aangepaste code aan kunnen toevoegen.

Schaalbaarheid en ruimte voor groei

De meeste bedrijven streven naar groei. Houd bij het kiezen van een HubSpot-alternatief altijd rekening met de schaalbaarheid van de software. Zo kom je niet voor verrassingen te staan als je plotseling moet upgraden van een basisabonnement naar een enterprise. Aan de andere kant kan het zijn dat uw abonnement te uitgebreid is voor uw behoeften. Zorg ervoor dat u niet verstrikt raakt in de eindeloze discussie met klantenondersteuning en wacht tot uw abonnement wordt aangepast. Kies een platform dat eenvoudig omhoog of omlaag kan worden geschaald, op basis van uw unieke behoeften.

Klantenondersteuning en hulpmiddelen

Laatst, maar zeker niet als minste, lees meer over de klantenondersteuning van een HubSpot-alternatief . Een bedrijf is zo goed als zijn klantenservice. Zelfs als een softwareoplossing de perfecte oplossing voor u lijkt te zijn, als deze gepaard gaat met een slechte klantenservice, blijf dan weg.

Zorg er naast de beschikbaarheid van een klantenserviceteam voor dat de door u gekozen oplossing uitgebreide kennis heeft basis met probleemoplossingsgidsen, tutorials en klantenforums. Op deze manier kun je er zeker van zijn dat het platform zijn best doet om prioriteit te geven aan de behoeften van zijn klanten.

De 15 beste HubSpot-alternatieven

1. LiveAgent

LiveAgent is een beproefd HubSpot-alternatief met meer dan 130 krachtige functies die een omnichannel-ervaring garanderen. Hoewel het boordevol functies en integraties zit, is LiveAgent een gebruiksvriendelijke en betaalbare oplossing voor bedrijven over de hele wereld. Met de helpdesksoftware van LiveAgent kunnen duizenden klanten de beste klantervaring bieden.

LiveAgent software homepage, HubSpot alternatief voor klantenondersteuning

Functies van LiveAgent

Belangrijkste integraties

U kunt LiveAgent koppelen aan meer dan 200 apps van derden. Favorieten van klanten zijn Shopify, Slack, Jira, Magento, WhatsApp, Salesforce, Twilio, ActiveCampaign en nog veel meer.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

LiveAgent helpt bij het leveren van goede klantenservice aan veel klanten over de hele wereld. Dit veelzijdige HubSpot-alternatief is het meest geschikt voor kleine tot middelgrote bedrijven; grootschalige bedrijven vinden het echter vaak net zo nuttig. De meeste klanten van LiveAgent werken in e-commerce, onderwijs, financiën, reizen en horeca, en technologie.

LiveAgent-prijzen

LiveAgent biedt vier belangrijke betaalde prijzen niveaus, plus een gratis abonnement dat een verscheidenheid aan functies biedt met enkele beperkingen. De betaalde abonnementen beginnen met het Small-niveau voor $ 9 per agent per maand en gaan verder met het Medium-abonnement voor $ 29 per agent per maand. Duurdere abonnementen bestaan uit het Large-pakket voor $ 49 per agent per maand en het Enterprise-niveau voor $ 69 per agent per maand.

Voordat u een betaald abonnement afsluit, kunt u geef LiveAgent een proefrit met een gratis proefperiode van 30 dagen.

2. Salesforce Service Cloud

Salesforce Service Cloud is een van de bekende concurrenten van HubSpot. Hun software helpt de betrokkenheid gedurende het hele klanttraject te vergroten en helpt meer dan 150.000 klanten wereldwijd om hun klanten gepersonaliseerde service te bieden.

Salesforce Service Cloud homepage, een alternatief voor HubSpot CRM

Salesforce Service Cloud-functies

Belangrijke integraties

Salesforce Service Cloud biedt integraties met veel tools van derden, waaronder Shopify, Asana, Trello, MailChimp, Twilio en Scoro.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

Salesforce Service Cloud is geschikt voor bedrijven van elke omvang. Hoewel op maat gemaakt voor e-commerce, zijn veel Salesforce Service Cloud-gebruikers gespecialiseerd in financiën, productie, onderwijs, technologie en gezondheidszorg.

Salesforce Service Cloud-prijzen

U kunt kiezen uit vier verschillende prijsopties die Salesforce Service Cloud biedt. Het Starter-niveau kost $ 25 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd; het Professional-niveau kost $ 75 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd; het populairste Enterprise-niveau kost $ 150 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd; en het duurste Unlimited-abonnement bedraagt maximaal $ 300 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd.

Als u Salesforce Service Cloud wilt uitproberen voordat u een aankoop doet, kunt u zich aanmelden voor hun gratis proefperiode van 30 dagen.

3. Zendesk

Met een klantenbestand van ruim 50.000 is Zendesk een populair alternatief voor HubSpot. Zendesk is er trots op een holistische klantervaring te creëren en bedrijven over de hele wereld te helpen geweldige klantenservice te bieden.

 Zendesk-klantenservice-startpagina, een van de HubSpot-alternatieven voor klantenondersteuning

Zendesk-functies

Belangrijke integraties

Zendesk biedt vele integraties waarvan u kunt genieten. Sommigen van hen zijn Trello, Harvest, RingCentral, Shopify, Slack en Jira.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

Zendesk is het meest geschikt voor grotere en middelgrote bedrijven in verschillende sectoren, waaronder de gezondheidszorg, financiële dienstverlening, e-commerce en reizen en horeca.

Zendesk-prijzen

Als u Zendesk overweegt, kunt u kiezen uit vier tariefplannen. Het Support Team kost €19 per agent/maand, Suite Team kost u €49 per agent/maand, Suite Growth kost €79 per agent/maand en Suite Professional bedraagt maximaal €99 per agent/maand. Neem contact op met het verkoopteam voor een offerte voor het grootste abonnement van Zendesk, het Enterprise-niveau.

Voordat u een van de abonnementen koopt, kunt u Zendesk uitproberen met een gratis proefperiode van 14 dagen.

Bekijk een volledige Zendesk-alternatief vergelijking.

4. Freshdesk

Freshdesk is een van de bekende HubSpot CRM-alternatieven. Meer dan 60.000 klanten gebruiken het om de klantcommunicatie te verenigen en te stroomlijnen en uitzonderlijke ondersteuning te bieden.

 De startpagina van Freshdesk, een populair Hubspot CRM-alternatief

Freshdesk-functies

Belangrijke integraties

Met Freshdesk kunt u hun toolspakket verbinden met vele tools van derden, waaronder Slack, Jira, Asana, Shopify, MailChimp en Twilio.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

Freshdesk is geschikt voor bedrijven van elke omvang, inclusief startups en kleine teams. De meeste klanten van Freshdesk vindt u in de detailhandel, technologie, e-commerce, financiën en onderwijs.

Freshdesk-prijzen

Freshdesk biedt een gratis pakket aan met enkele beperkte functionaliteiten. Daarnaast kun je kiezen uit het Growth-abonnement voor € 15 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd, het Pro-abonnement voor € 49 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd, en het Enterprise-abonnement voor € 79 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd.

Voordat u een van de betaalde abonnementen kiest, kunt u kennismaken met de software via de gratis proefperiode van 21 dagen van Freshdesk.

Bekijk een volledige vergelijking van Freshdesk-alternative/”>Freshdesk-alternatief.

5. Zoho Desk

Zoho Desk is een webgebaseerd klantenserviceplatform met meer dan 100.000 klanten wereldwijd. Ze richten zich vooral op het vereenvoudigen van de dagelijkse klantenondersteuning en het verbeteren van klantrelaties.

Zoho Desk-softwarestartpagina, een haalbaar alternatief voor HubSpot

Zoho Desk-functies

Belangrijke integraties

Tot de meest opvallende integraties van Zoho Desk behoren Pipedrive, Slack, WooCommerce, Aircall, Salesloft en Alegra.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

De reeks tools van Zoho Desk wordt in veel sectoren gebruikt, waaronder technologie, e-commerce, detailhandel, onderwijs en financiële dienstverlening. Het is geschikt voor bedrijven van elke omvang.

Zoho Desk-prijzen

Als u besluit Zoho Desk eens te proberen, kunt u kiezen uit drie prijsopties. Het eerste is het Standard-abonnement met enkele basisfuncties voor € 14 per gebruiker/maand, het tweede is het populairste Professional-abonnement voor € 23 per gebruiker/maand, en ten slotte het Enterprise-abonnement voor € 40 per gebruiker/maand.

Als u de software zelf wilt testen, kunt u zich aanmelden voor een gratis proefperiode van 15 dagen.

Bekijk een volledige Zoho Desk-alternatief vergelijking en ontdek hoe dit zich verhoudt tot LiveAgent.

6. Intercom

Intercom is een gerenommeerd klantenservice- en marketingautomatiseringsplatform dat meer dan 25.000 bedrijven helpt bij het oplossen van klantproblemen.

 De hoofdpagina van Intercom, een HubSpot-alternatief voor zakelijke communicatie

Intercomfuncties

Belangrijke integraties

Intercom biedt een uitgebreide catalogus met beschikbare integraties. Sommigen van hen zijn Aircall, Jira, Stripe, WhatsApp, Polytomic en Shopify.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

Het bedrijfsmodel van Intercom is het meest geschikt voor grotere bedrijven met veel inkomende klantverzoeken. De software wordt vooral gebruikt in e-commerce, softwareontwikkeling, financiën en gezondheidszorg.

Intercomprijzen

De drie prijspakketten van Intercom omvatten het Starter-abonnement, dat u $ 74 per maand kost, jaarlijks gefactureerd. De andere twee uitgebreidere Pro- en Premium-abonnementen hebben aangepaste prijzen, dus u moet contact opnemen met het verkoopteam van Intercom om dit te bespreken.

Voordat u echter een betaald abonnement afsluit, kunt u Intercom uitproberen met een gratis proefperiode van 14 dagen.

Bekijk een volledige vergelijking van Intercomalternatieven.

7. Help scouten

Help Scout is een alternatief voor HubSpot dat trots is op zijn toegankelijkheid en gebruiksgemak. Met een klantenbestand van meer dan 12.000 zorgt Help Scout voor een revolutie in alles wat je weet over een inbox.

Help Scout homepage - Klantenondersteuningsoplossing onder HubSpot-alternatieven

Help Scout-functies

Belangrijke integraties

U kunt uw Help Scout-account verbinden met veel applicaties van derden, waaronder Shopify, Magento, MailChimp, Jira, Slack en Salesforce.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

Help Scout kun je tegenkomen in kleine en middelgrote bedrijven. Wat hun branche betreft, zijn de klanten van Help Scout meestal werkzaam in de technologie, gezondheidszorg, onderwijs en e-commerce.

Help Scout-prijzen

Het goedkoopste standaardprijsniveau van Help Scout kost $ 20 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd. U kunt ook kiezen voor het uitgebreide Plus-niveau dat $ 40 per gebruiker per maand kost, jaarlijks gefactureerd. Uw derde optie is het Pro-niveau, dat maximaal $ 65 per gebruiker per maand bedraagt, jaarlijks gefactureerd.

Voordat u een betaald pakket kiest, kunt u de software van Help Scout gratis uitproberen met een proefperiode van 15 dagen.

Bekijk een volledige Help Scout-alternatief vergelijking.

8. Voorzijde

Front is een HubSpot-alternatief dat ernaar streeft de klantgesprekken van zijn klanten te verenigen en te stroomlijnen en de beste ondersteuning te helpen bieden. Met meer dan 8.000 bedrijven die deze software vertrouwen, is Front een gevestigde speler in de branche.

 Frontpagina van de klantenservicesoftware

Voorkant

Belangrijke integraties

Front kan worden gecombineerd met veel tools van derden, waaronder Asana, Slack, Salesforce, Twilio, Shopify en Trello.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

Bedrijven van elke omvang gebruiken Front; het grootste deel van haar klanten bestaat echter uit kleine tot middelgrote bedrijven. Je kunt ze vooral vinden in de technologie-, gezondheidszorg-, e-commerce- en juridische dienstverlening.

Voorprijs

Front verdeelt zijn prijzen in twee categorieën. De eerste is ontworpen voor kleine teams en omvat het starterstariefplan. Het kost $ 19 per stoel/maand. De andere categorie is geschikt voor de meeste bedrijven en bestaat uit drie prijsniveaus: Growth voor $ 59 per stoel/maand, Scale voor $ 99 per stoel/maand en Premier voor $ 299 per stoel/maand.

Je kunt Front ook testen voordat je een betaald abonnement kiest. De software is voor u beschikbaar als u zich aanmeldt voor een gratis proefperiode van zeven dagen.

Bekijk een volledige vergelijking van Front-alternatief.

9. Gorgias

Gorgias heeft wereldwijd meer dan 11.000 klanten. De klantenservicesoftware van Gorgias is ontworpen met e-commerce in het achterhoofd, dus het is geen verrassing dat deze software een grote vlucht neemt in de branche.

 Gorgias homepage - HubSpot CRM-alternatief voor efficiënte klantenservice

Gorgias-kenmerken

Belangrijke integraties

Gorgias is compatibel met veel apps die klanten voornamelijk helpen met hun e-commerceactiviteiten. Sommigen van hen zijn Slack, Shopify, Magento, BigCommerce, CallHippo, Konnektive en anderen.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

De software van Gorgias is ontworpen en voortdurend ontwikkeld voor e-commercemerken van elke omvang.

Gorgias-prijzen

Gorgias biedt vijf hoofdtariefplannen en add-ons. Je betaalt $10 voor 50 tickets per maand met het Starter-abonnement, $60 voor 300 tickets per maand met het Basic-abonnement, $360 voor 2000 tickets per maand met het Pro-abonnement en $900 voor 5000 tickets met het Advanced-abonnement. Als u geïnteresseerd bent in een prijspakket dat nog meer functies biedt, neem dan contact op met het verkoopteam van Gorgias over Enterprise-prijzen.

Met de gratis proefperiode van zeven dagen van Gorgias kunt u de software uitproberen voordat u een geruit abonnement koopt.

Bekijk een volledige vergelijking van Gorgias-alternative/”>Gorgias-alternatief.

10. Groef

Groove is klantenservicesoftware met als doel hoogwaardige functionaliteit te bieden aan kleine bedrijven over de hele wereld.

 Groove klantenservicesoftware homepage

Groove-functies

Belangrijke integraties

Het integratierepertoire van Groove omvat MailChimp, Slack, Stripe, Shopify, Jira, Recharge en meer.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

Als HubSpot-alternatief is Groove het meest geschikt voor kleine en middelgrote SaaS-bedrijven.

Groove-prijzen

Groove biedt zijn klanten drie prijspakketten: het Starter-abonnement voor $ 12 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd, het Plus-abonnement voor $ 20 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd, en het meest uitgebreide Pro-abonnement voor $ 40 per gebruiker per maand, jaarlijks gefactureerd .

Naast de betaalde abonnementsniveaus kun je met Groove de software testen met een gratis proefperiode van zeven dagen.

Bekijk een volledige vergelijking van Groove-alternative/”>Groove-alternatief.

11. MailChimp

MailChimp is een populaire e-mail- en marketingautomatiseringstool met een lange geschiedenis in de branche. Met een duizelingwekkend klantenbestand van meer dan 12 miljoen heeft MailChimp zeker indruk gemaakt op iedereen die het heeft geprobeerd.

 Mailchimp homepage - HubSpot alternatief voor e-mailmarketing en nieuwsbrieven

MailChimp-functies

Belangrijke integraties

De e-mailmarketingtools van MailChimp zijn compatibel met veel applicaties van derden, waaronder Shopify, Matcha, Firebase, Open Table, ConvertFlow en FeedOtter.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

De software van MailChimp is het meest geschikt voor kleine tot middelgrote bedrijven. Je vindt het vaak in de detailhandel, e-commerce, non-profitorganisaties en servicegerichte organisaties.

MailChimp-prijzen

MailChimp biedt een gratis abonnement dat enkele beperkingen kent, maar marketingteams met kleinere budgetten kunnen het nog steeds nuttig vinden. De betaalde abonnementen beginnen met het Essentials-pakket, dat een maand gratis is en daarna begint bij € 11,99/maand op basis van 500 contacten. Het volgende niveau is Standaard, dat ook een maand gratis is en daarna begint bij € 18,44/maand op basis van 500 contacten. Het duurste niveau dat MailChimp te bieden heeft, is het Premium-abonnement, dat € 322,77 per maand kost op basis van 10.000 contacten.

Het gratis gebruik van één maand van het Essentials- of Standard-pakket fungeert als de gratis proefperiode van MailChimp.

12. ZoomInfo

ZoomInfo is een combinatie van een uitgebreide zakelijke database en op groei gerichte software met meer dan 20.000 toegewijde klanten wereldwijd.

 ZoomInfo klantenservicesoftware homepage

ZoomInfo-functies

Belangrijke integraties

ZoomInfo is compatibel met veel tools van derden, waaronder Salesforce, Snowflake, Avaya, Slack, Marketo en Pipedrive.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

De software van ZoomInfo is ontwikkeld met het oog op moderne bedrijven. Het is geschikt voor bedrijven van elke omvang, inclusief startups en bedrijfsactiviteiten. Je kunt de klanten van ZoomInfo vinden op gebieden als HR en rekrutering, verkoop, e-commerce en vele andere.

ZoomInfo-prijzen

ZoomInfo heeft aangepaste prijzen. Neem voor een gepersonaliseerde offerte contact op met het verkoopteam van ZoomInfo. Voordat u een abonnement aanschaft, kunt u ZoomInfo echter eerst uitproberen met de gratis proefperiode van 14 dagen.

13. ConnectWise ScreenConnect

ConnectWise ScreenConnect is een externe desktop- en mobiele ondersteuningsoplossing, voorheen Control. Met zijn volledig functionele mogelijkheden voor externe toegang en geavanceerde functies is het een waardevol bezit voor veel IT-bedrijven.
ConnectWise Control homepage - HubSpot alternatief voor ondersteuning op afstand

ConnectWise ScreenConnect-functies

Belangrijke integraties

ConnectWise ScreenConnect biedt de volgende applicaties van derden: Acronis, Freshdesk, Zendesk, SolarWinds en Microsoft Outlook.

Voordelen

Nadelen

Beste voor …

ConnectWise ScreenConnect kan door zowel kleine als grote bedrijven worden gebruikt. Het meest voorkomende gebruik van deze software is het oplossen van problemen bij IT-ondersteuningsbedrijven en andere op technologie gerichte bedrijven.

ConnectWise ScreenConnect-prijzen

Om ConnectWise ScreenConnect te gebruiken, kunt u kiezen voor de One abonnement met één enkele licentiebeperking. Met dit abonnement kan één gebruiker één verbinding maken voor $ 27. Het volgende niveau is Standaard, waarmee één gebruiker drie gelijktijdige verbindingen kan maken voor $ 42. Met het laatste Premium-abonnement kan één gebruiker 10 gelijktijdige verbindingen maken voor $ 52.

Je kunt ConnectWise ScreenConnect uitproberen met een gratis proefperiode van 14 dagen.

Bekijk een volledige ConnectWise ScreenConnect alternatieve vergelijking.

14. Pipedrive

Pipedrive is een bekend CRM-platform met veel verkoopfuncties. Dit HubSpot-alternatief helpt meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd hun bedrijf te laten groeien en meer omzet te genereren.

Pipedrive klantenservice software homepage

Pipedrive-functies

Belangrijke integraties

Pipedrive kan worden geïntegreerd met verschillende applicaties van derden, waaronder Slack, Twilio, Wiza, Paperflite, Skyvia en Asana.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

Pipedrive is vooral populair bij kleine en middelgrote bedrijven. Hun klanten werken voornamelijk in de verkoop, marketing, onroerend goed en e-commerce.

Pipedrive-prijzen

Om toegang te krijgen tot de functies van Pipedrives, kunt u zich abonneren op een van de volgende abonnementen: Essentieel voor € 14,90 per gebruiker/maand, het Advanced-abonnement voor € 24,90 per gebruiker/maand, Professional voor € 49,90 per gebruiker/maand, of Enterprise voor € 99,00 per gebruiker/maand.

Voordat u zich aanmeldt voor Pipedrives ‘ marketing- en verkooptools kunt u de software uitproberen met een gratis proefperiode van 14 dagen.

15. LiveChat

LiveChat helpt meer dan 36.000 klanten de responstijden te verkorten en de klantentevredenheid te verbeteren.

Livechat-startpagina - Real-time ondersteuningsoplossing als een Hubspot CRM-alternatief

LiveChat-functies

Sleutelintegraties

Je kunt LiveChat koppelen aan veel tools van derden, waaronder BigCommerce, Slack, Magento, Volusion, Zapier en Klaus.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

LiveChat helpt bedrijven van elke omvang de berichten van hun klanten bij te houden. De meest voorkomende sectoren die LiveChat gebruiken zijn klantenservice, e-commerce, onderwijs, financiën, reizen en horeca.

LiveChat-prijzen

Het goedkoopste abonnement dat LiveChat te bieden heeft, is het starterspakket voor €20 per makelaar/maand. De tweede is het Team-niveau voor €41 per agent/maand, en vervolgens het Business-abonnement voor €59 per agent/maand. Als u meer wilt weten over het meest robuuste Enterprise-abonnement van LiveChat, neem dan contact op met hun verkoopteam.

Naast de vier betaalde abonnementen kun je LiveChat uitproberen tijdens de gratis proefperiode van 14 dagen.

p>Bekijk een volledige LiveChat-alternatief vergelijking.

16. Omnisend

Omnisend is een uitstekende keuze voor online winkels die op zoek zijn naar een alternatief voor HubSpot Service Hub. Het gaat erom e-mail- en sms-marketing eenvoudig en effectief te maken, met tools waarmee u met uw klanten kunt communiceren op een manier die zinvol is voor uw merk.

Omnisend-startpagina

Omnisend-functies

Belangrijke integraties

Je kunt Omnisend integreren met meer dan 130 apps van derden, waaronder Shopify, WooCommerce, WordPress, Justuno, Gorgias , Wix en nog veel meer.

Voordelen

Nadelen

Het beste voor …

Omnisend is perfect voor e-commerceverkopers die hun e-mail- & SMS-marketing eenvoudig maar krachtig. Het is heel gebruiksvriendelijk, dus je kunt beginnen met het versturen van prachtige e-mails en sms-berichten zonder dat je een technisch expert hoeft te zijn.

Omnisend-prijzen

Omnisend heeft een gratis abonnement waarmee u alle functies kunt gebruiken voor maximaal 250 contacten – ideaal voor kleine bedrijven die net zijn begonnen. Als u meer contacten heeft, kost het standaardabonnement $ 16/maand voor 500 contacten, met meer tools om uw winkel te laten groeien. Voor grotere winkels kost het Pro-abonnement $ 59/maand voor 500 contacten, waardoor je alles hebt wat je nodig hebt om veel klanten te bereiken via sms.

Welke belangrijke kenmerken onderscheiden HubSpot-alternatieven?

Elk alternatief voor HubSpot waar we het over hadden, heeft een aantal unieke functionaliteiten en geavanceerde functies die het tot een sterke concurrent maken die het overwegen waard is. Afhankelijk van het type bedrijf dat u runt en uw specifieke gebruiksscenario kunnen functies zoals het doorverbinden van gesprekken, onbeperkte gespreksopnamen, aanpasbare sjablonen, automatiseringsregels, IVR en ticketingtools een wereld van verschil maken in uw beslissing.

Een ander aspect dat u in de richting van het meest geschikte HubSpot-alternatief kan sturen, is de integratiemogelijkheid. Bekijk naast de lijst met integraties ook hoe u deze kunt koppelen aan uw helpdesksoftware. Zijn het native integraties? Gebruiken ze API’s? Zo ja, voelt u zich op uw gemak met een dergelijk systeem, of heeft u hulp nodig van ondersteuning?

Hoewel veel functies en mogelijkheden vanzelfsprekend lijken, moet je toch eens door de kieren kijken. Als het op het eerste gezicht aanzienlijk lijkt, graaf dan altijd dieper voordat u uw geld uitgeeft. Wees nieuwsgierig. Vergeet niet dat de juiste klantenservicesoftware niet alleen al uw vragen kan beantwoorden, maar ook verder gaat dan dat.

Conclusie

Wat hebben we geleerd? Waarschijnlijk is HubSpot een grote vis in het zwembad, maar het is niet de enige. Misschien ben je blij met HubSpot, of ben je gewoon nieuwsgierig naar andere opties die er zijn.

Als we de analogie met vissen voortzetten, beschouw HubSpot dan als een karper. Je kunt het overal herkennen; het is heel gebruikelijk. Het is een grote vis en hij kan veel mensen voeden, maar hij is behoorlijk moeilijk te bereiden. En als je het niet precies goed bereidt, heeft het vaak een modderige smaak die je diner kan verpesten.

LiveAgent kan bijvoorbeeld worden beschouwd als een regenboogforel. Wendbaar en strak, maar toch gemakkelijk te vangen. Hoewel niet zo groot als karpers, laat hij je bij lange na geen honger lijden. Bovendien is het ongelooflijk eenvoudig te bereiden en kan de heerlijke smaak je hele maaltijd naar een hoger niveau tillen.

Als we nu een stap terug doen uit de vijver, kunnen HubSpot-alternatieven moeilijk te navigeren zijn. Uiteraard zijn het uw specifieke behoeften en vereisten die u uiteindelijk in de goede richting zullen wijzen. Als functies zoals omnichannel-mogelijkheden, een strak en gebruiksvriendelijk ontwerp en krachtige ticketingsoftware klinken als iets dat uw bedrijf zou kunnen gebruiken, kunt u LiveAgent misschien eens proberen. Het is tenslotte een mooi voorbeeld van een allesomvattend gratis helpdesksysteem.

Een vergelijkingsgrafiek van de top 5 HubSpot alternatieven

HubSpot alternatief LiveAgent
Probeer de beste helpdesksoftware gratis uit! Geen creditcard vereist.
Salesforce Service Cloud Zendesk Freshdesk Zoho Desk
Capterra-beoordeling
Algemene softwarebeoordelingen van geverifieerde gebruikers op Capterra.
4.7 4.4 4.4 4.5 4.5
Aantal integraties 220+ 5000+ 1000+ 500+ 500+
Gratis versie LiveAgent biedt een gratis versie aan. Salesforce Service Cloud biedt geen gratis versie aan. Zendesk biedt geen gratis versie aan. Freshdesk biedt een gratis versie aan. Zoho Desk biedt een gratis versie aan.
Gratis proefperiode LiveAgent biedt een gratis proefperiode aan. Salesforce Service Cloud biedt een gratis proefperiode aan. Zendesk biedt een gratis proefperiode aan. Freshdesk biedt een gratis proefperiode aan. Zoho Desk biedt een gratis proefperiode aan.
Prijsklasse $9/agent/maand $29/agent/maand €19/agent/maand €15/agent/maand €14/agent/maand

Vergelijk ons ​​met andere software

Benieuwd hoe we het doen ten opzichte van andere populaire helpdeskoplossingen? Bekijk onze vergelijkingspagina’s en ontdek alles wat we te bieden hebben.

Related Articles to Alternatief voor Hubspot Service Hub
Heeft u een ticket voor meerdere problemen? Splits een ticket in twee of meer en laat verschillende vertegenwoordigers afzonderlijke klantenproblemen afhandelen.

Tickets splitsen

LiveAgent biedt verschillende functies, zoals ticketingsoftware en klantenservicesoftware. Met de Split Ticket-functie kunnen klanten efficiënter geholpen worden. Het platform biedt ook educatieve middelen en een partnerprogramma. Start een gratis account en ervaar de voordelen van LiveAgent.

Wat is servicesoftware en waarom het uw klantenservice naar een hoger niveau kan tillen.

Servicesoftware

Klantenservicesoftware is essentieel voor het beheer van klantenrelaties en medewerkerstevredenheid. Flexibele klantenondersteuning via verschillende kanalen leidt tot hogere verkoop, omzet en klanttevredenheid. De software biedt efficiënte workflow, mogelijkheid tot diepgaande analyse, integratie met andere software en automatisering met AI-tools.

Bekijk de beste callcentervergelijking voor 2024 op basis van prijs, functies, functionaliteit en klantbeoordelingen van Captterra, G2 en meer!

Alternatief voor callcenter voor verkoop en ondersteuning

LiveAgent is een kosteneffectieve oplossing voor het beheren van ondersteuningsverzoeken via verschillende kanalen, zoals e-mail en telefoonintegratie. Het verbetert de klantenservice en verhoogt de klantentevredenheid.

LiveAgent is een perfect HelpSpot-alternatief. Maak kennis met ons ongelooflijke ticketsysteem met meerdere kanalen en start uw gratis proefperiode.

Op zoek naar een alternatief voor HelpSpot?

LiveAgent wordt geprezen om zijn effectieve klantenservice en communicatieverbetering. Klanten en bedrijven ervaren positieve resultaten, zoals hogere klantentevredenheid en verhoogde verkoop.

De terugbelfuncties van de klantenservice bieden uw klanten de mogelijkheid om teruggebeld te worden in plaats van in de wacht te wachten als de lijn bezet is.

Klantenservice terugbelfunctie

Klanten vragen om teruggebeld te worden om niet in de wachtrij te hoeven staan. Automatische terugbelfunctie verbetert de klantervaring en kan worden geïmplementeerd in LiveAgent. LiveAgent biedt ook Nederlandse woordenschat en klantenservice.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

Start Free Trial x