Een gehost callcenter is een softwareoplossing die inkomende en uitgaande oproepen afhandelt, evenals IVR-interacties via één enkel systeem. Gehoste callcentersystemen zijn geweldige alternatieven voor traditionele callcentra omdat ze webgebaseerd en kostenefficiënt zijn. U hoeft zich geen zorgen te maken over het onderhouden van servers, het kopen van hardware of het installeren van externe software.
Waarom zou u een gehost callcenter gebruiken?
Uitstekende telefonische ondersteuning is de hoeksteen van elk succesvol bedrijf. Hoewel traditionele callcentra langzaamaan verouderd raken en worden vervangen door callcentersoftware of gehoste callcentra, is er nog steeds veel vraag naar telefonische ondersteuning.
Volgens de CFI Group geeft 76% van alle consumenten zelfs de voorkeur aan telefonische ondersteuning boven digitale middelen zoals emails, online contactformulieren en sociale media. Daarom is het belangrijk om de meerderheid van uw klanten te bedienen door een snelle, persoonlijke en deskundige telefoondienst te bieden.
De meest probleemloze en kosteneffectieve manier om dit te doen, is door te investeren in gehoste callcentersoftware.
Hoe kunt u een gehost callcenter gebruiken?
Een callcenter als LiveAgent biedt zijn gebruikers tal van moderne en professionele callcenterfuncties, waaronder:
- Inbound calling
- Outbound calling
- Internal calls
- IVR (Interactive Voice Response) technology
- Call queuing
- Automatic callbacks
- Attended transfers
- Automatic call routing / automatic call distribution (ACD)
- Video calls
- Unlimited call recordings
- Multiple supported call devices including softphones

Daarnaast bieden veel gehoste callcentra ook extra functies, zoals:
- A built-in CRM software
- Multichannel ticketing
- Internal/ external knowledge bases
- Robust reporting, call analytics, and time tracking
- And much more!
Het gehoste callcenter is een modern type technologie waarvoor geen extra app van derden nodig is om te functioneren. Callcenteroplossingen zijn in feite gebouwd om de workflow-efficiëntie en kostenbesparingen te maximaliseren en omvatten dus alle functies en voordelen van traditionele helpdesksoftware.

Wat zijn de voordelen van het gebruik van gehoste callcentra?
Verbeterde klantentevredenheid
Het hebben van goed georganiseerde gehoste callcentersoftware, compleet met IVR-menu’s, automatische terugbelopdrachten en doorgeschakelde oproepen, kan de klantentevredenheid verbeteren. Klanten willen opties als het gaat om wachten in de wacht. Ze willen ook worden geïnformeerd over waar ze naartoe worden geleid en worden bijgestaan, zelfs als de persoon naar wie ze worden doorgeschakeld er niet is om hen te helpen.
Het hebben van een uitgebreid gehost callcenter zoals LiveAgent in uw arsenaal is het beste wat u kunt doen om uw klanten telefonisch tevreden te houden.

Snellere oplostijden
Als u een gehost callcenter heeft dat is uitgerust met een IVR-systeem, kunt u uw oplostijden verbeteren. Door uw klanten in staat te stellen te kiezen met welke afdeling ze moeten spreken, elimineert u de tussenpersoon die gewoonlijk een telefoon opneemt, luistert naar wat de klant nodig heeft en pas daarna de beller doorverbindt naar de juiste afdeling of vertegenwoordiger.
Grote kostenbesparingen
Hosted call centers cost a fraction of the price of a traditional call center. The only thing you need to pay for is your monthly subscription and your VOIP phone number. You pay for real-time usage only. There are no extra per-minute charges or hidden fees. With our hosted contact center software, you can choose from a variety of VoIP providers we collaborate with, based on your size, price, location, and niche.
Bovendien hoeft u niet te betalen voor huur, dure hardware, elektriciteit en meer. Het callcenter is ook toegankelijk vanaf elke computer of smartphone met internettoegang.

Verbeterde klantenefficiëntie
Gehoste callcentra zoals LiveAgent zijn uitgerust met extra functies en integraties die de efficiëntie van vertegenwoordigers kunnen verbeteren. Omdat uw vertegenwoordigers toegang hebben tot alle klanteninformatie vanuit hun belinterface, hoeven ze geen tijd te verspillen aan het zoeken naar eerdere gesprekken, contactgegevens en meer.

Grotere flexibiliteit
Hosted call centers give your agents freedom and flexibility. Working from home or remotely is a completely viable option. Your agents will no longer have to sit in the office or in front of the computer. They won’t even have to have a designated device. They can simply forward calls to their personal devices answer calls on the go. Doesn’t that sound great?
Hoe kunt u een gehost callcenter installeren in LiveAgent?
Het gehoste callcenter van LiveAgent kan binnen enkele minuten worden geïnstalleerd.

4. Select your VOIP provider (the VOIP provider from which you’ve purchased your phone number)

5. Voer een naam in (het kan van alles zijn, u hoeft alleen te onthouden welk nummer het is)
6. Selecteer de afdeling waarnaar inkomende oproepen naar dit telefoonnummer worden doorgeschakeld
7. Voer het voorvoegsel voor uitbellen in
9. Typ uw inloggegevens van uw VOIP-provider (hostnaam, gebruikersnaam, wachtwoord)

Als het telefoonnummer met succes is toegevoegd en actief is, staat er een groene stip naast.

Stel uw IVR/welkomstberichten in met behulp van deze IVR-gids (welkomst-/offline berichten).

16. Gebruik deze gids om uw hardware- en softwaretelefoons toe te voegen aan het scherm Apparaten
17. Stuur deze handleiding vervolgens door naar uw vertegenwoordigers, zodat zij voorkeursapparaten kunnen instellen voor het beantwoorden van oproepen
Hoe ziet het eruit/werkt het in de praktijk?
LiveAgent is a call center solutions provider that guarantees a great user experience. Call center software is flexible, scalable, and can be accessed from any computer or phone with internet access. It can be used by multiple users at once and customized to fit your business needs. The system is affordable, easy to use, and has reliable uptime. Check out how it works in the video below.

Don't wait any longer to improve your customer support.
Try LiveAgent's hosted call center solution today and see the difference it can make for your business!
Frequently Asked Questions
What is a hosted call center?
A hosted call center is a software solution that handles inbound and outbound calling, as well as IVR interactions through a single system.
Why should I use a hosted call center?
Hosted call center systems are great alternatives to traditional call centers because they’re web-based and cost-efficient. There’s no need to worry about maintaining servers, buying hardware, or installing external software.
What features are included in a hosted call center?
Inbound calling, Outbound calling, Internal calls, IVR (Interactive Voice Response) technology, Call queuing, Automatic callbacks, Attended transfers, Automatic call routing / automatic call distribution (ACD), Video calls, Unlimited call recordings.
How can a hosted call center benefit your business?
A hosted call center can improve your customer’s satisfaction, improve response times, improve agent efficiency, reduce overhead costs, and give you and your agents more flexibility.
Expert note
Een gehost callcenter is een kostenefficiënte softwareoplossing die inkomende en uitgaande oproepen afhandelt, en webgebaseerd is. Perfect voor uitstekende telefonische ondersteuning.

LiveAgent | Callcentersoftware in uw helpdesk
Implementing a call center in your helpdesk software can benefit both your business and customers. It provides personalized assistance and improves efficiency and customer satisfaction. Interactive Voice Response (IVR) technology offers additional advantages, such as call prioritization, routing, and improved first-contact resolution.
Klantenservice terugbelfunctie
Flexibele klantenondersteuning via verschillende kanalen, zoals live chat en telefoon, leidt tot hogere verkoop, omzet en klantentevredenheid. Klantenservicesoftware biedt een efficiënte workflow.
LiveAgent biedt diverse communicatiekanalen en een partnerprogramma voor VoIP-providers om klantensupport en relaties te verbeteren. Het klantenservicecenter is software waarmee bedrijven effectief klantenservice kunnen verlenen en gegevens kunnen verzamelen om de service te ontwikkelen en verbeteren. De basisfuncties van klantenservicecentra omvatten automatische oproepdistributie, oproepopname en integratie van mobiele telefonie of interactieve voice response. Er zijn verschillende soorten klantenservicecentra, waaronder inkomende, uitgaande en virtuele callcenters.