Gratis proefperiode

RSVP emailsjablonen

Het plannen van een evenement of het nu persoonlijk of online is, kost veel tijd en moeite. U moet een locatie vinden (een fysieke locatie of een internethost/platform), sprekers en/of exposanten beveiligen, een schema bedenken en een marketingstrategie bedenken om zo veel mogelijk mensen te bereiken, naast vele andere taken.

Het laatste punt is vooral belangrijk omdat er één ding is dat absoluut elk evenement nodig heeft om succesvol te zijn en dat zijn gasten. Dit betekent dat het absoluut essentieel is om een ​​goed doordachte email met een uitnodiging voor een evenement naar uw publiek te sturen om zo veel mogelijk mensen naar “répondez s’il vous plaît” (RSVP) of “reageer alsjeblieft” te krijgen om hun opkomst.

RSVP emailsjabloon van Salon Biz
RSVP emailsjabloon van Salon Biz

Hoe een doeltreffende RSVP email maken

Er zijn verschillende elementen van een uitnodigingsmail die zullen bijdragen aan het succesvol beveiligen van RSVP’s:

  1. Naam afzender email – als de ontvangers niet weten van wie de uitnodiging afkomstig is, is het onwaarschijnlijk dat ze reageren dus stel de naam van de afzender in op die van het bedrijf of gebruik een persoonlijke naam en neem in plaats daarvan de bedrijfsnaam op in de onderwerpregel.
  2. Logo voettekst – dit kan de lezer eraan herinneren van wie het bericht afkomstig is als ze de naam van de afzender missen. Bovendien kan het prominent opnemen ervan in uw uitnodigingsmails helpen bij het vergroten van naamsbekendheid.
  3. Merkidentiteit – het gebruik van consistente bedrijfskleuren, lettertypen, afbeeldingen en stijl (evenals het koptekstlogo) in al uw communicatie zal ook helpen om het bewustzijn en het vertrouwen op te bouwen wat op zijn beurt het rendement op investering op lange termijn van uw evenementen kan verhogen dankzij veel RSVP’s.
  4. Voorbeeldtekst – maak gebruik van de “subonderwerpregel” om de aandacht van uw publiek te trekken.
  5. Voetteksthandtekening – voltooi uw RSVP email zoals het begon met de naam, het logo en de kleuren van uw merk, evenals links naar uw website en sociale media profielen voor een extra kans om ontvangers te overtuigen uw evenement bij te wonen.

Aanpassing van emailsjablonen
Pas RSVP emailsjablonen aan in LiveAgent

Onderwerpregels van RSVP email

  • Bezoek ons ​​op de komende [bedrijf] [conferentie/webinar]!
  • Mis het niet, RSVP voor ons [onderwerp] evenement nu
  • Tot ziens bij de [naam van het evenement] volgende [week/maand]?
  • Iedereen heeft het over de [naam] onderscheidingen …
  • Markeer uw agenda voor het teambuildingevenement van [bedrijf]
  • U bent uitgenodigd voor een leuke [ochtend/middag/dag] vrij op uw werk!

RSVP emailsjablonen

RSVP emailsjabloon 1 – uitnodiging voor conferentie/webinar

RSVP emailsjabloon 2 – uitnodiging voor een evenement voor onderscheidingen

RSVP emailsjabloon 3 – uitnodiging voor een teambuildingevenement

RSVP emailsjablonen – veelgestelde vragen

Hoe lang moet een RSVP email zijn?

Handtekening met een pen

Net als bij de meeste soorten emails, moeten uitnodigingen voor evenementen kort en krachtig zijn om de aandacht en interesse van de lezer vast te houden. Kom ter zake met de belangrijke details van het evenement, zoals de datum, locatie en de belangrijkste sprekers/exposanten/activiteiten, terwijl u mensen aanmoedigt om tegelijkertijd aanwezig te zijn. Vergeet niet de allerbelangrijkste call-to-action (CTA) op te nemen voor het maken van de daadwerkelijke reservering!

Wat moet een RSVP email bevatten?

Checklijst

Hoewel de email van uitnodigingsmails functioneel moet zijn, zoals hierboven beschreven, moet het ook interessant genoeg zijn om ontvangers te overtuigen om te reageren op uw evenement. De email moet ook details bevatten over waar en wanneer het zal plaatsvinden, terwijl de voordelen van het bijwonen van het evenement worden beschreven. U kunt dit doen door na te denken waar uw publiek naar op zoek is in een dergelijk evenement. Laat het interessant genoeg klinken om hen te overtuigen om aanwezig te zijn terwijl u zich concentreert op de unieke verkoopargumenten. Nogmaals, vergeet de RSVP-CTA niet.

Moet ik platte tekst gebruiken voor een RSVP email?

RSVP emailsjablonen

Een foto zegt echt meer dan duizend woorden, vooral bij het beschrijven van aspecten als de locatie van wat een opwindend evenement zou moeten zijn. Rijke media, zoals afbeeldingen en video’s, zullen waarschijnlijk meer ontvangers aanmoedigen om te reageren dan wat u maar kunt schrijven, daarom is het antwoord op deze vraag in wezen een duidelijk “nee”.

Sign up for our free 14-day trial. No credit card required. All features.

Discover all that LiveAgent has to offer, including a WYSIWYG email template builder.

Free Trial
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .