Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Sjablonen
  • Emailsjablonen met voorproefje van webinar

Emailsjablonen met voorproefje van webinar

U heeft dus lang gewerkt aan het plannen en organiseren van een geweldig webinar en alles is aanwezig voor de dag van het evenement. Uw presentatie is voorbereid en geoefend, sprekers zijn geregeld, u hebt een evenementenpagina gemaakt en de streamingapparatuur en software zijn getest. De belangrijkste punten zijn allemaal behandeld, toch? Mis. Als het beste webinar ter wereld plaatsvindt, maar er is niemand om het te bekijken, is het dan wel gebeurd?

Daarom is één van de belangrijkste aspecten van het voorbereiden van webinars het aanmoedigen van mensen om hun aanwezigheid te registreren en er vervolgens voor te zorgen dat zoveel mogelijk van hen daadwerkelijk het webinar bijwonen wanneer het plaatsvindt. Er zijn talloze manieren om uw webinars te promoten, inclusief betaalde advertenties en posts op sociale mediaplatforms.

Emailmarketing blijft echter één van de meest populaire en meest kosteneffectieve advertentieoplossingen. Daarom zijn emails met een voorproefje van webinars één van de beste manieren om uw aanstaande online conferentie of lezing te promoten.

Emailsjabloon met een voorproefje van het MarketMuse webinar
Email met een voorproefje van het MarketMuse webinar

Inhoud van emails met een voorproefje van een webinar

Voordat uw webinar plaatsvindt, is het raadzaam om een ​​reeks berichten naar de mensen in uw emaildatabank te sturen. Begin met een uitnodigingsmail, volg deze op met een registratiebevestigingsmail en eindig sterk met één of meer herinneringsmails vlak voor de webinardatum. De meeste van deze emails moeten de volgende informatiefragmenten bevatten om uw emailontvangers een voorbeeld te geven van wat ze kunnen verwachten:

  • De tijd en datum van uw evenement – mensen moeten natuurlijk weten wanneer het webinar zal plaatsvinden zodat ze de datum kunnen opslaan. Vergeet niet de tijdzone waarnaar u verwijst op te nemen, aangezien online conferenties een wereldwijd publiek kunnen trekken
  • Voorgestelde waarde – promoot uw evenement door te schetsen wat uw publiek kan leren tijdens het webinar en, belangrijker nog, hoe de informatie hen zal helpen bij het oplossen van problemen waarmee ze worden geconfronteerd
  • Details over de sprekers – inclusief informatie zoals hun namen, achtergrond, foto’s, presentatietitels en ervaringen uit het verleden, waardoor ze experts zijn op het betreffende onderwerp. Voeg links toe naar hun YouTube-kanalen, Instagrams en andere sociale netwerken zodat uw publiek vertrouwd kan raken met hen en hun eerdere werk.
Emailsjabloon met een voorproefje van een LinkedIn webinar

Onderwerpregels voor email met voorproefje van een webinar

  • Uw uitnodiging voor het webinar van [bedrijf] over [onderwerp]
  • U wilt het aanstaande [titel] webinar niet missen
  • Aanmelden voltooid! Dit is wat u kunt verwachten …
  • [Titel] bevestiging van webinarregistratie en inzichten
  • Herinnering: ons online evenement vindt plaats [vandaag / morgen / deze week]
  • Vergeet het aanstaande [bedrijfs] webinar niet!

Emailsjablonen met een voorproefje van een webinar

Emailsjabloon met voorproefje van webinar 1 – uitnodiging met een vooruitblik

Emailsjabloon met voorproefje van webinar 2 – registratiebevestiging met inzichten

Emailsjabloon met voorproefje van webinar 3 – herinnering met een videotrailer

Vaak gestelde vragen

Hoe lang van tevoren moet ik een email met een voorproefje van een webinar sturen?

Stuur gerust de uitnodiging zodra uw evenement volledig is gepland. Een registratiebevestiging moet worden verzonden zodra een gebruiker een reactie heeft ontvangen, om ervoor te zorgen dat ze weten dat het aanmeldingsproces is geslaagd. Ten slotte moet u een week voordat het evenement plaatsvindt een herinnering per email sturen en een dag voor het evenement nog een herinnering.

Moet mijn email met voorproefje van het webinar een oproep tot actie bevatten?

U moet altijd een CTA-knop opnemen in een uitnodigingsmail om het voor ontvangers zo gemakkelijk mogelijk te maken om zich voor uw webinar te registreren. Uw CTA kan zinnen bevatten als “Aanmelden”, “Nu registreren” of “Mijn plaats reserveren” om maar een paar voorbeelden te geven. U kunt zelfs meerdere CTA’s toevoegen, zoals een “Lees meer” -knop die naar een pagina met meer informatie over het evenement linkt.

Welke resultaten kunnen webinars bereiken?

De mogelijkheid om in contact te komen met potentiële klanten is misschien wel het belangrijkste voordeel van webinars, daarom wilt u met goedgeschreven emails met een voorproefje een groot publiek trekken. Succesvolle webinars kunnen:

Discover all that LiveAgent has to offer with our free 14-day trial.

No credit card required. Enjoy advanced features like live chat, automations, email templates, canned responses, and social media integrations.

Free Trial
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.