U heeft dus lang gewerkt aan het plannen en organiseren van een geweldig webinar en alles is aanwezig voor de dag van het evenement. Uw presentatie is voorbereid en geoefend, sprekers zijn geregeld, u hebt een evenementenpagina gemaakt en de streamingapparatuur en software zijn getest. De belangrijkste punten zijn allemaal behandeld, toch? Mis. Als het beste webinar ter wereld plaatsvindt, maar er is niemand om het te bekijken, is het dan wel gebeurd?
Daarom is één van de belangrijkste aspecten van het voorbereiden van webinars het aanmoedigen van mensen om hun aanwezigheid te registreren en er vervolgens voor te zorgen dat zoveel mogelijk van hen daadwerkelijk het webinar bijwonen wanneer het plaatsvindt. Er zijn talloze manieren om uw webinars te promoten, inclusief betaalde advertenties en posts op sociale mediaplatforms.
Emailmarketing blijft echter één van de meest populaire en meest kosteneffectieve advertentieoplossingen. Daarom zijn emails met een voorproefje van webinars één van de beste manieren om uw aanstaande online conferentie of lezing te promoten.
Email met een voorproefje van het MarketMuse webinar
Inhoud van emails met een voorproefje van een webinar
Voordat uw webinar plaatsvindt, is het raadzaam om een reeks berichten naar de mensen in uw emaildatabank te sturen. Begin met een uitnodigingsmail, volg deze op met een registratiebevestigingsmail en eindig sterk met één of meer herinneringsmails vlak voor de webinardatum. De meeste van deze emails moeten de volgende informatiefragmenten bevatten om uw emailontvangers een voorbeeld te geven van wat ze kunnen verwachten:
De tijd en datum van uw evenement – mensen moeten natuurlijk weten wanneer het webinar zal plaatsvinden zodat ze de datum kunnen opslaan. Vergeet niet de tijdzone waarnaar u verwijst op te nemen, aangezien online conferenties een wereldwijd publiek kunnen trekken
Voorgestelde waarde – promoot uw evenement door te schetsen wat uw publiek kan leren tijdens het webinar en, belangrijker nog, hoe de informatie hen zal helpen bij het oplossen van problemen waarmee ze worden geconfronteerd
Details over de sprekers – inclusief informatie zoals hun namen, achtergrond, foto’s, presentatietitels en ervaringen uit het verleden, waardoor ze experts zijn op het betreffende onderwerp. Voeg links toe naar hun YouTube-kanalen, Instagrams en andere sociale netwerken zodat uw publiek vertrouwd kan raken met hen en hun eerdere werk.
Onderwerpregels voor email met voorproefje van een webinar
Uw uitnodiging voor het webinar van [bedrijf] over [onderwerp]
U wilt het aanstaande [titel] webinar niet missen
Aanmelden voltooid! Dit is wat u kunt verwachten …
[Titel] bevestiging van webinarregistratie en inzichten
Herinnering: ons online evenement vindt plaats [vandaag / morgen / deze week]
Vergeet het aanstaande [bedrijfs] webinar niet!
Emailsjablonen met een voorproefje van een webinar
Emailsjabloon met voorproefje van webinar 1 – uitnodiging met een vooruitblik
Emailsjabloon met voorproefje van webinar 2 – registratiebevestiging met inzichten
Emailsjabloon met voorproefje van webinar 3 – herinnering met een videotrailer
Vaak gestelde vragen
Hoe lang van tevoren moet ik een email met een voorproefje van een webinar sturen?
Stuur gerust de uitnodiging zodra uw evenement volledig is gepland. Een registratiebevestiging moet worden verzonden zodra een gebruiker een reactie heeft ontvangen, om ervoor te zorgen dat ze weten dat het aanmeldingsproces is geslaagd. Ten slotte moet u een week voordat het evenement plaatsvindt een herinnering per email sturen en een dag voor het evenement nog een herinnering.
Moet mijn email met voorproefje van het webinar een oproep tot actie bevatten?
U moet altijd een CTA-knop opnemen in een uitnodigingsmail om het voor ontvangers zo gemakkelijk mogelijk te maken om zich voor uw webinar te registreren. Uw CTA kan zinnen bevatten als “Aanmelden”, “Nu registreren” of “Mijn plaats reserveren” om maar een paar voorbeelden te geven. U kunt zelfs meerdere CTA’s toevoegen, zoals een “Lees meer” -knop die naar een pagina met meer informatie over het evenement linkt.
Welke resultaten kunnen webinars bereiken?
De mogelijkheid om in contact te komen met potentiële klanten is misschien wel het belangrijkste voordeel van webinars, daarom wilt u met goedgeschreven emails met een voorproefje een groot publiek trekken. Succesvolle webinars kunnen:
Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Het opstarten van uw LiveAgent
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent. Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd. Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Wij zijn momenteel uw LiveAgent dashboard aan het opstarten ...
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Status van de installatie
0%
////////////////////////
Laden ...
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .