• Sjablonen
  • Emailsjablonen met voorproefje van webinar

Emailsjablonen met voorproefje van webinar

U hebt dus een lange tijd besteed aan het plannen en organiseren van een geweldig webinar, en alles is klaar voor de dag van het evenement. Uw presentatie is voorbereid en geoefend, sprekers zijn gearrangeerd, je hebt een evenementenpagina gemaakt en de streamingapparatuur en software zijn getest. De belangrijkste punten zijn allemaal behandeld, toch? Mis. Als het beste webinar ter wereld plaatsvindt, maar er is niemand om het te bekijken, is het dan zelfs gebeurd?

Als zodanig is een van de belangrijkste aspecten van het voorbereiden van webinars het aanmoedigen van mensen om hun aanwezigheid te registreren en er vervolgens voor te zorgen dat zoveel mogelijk van hen het webinar daadwerkelijk bijwonen wanneer het plaatsvindt. Er zijn talloze manieren om uw webinars te promoten, waaronder betaalde advertenties en berichten op sociale media-platforms.

Emailmarketing blijft echter één van de meest populaire en meest kosteneffectieve advertentieoplossingen. Daarom zijn emails met een voorproefje van webinars één van de beste manieren om uw aanstaande online conferentie of lezing te promoten.

Emailsjabloon met een voorproefje van het MarketMuse webinar
Email met een voorproefje van het MarketMuse webinar

Inhoud van emails met een voorproefje van een webinar

Voordat uw webinar plaatsvindt, is het raadzaam om een ​​reeks berichten naar de mensen in uw emaildatabank te sturen. Begin met een uitnodigingsmail, volg deze op met een registratiebevestigingsmail en eindig sterk met één of meer herinneringsmails vlak voor de webinardatum. De meeste van deze emails moeten de volgende informatiefragmenten bevatten om uw emailontvangers een voorbeeld te geven van wat ze kunnen verwachten:

  • De tijd en datum van uw evenement – mensen moeten natuurlijk weten wanneer het webinar zal plaatsvinden zodat ze de datum kunnen opslaan. Vergeet niet de tijdzone waarnaar u verwijst op te nemen, aangezien online conferenties een wereldwijd publiek kunnen trekken
  • Voorgestelde waarde – promoot uw evenement door te schetsen wat uw publiek kan leren tijdens het webinar en, belangrijker nog, hoe de informatie hen zal helpen bij het oplossen van problemen waarmee ze worden geconfronteerd
  • Details over de sprekers – inclusief informatie zoals hun namen, achtergrond, foto’s, presentatietitels en ervaringen uit het verleden, waardoor ze experts zijn op het betreffende onderwerp. Voeg links toe naar hun YouTube-kanalen, Instagrams en andere sociale netwerken zodat uw publiek vertrouwd kan raken met hen en hun eerdere werk.
Emailsjabloon met een voorproefje van een LinkedIn webinar

Onderwerpregels voor email met voorproefje van een webinar

  • Uw uitnodiging voor het webinar van [bedrijf] over [onderwerp]
  • U wilt het aanstaande [titel] webinar niet missen
  • Aanmelden voltooid! Dit is wat u kunt verwachten …
  • [Titel] bevestiging van webinarregistratie en inzichten
  • Herinnering: ons online evenement vindt plaats [vandaag / morgen / deze week]
  • Vergeet het aanstaande [bedrijfs] webinar niet!

Emailsjablonen met een voorproefje van een webinar

Emailsjabloon met voorproefje van webinar 1 – uitnodiging met een vooruitblik


Hello,

We wanted to provide you with additional info about our upcoming webinar, [title], which will be taking place at [time including zone] on the [date].

We’ve secured [X] speakers that will cover a wide range of topics in the [subject] area, including:

Speaker and presentation 1
Speaker and presentation 2
Speaker and presentation 3…

You can find more information about the speakers and the event here [link]. Click on the button below to save your spot.

[Sign up]

Best,
[Name] from [company]

Emailsjabloon met voorproefje van webinar 2 – registratiebevestiging met inzichten


Dear [name],

Thank you for registering for our upcoming webinar, [title].

You’re all signed up, and you’ll be able to watch the live stream on the day of the event by following the link below:

[View the webinar]

Here are just a few of the things you’ll be able to learn by watching the live broadcast:

Insight 1
Insight 2
Insight 3…

Check out the website [link] for more info or reply to this email if you have any questions.

Kind regards,
[Name]

Emailsjabloon met voorproefje van webinar 3 – herinnering met een videotrailer


Hi [name],

We’re just letting you know that the [title] webinar that you registered for is taking place [today/tomorrow/this week] at [time including zone].

Below you can watch a sneak peek of the event to get a taste of what you can expect.

[Video trailer]

More information about the webinar can be found on our website.

[Find out more]

See you soon!
[Name], [position] at [company]

Discover all that LiveAgent has to offer with our free 14-day trial.

No credit card required. Enjoy advanced features like live chat, automations, email templates, canned responses, and social media integrations.

Frequently asked questions

Hoe ver van tevoren moet ik een webinar sneak peek email sturen?

Stuur de uitnodiging gerust zodra uw evenement volledig is gepland. Er moet een registratiebevestiging worden verzonden zodra een gebruiker een RSVP heeft ontvangen, om er zeker van te zijn dat het aanmeldingsproces is geslaagd. Ten slotte moet je een week voordat het evenement plaatsvindt een emailherinnering sturen en 1 dag voor het evenement nog een herinnering.

Moet mijn webinar sneak peek e-mail een call-to-action bevatten?

U moet altijd een CTA-knop opnemen in een uitnodigingsmail om het voor ontvangers zo gemakkelijk mogelijk te maken om zich voor uw webinar te registreren. Uw CTA kan zinnen bevatten zoals “Meld u aan”, “Registreer nu” of “Reserveer mijn stoel”, om maar een paar voorbeelden te geven. U kunt zelfs meerdere CTA’s opnemen, zoals een knop ‘Meer lezen’ die linkt naar een pagina met meer informatie over het evenement.

Welke resultaten kunnen webinars behalen?

De mogelijkheid om in contact te komen met potentiële klanten is misschien wel het belangrijkste voordeel van webinars, daarom wilt u een groot publiek aantrekken met goed geschreven sneak peek emails. Succesvolle webinars kunnen:

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.