Gratis proefperiode

Emailsjablonen met inhoud

Er zijn veel soorten inhoud die u op uw eigen website of op andere platforms kunt publiceren. U kunt bepaalde soorten inhoud gebruiken om nieuwe volgers te krijgen of de aandacht van potentiële klanten te trekken, terwijl andere soorten inhoud kunnen worden gebruikt om relaties met bestaande klanten op te bouwen.

Enkele voorbeelden daarvan zijn afgeschermde inhoud en aanmeldingen voor nieuwsbrieven, waarbij de gebruiker zijn contactgegevens, zoals zijn emailadres, moet verstrekken om toegang te krijgen tot het volledige artikel of verslag. Dit betekent dat u waardevolle inhoud moet verstrekken in ruil voor hun contactgegevens. U kunt hun contactgegevens vervolgens gebruiken voor toekomstige marketingcampagnes, in de wetenschap dat ze al geïnteresseerd zijn in bepaalde producten of diensten die u aanbiedt.

De laatste soorten inhoud die gericht zijn op uw bestaande klanten zijn onder meer blogberichten, webinars, casussen en externe artikels of merkvermeldingen. Het is belangrijk dat zoveel mogelijk mensen uw nieuwe inhoud lezen, bekijken of beluisteren, aangezien het belangrijkste doel is om meer bezoekers naar uw website te halen en de loyaliteit van klanten te verbeteren.

Emailsjabloon voor voorproefje van een LinkedIn webinar

Eén van de beste manieren om dit te doen, is door inhoudsemails te sturen om uw klanten te informeren over hun bestaan. Telkens wanneer u één van deze soorten materialen maakt, moet u relevante gebruikers in uw databank een email sturen, inclusief degenen die zich onlangs hebben aangemeld voor uw emailupdates voor uw nieuwsbrief.

Om dit proces sneller en gemakkelijker te maken, is het een goed idee om emailsjablonen voor inhoud te gebruiken. We geven enkele voorbeelden van emailsjablonen die u voor elk type inhoud kunt gebruiken, maar laten we eerst met de basis beginnen.

Wat is een emailsjabloon?

Een emailsjabloon is een kader dat u kunt gebruiken om uw emailbericht te schrijven door alleen de voorgestelde inhoud met uw eigen inhoud te wijzigen. Ze stellen u in staat om snel en eenvoudig emailmarketingcampagnes voor inhoud te maken door simpelweg een deel van de tekst en andere berichtelementen te vervangen zodat ze passen bij uw merkpersoonlijkheid.

Emailsjablonen met inhoud besparen u tijd en moeite omdat u alleen de relevante onderdelen hoeft aan te passen in plaats van een volledige nieuwe email te moeten schrijven. Hierdoor heeft u meer tijd voor creativiteit en het schrijven van nieuwe inhoud. Bovendien is er minder noodzaak om de opmaak of fouten te controleren, aangezien het sjabloon alles consistent zal houden en de kans op fouten verkleint.

Aanpassing van emailsjablonen
Pas emailsjablonen aan in LiveAgent

Emails met persoonlijke en consistente inhoud

Het personaliseren van inhoudsemails kan helpen bij het verbeteren van belangrijke statistieken, zoals de klikfrequentie die wordt gedefinieerd als het percentage ontvangers dat een link in een email naar een externe website volgt. U kunt deze statistiek tot wel 27% verhogen door simpelweg een email te sturen die op naam (bron) aan de ontvanger is geadresseerd.

Dit is de eenvoudigste vorm van personalisatie. Door uw inhoudsemails af te stemmen op specifieke klanten, kunt u een blijvende klantenervaring creëren. Dit kan op zijn beurt leiden tot meer vertrouwen en loyaliteit aan uw merk. Bovendien is 74% van de marketeers het erover eens dat personalisatie de betrokkenheid vergroot (bron).

De terugwinningsemail van Sephora
Sephora’s gepersonaliseerde emails

Algemeen wordt aangenomen dat personalisatie de toekomst van marketing is. U kunt de impact van uw strategie vergroten door op maat gemaakte inhoud en emails te sturen naar specifieke segmenten van uw gebruikersdatabank. Door mensen materialen te presenteren die voor hen het meest interessant en relevant zijn, zal ook de klantenervaring die u biedt nog verder verbeteren.

Een voordeel van het gebruik van sjablonen is dat ze u helpen een consistente uitstraling te behouden. Uw publiek kan verwachten dat een aantal algemene aspecten van uw emails, zoals kleuren, lettertypen en lay-out, altijd hetzelfde blijven. Hierdoor kunnen ontvangers de consistente stijl van uw communicatie met het merk associëren zodat uw emails opvallen in drukke inboxen.

Het schema voor het posten van inhoudsmails moet ook consistent zijn, met uitzondering van onmisbare emails die onmiddellijk worden verzonden wanneer er belangrijk nieuws moet worden gedeeld. Dit helpt om vertrouwdheid te creëren met ontvangers die kunnen weten wanneer ze uw berichten kunnen verwachten.

Verankerde tekst die lezers naar uw website leidt vanuit externe bronnen, backlinks genaamd, kan ook helpen het webverkeer te vergroten en merkbekendheid op te bouwen. Backlinks dragen ook bij aan zoekmachineoptimalisatie (SEO), wat ertoe leidt dat uw website op een hogere positie verschijnt voor trefwoordverzoeken op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s) zoals Google.

Inhoud die niet op uw pagina wordt gepubliceerd zoals op sociale media, in een apart document of op een externe blog of website, moet daarom waar mogelijk altijd backlinks bevatten. De inhoudsemails die u verzendt om uw abonnees te informeren over iets nieuws, moeten indien van toepassing ook links naar uw website bevatten.

Als uw merk wordt genoemd door een onafhankelijke organisatie, maar er is geen backlink naar uw website dan moet u de auteur of de eigenaar een email sturen met de vraag of ze het kunnen bijwerken met een relevant anker. U kunt zelfs voorstellen wat de tekst zou kunnen zijn om het proces voor de andere partij gemakkelijker te maken.

Als u ten slotte een link die niet werkt op de webpagina vindt van een gerespecteerde autoriteit waarvan u een backlink wilt, kunt u deze een email sturen met een suggestie voor een relevant vervangend anker dat naar uw eigen website leidt.

Onderwerpregels voor emails met inhoud

Onderwerpregels voor emails met afgeschermde inhoud

  • Hier is het [eBook/document] dat u heeft aangevraagd!
  • Geweldige inhoud die binnen op u wacht, zoals beloofd
  • Bekijk onze video voor tips over het oplossen van [pijnpunt]
  • We hosten een live video en u bent uitgenodigd om deze te bekijken
  • Welkom bij de [onderwerp] cursus van [bedrijfsnaam]
  • Bedankt dat u zich heeft aangemeld om onze [dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse] emails over [onderwerp] te ontvangen

Onderwerpregels voor emails met een nieuw blogbericht

  • U bent niet de enige die worstelt met [pijnpunt] …
  • Bent u het beu om niet de gewenste resultaten te krijgen? Wij zijn hier om te helpen
  • Mis deze geweldige tips niet om [doelstelling] te bereiken!
  • Heeft u deze truc gehoord voor [taak]?
  • Sta open om erachter te komen hoe u [doelstelling] kunt bereiken
  • Heeft u geen tijd voor [taak]? Deze [X] tips zullen helpen

Onderwerpregels voor voorproefje van webinar

  • Sla de datum op – uw uitnodiging voor het webinar van [bedrijf] over [onderwerp]
  • U wilt het aankomende online-evenement [titel] niet missen
  • Aanmelden voltooid! Dit is wat u kunt verwachten …
  • [Titel] bevestiging van webinarregistratie en inzichten
  • Herinnering: ons online evenement vindt plaats [vandaag/morgen/deze week]
  • Vergeet het aanstaande [bedrijfs] webinar niet!

Onderwerpregels voor emails met een registratie voor nieuwsbrief

  • Hallo, jullie zijn allemaal aangemeld
  • Welkom bij de [titel] nieuwsbrief
  • Stel u open voor de [inhoud] die u heeft aangevraagd
  • Nu u zich heeft aangemeld …
  • Uw aanmelding is voltooid, dus hoe zit het met deze andere [inhoud]
  • Abonnees van de nieuwsbrief van [bedrijf] zijn ook geïnteresseerd in …

Onderwerpregels voor emails met casussen

  • Een casus over hoe [product/dienst] u kan helpen met [pijnpunt]
  • Kijk wat we samen met [naam bestaande klant] hebben bereikt
  • Waarom u ons nog een keer zou moeten proberen: een casus
  • Weet u nog dat u [product/dienst] heeft geprobeerd?
  • We zouden graag een casus schrijven over wat we samen hebben bereikt!
  • Laten we het verhaal vertellen over het gebruik van [product/service]

Onderwerpregels voor emails met een extern gepubliceerd artikel

  • Lees mijn nieuw artikel [titel], gehost door onze partner
  • Wilt u meer weten over [onderwerp]? We zorgen ervoor
  • Bekijk ons ​​nieuw artikel op [naam externe uitgever]
  • Lees alles wat u moet weten over [onderwerp]
  • Zal u ons artikel [naam potentiële uitgever] publiceren?
  • We hebben een geweldig idee voor een stuk over [onderwerp] dat u geweldig zult vinden!

Onderwerpregels voor emails met een merkvermelding

  • Bekijk onze vermelding in het nieuwe [artikel/blogbericht/andere inhoud] van [naam externe uitgever]
  • Lees meer over het onderwerp van [topic] op de website van onze partner
  • Kunt u een backlink naar [bedrijf] opnemen in [titel]?
  • Bedankt voor de vermelding! Hier is een link die u zou kunnen toevoegen …
  • Verzoek om de ankertekst te wijzigen waarin ons bedrijf wordt vermeld in [titel]
  • Zou u deze backlink kunnen updaten?

Onderwerpregels voor essentiële emails

  • Bevat belangrijke update van [bedrijf]
  • Essentieel: een verklaring over [probleem]
  • Bijgevoegd vindt u een belangrijke update van [bedrijf]
  • Nieuws over [probleem] in dit bericht
  • Bezoek onze [website/blog/andere bronnen] voor een belangrijke aankondiging
  • Verklaring van [bedrijf] over [probleem]: volg de link binnenin

Ideeën voor emailsjablonen met inhoud

Emailsjablonen met afgeschermde inhoud

Emailsjabloon met afgeschermde inhoud 1 – abonnementsbevestiging


Hi [name],

Thanks for requesting the [company name] [eBook/white paper] about [topic]. As promised, this email contains the materials that you signed up to receive.

We sincerely hope that you find this content useful and that you head to our site here [link] to find other [blog posts/articles/templates] on the same subject.

Please find the attached documents at the bottom of this message.

Kind regards,
[Name], [position] at [company]

Attachment 1
Attachment 2
Attachment 3


Emailsjablonen met afgeschermde inhoud 2 – link naar video


Hello [name],

By registering with your details, you now have access to the [webinar/ video/documentary] that you asked to watch.

The video can be accessed on the following [link] and [will go live at [time] on [date] is available now].

Check out our website for more videos related to the subject of [topic], which you may also find interesting.

[More videos]

Thanks for watching!
[Company]


Emailsjablonen met afgeschermde inhoud 3 – emailreeks


Dear [name],

Thank you for signing up to receive this series of our [daily/weekly/monthly] emails covering the subject of [topic].

We’ll be sending you regular content containing great insights and actionable tips that will help you solve [pain point].

You can expect to find the following covered in our upcoming emails:

Subtopic 1
Subtopic 2
Subtopic 3…

We’re sure that you’ll find this series of emails handy, but if you want to learn more without waiting for new content to land in your inbox then please head over to our website or reply to this message.

Best,
The [company] team


Emailsjablonen voor nieuw blogbericht

Emailsjabloon voor nieuw blogbericht 1 – empathisch over een pijnpunt


Hi [name],

Are you having difficulty with [pain point 1]? Does just thinking about [pain point 2] give you a headache?

It’s annoying, right? You’ve been working hard on [task] for hours, struggled to make progress, and now you’re stuck.

Believe us, you’re not alone. These are very common problems that many of our readers have been facing.

But don’t worry, because we’re here to help. We’ve just published a new guide to help people just like you, which you can find on our website by clicking the button below.

[Read our new blog post]

Kind regards,
[Name], [position] at [company]


Emailsjabloon voor nieuw blogbericht 2 – nieuwsgierigheid opwekken


Hey there,

Do you know what the single, most effective tip for completing [task] is? Well, you’re just one click away from finding out!

In our latest blog post, we are sharing our favorite tricks for helping people achieve [objective].

Just click below to head straight to our website:

[Go to the blog]

Thanks for reading!
[Company]


Emailsjabloon voor nieuw blogbericht 3 – hoe een bepaald doel te bereiken


Hi [name],

We know as well as anyone that trying to achieve your [objective] goals can be tough, which is why we’ve written a new blog post with [X] tips on how to do just that.

Here’s a sneak peek of the advice that you’ll find in our latest publication:

Tip for achieving objective 1
Tip for achieving objective 2
Tip for achieving objective 3

To read the rest of our tips, please click here [link] to read the full blog post on our website.

Best,
[Name], content writer for [company]


Sjablonen met voorproefje van webinar

Emailsjabloon met voorproefje van webinar 1 – uitnodiging met vooruitblik


Hello,

We wanted to let you know about our upcoming webinar, [title], which will be taking place at [time and timezone] on the [date].

There are [X] great speakers lined up who’ll be covering a range of subjects in the [topic] area, including:

Speaker and presentation 1
Speaker and presentation 2
Speaker and presentation 3

You can find more information about them and the event here [link] and register by clicking below:

[Sign up]

Best,
[Name] from [company]


Emailsjabloon met voorproefje van webinar 2 – registratiebevestiging met inzichten


Dear [name],

Thank you for registering for our upcoming webinar, [title].

You’re all signed up, and you’ll be able to watch the live stream on the day of the event by following the link below:

[View the webinar]

Here are just a few of the things you’ll be able to learn by watching the live broadcast:

Insight 1
Insight 2
Insight 3

View the website [link] for more info or reply to this email if you have any questions.

Kind regards,
[Name]


Emailsjabloon met voorproefje van webinar 3 – herinnering met een videotrailer


Hi [name],

We’re just writing to let you know that the [title] webinar that you registered for is taking place [today/tomorrow/this week] at [time and timezone].

Below you can watch a sneak preview of the event to get a taste of what you can expect.

[Video trailer]

Click on the button below to learn more about the webinar.

[Find out more]

See you soon!
[Name], [position] at [company]


Emailsjablonen voor aanmelding nieuwsbrief

Emailsjabloon voor aanmelding nieuwsbrief 1 – welkom van een persoon


Dear [name],

Thanks for subscribing to the [company] newsletter.

I just wanted to take the time to personally thank you for choosing to receive [title]. It means a lot to have readers like you on board.

Below are a few extra pieces of advice related to [today’s/this week’s/this month’s] update on [topic] that I think you will find worthwhile:

Tip 1
Tip 2
Tip 3

Don’t hesitate to reach out to me if you have any questions.

Kind regards,
[Name]


Emailsjabloon voor aanmelding nieuwsbrief 2 – inhoud in ruil voor inschrijving


Hi [name],

As a token of appreciation for signing up to receive the [title] newsletter, please find the [ebook/whitepaper/other gated content] that you requested attached to this email.

We are confident that you’ll find both the regular newsletter and the additional content useful for solving [pain point] in the field of [topic].

If you want to find out more before the next update, feel free to get in touch.

Best,
The [company] team

[Download attachment(s)]

Emailsjabloon voor aanmelding nieuwsbrief 3 – promoten van aanvullende inhoud


Hello [name],

Firstly, I would like to say thank you on behalf of everyone at [company] for subscribing to our newsletter.

We’re sure that you won’t regret it, and that you’ll find the regular updates on [topic] landing in your inbox every [day/week/month] to be very useful.

Secondly, I thought you might be interested to know about some additional content related to the subject that can be found on our website here [link].

From the feedback of our existing subscribers, we have found that the material below, in particular, has been helpful to them:

Additional content 1
Additional content 2
Additional content 3

Please let us know if you’d like to learn about anything else, or just keep an eye out for the next issue of our newsletter.

Best wishes,
[Name], [position] at [company]


Emailsjablonen voor casus

Emailsjabloon voor casus 1 – resultaten van het gebruik van een product of dienst


Hi [name],

As someone interested in [topic], we thought you might find [product/service] useful for solving [pain point].

To show you how successful this has proven for our existing clients, we’ve put together a case study about our cooperation with [name of existing client].

In the report, which you can find attached to this email, we show:

When and where you should use [product/service]
How you should use [product/service]
What results you can expect to achieve by using [product/service]

Hopefully, you find this case study interesting, and don’t hesitate to get in touch if you have any more questions.

Kind regards,
[Name], [position] at [company]

[Case study PDF attachment]


Emailsjabloon voor casus 2 – probeer een product of dienst opnieuw


Hello [name],

You recently tried out [product/service], the solution for [pain point] brought to you by [company].

Many users are actually so overwhelmed by the potential of [product/service] that they have difficulty imagining how it would fit into their workflow.

That’s why we teamed up with our customer [name of existing client] to show you how they implemented [product/service] in their business to boost [metric] by [X]%.

We hope that this report, which you can read by clicking below, will help you overcome any doubts you might have and give us another go.

[Read the case study]

If you have any queries I’m happy to help.

Best,
[Name]


Emailsjabloon voor casus 3 – deelname aanvragen


Dear [name],

I’m sure you’re as happy as we are about the success of our recent cooperation on [project] together.

According to our analysis, our [product/service] helped you to:

Achievement 1
Achievement 2
Achievement 3

That’s why, with your consent, we’d like to share a case study of our work together on the “[case studies/success stories/our previous work”] page of our website [link].

Please let me know if you agree, or if you need any further information.

Best wishes,
[Name] from [company]

Emailsjablonen voor extern gepubliceerde artikel

Emailsjabloon voor extern gepubliceerde artikel 1 – focus op het onderwerp


Hi [name],

My latest article has just been published over on [external publisher’s name]’s website [link].

[Title] is an in-depth look into [topic], covering the following points:

Subtopic 1
Subtopic 2
Subtopic 3

Given the focus, we thought it would be great to share our thoughts with a new audience who have an interest more in line with our hosting partner.

However, we still wanted to let our current subscribers know where they can read this piece. Don’t forget that you can find more similar content on our website by clicking the button below.

[Read more articles]

Best wishes,
[Name], from [company]


Emailsjabloon voor extern gepubliceerde artikel 2 – schijnwerpen op een uitgever


Hello [name],

We’ve recently written a new article called [title] that, as someone who has expressed an interest in [product/service/topic], we are sure you’ll find interesting.

You can find our article here [link] on [external publisher’s name]’s website.

It is a privilege for us to have our content shared there, and we hope that our subscribers like yourself will take the opportunity to read more of their other content too.

Hope you enjoy reading!

Best
[Company]


Emailsjabloon voor extern gepubliceerde artikel 3 – een idee voorstellen


Dear [name],

We’ve come up with a great idea for an article that we think would be a perfect fit for [potential publisher’s name] and your other content on [topic].

The working title is [title], and the article will cover:

Subheading 1
Subheading 2
Subheading 3…

Please let us know if this sounds like something that you’d be interested in publishing. If you have any questions please don’t hesitate to get in touch.

Kind regards,
[Name], content writer for [company]


Emailsjablonen voor nieuwe merkvermelding

Emailsjabloon voor nieuwe merkvermelding 1 – informeer klanten over verwijzende inhoud


Hi [name],

There is a great [article/blog post/other content] over on [external publisher’s name]’s website [link] that we think you might find very interesting.

The piece, which mentions our brand, is called [title] and it talks about the following topics:

Topic 1
Topic 2
Topic 3

As you can see for yourself they have some nice things to say about us, which is always a privilege when it comes from such a well-respected source.

We hope that you enjoy reading, and remember that you can find our own content on the subject of [topic] here [link].

Best,
[Name] from [company]


Emailsjabloon voor nieuwe merkvermelding 2 – vragen om een backlink toe te voegen


Hello [name]

We really appreciate you mentioning our brand and what you had to say about us in the recent [article/blog post/other content] called [title].

However, we have noticed that there is no link to our website where we are mentioned, and we think that it would be helpful for your readers if they could be directed there.

Do you think that it would be possible for you to include the following in an update to your post?

“[Suggested anchor text & backlink]”

Thank you in advance, and please let us know if you would like any further content to be included with the mention as well.

Kind regards
The [company] team


Emailsjabloon voor nieuwe merkvermelding 3 – verzoek om backlink of anker te herstellen of bij te werken

 

Dear [name],

I’m reaching out to you in regards to the mention [backlink] of our brand in your [article/blog post/other content] named [title], which can be found here [link].

We think that it could be beneficial for both your readers and our users if the [anchor text/backlink] was changed from [current anchor text/backlink] to [suggested new anchor text/ backlink].

Your time is appreciated and I look forward to hearing back from you about this request.

Best wishes,
[Name], [position] at [company]


Essentiële emailsjablonen

Essentieel emailsjabloon 1 – aankondiging in de hoofdtekst van het bericht


Dear [name],

As one of our valued subscribers, we thought that you would like to be informed about the most recent developments at [company].

We consider the following important [new/updates/changes] to be essential information for all of our existing clients:

Announcement 1
Announcement 2
Announcement 3

Thanks for reading, and don’t hesitate to get in touch if you have any questions regarding this announcement or any other issues.

King regards,
The [company] team


Essentieel emailsjabloon 2 – verklaring bijgevoegd


Hello [name],

Have you heard the important news about [issue]?

We have an announcement to make, and our full statement on this issue can be found in a document that is attached to this email.

Your understanding at this time is much appreciated, and your business is valued as always.

I’d be happy to provide more information if required, just let me know by replying to this email.

Best wishes,
[Name], [position] at [company]

Essentieel emailsjabloon 3 – link naar een externe bron


Hi [name],

We have some important [news/updates/changes] that we thought you would like to be informed about.

The complete announcement can be found on our [website/blog/another source] here [link].

Here are some of the key pieces of information that you can find in full by following the above link:

Statement 1
Statement 2
Statement 3

Please feel free to ask any questions that you might have regarding this matter, or anything else.

Best,
[Name] from [company]

Emailsjablonen voor inhoud – Veelgestelde vragen

Wat is de ideale lengte van een email met inhoud?

Uw email moet een paar korte alinea’s bevatten, variërend van 75 tot 150 woorden, en moet in één oogopslag gemakkelijk te doorbladeren en te begrijpen zijn.

Waarom zou u emails met inhoud sturen?

Emails met inhoud zijn het beste voor contentmarketingcampagnes. Ze kunnen u helpen nieuwe klanten aan te trekken of verkopen en conversies te verhogen.

Wat moet ik opnemen in een email met inhoud?

In een inhoudelijke email moet u een gepersonaliseerde begroeting opnemen waardoor uw klant zich gewaardeerd voelt. Bovendien moet u dan een herinnering aan uw product of dienst en een sterke CTA volgen.

Start personalizing email templates from LiveAgent today

Sign up for our free, 14-day, all-inclusive trial and explore all the advanced help desk features that we have to offer, including customizable email templates.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat is de ideale lengte van een email met inhoud?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Uw email moet een paar korte alinea’s bevatten, variërend van 75 tot 150 woorden, en moet in één oogopslag gemakkelijk te doorbladeren en te begrijpen zijn.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou u emails met inhoud sturen?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Emails met inhoud zijn het beste voor contentmarketingcampagnes. Ze kunnen u helpen nieuwe klanten aan te trekken of verkopen en conversies te verhogen.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat moet ik opnemen in een email met inhoud?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “In een inhoudelijke email moet u een gepersonaliseerde begroeting opnemen waardoor uw klant zich gewaardeerd voelt. Bovendien moet u dan een herinnering aan uw product of dienst en een sterke CTA volgen.” } }] }
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.