Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Emailsjablonen met inhoud

Er zijn veel soorten inhoud die u op uw eigen website of op andere platforms kunt publiceren. U kunt bepaalde soorten inhoud gebruiken om nieuwe volgers te krijgen of de aandacht van potentiële klanten te trekken, terwijl andere soorten inhoud kunnen worden gebruikt om relaties met bestaande klanten op te bouwen.

Enkele voorbeelden daarvan zijn afgeschermde inhoud en aanmeldingen voor nieuwsbrieven, waarbij de gebruiker zijn contactgegevens, zoals zijn emailadres, moet verstrekken om toegang te krijgen tot het volledige artikel of verslag. Dit betekent dat u waardevolle inhoud moet verstrekken in ruil voor hun contactgegevens. U kunt hun contactgegevens vervolgens gebruiken voor toekomstige marketingcampagnes, in de wetenschap dat ze al geïnteresseerd zijn in bepaalde producten of diensten die u aanbiedt.

De laatste soorten inhoud die gericht zijn op uw bestaande klanten zijn onder meer blogberichten, webinars, casussen en externe artikels of merkvermeldingen. Het is belangrijk dat zoveel mogelijk mensen uw nieuwe inhoud lezen, bekijken of beluisteren, aangezien het belangrijkste doel is om meer bezoekers naar uw website te halen en de loyaliteit van klanten te verbeteren.

Emailsjabloon voor voorproefje van een LinkedIn webinar

Eén van de beste manieren om dit te doen, is door inhoudsemails te sturen om uw klanten te informeren over hun bestaan. Telkens wanneer u één van deze soorten materialen maakt, moet u relevante gebruikers in uw databank een email sturen, inclusief degenen die zich onlangs hebben aangemeld voor uw emailupdates voor uw nieuwsbrief.

Om dit proces sneller en gemakkelijker te maken, is het een goed idee om emailsjablonen voor inhoud te gebruiken. We geven enkele voorbeelden van emailsjablonen die u voor elk type inhoud kunt gebruiken, maar laten we eerst met de basis beginnen.

Wat is een emailsjabloon?

Een emailsjabloon is een kader dat u kunt gebruiken om uw emailbericht te schrijven door alleen de voorgestelde inhoud met uw eigen inhoud te wijzigen. Ze stellen u in staat om snel en eenvoudig emailmarketingcampagnes voor inhoud te maken door simpelweg een deel van de tekst en andere berichtelementen te vervangen zodat ze passen bij uw merkpersoonlijkheid.

Emailsjablonen met inhoud besparen u tijd en moeite omdat u alleen de relevante onderdelen hoeft aan te passen in plaats van een volledige nieuwe email te moeten schrijven. Hierdoor heeft u meer tijd voor creativiteit en het schrijven van nieuwe inhoud. Bovendien is er minder noodzaak om de opmaak of fouten te controleren, aangezien het sjabloon alles consistent zal houden en de kans op fouten verkleint.

Aanpassing van emailsjablonen
Pas emailsjablonen aan in LiveAgent

Emails met persoonlijke en consistente inhoud

Het personaliseren van inhoudsemails kan helpen bij het verbeteren van belangrijke statistieken, zoals de klikfrequentie die wordt gedefinieerd als het percentage ontvangers dat een link in een email naar een externe website volgt. U kunt deze statistiek tot wel 27% verhogen door simpelweg een email te sturen die op naam (bron) aan de ontvanger is geadresseerd.

Dit is de eenvoudigste vorm van personalisatie. Door uw inhoudsemails af te stemmen op specifieke klanten, kunt u een blijvende klantenervaring creëren. Dit kan op zijn beurt leiden tot meer vertrouwen en loyaliteit aan uw merk. Bovendien is 74% van de marketeers het erover eens dat personalisatie de betrokkenheid vergroot (bron).

De terugwinningsemail van Sephora
Sephora’s gepersonaliseerde emails

Algemeen wordt aangenomen dat personalisatie de toekomst van marketing is. U kunt de impact van uw strategie vergroten door op maat gemaakte inhoud en emails te sturen naar specifieke segmenten van uw gebruikersdatabank. Door mensen materialen te presenteren die voor hen het meest interessant en relevant zijn, zal ook de klantenervaring die u biedt nog verder verbeteren.

Een voordeel van het gebruik van sjablonen is dat ze u helpen een consistente uitstraling te behouden. Uw publiek kan verwachten dat een aantal algemene aspecten van uw emails, zoals kleuren, lettertypen en lay-out, altijd hetzelfde blijven. Hierdoor kunnen ontvangers de consistente stijl van uw communicatie met het merk associëren zodat uw emails opvallen in drukke inboxen.

Het schema voor het posten van inhoudsmails moet ook consistent zijn, met uitzondering van onmisbare emails die onmiddellijk worden verzonden wanneer er belangrijk nieuws moet worden gedeeld. Dit helpt om vertrouwdheid te creëren met ontvangers die kunnen weten wanneer ze uw berichten kunnen verwachten.

Verankerde tekst die lezers naar uw website leidt vanuit externe bronnen, backlinks genaamd, kan ook helpen het webverkeer te vergroten en merkbekendheid op te bouwen. Backlinks dragen ook bij aan zoekmachineoptimalisatie (SEO), wat ertoe leidt dat uw website op een hogere positie verschijnt voor trefwoordverzoeken op pagina’s met zoekresultaten van zoekmachines (SERP’s) zoals Google.

Inhoud die niet op uw pagina wordt gepubliceerd zoals op sociale media, in een apart document of op een externe blog of website, moet daarom waar mogelijk altijd backlinks bevatten. De inhoudsemails die u verzendt om uw abonnees te informeren over iets nieuws, moeten indien van toepassing ook links naar uw website bevatten.

Als uw merk wordt genoemd door een onafhankelijke organisatie, maar er is geen backlink naar uw website dan moet u de auteur of de eigenaar een email sturen met de vraag of ze het kunnen bijwerken met een relevant anker. U kunt zelfs voorstellen wat de tekst zou kunnen zijn om het proces voor de andere partij gemakkelijker te maken.

Als u ten slotte een link die niet werkt op de webpagina vindt van een gerespecteerde autoriteit waarvan u een backlink wilt, kunt u deze een email sturen met een suggestie voor een relevant vervangend anker dat naar uw eigen website leidt.

Onderwerpregels voor emails met inhoud

Onderwerpregels voor emails met afgeschermde inhoud

  • Hier is het [eBook/document] dat u heeft aangevraagd!
  • Geweldige inhoud die binnen op u wacht, zoals beloofd
  • Bekijk onze video voor tips over het oplossen van [pijnpunt]
  • We hosten een live video en u bent uitgenodigd om deze te bekijken
  • Welkom bij de [onderwerp] cursus van [bedrijfsnaam]
  • Bedankt dat u zich heeft aangemeld om onze [dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse] emails over [onderwerp] te ontvangen

Onderwerpregels voor emails met een nieuw blogbericht

  • U bent niet de enige die worstelt met [pijnpunt] …
  • Bent u het beu om niet de gewenste resultaten te krijgen? Wij zijn hier om te helpen
  • Mis deze geweldige tips niet om [doelstelling] te bereiken!
  • Heeft u deze truc gehoord voor [taak]?
  • Sta open om erachter te komen hoe u [doelstelling] kunt bereiken
  • Heeft u geen tijd voor [taak]? Deze [X] tips zullen helpen

Onderwerpregels voor voorproefje van webinar

  • Sla de datum op – uw uitnodiging voor het webinar van [bedrijf] over [onderwerp]
  • U wilt het aankomende online-evenement [titel] niet missen
  • Aanmelden voltooid! Dit is wat u kunt verwachten …
  • [Titel] bevestiging van webinarregistratie en inzichten
  • Herinnering: ons online evenement vindt plaats [vandaag/morgen/deze week]
  • Vergeet het aanstaande [bedrijfs] webinar niet!

Onderwerpregels voor emails met een registratie voor nieuwsbrief

  • Hallo, jullie zijn allemaal aangemeld
  • Welkom bij de [titel] nieuwsbrief
  • Stel u open voor de [inhoud] die u heeft aangevraagd
  • Nu u zich heeft aangemeld …
  • Uw aanmelding is voltooid, dus hoe zit het met deze andere [inhoud]
  • Abonnees van de nieuwsbrief van [bedrijf] zijn ook geïnteresseerd in …

Onderwerpregels voor emails met casussen

  • Een casus over hoe [product/dienst] u kan helpen met [pijnpunt]
  • Kijk wat we samen met [naam bestaande klant] hebben bereikt
  • Waarom u ons nog een keer zou moeten proberen: een casus
  • Weet u nog dat u [product/dienst] heeft geprobeerd?
  • We zouden graag een casus schrijven over wat we samen hebben bereikt!
  • Laten we het verhaal vertellen over het gebruik van [product/service]

Onderwerpregels voor emails met een extern gepubliceerd artikel

  • Lees mijn nieuw artikel [titel], gehost door onze partner
  • Wilt u meer weten over [onderwerp]? We zorgen ervoor
  • Bekijk ons ​​nieuw artikel op [naam externe uitgever]
  • Lees alles wat u moet weten over [onderwerp]
  • Zal u ons artikel [naam potentiële uitgever] publiceren?
  • We hebben een geweldig idee voor een stuk over [onderwerp] dat u geweldig zult vinden!

Onderwerpregels voor emails met een merkvermelding

  • Bekijk onze vermelding in het nieuwe [artikel/blogbericht/andere inhoud] van [naam externe uitgever]
  • Lees meer over het onderwerp van [topic] op de website van onze partner
  • Kunt u een backlink naar [bedrijf] opnemen in [titel]?
  • Bedankt voor de vermelding! Hier is een link die u zou kunnen toevoegen …
  • Verzoek om de ankertekst te wijzigen waarin ons bedrijf wordt vermeld in [titel]
  • Zou u deze backlink kunnen updaten?

Onderwerpregels voor essentiële emails

  • Bevat belangrijke update van [bedrijf]
  • Essentieel: een verklaring over [probleem]
  • Bijgevoegd vindt u een belangrijke update van [bedrijf]
  • Nieuws over [probleem] in dit bericht
  • Bezoek onze [website/blog/andere bronnen] voor een belangrijke aankondiging
  • Verklaring van [bedrijf] over [probleem]: volg de link binnenin

Ideeën voor emailsjablonen met inhoud

Emailsjablonen met afgeschermde inhoud

Emailsjabloon met afgeschermde inhoud 1 – abonnementsbevestiging


Emailsjablonen met afgeschermde inhoud 2 – link naar video


Emailsjablonen met afgeschermde inhoud 3 – emailreeks


Emailsjablonen voor nieuw blogbericht

Emailsjabloon voor nieuw blogbericht 1 – empathisch over een pijnpunt


Emailsjabloon voor nieuw blogbericht 2 – nieuwsgierigheid opwekken


Emailsjabloon voor nieuw blogbericht 3 – hoe een bepaald doel te bereiken


Sjablonen met voorproefje van webinar

Emailsjabloon met voorproefje van webinar 1 – uitnodiging met vooruitblik


Emailsjabloon met voorproefje van webinar 2 – registratiebevestiging met inzichten


Emailsjabloon met voorproefje van webinar 3 – herinnering met een videotrailer


Emailsjablonen voor aanmelding nieuwsbrief

Emailsjabloon voor aanmelding nieuwsbrief 1 – welkom van een persoon


Emailsjabloon voor aanmelding nieuwsbrief 2 – inhoud in ruil voor inschrijving

Emailsjabloon voor aanmelding nieuwsbrief 3 – promoten van aanvullende inhoud


Emailsjablonen voor casus

Emailsjabloon voor casus 1 – resultaten van het gebruik van een product of dienst


Emailsjabloon voor casus 2 – probeer een product of dienst opnieuw


Emailsjabloon voor casus 3 – deelname aanvragen

Emailsjablonen voor extern gepubliceerde artikel

Emailsjabloon voor extern gepubliceerde artikel 1 – focus op het onderwerp


Emailsjabloon voor extern gepubliceerde artikel 2 – schijnwerpen op een uitgever


Emailsjabloon voor extern gepubliceerde artikel 3 – een idee voorstellen


Emailsjablonen voor nieuwe merkvermelding

Emailsjabloon voor nieuwe merkvermelding 1 – informeer klanten over verwijzende inhoud


Emailsjabloon voor nieuwe merkvermelding 2 – vragen om een backlink toe te voegen


Emailsjabloon voor nieuwe merkvermelding 3 – verzoek om backlink of anker te herstellen of bij te werken

 


Essentiële emailsjablonen

Essentieel emailsjabloon 1 – aankondiging in de hoofdtekst van het bericht


Essentieel emailsjabloon 2 – verklaring bijgevoegd

Essentieel emailsjabloon 3 – link naar een externe bron

Emailsjablonen voor inhoud – Veelgestelde vragen

Wat is de ideale lengte van een email met inhoud?

Uw email moet een paar korte alinea’s bevatten, variërend van 75 tot 150 woorden, en moet in één oogopslag gemakkelijk te doorbladeren en te begrijpen zijn.

Waarom zou u emails met inhoud sturen?

Emails met inhoud zijn het beste voor contentmarketingcampagnes. Ze kunnen u helpen nieuwe klanten aan te trekken of verkopen en conversies te verhogen.

Wat moet ik opnemen in een email met inhoud?

In een inhoudelijke email moet u een gepersonaliseerde begroeting opnemen waardoor uw klant zich gewaardeerd voelt. Bovendien moet u dan een herinnering aan uw product of dienst en een sterke CTA volgen.

Start personalizing email templates from LiveAgent today

Sign up for our free, 14-day, all-inclusive trial and explore all the advanced help desk features that we have to offer, including customizable email templates.

Free trial
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat is de ideale lengte van een email met inhoud?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Uw email moet een paar korte alinea’s bevatten, variërend van 75 tot 150 woorden, en moet in één oogopslag gemakkelijk te doorbladeren en te begrijpen zijn.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou u emails met inhoud sturen?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Emails met inhoud zijn het beste voor contentmarketingcampagnes. Ze kunnen u helpen nieuwe klanten aan te trekken of verkopen en conversies te verhogen.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat moet ik opnemen in een email met inhoud?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “In een inhoudelijke email moet u een gepersonaliseerde begroeting opnemen waardoor uw klant zich gewaardeerd voelt. Bovendien moet u dan een herinnering aan uw product of dienst en een sterke CTA volgen.” } }] }
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.