Gratis proefperiode

Sjablonen voor herinneringsmails

Uw doelgroep op het juiste moment bereiken met de juiste boodschap is van cruciaal belang voor het succes van elke emailmarketingcampagne. Volgens de Mailchimp-enquête is de gemiddelde geopende email het percentage ligt rond de 21% in alle sectoren. Daarom zijn herinneringsmails essentieel. Tijdig verzonden herinneringsmails kunnen de betrokkenheid vergroten en klanten aansporen om specifieke acties uit te voeren wanneer dat nodig is. Maar het opstellen van deze emails en uitzoeken wanneer het de beste tijd is om ze te verzenden, kan een uitdaging zijn voor marketeers. Hieronder vindt u enkele sjablonen voor herinneringsmails voor verschillende gelegenheden die u voor eigen gebruik kunt aanpassen.

Sjablonen voor herinneringsmails

Wat is een herinneringsemail?

Een herinneringsemail is een krachtig hulpmiddel voor marketeers dat in feite doet wat het zegt – het herinnert de ontvanger aan iets belangrijks dat eraan komt, iets dat van hen wordt verwacht, of had moeten gebeuren maar niet gebeurde. Hier zijn enkele scenario’s waarin het verzenden van een herinneringsmail uw bedrijf ten goede kan komen:

  • Gebruikers informeren dat hun gratis proefperiode bijna afloopt/is verlopen
  • Inactieve gebruikers opnieuw aanspreken die uw product bij een bepaalde stap hebben verlaten (bijvoorbeeld onvoltooide registratie)
  • Huidige klanten eraan herinneren om hun abonnement te verlengen of lidmaatschap
  • Klanten informeren over hun aanstaande factuurdatum, late of achterstallige betalingen
  • Klanten op de hoogte stellen van mislukte betalingen/verlopen van kredietkkaart/accountannulering
  • Klanten herinneren aan belangrijke aankomende evenementen, enz.
Herinneringsmail voor Apple TV

Onderwerpregels per email voor herinnering

  • [Naam], we hebben u al een tijdje niet meer gezien ☹
  • We hebben u gemist!
  • We hebben gemerkt dat u de laatste tijd een beetje afstandelijk bent
  • Uw proefperiode van [Product] eindigt over [aantal] dagen
  • [Naam], uw proefperiode van [Product] is bijna voorbij. Update nu!
  • Actie vereist – Uw [Product] betaling is mislukt
  • Werk uw betalingsgegevens bij
  • Oh nee, er is een probleem met uw [Product] betaling
  • Uw [Product]-account is gepauzeerd!
  • Uw [Product]-account wordt over [aantal] dagen gedeactiveerd
  • Herinnering: de deadline voor het indienen van evenementen is [datum]
  • Mis [naam evenement] niet
  • Laatste kans om [Spreker] live te zien bij [Naam evenement]!

8 emailsjablonen voor herinneringen

De herinneringsmail voor inactieve gebruikers

De herinneringsmail voor het verlopen van de proefperiode

De aanstaande betalingsherinnering per email

De herinneringsmail voor achterstallige betaling

Email herinnering vervaldatum kredietkaart

De mislukte betalingsherinnering per email

Herinnering voor opzegging van account

De herinneringsmail voor het aanstaande evenement

Design your own templates

LiveAgent gives you<br /> the power to design your<br /> own customer email templates,<br /> thus helping you to improve<br /> customer service. Curious about<br /> all the opportunities?

Try LiveAgent

Veelgestelde vragen

Wanneer moet ik een herinneringsmail sturen?

Er is geen perfect moment om een herinneringsmail te sturen, aangezien dit van geval tot geval kan verschillen. Als u klanten herinnert aan de aanstaande betaling, het verlopen van de proefperiode of de verlenging van hun abonnement, is het zinvol om hen minstens een week van tevoren op de hoogte te stellen, evenals op de vervaldatum. Als het gaat om aanmaning van emails om mislukte betalingen terug te vorderen, is het over het algemeen gepast om een herinnering te sturen op de eerste werkdag na de vervaldatum.

Hoeveel herinneringsmails moet ik sturen?

Een van de grootste fouten die je kunt maken met herinneringsmails is om een enkele herinnering te sturen en er het beste van te hopen. Als u meer proefgebruikers wilt converteren of meer inkomsten uit mislukte betalingen wilt halen, kunt u overwegen een reeks emails te sturen, inclusief pre-herinneringen, vervaldatum-herinneringen en follow-ups van herinneringen.

Wat zijn de beste werkwijzen voor herinneringsmails?

Herinneringsmails moeten kort en eenvoudig zijn en alleen de juiste hoeveelheid context en detailniveau bevatten zonder te overweldigen met onnodige informatie. Ze moeten op een professionele, maar toch vriendelijke en beleefde manier worden geschreven – de sleutel is het vinden van de juiste balans tussen volhardend en opdringerig. Zorg ervoor dat u een duidelijke call-to-action opneemt, zodat klanten precies weten wat er van hen wordt verwacht.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet ik een herinneringsmail sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Er is geen perfect moment om een herinneringsmail te sturen, aangezien dit van geval tot geval kan verschillen. Als u klanten herinnert aan de aanstaande betaling, het verlopen van de proefperiode of de verlenging van hun abonnement, is het zinvol om hen minstens een week van tevoren op de hoogte te stellen, evenals op de vervaldatum. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoeveel herinneringsmails moet ik sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een van de grootste fouten die u kunt maken met herinneringsmails is om een enkele herinnering te sturen en er het beste van te hopen. Als u meer proefgebruikers wilt converteren of meer inkomsten uit mislukte betalingen wilt halen, kunt u overwegen een reeks emails te sturen, inclusief pre-herinneringen, vervaldatum-herinneringen en follow-ups van herinneringen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat zijn de best practices voor herinneringsmails? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Herinneringsmails moeten kort en eenvoudig zijn en alleen de juiste hoeveelheid context en detailniveau bevatten zonder te overweldigen met onnodige informatie. Ze moeten op een professionele, maar toch vriendelijke en beleefde manier worden geschreven – de sleutel is het vinden van de juiste balans tussen volhardend en opdringerig. Zorg ervoor dat u een duidelijke call-to-action opneemt, zodat klanten precies weten wat er van hen wordt verwacht. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.