Sjablonen voor herinneringsmails

Uw doelgroep op het juiste moment bereiken met de juiste boodschap is van cruciaal belang voor het succes van elke emailmarketingcampagne. Volgens de Mailchimp-enquête is de gemiddelde geopende email het percentage ligt rond de 21% in alle sectoren. Daarom zijn herinneringsmails essentieel. Tijdig verzonden herinneringsmails kunnen de betrokkenheid vergroten en klanten aansporen om specifieke acties uit te voeren wanneer dat nodig is. Maar het opstellen van deze emails en uitzoeken wanneer het de beste tijd is om ze te verzenden, kan een uitdaging zijn voor marketeers. Hieronder vindt u enkele sjablonen voor herinneringsmails voor verschillende gelegenheden die u voor eigen gebruik kunt aanpassen.

Sjablonen voor herinneringsmails - App - Uploads - 2021 - 03 - Screenshot 2021 03 15 At 10.04.42.png

Wat is een herinneringsemail?

Een herinneringsemail is een krachtig hulpmiddel voor marketeers dat in feite doet wat het zegt – het herinnert de ontvanger aan iets belangrijks dat eraan komt, iets dat van hen wordt verwacht, of had moeten gebeuren maar niet gebeurde. Hier zijn enkele scenario’s waarin het verzenden van een herinneringsmail uw bedrijf ten goede kan komen:

  • Gebruikers informeren dat hun gratis proefperiode bijna afloopt/is verlopen
  • Inactieve gebruikers opnieuw aanspreken die uw product bij een bepaalde stap hebben verlaten (bijvoorbeeld onvoltooide registratie)
  • Huidige klanten eraan herinneren om hun abonnement te verlengen of lidmaatschap
  • Klanten informeren over hun aanstaande factuurdatum, late of achterstallige betalingen
  • Klanten op de hoogte stellen van mislukte betalingen/verlopen van kredietkkaart/accountannulering
  • Klanten herinneren aan belangrijke aankomende evenementen, enz.
Herinneringsmail voor Apple TV

Onderwerpregels per email voor herinnering

  • [Naam], we hebben u al een tijdje niet meer gezien ☹
  • We hebben u gemist!
  • We hebben gemerkt dat u de laatste tijd een beetje afstandelijk bent
  • Uw proefperiode van [Product] eindigt over [aantal] dagen
  • [Naam], uw proefperiode van [Product] is bijna voorbij. Update nu!
  • Actie vereist – Uw [Product] betaling is mislukt
  • Werk uw betalingsgegevens bij
  • Oh nee, er is een probleem met uw [Product] betaling
  • Uw [Product]-account is gepauzeerd!
  • Uw [Product]-account wordt over [aantal] dagen gedeactiveerd
  • Herinnering: de deadline voor het indienen van evenementen is [datum]
  • Mis [naam evenement] niet
  • Laatste kans om [Spreker] live te zien bij [Naam evenement]!

8 emailsjablonen voor herinneringen

De herinneringsmail voor inactieve gebruikers


Hi [Name],

It looks like you haven’t signed into your [Product] account for a while. Just a friendly heads up that [Product] accounts are automatically deactivated after [number] days of inactivity.

We’d love for you to stick around. To keep your account open, please log in at least once by [date].

[SIGN IN]

As a reminder, with [Product] you can:

[Use feature 1 – benefit 1]
[Use feature 2 – benefit 2]
[Use feature 3 – benefit 3]

In case you need a refresher course – check out our tour to get you up and running again.

If you have any questions or need any help, reply to this email or jump on a live chat with our customer care team. We’ve got your back!

Cheers,
[YOUR SIGNATURE]

De herinneringsmail voor het verlopen van de proefperiode


Hi [Name],

Time flies! Can you believe that your [Product] trial is almost coming to an end?

You still have 3 days to get up to speed with all the awesome things you can do with [Product] like:

[Benefit 1 using feature 1]
[Benefit 2 using feature 2]
[Benefit 3 using feature 3]

If you’re ready, you can navigate to the Plans page to select a subscription that best suits your needs. Our plans start at [price], and you can change your plan at any time.

You’ll also get access to our rockstar customer support team who can guide you through any challenge and recommend best practices for getting the most value out of our [tool/ platform/ software].

Choose My Plan

Still evaluating and could use a hand before your trial is up? Let us know – we’re here to help!

Best,
[YOUR SIGNATURE]

De aanstaande betalingsherinnering per email


Hi [Name],

Hope things are going well for you. This is just a quick reminder that invoice [invoice number] which we sent on [date] will be coming due on [invoice due date].

I’m sure you’re busy, but I’d appreciate it if you could take a moment and look over the invoice when you get a chance. I’m happy to answer any questions you might have. Thanks again for your business!

Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]

De herinneringsmail voor achterstallige betaling


Hi [Name],

Our records show that we haven’t yet received a payment of [amount] for Invoice [ invoice number], which is overdue by one week. I would appreciate it if you could check this out on your end.

I know that life can get busy, and details can be missed. I’ve attached a copy of the invoice to this email, in case the original was lost or deleted.

If the payment has already been sent, please disregard this notice. If you have any questions whatsoever, please reply and I’d be happy to answer them.

Thanks,
[YOUR SIGNATURE]

Email herinnering vervaldatum kredietkaart


Hi [Name],

We wanted to give you a heads up. The payment information you have on file for your [Product] subscription (card ending with ****) is going to expire in a few days. Unfortunately, if we don’t have a valid card, we will have to cancel your subscription when this payment cycle ends.

If you’ve got 30 seconds, would you mind updating your payment information?

Update Now

Let us know if there’s anything we can do to help.

Thanks so much!
[YOUR SIGNATURE]

De mislukte betalingsherinnering per email


Hi [Name],

We just tried to charge your credit card for your subscription renewal at [Product], however, it failed.

This typically happens due to a change in your credit card number, card expiration, card cancellation, or the bank not recognizing the payment and taking action to prevent it.

To ensure you don’t experience any interruption of your service, please update your credit card details, and we’ll give it another try. You should be able to do it in less than a minute by clicking here: [link to the update page].

If you have any questions, concerns, or issues, please visit our Help Center, call us at [number], or start a chat with our customer support team. We’re here to help!

As always, thanks for being a [Company] customer.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Herinnering voor opzegging van account


Hi [Name],

We just tried to process your [Product] subscription payment for the third time, but unfortunately, it failed again.

Please update your payment information and we’ll be happy to keep your account active. It’s a one-step process and shouldn’t take more than a minute.

Update Your Card Now

If the next charge fails, your account will be canceled automatically. ☹

Should you have any questions, please feel free to reach out to us anytime.

Thanks!
[YOUR SIGNATURE]

De herinneringsmail voor het aanstaande evenement


Hey [Name],

We are less than two weeks away from the [Event Name] event where we’ll be talking about how to [achieve specific goals] as well as the latest trends in [industry].

We wanted to remind you that [Event Name] ticket prices go up on [date]. Be sure to snag your ticket before the price increases. After [date] tickets will increase to [price], so don’t miss out!

Register Today

Some of our speakers:

[Speaker 1 – short bio]
[Speaker 2 – short bio]
[Speaker 3 – short bio]

Event schedule:
[Event schedule details]

You can find more information on our event page. If you have any questions, please feel free to reach out.

Hope to see you there!
[YOUR SIGNATURE]

Design your own templates

LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you to improve customer service. Curious about all the opportunities?

Frequently asked questions

Wanneer moet ik een herinneringsmail sturen?

Er is geen perfect moment om een herinneringsmail te sturen, aangezien dit van geval tot geval kan verschillen. Als u klanten herinnert aan de aanstaande betaling, het verlopen van de proefperiode of de verlenging van hun abonnement, is het zinvol om hen minstens een week van tevoren op de hoogte te stellen, evenals op de vervaldatum.

Hoeveel herinneringsmails moet ik sturen?

Een van de grootste fouten die u kunt maken met herinneringsmails, is om één herinnering te sturen en er het beste van te hopen. Als u meer proefgebruikers wilt converteren of meer inkomsten wilt genereren uit mislukte betalingen, kunt u overwegen een reeks e-mails te sturen, inclusief pre-herinneringen, vervaldatum-herinneringen en follow-ups voor herinneringen.

Wat zijn de beste werkwijzen voor herinneringsmails?

Herinneringsmails moeten kort en eenvoudig zijn en alleen de juiste hoeveelheid context en detailniveau bevatten zonder te overweldigen met onnodige informatie. Ze moeten op een professionele, maar toch vriendelijke en beleefde manier worden geschreven – de sleutel is het vinden van de juiste balans tussen volhardend en opdringerig. Zorg ervoor dat u een duidelijke call-to-action opneemt, zodat klanten precies weten wat er van hen wordt verwacht.

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.