Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor afgeschermde inhoud

Emailsjablonen voor afgeschermde inhoud

Het creëren van waardevolle inhoud die gebruikers naar uw bedrijf trekt en hen aanmoedigt om gewenste acties te ondernemen, zoals aankopen doen of zich abonneren op een dienst, zijn vormen van inkomende marketingactiviteiten. In sommige gevallen kan het waardevol zijn om de toegang tot bepaalde inhoud op uw website te beperken in de hoop nieuwe leads of aanvullende gegevens te genereren. Inhoud zoals deze wordt afgeschermde inhoud of premium inhoud genoemd.

Afgeschermd verslag van Exponea
Exponea’s afgeschermd verslag

Wat is afgeschermde inhoud?

Er is geen universele definitie van gesloten inhoud, maar we zullen de belangrijkste kenmerken ervan kort omschrijven. Alle inhoud die alleen toegankelijk is nadat u iets teruggeeft, zoals een emailadres, wordt bestempeld als afgeschermde inhoud. De meest voorkomende informatie die wordt gevraagd van mensen die toegang willen tot afgeschermde inhoud is hun emailadres, hoewel andere strategieën het vragen om een ​​telefoonnummer, het leuk vinden of volgen van social media-pagina’s of het delen van posts op verschillende sociale media-platforms zijn.

Het doel van afgeschermde inhoud is om leads te genereren door de contactgegevens van potentiële klanten te verzamelen. Potentiële klanten zijn mensen die uw website hebben bezocht na het uitvoeren van een Google-zoekopdracht of die uw bedrijf hebben gevonden op externe websites zoals sociale media, enz.

Een voorbeeld van afgeschermde inhoud zou een blogbericht kunnen zijn die vrij toegankelijk is en waardevolle inzichten biedt. Als de lezer echter meer van uw artikels wil lezen of toegang wil krijgen tot extra inhoud (zoals een checklijst), moet hij of zij u een emailadres geven om deze te ontvangen. Als zodanig kan afgeschermde inhoud leiden tot het genereren van relevante leads, aangezien de gebruikers van wie u de gegevens verkrijgt, al geïnteresseerd zijn in uw bedrijf en wat het te bieden heeft.

Emailsjablonen voor afgeschermde inhoud
The Economist vraagt ​​zijn lezers om een ​​abonnement te betalen of zich te registreren voor een gratis account om het artikel verder te lezen

Onderwerpregels voor email met afgeschermde inhoud

  • Hier is het [eboek/document] dat u heeft aangevraagd!
  • Geweldige inhoud die binnen op u wacht, zoals beloofd
  • Bekijk onze video voor tips over het oplossen van [pijnpunt]
  • We hosten een live video en u bent uitgenodigd om deze te bekijken
  • Welkom bij de [topic] cursus van [company name]
  • Bedankt dat u zich heeft aangemeld om onze [dagelijkse/wekelijkse/maandelijkse] emails over [onderwerp] te ontvangen

Emailsjablonen voor afgeschermde inhoud

Emailsjabloon voor afgeschermde inhoud 1 – inhoud downloaden

Emailsjabloon  voor afgeschermde inhoud 3 – emailreeks

Vaak gestelde vragen

Hoeveel van mijn inhoud moet worden afgeschermd?

Het hangt af van de doelstellingen van uw marketingstrategie, maar het wordt niet aanbevolen om al uw inhoud af te schermen. Dit komt omdat u eerst voldoende moet bieden om potentiële leads te interesseren zodat ze bereid zijn om hun emailadressen op te geven. Maar hoeveel inhoud precies vrij toegankelijk moet zijn, hangt af van of uw doelen meer gericht zijn op het genereren van leads of eerder op merkzichtbaarheid en SEO.

Wat zijn enkele voorbeelden van afgeschermde inhoud?

De bovenstaande sjablonen hebben al betrekking op emailseries, eboeken en documenten, evenals verschillende video-inhoud zoals webinars en documentaires. Naast deze zijn enkele andere suggesties van afgeschermde inhoud die u zou kunnen aanbieden:

  • Inhoudupgrades – toegang tot aanvullend materiaal
  • Demo’s/proefversies – een periode om een ​​product of dienst gratis te testen
  • Spreadsheetsjablonen – bespaar tijd van gebruikers door een formulier te voorzien van lege ruimtes die moeten worden ingevuld
  • Verwerk documenten en verplaats bestanden, zoals een onboarding-sjabloon

Kan ik afgeschermde inhoud in rekening brengen?

Per definitie is afgeschermde inhoud niet iets waarvoor betaling vereist is. Het is eerder iets dat u verstrekt in ruil voor het voltooien van een gewenste actie, zoals het opgeven van een emailadres om toegang te krijgen tot bepaald materiaal. U kunt gebruikers kosten in rekening brengen voor toegang tot inhoud, maar dat zou betekenen dat het betalende inhoud is, wat een andere vorm van inkomende marketing is en een heel andere strategie is dan het aanbieden van afgeschermde inhoud.

Discover all that LiveAgent has to offer with our free 14-day trial.

Sign up for our free 14-day trial today. No credit card required. Test our email templates, ticketing, live chat, and more!

Free Trial
Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .