Aangepaste functies

Wat is een aangepaste rol?

Aangepaste rollen is een functie die de mogelijkheid biedt om aangepaste beheerdersrollen te creëren voor medewerkers van de klantenondersteuning in het LiveAgent systeem. Met deze functie kunnen beheerders de beheerdersrechten van vertegenwoordigers beperken of hen toegang geven tot specifieke delen van het LiveAgent-systeem. Het is handig voor het effectief sturen van verantwoordelijkheden voor de taken van vertegenwoordigers. Deze functie kan worden gebruikt als alternatief voor onze ingebouwde functie voor rollen die vooraf gedefinieerde rollen biedt.

Eigenaren hebben toegang tot deze functie in de LiveAgent configuratie en kunnen de machtigingen voor vertegenwoordigers handmatig kiezen om de roldefinitie op te geven. Op die manier kunt u aangepaste rollen toevoegen aan gebruikers en precies definiëren wat een bepaalde vertegenwoordiger kan doen binnen hun rol in het bedrijf.

Aangepaste rollen instellen in LiveAgent

Het instellen van aangepaste rollen in LiveAgent is een eenvoudig proces. Houd er rekening mee dat u het All-inclusive abonnement moet hebben om aangepaste rollen te kunnen instellen. Open eerst uw LiveAgent-account en ga naar Configuratie-opties. Klik op Aangepaste rollen in het linkermenupaneel of op het pictogram Aangepaste rollen in het inleidende configuratiescherm.

LiveAgent configuratie van aangepaste rollen

Zodra u zich in deze sectie bevindt, klikt u op Een aangepaste rol maken. Schrijf de naam van de rol die u wilt opgeven en selecteer vervolgens de beschikbare machtigingen. Klik op rol maken onderaan het venster en je bent klaar. U kunt bestaande machtigingen ook op elk gewenst moment wijzigen nadat u de rol hebt gemaakt.

Aangepaste rol instellen

Bepalen welke machtigingen de nieuwe aangepaste rol nodig heeft

De beste aanpak is om uw klantenondersteuningsvertegenwoordigers te segmenteren op hun specialiteit en te overwegen welke LiveAgent machtigingen het meest geschikt zijn voor hun rol binnen de helpdesk. Een vertegenwoordiger die bijvoorbeeld goed presteert in een callcenteromgeving, moet niet alleen toegang hebben tot callcenter-functies maar ook knowledge base-functies. Dit kan handig zijn bij het toevoegen van nieuwe informatie, zoals antwoorden op veelgestelde vragen van klanten via de telefoon. Hetzelfde geldt voor een live chat agent, die ook ticketing-functies per email nodig heeft om in contact te komen met een klant na het oplossen van een live chatvraag.

Als u helemaal nieuw bent in het maken van een geheel nieuwe aangepaste rol en het kiezen van machtigingen voor uw agenten, begin dan eenvoudig en maak eerst basisrollen. Voeg machtigingen toe voor elke vertegenwoordiger volgens uw of hun voorkeur. Als ze meer of minder rechten nodig hebben, kun je ze altijd aanpassen als dat nodig is en verantwoordelijkheden aanpassen.

Welke rechten aangepaste rollen kunnen hebben

Aangepaste rollen bieden een verscheidenheid aan machtigingen in aangepaste rollen die kunnen worden gecombineerd en gemengd voor maximale flexibiliteit. Bekijk hieronder de volledige lijst met machtigingen.

Vertegenwoordigers

  • Beheer vertegenwoordigers
    • Standaard ingetrokken

Vertegenwoordigersstatus

  • Vertegenwoordigersstatussen beheren
    • Standaard ingetrokken

Telefoons

  • Telefooninstellingen bekijken
    • Standaard ingetrokken
  • Telefooninstellingen bewerken
    • Standaard ingetrokken
  • Apparaten van vertegenwoordigers beheren
    • Standaard ingetrokken

Ranglijst

  • Bekijk ranglijsten van andere vertegenwoordigers
    • Standaard ingetrokken
  • Vertegenwoordigersrangschikkingen verwijderen
    • Standaard ingetrokken

Ticket

  • Reageren in ticket
    • Standaard verleend
  • Nieuw ticket maken
    • Standaard verleend
  • Verwijder verwijderd ticket
    • Standaard ingetrokken
  • Massa-acties uitvoeren op geselecteerde tickets
    • Standaard ingetrokken

Slimme antwoorden

  • Standaardberichten beheren
    • Standaard ingetrokken
  • Vooraf gedefinieerde antwoorden beheren
    • Standaard ingetrokken

Kennisbanken

  • Kennisbanken en hun instellingen beheren
    • Standaard ingetrokken
  • Kennisbankinhoud beheren
    • Standaard verleend

Contacten

  • Contacten bewerken
    • Standaard verleend
  • Contacten verwijderen
    • Standaard verleend

Tag

  • Beheer tags
    • Standaard ingetrokken

Bewerken van machtigingen voor aangepaste rollen

Als u aangepaste rolmachtigingen moet bewerken en extra rechten moet toevoegen of verwijderen, kunt u dit altijd doen in het configuratiescherm. Ga naar Configuratie > Aangepaste rollen in uw LiveAgent-account en klik op de rol die u opnieuw wilt configureren. Er wordt een nieuw venster geopend. In dit venster kunt u de naam van de rol wijzigen en het toegangsniveau voor gebruikers wijzigen door op de knop Wijzigen naast Gewijzigde rechten te klikken. Het proces voor het wijzigen van machtigingen blijft hetzelfde als bij de initiële installatie.

Aangepaste rollen verwijderen

Wanneer in Configuratie > Aangepaste rollen, klik op de rol die u wilt verwijderen. Scroll naar beneden in het nieuwe venster en zoek de sectie “Gevarenzone”. U kunt elke aangepaste rol verwijderen door op de knop Verwijderen te klikken. Houd er rekening mee dat zodra u een rol verwijdert, er geen weg meer terug is. Als u een eerder verwijderde rol wilt herstellen, moet u een nieuwe maken en de machtigingen opnieuw selecteren.

Improve your team workflow and specify permissions for each team member with LiveAgent.

Get started with our free 14-day trial, and create your own custom roles.?

FAQ

How do I get an admin role in LiveAgent?

The only way to get an admin role in LiveAgent is when another admin or the account owner assigns it to you and gives you the necessary permissions within the system.

Are custom roles available for every LiveAgent plan?

The custom roles feature is available only in the All-inclusive LiveAgent plan. Users with other LiveAgent plans can utilize only predefined roles in their accounts.

What are predefined roles in LiveAgent?

Predefined roles are used to specify agent permissions in the LiveAgent system. There are four types of predefined roles - Owner, Admin, Agent, and Test Role. All roles differ in their level of access to the help desk system.

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo