Partner
- Eerst moet u de LDAP-extensie activeren in LiveAgent. Ga naar Configuratie->Systeem->Plug-ins en activeer de plug-in met de naam “LDAP”.
- LiveAgent wordt opnieuw opgestart en u ziet een nieuw optiemenu-> Configuratie-> LDAP. Het configuratievenster ziet er als volgt uit:

- Vervolgens moet u alle velden invullen (behalve ‘LDAP-serverpoort’ dat optioneel is):
- LDAP-server-URL: dit is uw LDAP-service-URL.
- LDAP-serverpoort: optioneel, bepaal de aangepaste poort van de LDAP-service
- Base DN: uw basismap. Voorbeeld: dc = voorbeeld, dc = com
- Emailadres van gebruiker: dit is de naam van het veld dat email voor de gebruiker in LDAP-structuur bevat. Voorbeeld: mail
Opmerking: het emailadres moet een geldig emailadres bevatten, anders kunnen gebruikers niet in LiveAgent worden geïmporteerd als vertegenwoordigers. Als de gebruiker meer dan één emailadres heeft, wordt alleen het eerste emailadres gebruikt als ID in LiveAgent.
- Sla nu uw instellingen op. Nieuwe opties verschijnen net onder de knop Opslaan.
Wat is LDAP?
LDAP staat voor Lightweight Directory Access Protocol. Het is een toepassingsprotocol dat via een IP-netwerk wordt gebruikt om de verdeelde gidsinformatie te beheren en er toegang tot te krijgen. Het primaire doel van een gidsservice is om een systematische set records te bieden, meestal georganiseerd in een hiërarchische structuur.
Hoe kunt u het gebruiken?
- Importeer vertegenwoordigers uit de LDAP-gidsstructuur
- Vertegenwoordigers die inloggen met authenticatie tegen LDAP-service (met emailadres van agent en wachtwoord van LDAP)
- Als de LDAP-service niet beschikbaar is, gebruikt LiveAgent zijn eigen standaardverificatiemethode.
Frequently asked questions
Wat is LDAP?
LDAP is een afkorting voor Lightweight Directory Access Protocol, dat kan worden gebruikt om informatie over gebruikers, apps en meer op te slaan.
Hoe kunt u LDAP integreren met LiveAgent?
Activeer de LDAP-plug-in in LiveAgent (Configuraties > Systeem > Plug-in > LDAP) Vul de inloggegevens in en GEBRUIK.
Op zoek naar een ConnectWise-alternatief?
Verhoog uw klantenwaarde en genereer meer omzet door het creëren van gedenkwaardige klantenervaringen en het verbeteren van de tevredenheid van uw klanten met behulp van razendsnelle reacties. Bespaar meer met de alternatieve optie LiveAgent en ontvang de beste klantenondersteuning via email, live chat, telefoon en het klantenportaal. Gebruikerstevredenheid is de topprioriteit van LiveAgent.
Op zoek naar een Vooralternatief?
Live chat is een handige tool voor vertegenwoordigers om snel te communiceren met klanten. LiveAgent biedt de snelste live chat op de markt, met chatsnelheden van 2,5 seconden. Bovendien biedt het meer dan 175 handige functies om uw workflow gemakkelijker te maken. Bedrijven stappen over op LiveAgent vanwege verbeterde klanttevredenheid, verlaagde werktijd en verhoogde productiviteit.
Op zoek naar een LiveHelpNow-alternatief?
LiveAgent biedt bedrijven drie belangrijke voordelen bij het overstappen: verbeterde klantentevredenheid, verhoogde productiviteit en een uitgebreide lijst van meer dan 175 helpdeskfuncties. LiveAgent biedt ook live chat en een callcenter, terwijl LiveHelpNow ticketing en live chat biedt, maar geen callcenter. Beide hebben selfservice-opties voor klanten. Probeer LiveAgent gratis als het beste alternatief voor klantenondersteuning.
Op zoek naar een alternatief voor Kustomer?
LiveAgent wordt aanbevolen door verschillende bedrijven voor een betere klantenservice en productiviteit, omdat het gemakkelijk in gebruik is en verschillende ondersteuningskanalen integreert. Het heeft geholpen bij het verhogen van de klanttevredenheid en verkoop, en heeft de responstijd van klantenservice verbeterd. Het biedt handige rapportagefuncties en stelt vertegenwoordigers in staat om snellere en nauwkeurigere ondersteuning te bieden.