LDAP integration
Partner website
Partner Privacy Policy
- Eerst moet u de LDAP-extensie activeren in LiveAgent. Ga naar Configuratie->Systeem->Plug-ins en activeer de plug-in met de naam “LDAP”.
- LiveAgent wordt opnieuw opgestart en u ziet een nieuw optiemenu-> Configuratie-> LDAP. Het configuratievenster ziet er als volgt uit:
- Vervolgens moet u alle velden invullen (behalve ‘LDAP-serverpoort’ dat optioneel is):
- LDAP-server-URL: dit is uw LDAP-service-URL.
- LDAP-serverpoort: optioneel, bepaal de aangepaste poort van de LDAP-service
- Base DN: uw basismap. Voorbeeld: dc = voorbeeld, dc = com
- Emailadres van gebruiker: dit is de naam van het veld dat email voor de gebruiker in LDAP-structuur bevat. Voorbeeld: mail
Opmerking: het emailadres moet een geldig emailadres bevatten, anders kunnen gebruikers niet in LiveAgent worden geïmporteerd als vertegenwoordigers. Als de gebruiker meer dan één emailadres heeft, wordt alleen het eerste emailadres gebruikt als ID in LiveAgent.
- Sla nu uw instellingen op. Nieuwe opties verschijnen net onder de knop Opslaan.
Wat is LDAP?
LDAP staat voor Lightweight Directory Access Protocol. Het is een toepassingsprotocol dat via een IP-netwerk wordt gebruikt om de verdeelde gidsinformatie te beheren en er toegang tot te krijgen. Het primaire doel van een gidsservice is om een systematische set records te bieden, meestal georganiseerd in een hiërarchische structuur.
Hoe kunt u het gebruiken?
- Importeer vertegenwoordigers uit de LDAP-gidsstructuur
- Vertegenwoordigers die inloggen met authenticatie tegen LDAP-service (met emailadres van agent en wachtwoord van LDAP)
- Als de LDAP-service niet beschikbaar is, gebruikt LiveAgent zijn eigen standaardverificatiemethode.
Frequently Asked Questions
Wat is LDAP?
LDAP is een afkorting voor Lightweight Directory Access Protocol, dat kan worden gebruikt om informatie over gebruikers, apps en meer op te slaan.
Hoe kunt u LDAP integreren met LiveAgent?
Activeer de LDAP-plug-in in LiveAgent (Configuraties > Systeem > Plug-in > LDAP) Vul de inloggegevens in en GEBRUIK.
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.