Partner
Wat is Sendmail?
Sendmail is een voorziening voor het routeren van email via internet voor algemene doeleinden. Het is een gratis en open-source softwareproject dat bekendheid heeft gekregen als zowel gratis als closed-source software. Het ondersteunt een groot aantal emailoverdracht- en bezorgmethoden. Het ondersteunt Simple Mail Transfer Protocol.
Beveiligde emails zoals Sendmail kunnen u helpen vrij te blijven van veelvoorkomende emailvirussen, ongewenste emails of vervelende emails van spammers of oplichters. Dit is vooral belangrijk voor drukke helpdesks die het zich niet kunnen veroorloven tijd te verspillen aan ongevraagde communicatie.
Hoe kunt u Sendmail gebruiken?
Sendmail kan worden gebruikt als een speciale klantenondersteuning e-mail voor mensen die het gebruik van een interne emailserver nodig hebben. Hierdoor hebben gebruikers meer flexibiliteit als het gaat om emailconfiguratie en biedt het ook een hogere beveiliging voor emailcommunicatie.
Sendmail kan ook eenvoudig geïntegreerd met de LiveAgent-helpdesk als uw toegewijde emailadres voor klantenondersteuning. Het afhandelen van klantenondersteuning via een emailclient kan wonderen doen voor kleine bedrijven, maar het proces kan chaotisch worden als u met een groot aantal klanten te maken hebt. Door Sendmail te verbinden met LiveAgent kan uw helpdesk profiteren van vele handige functies en het kan u helpen uw workflow te verbeteren.
LiveAgent-ticketsysteem ondersteunt veel functies, zoals de algemene inbox die alle communicatie verzamelt die afkomstig is van uw emails, live chat, callcenter, klantenportaal, of sociale media – Facebook, Twitter, Instagram en Viber. Stel regels in, filters, of voeg tags om uw werk te organiseren, of verdeel agenten in afdelingen verantwoordelijk voor verschillende soorten vraagstukken.
U kunt ook kantooruren instellen, vooraf gedefinieerde antwoorden op veelgestelde vragen en gebruik ze als snelle antwoorden, of profiteer ervan van gamification-functies om uw vertegenwoordigers aan te moedigen de beste te worden. Er zijn tal van andere functies die kunnen worden gebruikt met LiveAgent, bekijk ze in onze functies pagina.
Wat zijn de voordelen van Sendmail integratie?
- Open source
- Controletools
- Beheer op afstand
Improve your customer support with LiveAgent
Integrate your email with the LiveAgent ticketing system and provide better and faster support
Hoe Sendmail integreren met LiveAgent?
Het enige dat u hoeft te doen om het integratie proces te voltooien, is uw Sendmail verbinden met de LiveAgent-ticketsysteem. Het hele proces duurt slechts een paar minuten om te voltooien. Volg de onderstaande gids om te zien hoe u dit moet doen.
- Eerst Sendmail instellen? Ga naar hun website en stel deze in. De site biedt een FTP-downloadlink en meer informatie over Sendmail-functies en beveiliging. U moet IMAP/POP3 configureren om door te gaan. Zodra u het hebt gedaan, gaat u naar de volgende stap.

- Open nu uw LiveAgent-account en ga naar Configuratie & Email & Mailaccounts en klik op de knop Maken om uw Sendmail-emailaccount toe te voegen. Klik op Overig in het volgende gedeelte en selecteer IMAP/POP3 in het volgende gedeelte.

- De volgende stap is om uw gegevens in te voeren – email, gebruikersnaam, wachtwoord, en het type, de server en de poort van de ophaalactie te selecteren. Bovendien moet u een authenticatiemethode selecteren en de afdeling selecteren die tickets van dat emailadres zal afhandelen. Als u klaar bent, klikt u onderaan op Opslaan.

Dat is alles, uw Sendmail is geïntegreerd met het LiveAgent-ticketingsysteem. Keer terug naar deze handleiding voor het geval u meer emailaccounts moet toevoegen. Nu uw email is ingesteld en gereed, kunt u gerust door LiveAgent-pagina’s bladeren. Er is de Academie, waar u veel kunt leren over klantenondersteuning of over functies pagina waar u meer te weten kunt komen over onze productfuncties.
Frequently asked questions
Wat is Sendmail?
Sendmail is een voorziening voor het routeren van email via internet voor algemene doeleinden. De software is zowel als vrije software als als closed-source software beroemd geworden. De service ondersteunt een breed scala aan methoden voor het overbrengen en bezorgen van post.
Hoe kunt u Sendmail gebruiken?
In kleine bedrijven kan het afhandelen van klantenservice via email een fluitje van een cent zijn, maar het afhandelen van grote aantallen klanten kan problematisch zijn. U kunt profiteren van vele handige functies en uw workflow verbeteren door Sendmail en LiveAgent te koppelen.
Wat zijn de voordelen van Sendmail integratie?
- Open source
- Bewakingstools
- Beheer op afstand
Hoe Sendmail integreren met LiveAgent?
- Ga naar de configuratie van LiveAgent & Email & Emailaccounts
- Klik op Maak & Overig & IMAP/POP3
- Geef uw gegevens op en klik op Opslaan
De tekst bespreekt verschillende aspecten van emailmarketing, waaronder geautomatiseerde emails voor klantenwerving, emailsjablonen na aankoop, en leveringsmeldingen en emailsjablonen voor retourbevestiging. Het belang van investeren in een goede emailmarketingstrategie wordt benadrukt, omdat het behouden van bestaande klanten minder kost dan het aantrekken van nieuwe klanten. Verder wordt e-mailbeheersoftware aangeboden als een oplossing voor mensen die overweldigd worden door e-mails.
De tekst gaat over het belang van e-mailmarketing en klantenservice voor bedrijven, en het gebruik van emailsjablonen om tijd en middelen te besparen. Er wordt ook informatie gegeven over LiveAgent, een klantenservicesoftware met verschillende functies, en hoe men hiermee in contact kan komen via verschillende kanalen. Er wordt benadrukt dat een grote abonneelijst essentieel is voor succesvolle e-mailmarketing, en dat e-mail nog steeds een krachtig communicatiekanaal is. Ook wordt er gesproken over het gebruik van Sendmail, een algemene voorziening voor het doorsturen van e-mail met geavanceerde SPAM-beveiliging. De tekst is geschreven in het Nederlands.
Verwijzingsmarketing wordt gebruikt door grote webwinkels als Amazon, Booking.com, Slack en Airbnb om nieuwe klanten te werven. Deze vorm van promotie gebruikt verschillende strategieën om productaanbevelingen aan te moedigen en is de goedkoopste manier om nieuwe klanten te krijgen. Het vergroot de zichtbaarheid van ecommerce merken en verhoogt het rendement op investering. Emailsjablonen voor verwijzingen in ecommerce zijn eenvoudig te implementeren en veranderen niets aan verkoopprocessen of het algemene marketingplan.
Dit artikel gaat over klantenservice via e-mail, waarbij het belangrijk is om de efficiëntie te verbeteren en de merkstem van het bedrijf te behouden. Het gebruik van een klantenportaal en e-mailsjablonen kunnen hierbij helpen. Verder wordt er gesproken over de klantenservicesoftware LiveAgent en de verschillende functies en integraties hiervan. Er worden ook tips gegeven over het opstartproces en het partnerprogramma van LiveAgent.