Vaste VoIP

Wat is vaste VoIP?

Een vast VoIP is een Voice over Internet Protocol-telefoonnummer gekoppeld aan een fysiek adres. Dit betekent dat VoIP-telefoonnummers die vast zijn een accounteigenaar en een geregistreerde fysieke locatie hebben. Ook al zijn deze VoIP-nummers verbonden met een fysiek adres, het zijn nog steeds op internet gebaseerde telefoonlijnen.

Als zodanig kan de vaste VoIP-telefoondienst zowel voor binnenlandse als internationale gesprekken worden gebruikt. Daarom zijn deze VoIP-lijnen ideaal voor residentiële en zakelijke doeleinden.

Bovendien sturen vaste VoIP-nummers in de VS de exacte geografische locatie naar PSAP’s of openbare veiligheidsantwoordpunten, wat betekent dat uw VoIP-oproepen naar 911 worden getraceerd.

Wat is het verschil tussen vaste en niet-vaste VoIP-nummers?

Als u overweegt vaste of niet-vaste VoIP-nummers te implementeren, bent u ongetwijfeld geïnteresseerd in meer informatie over de verschillen tussen deze twee vergelijkbare maar verschillende soorten VoIP.

Het belangrijkste en meest cruciale verschil tussen deze twee soorten VoIP-diensten is de locatie. Vaste VoIP-nummers hebben een accounteigenaar en zijn gebonden naar een exact geografisch adres, terwijl niet-vaste VoIP-nummers niet aan een echt adres zijn gekoppeld.

Bovendien kunnen VoIP-telefoonsystemen die aan specifieke locaties zijn gekoppeld, gemakkelijker verbinding maken met lokale klanten en problemen ondervinden met internationale, terwijl niet-vaste VoIP-systemen doorgaans dezelfde kwaliteitsverbinding ervaren, ongeacht de locatie van hun of hun klant.

LiveAgent VoIP-providers

De meeste VoIP-serviceproviders bieden beide oplossingen, aangezien verschillende bedrijven verschillende functies van hun VoIP-technologie.

Hier is een handige lijst met de belangrijkste voor- en nadelen van beide VoIP-accounts:

Vaste VoIP-professionals

  • Gemakkelijke communicatie met lokale en korteafstandsklanten.
  • Goedee communicatie met lokale en korteafstandsklanten.

Vaste VoIP nadelen

  • Hogere kosten voor internationale inkomende en uitgaande gesprekken die lijken op een traditionele vaste lijn.
  • Moeilijkheden bij het bereiken van doelgroepen die zich verder van het bedrijf bevinden.

Niet-vaste VoIP-professionals

  • Betere routeringsfuncties voor internationale gesprekken.
  • VoIP-oplossing voor bedrijven met een wereldwijd klantenbestand.

Niet-vaste VoIP nadelen

  • Oplossingen die vaak worden gebruikt voor frauduleuze activiteiten;
  • Mogelijk lagere bekendheid bij potentiële klanten.

Voordelen van vaste VoIP-nummers

Vaste VoIP-nummers kunnen de externe communicatie van uw bedrijf gemakkelijk een boost geven dankzij de voordelen die ze bieden. Hoewel de voordelen talrijk zijn, zijn transparantie, veiligheid en de mogelijkheid om noodoproepen te maken voordelen die u zeker mag verwachten. Bekijk ze hier:

Transparantie

Niets is belangrijker dan transparant te blijven in al uw activiteiten als bedrijf. Inclusief het toegankelijk maken van uw geografische locaties voor het publiek wanneer u belt.

Callcenter in helpdesksoftware - LiveAgent

Met een vast VoIP-nummer kunnen uw klanten zien waar u zich bevindt, wat automatisch uw reputatie verhoogt. Uw bedrijf zal worden gezien als een geloofwaardig en betrouwbaar bedrijf dat zijn fysieke locatie niet hoeft te verbergen, en de klanten zullen uw merk ook zien als een betrouwbare VoIP-beller. Daarom zijn transparante belfuncties essentieel voor alle geloofwaardige bedrijven.

Verbeterde beveiliging

Als het gaat om zakelijke telefoongesprekken, is het van essentieel belang dat deze worden beveiligd, vooral als u externe medewerkers heeft. Vaste VoIP-telefonie wordt geleverd met de meest geavanceerde beveiligingsprotocollen en veiligheidsmaatregelen en uw zakelijke VoIP-provider versleutelt het netwerk dat wordt gebruikt voor het verzenden van oproepen als een extra stap in de beveiliging van het hoogste niveau.

Versleuteling van berichten en oproepen maakt vaste VoIP-telefoonnummers een van de beste oplossingen voor zakelijke doeleinden. Niemand zal uw telefoongesprekken kunnen traceren of bespioneren, en u kunt zelfs de meest zelfverzekerde vergaderingen houden met alleen VoIP-spraakoproepen.

Klantenservice sjablonen

Beschikbare noodoproepen

Voor de meeste VoIP-oplossingen is toegang tot nooddiensten niet beschikbaar omdat deze oproepen via internet plaatsvinden. Hoewel vaste VoIP ook gebruikmaakt van breedbandnetwerken om zijn oproepen te beheren, kan het ook noodoproepen naar 911 ondersteunen.

In geval van nood kan deze functie van pas komen. Daarom kunt u overwegen een VoIP-serviceprovider te kiezen die de mogelijkheid om bij gebruik van vaste VoIP-abonnementen contact op te nemen met de alarmcentrale.

Extra functies

Naast transparantie, buitengewone veiligheid en de mogelijkheid om contact op te nemen met hulpdiensten, bieden deze internetgebaseerde belplannen tal van extra functies en voordelen die zakendoen veel eenvoudiger maken. Van videoconferenties tot functies voor bellen in de cloud, u kunt veel verwachten van uw VoIP-reseller.

Choose the best VoiP provider for your needs

LiveAgent's call center offers integrations with various VoIP providers. Wanna have a closer look?

Frequently asked questions

Wat is een vast VoIP-nummer?

Een vaste VoIP is een Voice over Internet Protocol-telefoonnummer dat is verbonden met een specifiek zakelijk adres dat in het echte leven bestaat. Alle vaste VoIP-telefoonnummers hebben een accounteigenaar en een geregistreerd straatadres, waardoor het gemakkelijk is om de beller te vinden en te detecteren met dit abonnement.

Hoe weet u of het een VoIP-nummer is?

Alle VoIP-adressen volgen een vergelijkbaar formaat. Als u een bekend VoIP-adresformaat ziet met een toegewezen nummer of een VoIP-adres, betekent dit dat het nummer een VoIP-abonnement heeft. Enkele gebruikte standaardformaten zijn 1234@voip.domain.tld of 5678@sample.com.

Wie gebruikt vaste VoIP?

Vaste VoIP wordt voornamelijk gebruikt door bedrijven en bedrijven, meestal kleinere en lokale bedrijven die niet veel internationaal hoeven te bellen. Bedrijven die deze VoIP-abonnementen gebruiken, zijn doorgaans gerenommeerde en transparante bedrijven die hun locatie niet verbergen.

Kunt u een vast VoIP-nummer terugbellen en sms'en?

U kunt deze telefoonnummers bellen en terug sms'en. VoIP-technologie maakt deel uit van internettelefonie, waardoor mensen deze abonnementen kunnen gebruiken met traditionele vaste lijnen en smartphones.

Is een vaste VoIP te traceren?

Ja, vaste VoIP-gesprekken zijn te traceren. Dat komt omdat ze zijn gekoppeld aan de accounteigenaar en een specifiek fysiek adres.

Wat is het verschil tussen vaste en niet-vaste VoIP-nummers?

In tegenstelling tot vaste VoIP's zijn niet-vaste VoIP-nummers niet te traceren. Ze zijn niet gekoppeld aan een specifiek adres of locatie, waardoor het moeilijk is om de bellers te identificeren of te traceren.

Wat zijn de voordelen van vaste VoIP-nummers?

Enkele belangrijke voordelen van vaste VoIP's zijn volledige transparantie, verbeterde beveiliging en veiligheid en de mogelijkheid om noodoproepen te plaatsen. Daarnaast kunnen tal van andere nuttige functies de dagelijkse bedrijfsvoering veel soepeler en gemakkelijker maken.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.