Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Niet-vaste VoIP

Wat is een niet-vast VoIP-telefoonnummer?

Een niet-vast VoIP-telefoonnummer is een virtueel telefoonnummer dat niet is gekoppeld aan het fysieke adres van de eigenaar. In plaats daarvan heeft u alleen een internetverbinding nodig en in tegenstelling tot traditionele telefoonnummers kunt u deze vanaf elke fysieke locatie gebruiken.

In eenvoudige bewoordingen kunt u bellen of sms’en vanaf een niet-vast VoIP-nummer met een netnummer van een bepaalde locatie zonder daar te wonen of een adres te hebben.

Deze flexibiliteit maakt het gemakkelijk voor bedrijven om een lokale aanwezigheid in een gebied te vestigen, zelfs als ze niet fysiek aanwezig zijn. Door klanten op een bepaalde locatie te bellen met nummers met een overeenkomend netnummer, is de kans groter dat ze hun vertrouwen winnen. Dit is een slimme manier om het bereik van uw bedrijf te vergroten.

Niet-vaste VoIP-nummers zijn ook kosteneffectief in het gebruik, omdat u mensen op verschillende locaties voor dezelfde prijs kunt bellen.

Skype en Google Voice zijn veelvoorkomende platforms die gratis niet-vaste VoIP-diensten aanbieden. Om ze te gebruiken en niet-vaste VoIP-gesprekken te voeren, installeert u eenvoudig de respectievelijke mobiele apps en maakt u een account.

Customer service software for the app generation

Provide customer support on the go with LiveAgent's mobile help desk app for both Android and IOS systems.

Try it today

Hoe weet u of de beller een VoIP-nummer gebruikt?

VoIP-nummers zien eruit als gewone mobiele telefoonnummers. U kunt dus niet zien of een oproep of sms afkomstig is van een VoIP-telefoon door er simpelweg naar te kijken.

Met VoIP-providers kunt u bellen via het voice-over-internetprotocol. Deze technologie is cloudgebaseerd en laat u bellen via een internetverbinding. Wanneer iemand u belt via een internettelefoon of VoIP-service, is het daarom moeilijk om te bepalen van welke fysieke locatie het telefoongesprek afkomstig is.

Niet-vaste VoIP
VoIP providers

Als u echter de beller-ID of CNAM (Caller Name Delivery) van het nummer opzoekt, kunt u erachter komen of het telefoongesprek afkomstig is van een VoIP-nummer.

Wie gebruikt niet-vaste VoIP?

Niet-vaste VoIP-gebruikers variëren van particulieren tot bedrijven. Vanwege de flexibiliteit die het biedt, is een VoIP-nummer een waardevol hulpmiddel waarmee bedrijven service hun klanten die zijn gevestigd in gebieden waar ze niet fysiek aanwezig zijn.

Bedrijven met werknemers verspreid over een groot gebied kunnen ook niet-vaste VoIP-lijnen gebruiken om verbonden te blijven zonder de kosten van een fysieke locatie.

Cloudgebaseerde callcenterproviders zoals LiveAgent integreren ook niet-vaste VoIP-providers in hun software. Op deze manier kunnen hun gebruikers callcentra creëren met vertegenwoordigers in elk deel van de wereld. In dit geval wijst de callcenterprovider automatisch niet-vaste VoIP-nummers toe met hetzelfde lokale netnummer als de locaties waar de meeste oproepen vandaan komen.

Call Center Software Demo | LiveAgent

Looking to enhance your call center's software capabilities?

LiveAgent offers over 50 integrations with VoIP providers.

Learn more

Afgezien van het werken zonder locatiebarrières, kunnen deze bedrijven ook kosten besparen die gepaard gaan met het gebruik van een traditioneel kantoortelefoonsysteem voor interlokale of internationale gesprekken.

Vanwege de flexibiliteit en het gemak waarmee iedereen aan deze niet-vaste nummers kan komen, worden ze helaas ook gebruikt voor criminele activiteiten door oplichters en fraudeurs.

Kunt u een niet-vast VoIP-nummer terugbellen en sms’en?

Niet-vaste VoIP-nummertoewijzingen kunnen inkomende oproepen en sms-berichten ontvangen zolang de VoIP beller een actieve internetverbinding heeft. Een VoIP-nummertoewijzing is een nummer dat u krijgt voor VoIP-bellen wanneer u zich aanmeldt bij een serviceprovider.

Als u een VoIP-account hebt, kunt u ook bellen en sms’en vanaf je niet-vaste nummer naar andere VoIP-nummers of reguliere telefoonlijnen.

Als u problemen hebt met bellen of sms’en, neem dan contact op met het ondersteuningsteam van uw VoIP-provider.

Is een niet-vaste VoIP te traceren?

Zoals eerder vermeld, zijn niet-vaste VoIP-lijnen gemakkelijk te verkrijgen en bieden ze flexibiliteit, vooral als het gaat om internationaal bellen. Helaas maakt deze flexibiliteit het ook een uitdaging om te traceren. Het is echter niet onmogelijk om een niet-vast VoIP-nummer te herleiden tot de beller.

Het opsporen van spraakcommunicatie vanaf een niet-vaste VoIP-telefoon is handig als u criminele activiteiten vermoedt en dit wilt melden aan de autoriteiten.

Hoewel het niet altijd eenvoudig is om een niet-vast VoIP-gesprek te traceren, zijn er verschillende manieren om dit veilig te doen.

U kunt telefoonboeken en records doorzoeken of een identificatieservice gebruiken, zoals nummerherkenning.

  • Telefoonboeken en records: een manier om een VoIP-beller te identificeren, is door de telefoonboeken en records van telecommunicatiebedrijven te controleren. Deze records kunnen online of offline zijn. Wanneer u toegang krijgt tot deze records, zoekt u gewoon naar de gebruiker die aan het nummer is gekoppeld.

Houd er echter rekening mee dat VoIP-toewijzingen kunnen veranderen zonder een overeenkomstige update in de records. De gebruiker die aan het nummer is gekoppeld, is dus mogelijk niet langer de huidige houder.

  • Een identificatieservice: als u toegang heeft tot een identificatieservice, kunt u mogelijk de eigenaar van een VoIP-lijn achterhalen. Het probleem met deze methode is dat de meeste bellers met criminele bedoelingen hun nummerherkenning vervalsen, dus het is moeilijk om ze te identificeren.

Hoewel deze methoden kunnen werken, vindt u het misschien nog steeds een uitdaging om het fysieke adres van de beller te vinden. U kunt dus niet vertrouwen op de resultaten die u krijgt. De beste manier om met frauduleuze VoIP-nummers om te gaan, is ze te melden en de rest over te laten aan de autoriteiten.

Wat is het verschil tussen vaste en niet-vaste VoIP-telefoonnummers?

Er is één belangrijk verschil tussen de twee soorten VoIP-nummers. Terwijl vaste VoIP-nummers zijn gekoppeld aan het fysieke adres van de houder, is een niet-vast VoIP-nummer niet gekoppeld aan het fysieke adres van de houder.

Als u probeert te beslissen of u voor een vast of niet-vast VoIP-nummer moet kiezen, zijn hier enkele voor- en nadelen waarmee u rekening moet houden:

Voor- en nadelen van vaste VoIP-nummers

Voordelen

  • Een geloofwaardig zakelijk telefoonnummer dat uw klanten gemakkelijk kunnen vertrouwen.
  • Hulpdiensten kunnen uw exacte locatie gemakkelijk traceren in geval van veiligheidsproblemen, bijvoorbeeld door 911 noodoproepen te maken.
  • Toegang tot geavanceerdere bel- en routeringsfuncties voor uw klanten en medewerkers.

Nadelen

  • Niet-vaste VoIP-providers hebben een gedetailleerd fysiek adres – inclusief uw straatadres – van u nodig voordat ze een telefoonnummer kunnen verstrekken.
  • Vaste VoIP-serviceproviders brengen over het algemeen kosten in rekening voor de installatie en het gebruik van hun functies.
  • Langeafstandsgesprekken zijn duur.
  • Als uw bedrijf zich richt op mensen in een groot gebied, zal het een uitdaging zijn om een lokale aanwezigheid tot stand te brengen, aangezien uw telefoonnummers gekoppeld moeten zijn aan een van uw kantoren of hoofdkantoor.

Voor- en nadelen van niet-vaste VoIP-nummers

Voordelen

  • U kunt gemakkelijk een lokale aanwezigheid bij uw klanten tot stand brengen, ongeacht uw fysieke locatie.
  • Niet-vaste VoIP-nummers zijn gemakkelijk te verkrijgen en eenvoudig in te stellen.
  • In tegenstelling tot vaste VoIP-nummers, traditionele vaste lijnen of andere zakelijke telefoondiensten, kunt u voor dezelfde prijs mensen op verschillende locaties bellen.

Nadelen

  • Niet-vaste VoIP-nummers zijn niet gemakkelijk te herkennen en uw klant kan uw oproepen verwarren met spammers of fraudeurs.
  • Beperkte toegang tot hulpdiensten omdat het moeilijk zal zijn om uw telefoontje naar een fysiek adres te herleiden.

Voordelen van niet-vaste VoIP-nummers

Het gebruik van een niet-vast VoIP-nummer kan de externe communicatie van uw bedrijf een boost geven en u op de volgende manieren meer flexibiliteit geven:

Goedkopere beltarieven

Met niet-vaste VoIP-oplossingen kunt u bellen naar verschillende locaties zonder de hoge prijzen. Aangezien u via internet belt, hoeft u alleen maar uw internetabonnement te betalen (geen telefoonrekening!). Dit maakt het een zeer kosteneffectieve optie voor zakelijke doeleinden.

gemak om aan te schaffen

De meeste zakelijke VoIP-providers hebben alleen een emailadres nodig om een account bij hen aan te maken. Na enkele aanmeldingsstappen krijgt u een niet-vast VoIP-nummer toegewezen en kunt u binnen de kortste keren beginnen met communiceren met uw klanten.

Als u bijvoorbeeld een online bedrijf runt zonder fysieke winkel, kunt u een niet-vaste VoIP-bedrijfslijn hebben met niet meer dan een emailadres.

Eenvoudige bedrijfsuitbreiding

Door een niet-vast VoIP-nummer te bezitten, kunt u het bereik van uw bedrijf uitbreiden tot buiten uw fysieke locatie. U kunt bijvoorbeeld in de VS wonen en contact opnemen met uw Canadese klanten met een lokaal telefoonnummer.

Onbeperkte functies voor bellen via de cloud

Veel niet-vaste VoIP-oplossingen hebben extra functies. Bijvoorbeeld het VoIP-callcenter-telefoonsysteem van LiveAgent is uitgerust met geavanceerde functies zoals IVR, automatisch terugbellen, ACD, slimme oproeproutering, doorverbinden, softphones-ondersteuning, onbeperkte gespreksopnames, videogesprekken, enzovoort.

Als u een team van externe medewerkers hebt, kunnen ze effectief samenwerken, ongeacht hun fysieke locatie, dankzij LiveAgent’s belfuncties.

Discover all that LiveAgent has to offer

Enjoy the benefits of an omnichannel cloud-based call center software.

Let's go
LiveAgent | Call center software in your helpdesk

Vaak gestelde vragen

Wat is een niet-vast VoIP-telefoonnummer?

Een niet-vast VoIP-nummer is een virtueel telefoonnummer dat niet aan een fysiek adres is gekoppeld. In plaats daarvan kunt u bellen via internet met behulp van voice over internet-protocollen.

Hoe weet u of de beller een VoIP-nummer gebruikt?

U kunt een VoIP-nummer onderscheiden van een traditioneel telefoonnummer door de beller-ID en CNAM-gegevens voor de oproep op te zoeken.

Wie gebruikt niet-vaste VoIP?

Bedrijven gebruiken niet-vaste VoIP-oplossingen om een lokale aanwezigheid tot stand te brengen en de wereldwijde communicatie tussen een team van externe medewerkers te verbeteren. Personen die de flexibiliteit nodig hebben om goedkoop internationaal te kunnen bellen, gebruiken deze nummers ook. Helaas maken criminelen ook misbruik van deze cijfers om oplichting en frauduleuze activiteiten uit te voeren .

Kunt u een niet-vast VoIP-nummer terugbellen en sms'en?

Ja, u kunt een niet-vast VoIP-nummer terugbellen of sms'en zolang deze een actieve internetverbinding heeft.

Is een niet-vaste VoIP te traceren?

Hoewel het een hele uitdaging is om een niet-vast VoIP-nummer te traceren, is het mogelijk. De resultaten die u krijgt, zijn echter mogelijk niet nauwkeurig. U kunt het beste ervoor zorgen dat de bevoegde autoriteiten het nummer voor u kunnen traceren als u criminele activiteiten vermoedt.

Wat is het verschil tussen vaste en niet-vaste VoIP-telefoonnummers?

Vaste VoIP-nummers zijn gekoppeld aan een persoonlijk of zakelijk adres, terwijl niet-vaste VoIP-nummers virtuele nummers zijn die niet beperkt zijn tot een fysiek adres of geografische locatie.

Voordelen van niet-vaste VoIP-nummers

Niet-vaste VoIP-nummers zijn gemakkelijk te verkrijgen en vereisen meestal dat u een paar aanmeldingsstappen met uw emailadres doorloopt. Omdat ze niet beperkt zijn tot een geografische locatie, maken VoIP-oplossingen het gemakkelijk voor een bedrijf om een lokale aanwezigheid te vestigen. Het is ook budgetvriendelijk en wordt geleverd met extra functies, afhankelijk van de provider die u kiest.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.