Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor aanmelding nieuwsbrief

Emailsjablonen voor aanmelding nieuwsbrief

Wanneer iemand zich abonneert om uw nieuwsbrieven regelmatig in zijn inbox te laten bezorgen, stelt de ontvanger veel vertrouwen in uw bedrijf. Die nieuwe abonnee gaat een toezegging doen op basis van hun eerdere ervaringen met uw merk of bedrijf en de inhoud waarmee ze al vertrouwd zijn geraakt.

Haal het meeste uit het positieve sentiment dat een bepaalde gebruiker heeft aangemoedigd om uw nieuwsbriefabonnement te worden. Dit is net als de noodzaak om voordeel te halen uit het goede gevoel dat een potentiële klant gewoonlijk heeft voordat hij een aankoop doet en een volwaardige klant wordt. Eén van de beste manieren om deze kans te grijpen, is door een klantgerichte aanmeldingsmail voor de nieuwsbrief te sturen die opvalt in drukke inboxen met een verwelkomend en persoonlijk bericht en tegelijkertijd een toegevoegde waarde voor de ontvanger bevat.

Email voor aanmelding bij McEvoy Ranch-nieuwsbrief
Een aanmeldingsmail voor de nieuwsbrief van McEvoy Ranch

Wat is precies een aanmeldingsmail voor een nieuwsbrief?

Een aanmeldingsmail voor een nieuwsbrief is een welkomstbericht dat u naar nieuwe abonnees stuurt. Het is de eerste communicatie die u met een gebruiker zult hebben wanneer ze de nieuwe fase van hun relatie met uw bedrijf beginnen, die in dit geval ermee instemt regelmatig inhoud via email te ontvangen. Het gebruik van email om die relatie te koesteren, is een effectieve marketingstrategie die vertrouwen in een merk kan opbouwen door aanvullende informatie en toegevoegde waarde te bieden.

In tegenstelling tot andere soorten welkomstberichten, hoeft een aanmeldingsmail voor een nieuwsbrief niet de allereerste indruk te zijn die u op een gebruiker maakt, aangezien deze al met uw inhoud bezig is voordat ze besluiten zich te abonneren. Het doel van deze emails is om een interactie op te bouwen tussen uw bedrijf en de ontvanger van uw nieuwsbrieven, die min of meer hetzelfde is als bij elk ander type welkomstmail.

Aanmeldingsemail nieuwsbrief &Other Stories
Aanmeldingsemail nieuwsbrief &Other Stories

Onderwerpregels voor emailregistratie voor nieuwsbrief

  • Hallo, jullie zijn allemaal aangemeld
  • Welkom bij de [titel] nieuwsbrief
  • Stel u open voor de [inhoud] die u heeft aangevraagd
  • Nu u zich heeft aangemeld …
  • U bent succesvol geabonneerd op [nieuwsbrief]
  • Abonnees van de nieuwsbrief van [bedrijf] zijn ook geïnteresseerd in …

Emailsjablonen voor aanmelding nieuwsbrief

Emailsjabloon voor aanmelding nieuwsbrief 1 – welkom van een persoon

Emailsjabloon voor aanmelding nieuwsbrief 2 – inhoud in ruil voor inschrijving

Emailsjabloon voor aanmelding nieuwsbrief 3 – promoten van aanvullende inhoud

Vaak gestelde vragen

Moeten alle aanmeldingsmails voor de nieuwsbrief gepersonaliseerd zijn?

Bedrijven kunnen hun klikfrequenties verhogen door emails van een specifieke persoon te verzenden in plaats van alleen een algemene bedrijfsemail. Bovendien kunnen gepersonaliseerde emails die de ontvanger bij naam aanspreken, loyaliteit, vertrouwen en betrokkenheid vergroten.

Wat zijn enkele voordelen van het verzenden van aanmeldingsemails voor nieuwsbrieven?

Welkomstemails kunnen een veel hogere openingsratio hebben. Als zodanig kunnen welkomstemails worden gebruikt om op de lange termijn meer inkomsten te genereren dan andere promotionele emails (door waardevolle inhoud te bieden die ontvangers aanspreekt).

Wat moeten emails voor aanmelding voor de nieuwsbrief bevatten?

Allereerst, aangezien welkomstmails de eerste communicatie kunnen zijn die een nieuwe abonnee van een bedrijf ontvangt, moeten ze de ontvanger dankbaar zijn om een ​​goede eerste indruk te wekken. Een simpel ‘dankuwel’ kan al veel betekenen bij het opbouwen van vertrouwen en loyaliteit aan het begin van wat hopelijk een lange en gelukkige klantenzakenrelatie zal worden.

U kunt op dit punt ook enkele van uw producten of diensten introduceren om uw abonnees te onderscheiden tussen degenen die alleen om uw nieuwsbrieven geven en degenen die geïnteresseerd zijn in meer soorten inhoud en uw databank overeenkomstig te segmenteren.

Ten slotte kunt u ervoor kiezen om aanvullend materiaal aan te bieden om uw abonnees naar uw producten te leiden.

Take advantage of our free 14-day trial. No credit card required.

Discover all that LiveAgent has to offer including ticketing, helpdesk, live chat, and call center capabilities.

Free Trial
Terug naar sjablonen

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .