Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor nieuwsbrieven

Emailsjablonen voor nieuwsbrieven

Veel zogenaamde experts hebben de afgelopen jaren het einde van emailmarketing aangekondigd. Dit kanaal, een integraal onderdeel van de marketingmatrix, is echter nog steeds sterk.

Emailnieuwsbrieven, een specifieke vorm van emailberichten, sterven niet snel uit. Integendeel, ze winnen steeds meer aan belang in de digitale strategieën van de meeste bedrijven. Daarom is een nieuwsbrief nog steeds een noodzakelijk communicatiemiddel, zolang het gebruik redelijk is en een doel heeft.

Wat is een nieuwsbrief email?

Een nieuwsbrief is een digitale publicatie die met regelmatige tussenpozen (dagelijks, wekelijks, maandelijks, tweemaandelijks of driemaandelijks) via email wordt verspreid. Nieuwsbrieven bestaan meestal uit verschillende artikelen over een merk, bedrijf of de sector waarin het actief is, vergezeld van een aanbieding of CTA (call to action).

Meestal zijn mensen die dit soort communicatie ontvangen abonnees die eerder interesse hebben getoond in het bedrijf en zijn producten of diensten en hebben ingestemd met het ontvangen van deze nieuwsbrief. Dit is van vitaal belang, aangezien u alleen emailupdates moet verzenden naar gebruikers die ermee hebben ingestemd deze te ontvangen.

LiveAgent-introductie email
Voorbeeld van een nieuwsbrief email

Bovendien moeten bedrijven rekening houden met specifieke wettelijke voorschriften in verschillende delen van de wereld, zoals GDPR in Europa, voordat u emailberichten verzendt. Deze voorschriften zijn van toepassing op elke organisatie die binnen een bepaalde regio actief is, evenals op alle organisaties buiten die regio die goederen of diensten aanbieden aan klanten of bedrijven in die regio.

Vergeet niet om altijd een afmeldknop of link in uw nieuwsbrief op te nemen, bij voorkeur onderaan uw emailsjabloon. De ontvangers van uw emailnieuwsbrieven moeten altijd de mogelijkheid hebben om zich af te melden voor het ontvangen van uw emails.

91% van de consumenten checkt minstens één keer per dag hun email op hun smartphone (source), dus vergeet niet om responsieve, mobielvriendelijke nieuwsbrieven!

Waarom zou u een nieuwsbrief email in uw marketingstrategie implementeren?

Een geregistreerde gebruiker die ermee heeft ingestemd om emailcommunicatie van uw bedrijf te ontvangen, is van grote waarde. Als u een lijst met actieve abonnees hebt, zijn er talloze redenen waarom het versturen van nieuwsbrieven voordelig is:

  • Een email heeft een veel langere levenscyclus dan inhoud die op sociale media wordt geplaatst.
  • 91% van de consumenten checkt minstens één keer per dag hun email op hun smartphone (source), dus vergeet niet om responsieve, mobielvriendelijke nieuwsbrieven!
  • 89% van de marketeers beschouwt mail als het primaire kanaal voor het genereren van leads (source).
  • 80% van de consumenten geeft de voorkeur aan email als marketingcommunicatiekanaal (source).
  • Emailmarketing heeft een veel hoger rendement op investering (4.300%) dan andere digitale communicatiekanalen (bron).
  • Het is een vrij goedkoop marketingkanaal in vergelijking met PPC en vereist geen voorafgaande financiële investering.
  • De doelgroep die emailnieuwsbrieven van u ontvangt, heeft ermee ingestemd uw inhoud te ontvangen, dus ze zijn al geïnteresseerd in uw bericht.
  • Het levert sneller resultaten op dan SEO.
  • Het stelt u in staat om meer verkeer naar uw website te trekken.

Het versturen van nieuwsbrieven heeft veel voordelen. U moet echter voorzichtig zijn bij het uitvoeren van deze communicatiestrategie. denk altijd eerst aan de gebruiker en zorg ervoor dat u waarde levert met alles wat u naar hen opstuurt.

3 ideeën voor emailsjablonen voor nieuwsbrieven

Laten we nu eens kijken naar enkele handige emailsjablonen voor nieuwsbrieven.

Nieuwsbriefsjablonen om aanbiedingen te versturen

Het jaar zit vol met speciale gelegenheden en seizoenen voor speciale promoties, en uw klanten wachten waarschijnlijk op wat u voor hen hebt voorbereid. Winter- of zomeruitverkoop en commerciële data zoals Black Friday, Cyber Monday, Christmas, Eid al-Fitr, Eid al-Adha en Epiphany (in Spanje) zijn slechts enkele voorbeelden van opmerkelijke dagen waarvan u moet profiteren om uw conversies te verhogen .

Bekijk enkele van onze emailsjablonen voor nieuwsbrieven die u in uw volgende campagne kunt gebruiken. Vergeet niet om verleidelijke afbeeldingen toe te voegen aan uw emailsjablonen van de items die u promoot.

E-mailsjabloon voor nieuwsbrieven voor verschillende industrieën

Heeft u een emailnieuwsbriefsjabloon nodig die specifiek is gerelateerd aan uw sector?

Gebruik de onderstaande sjabloon om uw klanten een bericht te sturen, ongeacht uw branche: toerisme, de auto-industrie, dienstverlening, catering of de vastgoedsector.

Emailnieuwsbriefsjabloon voor het verzenden van informatieve berichten

De onderstaande sjabloon werkt goed als u een duidelijk en direct bericht naar uw nieuwsbriefabonnees wilt sturen.

Dus, wanneer kunt u deze e-mailnieuwsbriefsjabloon gebruiken? Wanneer u de ontvangers wilt informeren over een aankomend evenement, laat hen dan weten dat u op het punt staat een nieuw product/dienst te lanceren, of informeer hen over een nieuwe functie. En nogmaals, zoals hieronder vermeld, vergeet niet om visuals te gebruiken!

14 voorbeelden van onderwerpregel per email nieuwsbrief

  • [bedrijf]: [Naam van een abonnee], probeer onze nieuwe traktatie
  • Vergeet niet u [bedrag aan korting]% korting te claimen!
  • Een dosis van het laatste nieuws van [bedrijf] speciaal voor u , [Naam]
  • [Naam van een abonnee], bekijk deze zorgvuldig uitgekozen looks van [bedrijf]
  • [Naam van een abonnee], het is uw laatste kans om dit groot te besparen [Naam van een feestdag/seizoen]
  • [Bedrijf]: alleen [Vandaag/vanavond/deze week/deze maand]. Bespaar [bedrag van een korting] op uw volgende bestelling
  • Ontvang uw gratis [product/of dienst] door simpelweg deze email te lezen
  • Hebt u zich ooit afgevraagd hoe [een bepaald expertisegebied] werkt bij [een Fortune 500-bedrijf/een andere lijst van succesvolle/gerenommeerde bedrijven]?
  • Bent u een [naam van een bepaald beroep] en wilt u [gewenste uitkomst]
  • Wat elke [naam van een bepaald beroep] moet weten over [specifiek kennisgebied]
  • Voor een [naam van een activiteit] liefhebber: 8 [naam van een sector] Tips voor [bepaalde activiteit]
  • Voor een digitale marketeer: hoe [naam van een bedrijf] [indrukwekkende bedrijfsresultaten] genereert
  • Voor [naam van een bepaald beroep] die een hekel hebben aan [pijnpunt]
  • Vertrouwelijk bericht aan eigenaren van [een product]

Veelgestelde vragen: emailsjabloon voor nieuwsbrief

Hoe vaak moet een nieuwsbrief verstuurd worden?

Afhandeltijd

Nieuwsbrieven moeten regelmatig worden verzonden, zodat u niet wordt vergeten door uw abonnees. Als u echter te vaak nieuwsbrieven verzendt, kunnen uw lezers het gevoel krijgen dat ze worden gespamd en lastiggevallen.

Het maandelijks of tweewekelijks versturen van nieuwsbrieven is heel gebruikelijk, maar alles tussen twee weken en twee maanden is redelijk. Wees echter consequent – stuur niet twee nieuwsbrieven in drie weken en ga dan twee maanden lang radiostil.

Hoe kan ik het succes van mijn nieuwsbrief meten?

Opgelost ticket

De meest bruikbare statistieken voor het meten van de impact van een nieuwsbrief zijn de percentages bezorgingspercentages, openingspercentages, klikfrequenties en bouncepercentages. Alle betrouwbare marketingbureaus of emailmarketingtools zullen deze statistieken verstrekken.

  • De bezorgsnelheid is de verhouding tussen emails die niet zijn teruggestuurd en het aantal verzonden emails.
  • De open rate is de verhouding tussen abonnees die uw nieuwsbrief hebben geopend en het aantal afgeleverde emails.
  • De klikfrequentie is de verhouding tussen mensen die op links in de email hebben geklikt en het aantal afgeleverde emails.
  • Het verlatingspercentage is de verhouding van emailadressen in uw nieuwsbrieflijst die uw bericht niet hebben ontvangen, omdat hun emailservers of klanten ze hebben teruggestuurd, tot het totale aantal emailadressen in uw lijst.

Meestal wilt u streven naar:

  • Een leveringspercentage van 95% of hoger
  • Een open rate van 30%
  • Meer dan 10% van de klikfrequenties
  • Een verlatingspercentage van minder dan 2%

Deze percentages en benchmarks kunnen echter per sector verschillen. De belangrijkste elementen die deze resultaten beïnvloeden zijn de datakwaliteit van een campagne en de waarde van content.

Hoe lang moet mijn nieuwsbrief zijn?

Emailsjablonen voor nieuwsbrieven

De inhoud moet kort, skimmable zijn en in kleine stukjes worden gepresenteerd. Over het algemeen besteden consumenten slechts een paar seconden aan het doorbladeren van emails om algemene zoekwoorden en onderwerpen op te pikken. Als ze iets relevants zien, vertragen ze en lezen ze je bericht beter. Begin met het schrijven van uw email en ga verder met bewerken totdat u de belangrijkste informatie op de kortst mogelijke manier heeft gepresenteerd.

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe vaak moet ik een nieuwsbrief versturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Nieuwsbrieven moeten regelmatig worden verzonden, dus maandelijks of tweewekelijks is heel gebruikelijk. Alles tussen twee weken en twee maanden is echter ook redelijk.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe kan ik het succes van mijn nieuwsbrief meten? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De meest bruikbare statistieken voor het meten van de impact van een nieuwsbrief zijn de percentages bezorgingspercentages, openingspercentages, klikfrequenties en bouncepercentages. Alle betrouwbare marketingbureaus of emailmarketingtools zullen deze statistieken verstrekken. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe lang moet mijn nieuwsbrief zijn? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Over het algemeen besteden consumenten slechts een paar seconden aan het doorbladeren van emails, waarbij ze algemene zoekwoorden en onderwerpen oppikken, dus de inhoud moet kort en in kleine stukjes worden gepresenteerd. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.