Emailsjablonen voor nieuwsbrieven zijn nog steeds een belangrijk communicatiemiddel in digitale strategieën van bedrijven, omdat ze blijven winnen aan belang. Lees hier hoe u uw nieuwsbrief-templates kunt ontwerpen om de betrokkenheid van abonnees te vergroten en meer verkeer naar uw website te genereren.
Veel zogenaamde experts hebben de afgelopen jaren het einde van emailmarketing aangekondigd. Dit kanaal, een integraal onderdeel van de marketingmatrix, is echter nog steeds sterk.
Emailnieuwsbrieven, een specifieke vorm van emailberichten, sterven niet snel uit. Integendeel, ze winnen steeds meer aan belang in de digitale strategieën van de meeste bedrijven. Daarom is een nieuwsbrief nog steeds een noodzakelijk communicatiemiddel, zolang het gebruik redelijk is en een doel heeft.
Een nieuwsbrief is een digitale publicatie die met regelmatige tussenpozen (dagelijks, wekelijks, maandelijks, tweemaandelijks of driemaandelijks) via email wordt verspreid. Nieuwsbrieven bestaan meestal uit verschillende artikelen over een merk, bedrijf of de sector waarin het actief is, vergezeld van een aanbieding of CTA (call to action).
Meestal zijn mensen die dit soort communicatie ontvangen abonnees die eerder interesse hebben getoond in het bedrijf en zijn producten of diensten en hebben ingestemd met het ontvangen van deze nieuwsbrief. Dit is van vitaal belang, aangezien u alleen emailupdates moet verzenden naar gebruikers die ermee hebben ingestemd deze te ontvangen.
Bovendien moeten bedrijven rekening houden met specifieke wettelijke voorschriften in verschillende delen van de wereld, zoals AVG in Europa, voordat ze e-mail versturen. communicatie. Deze regelgeving is van toepassing op elke organisatie die binnen een bepaalde regio actief is, evenals op alle organisaties buiten die regio die goederen of diensten aanbieden aan klanten of bedrijven in die regio.
Vergeet niet om altijd een afmeldknop of link in uw nieuwsbrief op te nemen, bij voorkeur onderaan uw emailsjabloon. De ontvangers van uw emailnieuwsbrieven moeten altijd de mogelijkheid hebben om zich af te melden voor het ontvangen van uw emails.
91% van de consumenten checkt minstens één keer per dag zijn e-mail op zijn smartphone (source), dus vergeet niet om responsieve, mobielvriendelijke nieuwsbrieven te maken!
Een geregistreerde gebruiker die ermee heeft ingestemd om emailcommunicatie van uw bedrijf te ontvangen, is van grote waarde. Als u een lijst met actieve abonnees hebt, zijn er talloze redenen waarom het versturen van nieuwsbrieven voordelig is:
Het versturen van nieuwsbrieven heeft veel voordelen. U moet echter voorzichtig zijn bij het uitvoeren van deze communicatiestrategie. denk altijd eerst aan de gebruiker en zorg ervoor dat u waarde levert met wat u hun ook stuurt manier.
Laten we nu eens kijken naar enkele handige emailsjablonen voor nieuwsbrieven.
Het jaar zit vol met speciale gelegenheden en seizoenen voor speciale promoties, en uw klanten wachten waarschijnlijk op wat u voor hen hebt voorbereid. Winter- of zomeruitverkoop en commerciële data zoals Black Friday, Cyber Monday, Christmas, Eid al-Fitr, Eid al-Adha en Epiphany (in Spanje) zijn slechts enkele voorbeelden van opmerkelijke dagen waarvan u moet profiteren om uw conversies te verhogen .
Bekijk enkele van onze emailsjablonen voor nieuwsbrieven die u in uw volgende campagne kunt gebruiken. Vergeet niet om verleidelijke afbeeldingen toe te voegen aan uw emailsjablonen van de items die u promoot.
It’s that special time of the year again – [Name of a season or holiday] is near, and we wanted to let you know all about the special offers that we’ve prepared for you:
Offer no. 1 with a description
Offer no. 2 with a description
Offer no. 3 with a description
…
Take advantage of these [discounts/offers/promotions] by clicking the button below.
[CTA]
Happy shopping and have a nice [Name of the season/holiday]!
Best wishes,
[your name & company’s name]
Heeft u een emailnieuwsbriefsjabloon nodig die specifiek is gerelateerd aan uw sector?
Gebruik de onderstaande sjabloon om uw klanten een bericht te sturen, ongeacht uw branche: toerisme, de auto-industrie, dienstverlening, catering of de vastgoedsector.
You are an active subscriber of our mailing list [Name of a newsletter – if applicable], that’s why we think you’ll be interested in the latest news and information from [company].
We’re sending you a list of [articles posted by your company/industry articles/industry reports/ebooks] that we’ve curated especially for those who subscribe to our newsletter.
[List of the resources with short descriptions with CTAs like “Read more”/ “Read the article”/” Download the ebook”/” Check the report”, etc.].
[Don’t forget to use visuals!]
Happy reading!
Best,
[your name & company’s name]
De onderstaande sjabloon werkt goed als u een duidelijk en direct bericht naar uw nieuwsbriefabonnees wilt sturen.
Dus, wanneer kunt u deze e-mailnieuwsbriefsjabloon gebruiken? Wanneer u de ontvangers wilt informeren over een aankomend evenement, laat hen dan weten dat u op het punt staat een nieuw product/dienst te lanceren, of informeer hen over een nieuwe functie. En nogmaals, zoals hieronder vermeld, vergeet niet om visuals te gebruiken!
Here’s a dose of [weekly/bi-weekly/monthly/quarterly] news from [company].
We’re going to launch/We’ve just launched a new [product/feature/service] this [week/month/quarter] and we wanted you, our valued newsletter subscriber, to be one of the first to hear this exciting announcement.
[A description of an item(s) that the message refers to.]
If you are interested in purchasing any of these [product/feature/service], just click the button below. We’ve prepared a special discount that is only available for the recipients of this message.
or:
Check your inbox frequently. Our subscribers are always the first to know about our new releases, and we always prepare special offers and discounts for you.
[CTA]
Best,
[your name & company’s name]
Nieuwsbrieven moeten regelmatig worden verzonden, zodat u niet wordt vergeten door uw abonnees. Als u echter te vaak nieuwsbrieven verstuurt, kunnen uw lezers het gevoel krijgen dat ze worden gespamd en lastiggevallen. Het maandelijks of tweewekelijks versturen van nieuwsbrieven is heel gebruikelijk, maar alles tussen twee weken en twee maanden is redelijk. Wees echter wel consequent: stuur geen twee nieuwsbrieven in drie weken en houd vervolgens twee maanden radiostilte.
De inhoud moet kort zijn, skimmbaar en in kleine stukjes worden gepresenteerd. Over het algemeen besteden consumenten slechts een paar seconden aan het doorbladeren van e-mails om algemene zoekwoorden en onderwerpen op te pikken. Als ze iets relevants zien, zullen ze vertragen en uw bericht aandachtiger lezen. Begin met het schrijven van uw e-mail en ga door met bewerken totdat u de belangrijkste informatie zo kort en krachtig mogelijk heeft weergegeven.
De handigste statistieken voor het meten van de impact van een nieuwsbrief zijn de percentages bezorgingspercentages, openingspercentages, klikfrequenties en verlatingspercentages. Alle betrouwbare marketingbureaus of emailmarketingtools leveren deze statistieken. De bezorgingsgraad is de verhouding tussen het aantal emails dat niet is teruggestuurd en het aantal verzonden emails.Het openingspercentage is de verhouding tussen het aantal abonnees dat uw nieuwsbrief heeft geopend en het aantal emails afgeleverd.Het doorklikpercentage is de verhouding tussen het aantal mensen dat op links in de email heeft geklikt en het aantal afgeleverde emails.Het verlatingspercentage is het percentage emailadressen in uw nieuwsbrieflijst die uw bericht niet hebben ontvangen, omdat hun mailservers of klanten ze hebben teruggestuurd naar het totale aantal emailadressen in uw lijst. Meestal, waarop u wilt mikken: Een bezorgpercentage van 95% of hogerEen openpercentage van 30%Meer dan 10% van de klikfrequentiesEen minder dan 2% bouncepercentage Deze tarieven en benchmarks kunnen echter van branche tot branche verschillen. De belangrijkste elementen die deze resultaten beïnvloeden, zijn de datakwaliteit van een campagne en de waarde van de inhoud.
Bedrijven kunnen klanttevredenheid en retentie verbeteren door emails met productupdates te sturen en effectieve emailsjablonen te gebruiken. Een feedback- en suggestiebord kan bedrijven helpen klantgerichte producten te creëren en klanten beter leren kennen. Klantenfeedback is ook belangrijk voor bedrijfsontwikkeling en er zijn bronnen om hier meer informatie over te vinden. LiveAgent biedt verschillende functies en integraties voor bedrijven in de klantenservicebranche.
Er zijn sjablonen beschikbaar voor verschillende soorten e-mails, zoals verlengingsmails en verwijzingsmarketing. Callcentersoftware en een goede klantenservice kunnen leiden tot hogere conversieratio's en klantbehoud. Bij het schrijven van promotionele e-mails is het belangrijk om kort en krachtig te zijn en de boodschap zo visueel mogelijk over te brengen. LiveAgent is een klantenservicesoftware waarin deze aspecten zijn geïntegreerd.
Emailsjablonen voor oproepuitnodigingen
Emailmarketing en automatisering zijn belangrijke tools bij het vergroten van de betrokkenheid van klanten en het verhogen van de verkoop. Nieuwsbrieven blijven relevant en bieden voordelen zoals een hogere ROI en meer websiteverkeer. Bij het schrijven van verkoopmails is het belangrijk om de behoeften van de klant te begrijpen en deze af te stemmen op de boodschap, inclusief een persoonlijke begroeting, overzicht van het product of de dienst, verkoopdoelstelling en duidelijke call-to-action. LiveAgent biedt goede opties voor marketing- en ondersteuningsdiensten. Het is belangrijk om te voldoen aan de wettelijke voorschriften en opties voor afmelden te bieden.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team