Veel zogenaamde experts hebben de afgelopen jaren het einde van emailmarketing aangekondigd. Dit kanaal, een integraal onderdeel van de marketingmatrix, is echter nog steeds sterk.
Emailnieuwsbrieven, een specifieke vorm van emailberichten, sterven niet snel uit. Integendeel, ze winnen steeds meer aan belang in de digitale strategieën van de meeste bedrijven. Daarom is een nieuwsbrief nog steeds een noodzakelijk communicatiemiddel, zolang het gebruik redelijk is en een doel heeft.
Een nieuwsbrief is een digitale publicatie die met regelmatige tussenpozen (dagelijks, wekelijks, maandelijks, tweemaandelijks of driemaandelijks) via email wordt verspreid. Nieuwsbrieven bestaan meestal uit verschillende artikelen over een merk, bedrijf of de sector waarin het actief is, vergezeld van een aanbieding of CTA (call to action).
Meestal zijn mensen die dit soort communicatie ontvangen abonnees die eerder interesse hebben getoond in het bedrijf en zijn producten of diensten en hebben ingestemd met het ontvangen van deze nieuwsbrief. Dit is van vitaal belang, aangezien u alleen emailupdates moet verzenden naar gebruikers die ermee hebben ingestemd deze te ontvangen.
Bovendien moeten bedrijven rekening houden met specifieke wettelijke voorschriften in verschillende delen van de wereld, zoals GDPR in Europa, voordat u emailberichten verzendt. Deze voorschriften zijn van toepassing op elke organisatie die binnen een bepaalde regio actief is, evenals op alle organisaties buiten die regio die goederen of diensten aanbieden aan klanten of bedrijven in die regio.
Vergeet niet om altijd een afmeldknop of link in uw nieuwsbrief op te nemen, bij voorkeur onderaan uw emailsjabloon. De ontvangers van uw emailnieuwsbrieven moeten altijd de mogelijkheid hebben om zich af te melden voor het ontvangen van uw emails.
91% van de consumenten checkt minstens één keer per dag hun email op hun smartphone (source), dus vergeet niet om responsieve, mobielvriendelijke nieuwsbrieven!
Een geregistreerde gebruiker die ermee heeft ingestemd om emailcommunicatie van uw bedrijf te ontvangen, is van grote waarde. Als u een lijst met actieve abonnees hebt, zijn er talloze redenen waarom het versturen van nieuwsbrieven voordelig is:
Het versturen van nieuwsbrieven heeft veel voordelen. U moet echter voorzichtig zijn bij het uitvoeren van deze communicatiestrategie. denk altijd eerst aan de gebruiker en zorg ervoor dat u waarde levert met alles wat u naar hen opstuurt.
Laten we nu eens kijken naar enkele handige emailsjablonen voor nieuwsbrieven.
Het jaar zit vol met speciale gelegenheden en seizoenen voor speciale promoties, en uw klanten wachten waarschijnlijk op wat u voor hen hebt voorbereid. Winter- of zomeruitverkoop en commerciële data zoals Black Friday, Cyber Monday, Christmas, Eid al-Fitr, Eid al-Adha en Epiphany (in Spanje) zijn slechts enkele voorbeelden van opmerkelijke dagen waarvan u moet profiteren om uw conversies te verhogen .
Bekijk enkele van onze emailsjablonen voor nieuwsbrieven die u in uw volgende campagne kunt gebruiken. Vergeet niet om verleidelijke afbeeldingen toe te voegen aan uw emailsjablonen van de items die u promoot.
It’s that special time of the year again – [Name of a season or holiday] is near, and we wanted to let you know all about the special offers that we’ve prepared for you:
Offer no. 1 with a description
Offer no. 2 with a description
Offer no. 3 with a description
…
Take advantage of these [discounts/offers/promotions] by clicking the button below.
[CTA]
Happy shopping and have a nice [Name of the season/holiday]!
Best wishes,
[your name & company’s name]
Heeft u een emailnieuwsbriefsjabloon nodig die specifiek is gerelateerd aan uw sector?
Gebruik de onderstaande sjabloon om uw klanten een bericht te sturen, ongeacht uw branche: toerisme, de auto-industrie, dienstverlening, catering of de vastgoedsector.
You are an active subscriber of our mailing list [Name of a newsletter – if applicable], that’s why we think you’ll be interested in the latest news and information from [company].
We’re sending you a list of [articles posted by your company/industry articles/industry reports/ebooks] that we’ve curated especially for those who subscribe to our newsletter.
[List of the resources with short descriptions with CTAs like “Read more”/ “Read the article”/” Download the ebook”/” Check the report”, etc.].
[Don’t forget to use visuals!]
Happy reading!
Best,
[your name & company’s name]
De onderstaande sjabloon werkt goed als u een duidelijk en direct bericht naar uw nieuwsbriefabonnees wilt sturen.
Dus, wanneer kunt u deze e-mailnieuwsbriefsjabloon gebruiken? Wanneer u de ontvangers wilt informeren over een aankomend evenement, laat hen dan weten dat u op het punt staat een nieuw product/dienst te lanceren, of informeer hen over een nieuwe functie. En nogmaals, zoals hieronder vermeld, vergeet niet om visuals te gebruiken!
Here’s a dose of [weekly/bi-weekly/monthly/quarterly] news from [company].
We’re going to launch/We’ve just launched a new [product/feature/service] this [week/month/quarter] and we wanted you, our valued newsletter subscriber, to be one of the first to hear this exciting announcement.
[A description of an item(s) that the message refers to.]
If you are interested in purchasing any of these [product/feature/service], just click the button below. We’ve prepared a special discount that is only available for the recipients of this message.
or:
Check your inbox frequently. Our subscribers are always the first to know about our new releases, and we always prepare special offers and discounts for you.
[CTA]
Best,
[your name & company’s name]
Nieuwsbrieven moeten regelmatig worden verzonden, zodat u niet wordt vergeten door uw abonnees. Als u echter te vaak nieuwsbrieven verzendt, kunnen uw lezers het gevoel krijgen dat ze worden gespamd en lastiggevallen.
Het maandelijks of tweewekelijks versturen van nieuwsbrieven is heel gebruikelijk, maar alles tussen twee weken en twee maanden is redelijk. Wees echter consequent – stuur niet twee nieuwsbrieven in drie weken en ga dan twee maanden lang radiostil.
De meest bruikbare statistieken voor het meten van de impact van een nieuwsbrief zijn de percentages bezorgingspercentages, openingspercentages, klikfrequenties en bouncepercentages. Alle betrouwbare marketingbureaus of emailmarketingtools zullen deze statistieken verstrekken.
Meestal wilt u streven naar:
Deze percentages en benchmarks kunnen echter per sector verschillen. De belangrijkste elementen die deze resultaten beïnvloeden zijn de datakwaliteit van een campagne en de waarde van content.
De inhoud moet kort, skimmable zijn en in kleine stukjes worden gepresenteerd. Over het algemeen besteden consumenten slechts een paar seconden aan het doorbladeren van emails om algemene zoekwoorden en onderwerpen op te pikken. Als ze iets relevants zien, vertragen ze en lezen ze je bericht beter. Begin met het schrijven van uw email en ga verder met bewerken totdat u de belangrijkste informatie op de kortst mogelijke manier heeft gepresenteerd.
Ontvang als eerste exclusieve aanbiedingen en het laatste nieuws over onze producten en diensten rechtstreeks in je mailbox.
Wij waarderen uw recente aanmelding voor LiveAgent.
Er wordt een bericht naar uw emailadres gestuurd met inloggegevens onmiddellijk nadat uw account is geïnstalleerd.
Als u wacht totdat de installatie voltooid is, kunt u vanaf hier rechtstreeks toegang krijgen tot uw account.
Nadat het proces voltooid is, sturen we de inloggegevens naar uw mailbox.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.