Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Antwoordsjablonen voor positieve feedback op sociale media

Antwoordsjablonen voor positieve feedback op sociale media

Een recent onderzoek van Sitel Group toonde aan dat 49% van de mensen eerder hun positieve ervaringen met bedrijven deelt dan negatieve (30% van de respondenten).

Ongeacht of deze positief of negatief is, alle feedback is waardevol omdat het u kan helpen te zien wat u goed doet en wat er kan worden verbeterd.

Wat is feedback?

In een zakelijke context verwijst feedback naar een klant die een product of service gebruikt en zijn tevredenheid ermee communiceert. Vaak doen klanten ook suggesties voor verbetering.

In het geval van een online winkel kan bijvoorbeeld een mening worden gedeeld over een gekocht product, de service van ondersteuningsmedewerkers, het ontwerp van de website of de productprijzen, en nog veel meer. Het is over het algemeen aan elk bedrijf om te bepalen waarop ze beoordeeld willen worden en actief om feedback van klanten te vragen. Klanten kunnen hun feedback ook delen zonder erom gevraagd te worden, in dat geval zal het nog waardevoller zijn.

Waarom is feedback van klanten belangrijk?

Opmerkingen van klanten zijn nuttige informatie die u kan helpen begrijpen hoe tevreden uw klanten zijn met uw producten en/of diensten. Deze inzichten geven een algemeen beeld van hoe uw klanten uw producten en uw bedrijf ervaren.

In aanvulling daarop, feedback van klanten:

Helpt u bij het optimaliseren van uw producten en/of diensten

De lancering van een nieuw product en/of dienst wordt meestal ondersteund door voorafgaand onderzoek naar de behoeften en interesses van uw doelgroep. De resultaten van zo’n onderzoek kunnen zeer bemoedigend en opbeurend zijn. Nadat uw publiek uw product en/of service heeft gebruikt, kan hun werkelijke mening echter veranderen.

Door feedback van klanten te analyseren, kunt u zowel de sterke als de zwakke punten van uw aanbod leren. Het belangrijkste is dat u ook kunt begrijpen wat uw klanten hebben ervaren tijdens het gebruik van uw producten en/of services. Op basis van deze informatie kunt u optimaliseren wat nodig is om ervoor te zorgen dat u uw klanten een kwaliteitservaring blijft bieden.

Draagt bij aan het meten van klantentevredenheid

Een van de belangrijkste meetwaarden die u helpen te leren hoe succesvol uw producten en/of diensten zijn, is de klantentevredenheid. U moet ervoor zorgen dat uw klanten tevreden zijn met uw aanbod, ook als dat inhoudt dat u problemen moet oplossen en aan hun behoeften moet voldoen.

Klanten willen dat hun favoriete merken een persoonlijkere, minder geautomatiseerde ervaring bieden. Door rekening te houden met de mening van uw klanten, laat u ze zien dat u om hen geeft en dat u hen de service wilt bieden die ze verwachten.

Bovendien vergroot het betrekken van klanten bij de optimalisatie van interne strategieën hun binding met het bedrijf.

Als gevolg hiervan worden ze uw merkambassadeurs en verspreiden ze informatie over uw producten en diensten op een voordelige “mond-tot-mond”-manier zonder zelfs maar te worden gevraagd om dit te doen.

Bevordert zakelijke besluitvorming

Zakelijke beslissingen nemen uitsluitend op basis van de mening van klanten heeft een gevolg: de ondergang van een bedrijf, of dat nu op korte of lange termijn is. In concurrerende markten is het onrendabel om belangrijke beslissingen te nemen op basis van de mening van klanten.

De mening van klanten kan echter waardevolle gegevens opleveren om de ontwikkeling van toekomstige strategieën te ondersteunen.

Ideeën voor positieve feedback op sociale media voor antwoordsjabloon

Sociale media positieve feedback antwoordsjabloon 1

Sociale media positieve feedback antwoordsjabloon 2

Sociale media positieve feedback antwoordsjabloon 3

Sociale media positieve feedback antwoordsjabloon 4

Sociale media positieve feedback antwoordsjabloon 5

Positieve feedback op sociale media – Veelgestelde vragen

Moet ik alle positieve feedbackberichten beantwoorden?

Opgelost ticket

Laten we die vraag omdraaien – hoe zou u een bericht met positieve feedback niet kunnen beantwoorden? Als een klant zo blij is met uw product of dienst dat ze besloten hun mening met u te delen, moet u ongetwijfeld hun bericht beantwoorden en bedanken hen voor het delen van hun gedachten.

Kan ik de positieve meningen van klanten openbaar delen?

Antwoordsjablonen voor positieve feedback op sociale media

Als een klant feedback heeft achtergelaten in een reeds openbare profielreactie, hebt u het recht om hun mening met de wereld te delen. Het zou echter geen kwaad om de auteur van de opmerking om toestemming te vragen om deze op uw sociale media te delen. Als u positieve feedback krijgt via een privébericht, moet u dit zeker aan de klant vragen voordat u zijn opmerking openbaar deelt. Deze regels zijn niet van toepassing op anonieme meningen of getuigenissen, maar u moet altijd proberen om positieve feedback te delen met de namen van de auteurs, aangezien dit geloofwaardiger is.

Moet ik meer doen dan alleen een klant bedanken voor positieve feedback?

Waarde

Het hangt af van het interne beleid van uw bedrijf. Er zijn bedrijven die hun klanten bijvoorbeeld vouchers sturen als “dankjewel”, maar het is een onderdeel van een grotere strategie. U zou iets kunnen doen voor een geweldige klant en hem spontaan een klein cadeautje sturen, maar onthoud dat u waarschijnlijk hetzelfde zult moeten doen voor elke klant die een nieuwe positieve recensie deelt. Als u dat niet doet, loopt u het risico op een negatieve reactie.

Ready to put our positive feedback reply templates to use?

Use the templates in conjunction with our social media customer service software. Answer clients on Instagram, Facebook, and Twitter directly from LiveAgent.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik reageren op alle positieve feedbackberichten?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Als een klant zo blij is met uw product of dienst dat ze besloten om hun mening met u te delen, moet u ongetwijfeld hun bericht beantwoorden en hen bedanken voor het delen van hun mening. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Kan ik de positieve meningen van klanten openbaar delen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Als een klant feedback heeft achtergelaten in een reeds openbare profielreactie, hebt u het recht om hun mening met de wereld te delen. Het zou echter geen kwaad om de auteur van de opmerking om toestemming te vragen om deze op uw sociale media te delen. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet ik meer doen dan alleen een klant bedanken voor positieve feedback? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het hangt af van het interne beleid van uw bedrijf. Wel kunt u bijvoorbeeld vouchers als bedankje naar uw klanten sturen .” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.