• Sjablonen
  • Emailsjablonen voor wachtwoordherstel

Emailsjablonen voor wachtwoordherstel

In het huidige digitale tijdperk hebben we allemaal talloze accounts op verschillende platforms, portals en werkruimten, enz. In een ideale wereld zouden gebruikers voor elk account verschillende wachtwoorden moeten kiezen om misbruik en hacking te voorkomen. Veel gebruikers hebben echter problemen om toegang te krijgen tot hun accounts omdat ze hun wachtwoord zijn vergeten. Sommige gebruikers vergeten hun wachtwoord, zelfs als ze voor elk account hetzelfde wachtwoord gebruiken.

Daarom is het belangrijk om het proces probleemloos te laten verlopen voor zowel de gebruiker als uw medewerkers van de klantenservice. Dit kan door het proces te automatiseren. Het zal een game-changer zijn voor uw ondersteuningsteam, omdat ze zich kunnen concentreren op complexere taken in plaats van wachtwoorden opnieuw in te stellen.

De beste en meest efficiënte manier om het resetten van wachtwoorden te automatiseren, is door dit per email te doen.

Email voor wachtwoordherstel LiveAgent
Voorbeeld van email voor wachtwoordherstel

Wat is een email voor het opnieuw instellen van een wachtwoord?

Een e-mail voor het opnieuw instellen van het wachtwoord is een bericht dat wordt verzonden naar een gebruiker die problemen heeft met inloggen op zijn klantportal-account. De email bevat hun emailadres of aanmeldingsgegevens en een link die hen doorverwijst naar een beveiligde pagina waar ze hun wachtwoord kunnen wijzigen. Een e-mail voor het opnieuw instellen van het wachtwoord kan worden gevraagd door een gebruiker die problemen heeft met inloggen en ervoor kiest om “uw wachtwoord te wijzigen”, of door een systeem dat detecteert dat iemand meerdere keren tevergeefs heeft geprobeerd toegang tot zijn account te krijgen.

Meestal is het een korte email waarin de ontvanger wordt geïnformeerd dat iemand heeft verzocht om zijn wachtwoord opnieuw in te stellen, en beschrijft welke acties hij moet ondernemen om door te gaan met het instellen van een nieuw wachtwoord.

Om veiligheidsredenen moet deze email ook één zin bevatten als een “verificatiebericht“. Het zou de ontvanger ook moeten informeren om de email te negeren als ze niet om het opnieuw instellen van het wachtwoord hebben gevraagd.

Voorbeelden van emailonderwerpregels voor wachtwoordherstel

  • [customer portal] wachtwoord reset
  • Uw wachtwoord reset link
  • Wilt u uw wachtwoord opnieuw instellen?
  • Hier is uw nieuwe wachtwoord voor [customer portal]
  • Uw nieuwe wachtwoord is slechts een paar klikken verwijderd
  • Wachtwoord vergeten?
  • Reset uw wachtwoord
  • Wachtwoord reset
  • [name], deze email helpt u om uw wachtwoord opnieuw in te stellen
  • Kies een nieuw wachtwoord voor uw [customer portal] account
  • Wijzigen van uw [customer portal] wachtwoord

Ideeën voor emailsjabloon voor wachtwoordherstel

Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 1


Trouble signing in?

Resetting your password is easy.

Just press the button below and follow the instructions. We’ll have you up and running in no time.
[buton]

If you did not make this request then please ignore this email.


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 2


Need to reset your password?

Use your secret code!

[code]

Click on the button below and enter the secret code above.
[button]

If you did not forget your password, you can ignore this email.


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 3


Hi [name],

There was a request to change your password!

If you did not make this request then please ignore this email.

Otherwise, please click this link to change your password: [link]


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 4


It seems like you forgot your password for [customer portal]. If this is true, click the link below to reset your password.

Reset my password [link]

If you did not forget your password, please disregard this email.


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 5

Hello [name],

Somebody requested a new password for the [customer portal] account associated with [email].

No changes have been made to your account yet.

You can reset your password by clicking the link below:

If you did not request a new password, please let us know immediately by replying to this email.

Yours,
The [company] team


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 6


Hi [name],

You recently requested to reset the password for your [customer portal] account. Click the button below to proceed.

[button]

If you did not request a password reset, please ignore this email or reply to let us know. This password reset link is only valid for the next 30 minutes.

Thanks, the [customer portal] team


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 7


Please use the following link to reset your password: [link]

If you did not request a password change, please feel free to ignore this message.

If you have any comments or questions don’t hesitate to reach us at [email to customer portal support team]

Please feel free to respond to this email. It was sent from a monitored email address, and we would love to hear from you.


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 8


Hey there,

Someone requested a new password for your [customer portal] account.

[button]

If you didn’t make this request, then you can ignore this email 🙂

Ready to put our password reset email templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try automating password reset emails today with our free 14-day trial. No credit card required.

Frequently asked questions

Wanneer moet u een email voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord verzenden?

U moet onmiddellijk een e-mail voor het opnieuw instellen van het wachtwoord verzenden nadat een klantenportaalgebruiker heeft verzocht om het opnieuw instellen van het wachtwoord. Als een gebruiker te lang moet wachten op een email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord, denken ze dat er iets mis is gegaan en krijgen ze geen toegang tot het klantenportaal.

Hoe lang moeten emails voor wachtwoordherstel zijn?

Een email voor het opnieuw instellen van een wachtwoord moet heel kort en duidelijk zijn. Het mag slechts drie tot vier regels lang zijn. Informeer de gebruiker wat hij moet doen om zijn wachtwoord opnieuw in te stellen en voeg geen onnodige informatie toe. Gebruik eenvoudige taal. Als een ontvanger een bepaalde actie moet ondernemen, moet hij precies weten wat er van hem wordt verwacht.

Is er bepaalde informatie die moet worden opgenomen in elke email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord?

Ja, in een bericht voor het opnieuw instellen van een wachtwoord moet altijd iets staan als “Als u geen nieuw wachtwoord heeft aangevraagd, negeert u dit bericht” of “Als u niet het verzoek heeft gedaan om het wachtwoord opnieuw in te stellen, laat het ons dan onmiddellijk weten via beantwoorden van deze email.” Het is erg belangrijk om deze informatie op te nemen, omdat verzoeken voor het opnieuw instellen van phishing-wachtwoorden kunnen worden gebruikt om de accounts van klanten te hacken, dus ze moeten zich bewust zijn van het risico.

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.