Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor wachtwoordherstel

Emailsjablonen voor wachtwoordherstel

In het huidige digitale tijdperk hebben we allemaal talloze accounts op verschillende platforms, portals en werkruimten, enz. In een ideale wereld zouden gebruikers voor elk account verschillende wachtwoorden moeten kiezen om misbruik en hacking te voorkomen. Veel gebruikers hebben echter problemen om toegang te krijgen tot hun accounts omdat ze hun wachtwoord zijn vergeten. Sommige gebruikers vergeten hun wachtwoord, zelfs als ze voor elk account hetzelfde wachtwoord gebruiken.

Daarom is het belangrijk om het proces probleemloos te laten verlopen voor zowel de gebruiker als uw medewerkers van de klantenservice. Dit kan door het proces te automatiseren. Het zal een game-changer zijn voor uw ondersteuningsteam, omdat ze zich kunnen concentreren op complexere taken in plaats van wachtwoorden opnieuw in te stellen.

De beste en meest efficiënte manier om het resetten van wachtwoorden te automatiseren, is door dit per email te doen.

Email voor wachtwoordherstel LiveAgent
Voorbeeld van email voor wachtwoordherstel

Wat is een email voor het opnieuw instellen van een wachtwoord?

Een email voor het opnieuw instellen van een wachtwoord is een bericht dat wordt verzonden naar een gebruiker die problemen heeft met inloggen op zijn klantportal-account. De email bevat hun emailadres of aanmeldingsgegevens en een link die hen doorverwijst naar een beveiligde pagina waar ze hun wachtwoord kunnen wijzigen. Een gebruiker die problemen heeft met inloggen en ervoor kiest om “uw wachtwoord te wijzigen” kan een email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord vragen. die detecteert dat iemand meerdere keren tevergeefs heeft geprobeerd toegang tot zijn account te krijgen.

Meestal is het een korte email waarin de ontvanger wordt geïnformeerd dat iemand heeft verzocht om zijn wachtwoord opnieuw in te stellen, en beschrijft welke acties hij moet ondernemen om door te gaan met het instellen van een nieuw wachtwoord.

Om veiligheidsredenen moet deze email ook één zin bevatten waarin de ontvanger wordt verzocht de email te negeren als hij niet heeft gevraagd om het wachtwoord opnieuw in te stellen.

Voorbeelden van emailonderwerpregels voor wachtwoordherstel

  • [klantenportaal] wachtwoord opnieuw instellen
  • Uw wachtwoord reset link
  • Wilt u uw wachtwoord opnieuw instellen?
  • Hier is uw nieuwe wachtwoord voor [klantenportaal]
  • Uw nieuwe wachtwoord is slechts een paar klikken verwijderd
  • Uw wachtwoord vergeten?
  • Stel uw wachtwoord opnieuw in
  • Wachtwoord reset
  • [naam], deze email helpt u uw wachtwoord opnieuw in te stellen
  • Kies een nieuw wachtwoord voor uw [klantenportaal] account
  • Uw [klantenportaal] wachtwoord wijzigen

Ideeën voor emailsjabloon voor wachtwoordherstel

Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 1


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 2


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 3


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 4


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 5


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 6


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 7


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 8

Emailsjabloon voor wachtwoordherstel – Veelgestelde vragen

Wanneer moet u een email voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord verzenden?

Afhandeltijd

U moet onmiddellijk een email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord verzenden nadat een klantportalgebruiker heeft verzocht om het opnieuw instellen van het wachtwoord. Als een gebruiker te lang moet wachten op een email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord, denken ze dat er iets mis is gegaan en krijgen ze geen toegang tot het klantenportaal.

Emailsjablonen voor wachtwoordherstel

Hoe lang moeten emails voor wachtwoordherstel zijn?

Een email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord moet erg kort en duidelijk zijn. Het mag slechts drie tot vier regels lang zijn. Informeer de gebruiker wat hij moet doen om zijn wachtwoord opnieuw in te stellen en voeg geen onnodige informatie toe. Gebruik eenvoudige taal. Als een ontvanger een bepaalde actie moet ondernemen, moet hij precies weten wat er van hem wordt verwacht.

Is er bepaalde informatie die moet worden opgenomen in elke email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord?

Aanvrager

Ja, een bericht voor het opnieuw instellen van een wachtwoord moet altijd iets bevatten als “Als u geen nieuw wachtwoord heeft aangevraagd, negeert u dit bericht”, of “Als u niet het verzoek was om dit wachtwoord opnieuw in te stellen, laat het ons dan onmiddellijk weten door hierop te reageren e-mail.” Het is erg belangrijk om deze informatie op te nemen, omdat verzoeken voor het opnieuw instellen van phishing-wachtwoorden kunnen worden gebruikt om de accounts van klanten te hacken, dus ze moeten zich bewust zijn van het risico.

Ready to put our password reset email templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated ticketing software for small to medium-sized businesses. Try automating password reset emails today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet u een email voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord verzenden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “U moet onmiddellijk een email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord verzenden nadat een klantenportaalgebruiker heeft verzocht om het opnieuw instellen van het wachtwoord. Als een gebruiker te lang moet wachten op een email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord, denken ze dat er iets mis is gegaan en krijgen ze geen toegang tot het klantenportaal. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe lang moeten emails voor wachtwoordherstel zijn? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord moet erg kort en duidelijk zijn. Het mag slechts drie tot vier regels lang zijn. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat moet er in elke email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord worden opgenomen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “In het bericht voor het opnieuw instellen van een wachtwoord moet altijd iets staan als: Als u geen nieuw wachtwoord heeft aangevraagd, negeert u dit bericht, of Als u niet het verzoek was om dit wachtwoord opnieuw in te stellen, laat het ons dan onmiddellijk weten door deze email te beantwoorden. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.