Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor klantenportaal

Emailsjablonen voor klantenportaal

Elke keer dat een klant een ticket indient over het gebruik van een van uw producten of diensten, moet uw personeel antwoorden en kostbare tijd verliezen die aan andere taken zou kunnen worden besteed. Het hoeft echter niet zo te zijn. Waarom?

Niet alle productvragen zijn zo complex dat ze de aandacht van een klantenservicemedewerker vereisen. Een aanzienlijk aantal problemen kan door bestaande gebruikers worden opgelost als een organisatie een klantenportaal heeft.

Een klantenportaal is een selfservice platform waarmee klanten informatie kunnen delen en oplossingen voor hun problemen kunnen zoeken op op elk moment en onafhankelijk van elkaar vragen plaatsen. Het biedt klanten toegang tot een website waarop ze discussielijnen kunnen openen, hun contactgegevens kunnen bijwerken en een kennisbankkunnen raadplegen. >, bronnen downloaden, door historische berichten bladeren of kennis delen met andere gebruikers.

Zodra u dit portaal heeft gebouwd, moet u het echter onder uw klanten promoten, hen leiden door het proces van het aanmaken van een klantenportaalaccount en ten slotte klanten aanmoedigen om actieve gebruikers te worden.

Het verzenden van zorgvuldig samengestelde emailcommunicatie is de meest effectieve manier om:

  • Informeer klanten over de beschikbaarheid van uw klantenportaal
  • Promoot het klantenportaal
  • Navigeer klanten door het proces van het maken van een klantenportalaccount

Het gebruik van emailsjablonen van het klantportaal helpt u uw klanten te bereiken en hen te overtuigen om lid te worden van het klantenportaal dat u voor hen heeft gebouwd. Dit artikel verzamelt voorbeelden van verschillende soorten berichten uit elke fase van effectieve communicatie met de klantenservice, aangevuld met krachtige voorbeelden van emailonderwerpen van de klantenservice.

Wat is een emailsjabloon?

Een emailsjabloon is een e-mail in HTML-indeling die u kunt gebruiken om uw eigen bericht te maken door de voorgestelde inhoud met uw eigen bericht te wijzigen. SendPulse biedt meer dan 130 gratis sjablonen die klaar zijn voor gebruik.

Met een emailsjabloon kunt u emailcampagnes maken door afbeeldingen, tekst, lettertypen en andere elementen te vervangen. De emailsjabloongalerij in SendPulse is onderverdeeld in thematische secties, zodat u een sjabloon kunt vinden die het beste bij u past.

Voordelen van het gebruik van een emailsjabloon

Het bespaart u tijd en moeite

In plaats van helemaal opnieuw een emailsjabloon te maken, kunt u eenvoudig uw eigen afbeeldingen uploaden, de tekst wijzigen en nieuwe relevante inhoud voor uw abonnees selecteren. U hoeft geen tijd te verspillen aan het ontwerpen en uitzoeken welk formaat het beste werkt.

Emailsjablonen voor klantenportaal
Bewaar onze klantenportaalsjablonen in uw standaardberichten om tijd te besparen

U hoeft de opmaak niet te controleren

Elke keer dat u een geheel nieuwe emailsjabloon maakt, moet u deze op fouten controleren. Er is altijd een risico om belangrijke secties weg te laten of opmaakfouten te maken. Door een sjabloon te gebruiken, zorgt u ervoor dat uw email er precies hetzelfde uitziet als het voorbeeld.

Onderwerpregels voor email van klantenportaal

Verificatie emails

  • Bevestig uw emailadres
  • Verifieer uw emailadres voor [bedrijf]
  • Verifieer uw emailadres voor [naam klantportaal]
  • Welkom bij [klantenportaal], verifieer uw emailadres
  • [naam], verifieer uw account a.u.b.
  • [bedrijf] – accountverificatie
  • [bedrijf] – emailverificatie
  • [emailadres] – voltooi uw registratie voor [bedrijf/klantenportaal]!
  • Activeer uw [bedrijfs]account
  • Verificatie email
  • Uw verificatiecode
  • Uw [klantenportaal] beveiligingscode is: [code]
  • Controleer de verificatiecode voor [bedrijf]
  • Verifieer uw email adres alstublieft

Welkomemails

  • We zijn blij u hier te zien!
  • Dankjewel voor het aanmelden 🙂
  • Welkom bij de [klantenportaal]-community
  • Welkom bij de [klantenportaal]-familie
  • Welkom aan boord
  • Bedankt dat u bij ons bent gekomen!
  • Welkom bij de club!
  • U bent geregistreerd. Dit is het volgende…
  • Welkom bij uw [klantenportaal]-account
  • We wachten op u bij [klantenportaal]
  • Bedankt voor het kiezen van [klantenportaal]

Bevestigingsemails

  • Bevestiging: uw account is aangemaakt!
  • Het is bevestigd – welkom aan boord
  • Uw account is actief!
  • Woehoe! Het gebeurd!
  • Uw [naam klantenportaal] is klaar
  • U kunt nu uw [klantenportaal] account gaan gebruiken
  • U heeft nu toegang tot uw account bij [klantenportaal]
  • Een account voor [naam] is geactiveerd
  • Bedankt voor het registreren, toegang tot uw account
  • Uw registratie is compleet
  • Accountbevestiging per email

Reset wachtwoord emails

  • [klantenportaal] wachtwoord opnieuw instellen
  • Uw wachtwoord reset link
  • Hulp nodig bij het resetten van uw wachtwoord?
  • Hier is uw nieuwe wachtwoord voor [klantenportaal]
  • Uw nieuwe wachtwoord is slechts een paar klikken verwijderd
  • Uw wachtwoord vergeten?
  • Stel uw wachtwoord opnieuw in
  • Wachtwoord reset
  • [naam], deze email helpt u uw wachtwoord opnieuw in te stellen
  • Kies een nieuw wachtwoord voor uw [klantenportaal] account
  • Uw [klantenportaal] wachtwoord wijzigen

Feedbackemails

  • We horen graag uw mening over [klantenportaal]
  • Wat vindt u van [klantenportaal]?
  • We moeten het hebben over [klantenportaal], [naam]…
  • Bekijk uw ervaring met [klantenportaal]
  • Deel uw feedback op [klantenportaal]
  • Deel uw mening over [klantenportaal]
  • We willen uw mening weten
  • Bedankt dat u een actieve gebruiker bent van [klantenportaal]
  • Hoe is uw ervaring met [klantenportaal]?
  • We willen [klantenportaal] verbeteren. We hebben uw hulp nodig!
  • Hoe kunnen we [klantenportaal] verbeteren?

Uitnodigingsmails

  • Wilt u het maximale uit [product/dienst] halen? Word lid van [klantenportaal]
  • Word nu lid van [klantenportaal]. U zult er geen spijt van krijgen.
  • [klantenportaal] wacht op u
  • Wist je dat er een [klantenportaal] beschikbaar is voor al onze klanten?
  • Het wordt tijd dat u lid wordt van [klantenportaal]
  • We willen niet opscheppen, maar gebruikers zijn dol op ons [klantenportaal]
  • Dit is waarom u lid moet worden van [klantenportaal]
  • U bent uitgenodigd om lid te worden van onze portaal!
  • We hebben nieuwe modules toegevoegd aan [klantenportaal]. Doe nu mee en bekijk ze!
  • Maak kennis met alle functies en mogelijkheden die [product/dienst] met zich meebrengt
  • We hebben het voor u gebouwd om te groeien en nieuwe dingen te leren over [product/dienst]
  • Wat leert u …

Ideeën voor emailsjablonen voor klantenportaal

Klantenportaal – Sjablonen voor verificatie email

Korte verificatie emailsjabloon 1


Korte verificatie emailsjabloon 2


Korte verificatie emailsjabloon 3


Verificatie emailsjabloon met nadruk op de waarde


Verificatie emailsjabloon met een bevestigingslink


Klantenportaal – Sjablonen voor welkomstmail

Een eenvoudige welkomemailsjabloon


Welkomstemailsjabloon met een oproep tot actie


Informatieve welkomstmailsjabloon


Klantenportaal – Sjablonen voor bevestigingsmail

Sjabloon voor korte bevestigingsmail


Bedankt voor het invullen van het emailsjabloon voor registratiebevestiging


“We kijken ernaar uit…” sjabloon voor bevestigingsmail


Emailsjabloon voor bevestiging met links naar bronnen


Klantenportaal – Emailsjablonen voor wachtwoord opnieuw instellen

Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 2


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 2


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 3


Emailsjabloon voor wachtwoordherstel 4


Klantenportaal – Feedbackemailsjablonen

Feedbackemailsjabloon 1


Feedbackemailsjabloon 2


Feedbackemailsjabloon 3


Feedbackemailsjabloon 4


Klantenportaal – Sjablonen voor uitnodigingsmail

Emailsjabloon voor uitnodiging 2


Emailsjabloon voor uitnodiging 2

Emailsjabloon voor uitnodiging 3

Emailsjablonen voor klantenportaal – veelgestelde vragen

Hoe kan ik het succes van mijn emailcommunicatie meten?

Opgelost ticket

De meest bruikbare statistieken voor het bewaken van het succespercentage van een nieuwsbrief zijn de bezorgingspercentages, openingspercentages, klikfrequenties en bouncepercentages.

  • De bezorgsnelheid is de verhouding tussen emails die niet zijn teruggestuurd en het aantal verzonden emails.
  • De open rate is de verhouding tussen abonnees die uw nieuwsbrief hebben geopend en het aantal afgeleverde emails.
  • De doorklikratio is de verhouding tussen mensen die op links hebben geklikt en het aantal afgeleverde emails.
  • Het bouncepercentage is de verhouding van emailadressen in uw nieuwsbrieflijst die uw bericht niet hebben ontvangen, omdat hun emailservers of klanten ze hebben teruggestuurd, tot het totale aantal emailadressen in uw lijst.

Typisch goede resultaten zijn:

  • 95% of meer voor leveringstarief:
  • 30%+ voor open tarief
  • Meer dan 10% voor klikfrequentie
  • Minder dan 2% voor bouncepercentage

Deze tarieven en benchmarks kunnen echter per branche verschillen. De belangrijkste elementen die deze resultaten beïnvloeden zijn de datakwaliteit en contentwaarde van een campagne.

Moet ik een email in platte tekst schrijven of een email in HTML verzenden?

Emailsjablonen voor klantenportaal

Een email met platte tekst bevat tekst zonder enige opmaak. Het stelt u ook in staat om eenvoudige beelden of GIF’s in de emailkopie in te sluiten. Een HTML-email kan afbeeldingen, lettertypekleuren en andere tekstopmaakopties bevatten. Het juiste emailformaat hangt af van uw emailmarketingstrategie, branding en stijlgids.

Als u een korte email verzendt, zoals een verificatie email of een email voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord, kunt u zich houden aan een platte tekstversie. Echter, emails die bedoeld zijn om een ontvanger aan te moedigen om actie te ondernemen, zoals een uitnodigingsemail of feedback-email, kunnen het bericht aantrekkelijker maken doordat het in HTML-indeling wordt verzonden.

Afhandeltijd

Het hangt echt af van het type email dat u verzendt. U kunt het beste verificatie emails sturen direct nadat een gebruiker een actie heeft ondernomen, zodat ze kan doorgaan met het proces dat verificatie vereist. Als een gebruiker bijvoorbeeld een account aanmaakt met zijn e-mailadres, moet hij meteen een verificatie email ontvangen, zijn emailadres kunnen bevestigen en de volgende stappen moeten ondernemen.

Hetzelfde geldt voor welkomstemails en bevestigingsemails, die onmiddellijk moeten worden verzonden nadat een gebruiker een klantportalaccount heeft aangemaakt en deze met succes heeft geverifieerd, zodat ze het aanmeldingsproces kunnen voortzetten en zo snel mogelijk toegang tot de portal kunnen krijgen.

Een reset wachtwoord email is niet anders. U moet onmiddellijk een email voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord verzenden nadat een klantenportaalgebruiker het verzoek heeft gedaan, of u om hulp vraagt bij het instellen van een nieuw wachtwoord. Als een gebruiker meer dan een paar seconden moet wachten op een email voor het opnieuw instellen van het wachtwoord, kan hij het opgeven en geen toegang krijgen tot het klantenportaal.

Als het gaat om een feedbackemail, hangt het er echt van af hoe klanten uw klantenportaal gebruiken. Wacht echter niet te lang voordat u hen om hun mening vraagt. Het is een goed idee om deze email te verzenden tot 10 dagen nadat een klant het klantenportaal is gaan gebruiken.

De regel is vrijwel hetzelfde wanneer u een uitnodigingsmail wilt verzenden. Idealiter stuurt u de email een paar dagen (of weken, afhankelijk van de complexiteit van uw product/dienst) nadat een klant uw product/dienst begint te gebruiken. Leid ze eerst door het onboardingproces, laat ze kennismaken met uw product en alle beschikbare gegevens opnemen, en informeer hen vervolgens over de mogelijkheid om lid te worden van het klantenportaal.

Ready to create your customer portal?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated help desk software for small to medium-sized businesses. Try it today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe kan ik het succes van mijn emailcommunicatie meten? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: De meest bruikbare statistieken voor het bewaken van het succespercentage van een nieuwsbrief zijn de bezorgingspercentages, openingspercentages, klikfrequenties en bouncepercentages. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet uw bedrijf een email in platte tekst schrijven of een email in HTML verzenden? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Als u een korte email verzendt, zoals een verificatie email of een email voor het opnieuw instellen van uw wachtwoord, kunt u zich houden aan een platte tekstversie. Echter, emails die bedoeld zijn om een ontvanger aan te moedigen om actie te ondernemen, zoals een uitnodigingsemail of feedbackemail, kunnen het bericht aantrekkelijker maken doordat het in HTML-indeling wordt verzonden. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet ik een klantenportaalgerelateerde email sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het hangt af van het type email dat u verzendt. Als een gebruiker bijvoorbeeld een account aanmaakt met zijn emailadres, moet hij meteen een verificatie email ontvangen. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.