Emailautomatisering

Heeft u geen tijd en middelen voor consistente emailmarketingbetrokkenheid?

Het leveren van inconsistente of onvoldoende emailmarketing kan uiteindelijk uw bedrijf doden.

Wist u dat…

Bedrijven die geautomatiseerde emails verzenden, hebben 133% meer kans om relevante berichten te verzenden die overeenkomen met tot de aankoopcyclus van een klant.

Emailautomatiseringstools/-integraties zijn de beste manier om de efficiëntie van medewerkers te verbeteren en tegelijkertijd de verkoop te verhogen.

Wat is email- en marketingautomatisering?

Wat is marketingautomatisering?

Marketingautomatisering is een systeem waarmee u taken kunt automatiseren die uw verkoop verbeteren. Het belangrijkste voordeel is dat marketeers gemakkelijk andere taken kunnen prioriteren en er tegelijkertijd voor kunnen zorgen dat elke klant dezelfde marketingtrechter doorloopt.

Een voorbeeld van effectieve marketingautomatisering is het automatiseren van emailberichten om het gewenste bericht naar uw hele emaillijst te sturen. Emailautomatisering wordt veel gebruikt in allerlei industrieën, vooral in ecommercebedrijven. Ecommerceplatforms bevatten bijvoorbeeld emailautomatiseringstools en integraties voor ecommercemerken om repetitief gedrag aan te moedigen en een loyaal klantenbestand op te bouwen. Laten we eens nader bekijken wat emailautomatisering is.

Wat is emailautomatisering?

Emailautomatisering is een proces waarin u vooraf gemaakte emails op het juiste moment in volgorde naar uw publiek kunt sturen terwijl u aan andere taken werkt. Omdat de emails automatisch worden verzonden, kunt u veel potentieel benutten. Het verzenden van geautomatiseerde emails in een reeks is een marketingstrategie die mensen target op basis van hun koopgedrag, verkoop en behoeften met dynamische inhoud.

Over het algemeen is de essentiële factor bij automatisering van emailmarketing het leveren van emailreeksen met relevante inhoud. Als gevolg hiervan kunt u in de loop van de tijd enorme voordelen behalen, zoals klantenloyaliteit, klantenbehoud en hogere verkopen.

Waarom zou u marketingemails automatiseren?

De voordelen van emailmarketing zijn onder meer;

Klantenbehoud

Het verzenden van emails op het juiste moment naar de doelgroep kan de repetitieve verkoop exponentieel verhogen. Emails met verlaten winkelwagentjes of emails met aanbiedingen zijn bijvoorbeeld geweldig voor herhaalde ecommerceverkopen.

Klantenbinding

Emails zijn een slimme manier om het klantenrelatiebeheer te verbeteren. Het versturen van emails op de verjaardag van een klant is bijvoorbeeld een manier om de relatie te verbeteren en de band van de klant met een merk te versterken. Bovendien kunnen feedbackemails, enquêteemails, speciale aankondigingen – al deze eenvoudige automatiseringsemails loyale klanten creëren.

Verbeterde marketingworkflows

Emailmarketingautomatisering is een geweldige manier om uw marketingworkflows te verbeteren. Uw merk kan de berichten aan uw klantenbestand bezorgen terwijl u aan andere taken werkt, aangezien het proces automatisch is. Zo zorgt u voor een kwalitatieve klantenreis en klantenervaring.

Verhoogde verkoop

Wist u dat uw merk meer omzet kan genereren met emails? Dit komt omdat emailautomatisering bewustzijn kan creëren voor potentiële klanten en leads kan transformeren in klanten.

Aan de slag met emailautomatisering

Het eerste dat u moet bepalen, is de tool of software die het meest geschikt is voor uw bedrijf. Zorg er dus voor dat u rekening houdt met maatwerk, prijs, geavanceerde functies en gebruiksgemak bij het bepalen van de juiste tool die ervoor zorgt dat uw klanten een marketingtrechter naar keuze doorlopen.

Zoals we eerder al aangaven, is het cruciaal om het juiste systeem voor uw bedrijf te kiezen; daarom raden we aan om beoordelingsplatforms te gebruiken om de lijst met tools te verfijnen die uw emailconversieratio’s zullen verhogen. Profiteer bovendien van gratis demo-proefversies om een idee te krijgen van hoe de tools werken.

Als u op zoek bent naar een gezond klantenserviceplatform waarmee u emails voor marketing- en ondersteuningsdiensten kunt automatiseren, dan is LiveAgent de juiste keuze.

Wat is LiveAgent?

LiveAgent is helpdesksoftware die vragen van klanten verzamelt via meerdere kanalen, zoals email, live chat, telefoon, forum, Facebook, Instagram, Viber, Twitter, etc. Bovendien maakt het uitgebreide rapportages, zodat uw managers eventuele problemen vooraf gemakkelijk kunnen signaleren. Bovendien automatiseert het de dagelijkse klantenservice/ondersteuningstaken voor verbeterde efficiëntie. Het systeem omvat callcenter, ticketing, kennisbank, forum, klantenportaal, live chat en meer. Voor meer informatie kunt u de onderstaande video bekijken.

Youtube video:

Bent u geïnteresseerd in LiveAgent? LiveAgent biedt een 14 dagen gratis proefperiode voor alle abonnementen. Dus probeer het eens en verbeter onmiddellijk.

Hoe kunt u emails automatiseren in LiveAgent?

LiveAgent biedt meer dan 180 integraties om de meeste informatie toegankelijk te maken vanuit één interface. U kunt bijvoorbeeld de ActiveCampaign of Clickfunnels. Beide integraties voor emailautomatisering kunnen conversiegebeurtenissen op de lange termijn verbeteren.

Bekijk de beschikbare emailmarketingintegraties in LiveAgent voor meer conversieacties.

Soorten emails verzonden met een automatiseringstool

Verschillende emailmarketingtools bieden zekerheid over verhoogde statistieken, zoals aankooppercentage en omzet. Bekijk hieronder voorbeelden van geautomatiseerde emails om inspiratie op te doen.

  • Abonnement bevestigingsmails
  • Bestelemails
  • Emails met speciale aanbiedingen
  • Verjaardagsemails
  • Transactionele emails
  • Enquête emails
  • Nieuwsbrief emails
  • Emails voor het verstrijken van de gratis proefperiode
  • Abonnement annulering emails
  • Speciale preview-emails
  • Emails voor weggeefacties
  • Aan de slag emails

Wanneer geautomatiseerde emails niet gebruiken?

Hoewel er veel voordelen zijn aan geautomatiseerde emails, moet u er spaarzaam mee omgaan. Bepaalde situaties vereisen de aandacht van uw klantenservicemedewerkers. Merken zouden bijvoorbeeld de antwoorden op vragen van klanten niet moeten automatiseren. De klant heeft meestal direct een antwoord nodig en verwacht menselijke tussenkomst. Een geautomatiseerde email kan niet elk verzoek oplossen, omdat elk geval anders is. Te veel emailautomatisering kan het menselijke element van uw merk wegnemen.

Moreover, the more you practice communicating with customers, the better your skills and relationships are. Imagine the scenario where your email automation software does not work, and your employees don’t know how to troubleshoot customer problems. The key to email automation, as with everything else, is a balance. Test it out and see what suits your brand the best. However, please do not fall into the trap of automating it all, as it can be detrimental to your brand.
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat is marketingautomatisering? ?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Marketingautomatisering is een systeem waarmee u taken kunt automatiseren die uw verkoop verbeteren. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat is emailautomatisering?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Emailautomatisering is een proces waarin u vooraf gemaakte emails op het juiste moment in volgorde naar uw publiek kunt sturen terwijl u aan andere taken werkt .” } },{ “@type”: “Question”, “name”: “Waarom zou u emailmarketing automatiseren? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “De voordelen van emailmarketing zijn onder meer; verbeterde klantenbinding, marketingworkflows, verhoogde klantenloyaliteit en verkoop. ” } },{ “@type”: “Question”, “name”: “Hoe aan de slag met emailautomatisering? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Om aan de slag te gaan, moet u bepalen welke tool/software het meest geschikt is voor uw bedrijf. Zorg er dus voor dat u rekening houdt met maatwerk, prijs, geavanceerde functies en gebruiksgemak bij het bepalen van de juiste tool voor emailautomatisering om ervoor te zorgen dat uw klanten een goede marketingtrechter doorlopen. ” } },{ “@type”: “Question”, “name”: “Welke soorten emails worden verzonden met een automatiseringstool? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Enkele voorbeelden van automatiseringsemails zijn; welkomemails, verjaardagemails, verzendemails, feedback/enquête emails, jubileumemails, enz. .” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer geen geautomatiseerde emails gebruiken? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Hoewel er veel voordelen zijn aan geautomatiseerde emails, moet u er spaarzaam mee omgaan. Bepaalde situaties vereisen de aandacht van uw klantenservicemedewerkers. Antwoorden op vragen van klanten mogen bijvoorbeeld niet worden geautomatiseerd. De klanten hebben meestal direct antwoord nodig en verwachten menselijke tussenkomst. ” } }] }
Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
Wanneer geautomatiseerde emails niet gebruiken?
Slido green logo
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.