Gratis proefperiode
  • Sjablonen
  • Emailsjablonen voor orderbevestiging

Emailsjablonen voor orderbevestiging

Er zijn veel verschillende soorten emails die u naar uw klanten moet sturen: welkomstmails, emails voor herstel van klanten en verlaten winkelwagenherinneringen – noem maar op.

Hoewel niet alle e-commercebedrijven dit soort emails verzenden, is er één emailtype dat door vrijwel alle ecommercewinkels wordt gebruikt: de email met de orderbevestiging.

Emails met orderbevestigingen worden vaak uit noodzaak verzonden, omdat u een ecommerce winkel niet effectief kunt runnen zonder dit soort transactionele email.

Wat is een orderbevestiging?

Een orderbevestiging is een bericht dat de klant informeert dat het door hem gestarte aankoopproces succesvol was. Bedrijven sturen emails met orderbevestiging om klanten te informeren dat de bestelling is ontvangen, de extra verzendvoorbereidingen plaatsvinden en dat ze hun pakket binnenkort kunnen verwachten. Slimme emailmarketeers weten echter dat de echte waarde van emails met orderbevestigingen ligt in hun vermogen om meer verkopen te genereren.

Aanpassing van emailsjablonen
Pas emailsjablonen aan en automatiseer ze rechtstreeks in LiveAgent

Informatie die moet worden opgenomen in een email met orderbevestiging

Alle volgende informatie moet worden opgenomen in de bevestigingsmail:

  • De naam van de verkoper
  • De naam en het adres van de klant die de bestelling heeft geplaatst
  • De datum van de orderbevestiging
  • Een “Bedankt voor uw bestelling” bericht
  • De prijs, afbeelding en beschrijving van de bestelde goederen
  • De geschatte aankomsttijd samen met het trackingnummer van de bestelling
  • De betalingsinformatie:
  • A “Bedankt voor uw bestelling en dat u deel uitmaakt van de [bedrijfs]familie!”

De kracht van emails met orderbevestiging

Wat maakt deze emails zo geweldig, en waarom zou het u iets kunnen schelen?

Ten eerste hebben ze op het gebied van e-mailbetrokkenheid een uitstekende open rate van ongeveer 65%, wat bijdraagt aan het gemiddelde voor de detailhandel van 12,7% (bron). Shoppers willen immers weten dat hun aankoopproces succesvol is verlopen.

Wat nog belangrijker is, is dat gebruikers die deze emails ontvangen een ongelooflijk betrokken en waardevol publiek vertegenwoordigen.

Het is een bekend feit dat het veel gemakkelijker is om een bestaande klant weer te converteren dan iemand die nog nooit iets bij u heeft gekocht te overtuigen iets te kopen (bron).

Helaas ontsluiten te veel ecommerce winkels het volledige potentieel van emails met orderbevestiging.

Om u te helpen hun ware potentieel te realiseren, hebben we krachtige emailsjablonen voor orderbevestiging gemaakt waarmee u conversies en verkoopinkomsten kunt stimuleren.

Onderwerpregels per email met orderbevestiging

  • Uw pakket is onderweg!
  • Bestelnummer [nummer] is verzonden
  • Uw bestelling wordt binnen de komende [X] dagen geleverd…
  • Dank voor uw aankoop. Hier is de bevestiging van uw bestelling.
  • Bedankt! Uw bestelling is bevestigd.
  • Uw bestelling [nummer] is ontvangen
  • We zijn uw bestelling aan het verwerken.
  • We hebben uw bestelling verzonden!
  • Het is onderweg…
  • We zijn ermee bezig
  • U hebt besteld!

Bestellingsbevestiging emailsjabloon 1

Bestellingsbevestiging emailsjabloon 2

Bestellingsbevestiging emailsjabloon 3

Bestellingsbevestiging emailsjabloon 4

Emailsjabloon voor orderbevestiging – Veelgestelde vragen

Is het nodig om een orderbevestiging per email te sturen na elke aankoop die een klant doet?

Emailsjablonen voor orderbevestiging

Het korte antwoord is – ja. Het is noodzakelijk om een bevestigingsmail te sturen omdat deze de klant informeert dat alles goed is verlopen en dat de gewenste producten naar hem worden verzonden. Tegenwoordig zijn gebruikers gewend om bevestigingsmails te ontvangen, en als u ze niet zo’n bericht stuurt, zullen ze waarschijnlijk contact met je opnemen om te vragen of hun bestelling is bevestigd. Het kost u meer tijd en geld dan alleen het versturen van een geautomatiseerde email.

Wanneer moet ik een email met een orderbevestiging sturen?

Emailsjablonen voor orderbevestiging

Direct nadat een klant een bestelling heeft geplaatst, moet een email met een orderbevestiging worden verzonden. Het zou letterlijk binnen enkele seconden moeten aankomen nadat een klant op ‘kopen’ heeft geklikt of zijn aankoop heeft betaald. Als een klant zo’n bericht niet meteen ontvangt, denkt hij misschien dat er iets mis is gegaan. Als uw systeem langzamer is en het enkele minuten duurt voordat een automatische email wordt verzonden, moet u gebruikers informeren dat ze mogelijk even moeten wachten voordat ze een bevestiging ontvangen.

Hoe lang moet een email met orderbevestiging zijn?

Emailsjablonen voor orderbevestiging

Zo’n bericht moet kort en bondig zijn, maar kan ook leuk en creatief zijn. Daarom is er geen gouden regel die u moet volgen bij het maken van emails met orderbevestiging. Vergeet niet om de belangrijkste informatie over een bestelling op te nemen: de naam van uw bedrijf, het adres van de klant, prijs, geschatte aankomsttijd en de betaalmethode.

Ready to save our order confirmation email templates?

Save these templates inside of LiveAgent and save up to 15 hours of manual work every week.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Is het nodig om na elke aankoop een orderbevestiging per email te sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het korte antwoord is – ja. Het is noodzakelijk om een bevestigingsmail te sturen omdat deze de klant informeert dat alles goed is verlopen en dat de gewenste producten naar hem worden verzonden. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet ik een email met een orderbevestiging sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Direct nadat een klant een bestelling heeft geplaatst, moet een email met een orderbevestiging worden verzonden. Het zou letterlijk binnen enkele seconden moeten aankomen nadat een klant op kopen heeft geklikt of zijn aankoop heeft betaald. Als een klant zo’n bericht niet meteen ontvangt, denkt hij misschien dat er iets mis is gegaan. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Hoe lang moet een orderbevestigingsmail zijn? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Zo’n bericht moet kort en bondig zijn, maar kan ook leuk en creatief zijn. Daarom is er geen gouden regel die u moet volgen bij het maken van emails met orderbevestiging. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.