Emailsjablonen voor orderbevestiging zijn een noodzakelijke vorm van transactionele e-mails die klanten informeren dat hun aankoopproces succesvol was en dat hun pakket binnenkort wordt verzonden. Lees hier alles over het belang van het verzenden van orderbevestigings-e-mails en hoe u de perfecte sjabloon kunt maken.
Er zijn veel verschillende soorten emails die u naar uw klanten moet sturen: welkomstmails, e-mails voor herstel van klanten en verlaten winkelwagenherinneringen – noem maar op.
Hoewel niet alle e-commercebedrijven dit soort emails verzenden, is er één emailtype dat door vrijwel alle ecommercewinkels wordt gebruikt: de email met de orderbevestiging.
Emails met orderbevestigingen worden vaak uit noodzaak verzonden, omdat u een ecommerce winkel niet effectief kunt runnen zonder dit soort transactionele email.
Een orderbevestiging is een bericht dat de klant informeert dat het door hem gestarte aankoopproces succesvol was. Bedrijven sturen emails met orderbevestiging om klanten te informeren dat de bestelling is ontvangen, de extra verzendvoorbereidingen plaatsvinden en dat ze hun pakket binnenkort kunnen verwachten. Slimme emailmarketeers weten echter dat de echte waarde van e-mails met orderbevestigingen ligt in hun vermogen om meer verkopen te genereren.
Alle volgende informatie moet worden opgenomen in de bevestigingsmail:
Wat maakt deze emails zo geweldig, en waarom zou het u iets kunnen schelen? Hier zijn enkele case problem studies die licht kunnen werpen op het belang van emails met orderbevestiging.
Ten eerste hebben ze op het gebied van e-mailbetrokkenheid een uitstekende open rate van ongeveer 65%, wat bijdraagt aan het gemiddelde voor de detailhandel van 12,7% (bron). Shoppers willen immers weten dat hun aankoopproces succesvol is verlopen.
Wat nog belangrijker is, is dat gebruikers die deze emails ontvangen een ongelooflijk betrokken en waardevol publiek vertegenwoordigen.
Het is een bekend feit dat het veel gemakkelijker is om een bestaande klant weer te converteren dan iemand die nog nooit iets bij u heeft gekocht te overtuigen iets te kopen (bron).
Helaas ontsluiten te veel ecommerce winkels het volledige potentieel van emails met orderbevestiging.
Om u te helpen het ware potentieel ervan te realiseren, hebben we krachtige bestellingssjablonen voor bestellingen gemaakt waarmee u het aantal conversies en de verkoopopbrengst kunt verhogen.
Hello [name],
We’re happy to let you know that we’ve received your order.
Once your package ships, we will send you an email with a tracking number and link so you can see the movement of your package.
If you have any questions, contact us here or call us on [contact number]!
We are here to help!
Returns: If you would like to return your product(s), please see here [link] or contact us.
P.S. psst… you may love these too:
[list of other products]
Woo hoo! Your order is on its way. Your order details can be found below.
TRACK YOUR ORDER [link]
ORDER SUMMARY:
Order #: [number]
Order Date: [date]
Order Total: [price]
SHIPPING ADDRESS: [address]
[Table with a list of items]
ITEMS SHIPPED QTY PRICE
Your new [product] will [look/work] great paired with:
[A list of complementary products]
Your order [number] has shipped!
It’s being shipped with [name of courier company].
Here’s a tracking number that you can use to check the location of your package: [tracking no.] (please note that tracking may take up to one business day to activate).
Thank you for placing your order!
Thank you for ordering from [company].
Your order #[number] has been shipped.
You can review your order status at any time by visiting Your Account [link].
Any orders placed within an hour of each other may be shipped together.
Item
Price
Qty
Amount
If you were interested in [product], you might also like:
[visuals of other products the recipient might be interested in]
We hope you enjoyed your shopping experience with us and that you will visit us again soon.
Ready to save our order confirmation email templates?
Save these templates inside of LiveAgent and save up to 15 hours of manual work every week.
Het korte antwoord is – ja. Het is noodzakelijk om een bevestigingsmail te sturen omdat deze de klant informeert dat alles goed is verlopen en dat de gewenste producten naar hem worden verzonden. Tegenwoordig zijn gebruikers gewend om bevestigingsmails te ontvangen, en als u ze niet zo’n bericht stuurt, zullen ze waarschijnlijk contact met u opnemen om te vragen of hun bestelling is bevestigd. Het kost u meer tijd en geld dan alleen het verzenden van een geautomatiseerde email.
Een email met een orderbevestiging moet worden verzonden direct nadat een klant een bestelling heeft geplaatst. Het zou letterlijk binnen enkele seconden moeten aankomen nadat een klant op ‘kopen’ heeft geklikt of zijn aankoop heeft betaald. Als een klant zo’n bericht niet meteen ontvangt, denkt hij misschien dat er iets mis is gegaan. Als uw systeem langzamer is en het enkele minuten duurt voordat een automatische e-mail wordt verzonden, moet u gebruikers informeren dat ze mogelijk even moeten wachten voordat ze een bevestiging ontvangen.
Zo’n bericht moet kort en bondig zijn, maar kan ook leuk en creatief zijn. Daarom is er geen gouden regel die u moet volgen bij het maken van emails met orderbevestiging. Vergeet niet om de belangrijkste informatie over een bestelling op te nemen: de naam van uw bedrijf, het adres van de klant, prijs, geschatte aankomsttijd en de betaalmethode.
Verbeter klantensupport en bouw betekenisvolle relaties op met LiveAgent's telemarketingsoftware. Start een gratis proefperiode nu en verbeter uw woordenschat en uitspraak in het Nederlands voor callcenters met een gratis account bij LiveAgent. 4.8/5 beoordeeld. LiveAgent biedt diverse communicatiekanalen en partnerprogramma voor VoIP-providers.
Het artikel bespreekt verschillende e-mailsjablonen en -strategieën om klanten te behouden en retentie te verbeteren. Ook wordt het belang van investeren in callcentersoftware benadrukt om klanten loyaal te houden. Verder wordt er een klantgedreven marketingstrategie beschreven, waarbij de focus op het vervullen van klantverwachtingen en -behoeften ligt. Bedrijven moeten richtlijnen en doelen opstellen en de impact van de strategie evalueren om waarde te creëren en loyale klantenrelaties op te bouwen.
Dit artikel bespreekt verschillende sjablonen voor e-mails, waaronder sjablonen voor verwijzingsmarketing, productlancering, marketing en verkoop. Het benadrukt het belang van kort en bondig zijn in e-mails, evenals het begrijpen van de behoeften van de klant. Andere tips voor e-mailmarketing zijn het schoonmaken van de database, het versturen van nieuwsbrieven en het gebruik van herinneringsmails om klantbetrokkenheid te vergroten.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team