Gratis proefperiode

Sjablonen voor bevestigingsmail

Bevestigingsmails zijn een van de eerste officiële communicatie die uw gebruikers of klanten ontvangen wanneer ze zich registreren voor uw product of dienst. De bevestigingsmail moet aanlokkelijk zijn en de klant aanmoedigen om uw product te blijven gebruiken.

Het opstellen van de perfecte bevestigingsmail kost tijd en moeite. De eerste ernstige fout die u kunt maken, is het verzenden van een vooraf gedefinieerd, volledig geautomatiseerd bevestigingsbericht.

Het is belangrijk om een relatie met de gebruiker op te bouwen via gepersonaliseerde emails, zodat ze het gevoel hebben dat ze in goede handen zijn. Wanneer u een verbinding met een gebruiker tot stand brengt, zullen ze meer geïnvesteerd en loyaler zijn aan uw bedrijf.

Wat is een bevestigingsmail? Waarom is het belangrijk?

Een bevestigingsbericht is een belangrijk onderdeel van uw communicatiestrategie, maar wat is het precies?

Een bevestigingsmail is een korte, informatieve e-mail die wordt geactiveerd door specifieke klantacties. Het is bedoeld om een gebruiker gerust te stellen dat ze alle vereiste stappen in een proces hebben uitgevoerd (betaling, bestelling, aanmelding).

Met betrekking tot klantenportaals, moet deze bevestigingsmail aangeven dat het account van de klant is aangemaakt en dat ze kunnen starten het platform gebruiken om deel te nemen aan kennisuitwisseling.

Sjablonen voor bevestigingsmail
Creëer meerdere klantenportaals met LiveAgent

Voorbeelden van onderwerpregelbevestiging per email

  • Bevestiging: uw account is aangemaakt
  • Welkom aan boord
  • Uw account is actief!
  • Uw [naam klantenportaal] is klaar
  • U kunt nu uw [klantenportaal] account gaan gebruiken
  • Toegang tot uw account met [klantenportaal]
  • Een account voor [naam] is geactiveerd
  • Bedankt voor het registreren, toegang tot uw account
  • Uw registratie is compleet
  • Bevestigingsmail account

Ideeën voor emailsjablonen voor bevestiging

Sjabloon voor korte bevestigingsmail


Bedankt voor het invullen van het emailsjabloon voor registratiebevestiging


“We kijken ernaar uit…” sjabloon voor bevestigingsmail



“Als u uw e-mail niet heeft verzonden” bevestigingsmailsjabloon

Bevestigingsmailsjabloon – Veelgestelde vragen

Is het nodig om een bevestigingsmail te sturen voor elk proces voor het maken van een account?

Sjablonen voor bevestigingsmail

Ja, u moet een bevestigingsmail sturen telkens wanneer een nieuwe gebruiker met succes zijn account aanmaakt en verifieert. Zonder zo’n bericht kan uw klant denken dat er iets mis is gegaan en dat zijn account niet is aangemaakt.

Wanneer moet ik een bevestigingsmail sturen?

Afhandeltijd

Het is het beste om bevestigingsmails te verzenden direct nadat een gebruiker een klantenportalaccount heeft geverifieerd. Bijvoorbeeld: een gebruiker maakt een account aan met zijn e-mailadres, ontvangt een verificatiebericht en verifieert vervolgens zijn gegevens door op een link te klikken of een verificatiecode in te voeren. In dit scenario moeten gebruikers onmiddellijk na de verificatie een bevestigingsmail ontvangen, zodat ze weten dat het hele proces goed is verlopen.

Moet een bevestigingsmail een CTA bevatten?

Help-app

Het is het beste om een CTA onderaan een bevestigingsmail op te nemen om ervoor te zorgen dat klanten uw klantenportaal gaan gebruiken.

Deze CTA moet de gebruiker naar het klantenportaal leiden zonder hem opnieuw te vragen om in te loggen.

Ready to put our confirmation email templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated helpdesk software for small to medium-sized businesses. Try building your own customer portal today with our free 14-day trial. No credit card required.

Free Trial

{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Is het nodig om een bevestigingsmail te sturen voor elk proces voor het aanmaken van een account? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Ja, u moet een bevestigingsmail sturen telkens wanneer een nieuwe gebruiker met succes zijn account aanmaakt en verifieert. Zonder zo’n bericht kan uw klant denken dat er iets mis is gegaan en dat zijn account niet is aangemaakt. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wanneer moet ik een bevestigingsmail sturen? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het is het beste om bevestigingsmails te verzenden direct nadat een gebruiker een klantenportaalaccount heeft geverifieerd. ” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Moet een bevestigingsmail een CTA bevatten? “, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Het is het beste om een CTA onderaan een bevestigingsmail op te nemen om ervoor te zorgen dat klanten uw klantenportaal gaan gebruiken. De CTA moet de gebruiker naar het klantenportaal leiden zonder hem opnieuw te vragen om in te loggen. ” } }] }

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.