Gratis proefperiode

Sjablonen voor bevestigingsmail

Bevestigingsmails zijn een van de eerste officiële communicatie die uw gebruikers of klanten ontvangen wanneer ze zich registreren voor uw product of dienst. De bevestigingsmail moet aanlokkelijk zijn en de klant aanmoedigen om uw product te blijven gebruiken.

Het opstellen van de perfecte bevestigingsmail kost tijd en moeite. De eerste ernstige fout die u kunt maken, is het verzenden van een vooraf gedefinieerd, volledig geautomatiseerd bevestigingsbericht.

Het is belangrijk om een relatie met de gebruiker op te bouwen via gepersonaliseerde emails, zodat ze het gevoel hebben dat ze in goede handen zijn. Wanneer u een verbinding met een gebruiker tot stand brengt, zullen ze meer geïnvesteerd en loyaler zijn aan uw bedrijf.

Wat is een bevestigingsmail? Waarom is het belangrijk?

Een bevestigingsbericht is een belangrijk onderdeel van uw communicatiestrategie, maar wat is het precies?

Een bevestigingsmail is een korte, informatieve e-mail die wordt geactiveerd door specifieke klantacties. Het is bedoeld om een gebruiker gerust te stellen dat ze alle vereiste stappen in een proces hebben uitgevoerd (betaling, bestelling, aanmelding).

Met betrekking tot klantenportaals, moet deze bevestigingsmail aangeven dat het account van de klant is aangemaakt en dat ze kunnen starten het platform gebruiken om deel te nemen aan kennisuitwisseling.

Sjablonen voor bevestigingsmail
Creëer meerdere klantenportaals met LiveAgent

Voorbeelden van onderwerpregelbevestiging per email

  • Bevestiging: uw account is aangemaakt
  • Welkom aan boord
  • Uw account is actief!
  • Uw [naam klantenportaal] is klaar
  • U kunt nu uw [klantenportaal] account gaan gebruiken
  • Toegang tot uw account met [klantenportaal]
  • Een account voor [naam] is geactiveerd
  • Bedankt voor het registreren, toegang tot uw account
  • Uw registratie is compleet
  • Bevestigingsmail account

Ideeën voor emailsjablonen voor bevestiging

Sjabloon voor korte bevestigingsmail


Hello [name],

Thank you for joining [customer portal].

We’d like to confirm that your account was created successfully. To access [customer portal] click the link below.

[Link/Button]

If you experience any issues logging into your account, reach out to us at [email address].

Best,
The [customer portal] team


Bedankt voor het invullen van het emailsjabloon voor registratiebevestiging


Dear [name]

Thank you for completing your registration with [customer portal].

This email serves as a confirmation that your account is activated and that you are officially a part of the [customer portal] family.
Enjoy!

Regards,
The [company] team


“We kijken ernaar uit…” sjabloon voor bevestigingsmail


Hello [name],

Thank you for creating your [customer portal] account.

We look forward to reading your posts and hope you will enjoy the space that we created for our customers.

The [customer portal] team



Hello [name],

We’re happy that another incredible person joined our [product/service] community.

Let’s start with the basics!

To get you started, try out these three simple tasks that will help you understand our platform:

Task 1 [login]
Task 2 [create an entry]
Task 3 [use a basic feature]

Remember to check out our tutorials [link] and sign up for your first 10 introductory lessons so you can get the most out of [customer portal].

Thank you for joining, let’s make great things happen together!

Sincerely,
The [company] team


“Als u uw e-mail niet heeft verzonden” bevestigingsmailsjabloon


Hi there!
Thank you for signing up for our [customer portal]

To get you started, please click on the button below to log in to your account for the first time.

If you didn’t submit your email address to join our subscriber list, please ignore this message.

Regards,
The [company] support team

Bevestigingsmailsjabloon – Veelgestelde vragen

Is het nodig om een bevestigingsmail te sturen voor elk proces voor het maken van een account?

Sjablonen voor bevestigingsmail

Ja, u moet een bevestigingsmail sturen telkens wanneer een nieuwe gebruiker met succes zijn account aanmaakt en verifieert. Zonder zo’n bericht kan uw klant denken dat er iets mis is gegaan en dat zijn account niet is aangemaakt.

Wanneer moet ik een bevestigingsmail sturen?

Afhandeltijd

Het is het beste om bevestigingsmails te verzenden direct nadat een gebruiker een klantenportalaccount heeft geverifieerd. Bijvoorbeeld: een gebruiker maakt een account aan met zijn e-mailadres, ontvangt een verificatiebericht en verifieert vervolgens zijn gegevens door op een link te klikken of een verificatiecode in te voeren. In dit scenario moeten gebruikers onmiddellijk na de verificatie een bevestigingsmail ontvangen, zodat ze weten dat het hele proces goed is verlopen.

Moet een bevestigingsmail een CTA bevatten?

Help-app

Het is het beste om een CTA onderaan een bevestigingsmail op te nemen om ervoor te zorgen dat klanten uw klantenportaal gaan gebruiken.

Deze CTA moet de gebruiker naar het klantenportaal leiden zonder hem opnieuw te vragen om in te loggen.

Ready to put our confirmation email templates to use?

LiveAgent is the most reviewed and #1 rated helpdesk software for small to medium-sized businesses. Try building your own customer portal today with our free 14-day trial. No credit card required.

Terug naar sjablonen Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.