Gratis proefperiode

ManyChat

Wat is ManyChat?

Facebook en Messenger worden steeds populairder als klantenservicekanalen. ManyChat is een service waarmee bedrijven chatbots kunnen maken voor sms-berichten en Facebook Messenger. Deze kunnen worden gebruikt om verkoop, marketing en klantenservice te automatiseren en gemakkelijker te verwerken voor veel bedrijven. Communiceer gemakkelijker met mensen.

Hoe kunt u het gebruiken?

In combinatie met ManyChat kunt u uw antwoorden op Facebook Messenger en sms gemakkelijker automatiseren en veelgestelde vragen gemakkelijk afhandelen. U kunt nieuwe klanten, aankopen, abonnementen, tags bijhouden. U kunt ook handmatig een SMS- of Messenger-bericht verzenden, inhoud verzenden, klanten aan- of afmelden, tags afhandelen of mensen zoeken.

Voordelen

  • Houd nieuwe Facebook Messenger-chats of berichten bij vanuit één oplossing
  • Berichten verzenden en beantwoorden, inhoud doorsturen
  • Meldingen over chatacties van Facebook Messenger in uw LiveAgent-dashboard
  • Naadloze workflow met Facebook

Hoe ManyChat te integreren met LiveAgent via Zapier

ManyChat en LiveAgent-integratiepagina op Zapier
ManyChat + LiveAgent-pagina

Volg deze gids om de Facebook- en Messenger-mogelijkheden van ManyChat naadloos te verbinden. Met Zapier kunt u aparte Messenger of andere triggers en acties kiezen om deze twee apps te verbinden en uw workflow te verbeteren met klantenondersteuning en Facebook Messenger.

Het proces van het integreren van twee apps vereist geen codeerervaring en kan binnen enkele minuten worden uitgevoerd. Zapier legt u uit en leidt u door alle stappen in het proces. De eerste stap is om in te loggen op uw Zapier-account. Als u er geen heeft, kunt u deze via deze link aanmaken. U kunt dan doorgaan naar de LiveAgent + ManyChat-integratiepagina.

Scroll naar beneden op de pagina en u ziet een trigger en actieselectie. Een trigger werkt als een trigger voor de door u gekozen actie. Dat betekent dat als er iets gebeurt in de ene software, er een trigger optreedt en actief wordt en er actie plaatsvindt in de tweede geïntegreerde software. De triggers en acties kunnen in beide richtingen worden ingesteld tussen software of zelfs binnen een enkele software.

Een trigger en een actie selecteren in Zapier
Trigger- en actieselectie

Bepaal welke trigger en actie u wilt instellen. U kunt de software op elk moment integreren met meer triggers en acties als u dat wilt. Als showcase hebben we ManyChat uitgekozen om de actie Nieuwe getagde gebruiker en LiveAgent Creëer gesprek te activeren. Elke gebruiker die op Facebook wordt getagd, activeert een gespreksactie in uw helpdesk. U kunt meer verbindingen maken wanneer dat nodig is, dus kies uw eerste en klik op de blauwe knop LiveAgent + ManyChat verbinden.

Geselecteerde ManyChat-trigger en LiveAgent-actie op de Zapier-pagina
Geselecteerde trigger en actie

Een configuratie van uw ManyChat-trigger wordt geopend. U moet uw account selecteren en de details invullen om ervoor te zorgen dat de trigger werkt. Als u klaar bent, raden we u aan het te testen om te zien of het werkt.

ManyChat-trigger-installatie op Zapier
ManyChat-installatie

Als u klaar bent met Manychat, hoeft u alleen nog maar een actie op te zetten. Zorg ervoor dat u de verplichte velden invult. Als u de actie nog verder wilt specificeren, is er een optie om ook niet-verplichte velden in te vullen.

LiveAgent-actie-instellingen op Zapier
LiveAgent-installatie

Nu hoeft u alleen nog een laatste test te doen en te kijken of de integratie werkt. Voor het geval u problemen tegenkomt, biedt Zapier u een handige gids voor probleemoplossing die u zal helpen het probleem op te lossen. Als de test succesvol verloopt, is uw integratie klaar en kunt u deze live testen.

Succesvolle test van een ManyChat- en LiveAgent-integratie
Succesvolle integratietest

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat u toestemming geeft om cookies te plaatsen zoals beschreven in ons privacy- en cookiebeleid .