Partner
Wat is Zentyal?
Zentyal is een emailserver en groupware-oplossing op basis van Linux. Het heeft een gratis te downloaden ontwikkelingstoevoeging en beschikbare broncode. Zentyal wordt geleverd in twee pakketten: Zentyal Server voor KMO’s en Zentyal Cloud voor hostingproviders. De emailserveroplossing is in de eerste plaats bedoeld voor bedrijven met enige vaardigheid en ervaring met het installeren en onderhouden van emailservers. Zentyal biedt antivirus- en antispam-bescherming, evenals agenda- en contactfuncties.
Hoe kunt u Zentyal gebruiken?
Zentyal is een emailserveroplossing die geschikt is voor bedrijven met bekwame teams die weten hoe emailservers moeten worden opgezet, geconfigureerd en onderhouden. Het wordt geleverd met native compatibiliteit met Microsoft Active Directory, zodat u eenvoudig clients kunt beheren. Zentyal biedt klantenondersteuning voor alle klanten wanneer ze hulp nodig hebben, maar het is gemakkelijk te gebruiken, zelfs zonder hulp. De website biedt documentatie met veel onderwerpen over de oplossing, evenals een klantenportaal. U kunt uw Zentyal-email ook integreren met LiveAgent en het gebruiken als uw primaire helpdeskcommunicatieplatform.
LiveAgent ticketsysteem kan uw virtuele emaildomeinen integreren in één speciale oplossing voor klantenondersteuning. Profiteer van vele productiviteitsfuncties, zoals een algemene inbox waarin klantencommunicatie van elk kanaal wordt opgeslagen, of vooraf gedefinieerde antwoorden waarmee u sneller kunt antwoorden. Splits tickets wanneer u een ingewikkeld probleem tegenkomt of stel regels in om verschillende automatiseringen te creëren die voor taken zorgen.
U kunt ook meer dan alleen een e-mail toevoegen. Creëer een digitaal callcenter, zet een live chat widget voor uw website, bouw een klantenportaal met een kennisbank, of voeg uw sociale media-accounts toe van Facebook, Twitter, Instagram en Viber. Elk communicatiekanaal wordt ondersteund door een verscheidenheid aan productiviteitsfuncties die ervoor zorgen dat uw workflow georganiseerd en gemakkelijker uit te voeren is.
Wat zijn de voordelen van Zentyal-integratie?
- Klantenondersteuning beschikbaar
- Systeemeigen Microsoft Active Directory-compatibiliteit
- Onbeperkt aantal virtuele domeinen
Hoe Zentyal te integreren met LiveAgent
Het ticketsysteem van LiveAgent kan geïntegreerd met Zentyal via IMAP/POP3. De configuratie-instellingen voor LiveAgent maken deze optie gemakkelijk toegankelijk. De volgende stapsgewijze handleiding helpt u Zentyal te integreren met uw ticketsysteem.

Moet je Zentyal eerst installeren? Ga gewoon naar de Zentyal-website en kies een abonnement dat bij u past. Een nuttig klantenportaal is beschikbaar op de Zentyal-website, inclusief een installatiegids. Als u Zentyal-toegang hebt en deze al hebt geconfigureerd, schakelt u over naar LiveAgent en gaat u verder met de volgende stappen.

Nu Zentyal is geconfigureerd en klaar voor gebruik, navigeert u naar uw LiveAgent-account. Als u er nog geen hebt, start dan een gratis proefperiode. Klik op de bovenste knop Maken onder Configuratie & Email & Emailaccounts. U ziet een lijst met beschikbare emailproviders. Klik onderaan op Overig en vervolgens op IMAP/POP3 in het volgende venster.

Om Zentyal succesvol te integreren, moet u LiveAgent voorzien van de Zentyal-gegevens. U moet een gebruikersnaam, wachtwoord en emailadres opgeven. Nadat deze zijn ingevoerd, selecteert u de methode van ophalen samen met de serverinformatie en poort. Vergeet niet om de afdeling te kiezen die verantwoordelijk is voor het afhandelen van tickets op het emailadres dat je hebt ingevoerd. Klik vervolgens op de knop Opslaan onder aan het venster om de configuratie te voltooien.

Nu is alles ingesteld. Zentyal-emails worden nu door LiveAgent opgehaald uit uw ticketsysteem. Bekijk in de onderstaande video wat LiveAgent kan doen. Daarnaast kunt u de functiepagina bekijken voor extra opties, evenals de Academy-pagina voor meer informatie over klantenondersteuning.

Frequently asked questions
Wat is Zentyal?
Zentyal is een software-oplossing voor email en groupware die op Linux draait. Een ontwikkelingstoevoeging is beschikbaar voor gratis download, evenals de broncode. Het is beschikbaar in twee verschillende pakketten: Zentyal Server voor kleine bedrijven en Zentyal Cloud voor hostingbedrijven. Een bedrijf met enige ervaring in het installeren en onderhouden van emailservers zal het meest profiteren van de e-mailserveroplossing. Naast antivirus- en antispambeveiliging biedt Zentyal contact- en agendadiensten.
Hoe kunt u Zentyal gebruiken?
Met Zentyal kunnen emailservers worden opgezet en onderhouden door ervaren teams van mensen die weten hoe ze een emailserver moeten bedienen. Microsoft Active Directory wordt standaard ondersteund, zodat u clients gemakkelijk kunt beheren. Wanneer een klant hulp nodig heeft met Zentyal, kunnen ze deze krijgen via de afdeling klantenondersteuning. Zentyal is ook gemakkelijk te gebruiken, zelfs als er geen hulp nodig is. Op de website is ook een klantenportaal beschikbaar, waarin een aantal onderwerpen over de oplossing staan. Als alternatief kunt u Zentyal integreren met LiveAgent en het gebruiken om met uw helpdesk te communiceren.
Wat zijn de voordelen van Zentyal-integratie?
De voordelen zijn: klantenondersteuning beschikbaar, systeemeigen Microsoft Active Directory-compatibiliteit, onbeperkt aantal virtuele domeinen.
Hoe Zentyal integreren met LiveAgent?
Ga naar LiveAgent en open Configuratie > E-mail > E-mailaccounts. Maak een nieuwe e-mail en selecteer Overige. Selecteer IMAP/POP3, vul uw gegevens in en klik op Opslaan.
LiveAgent heeft een account voor u aangemaakt en zal inloggegevens naar uw e-mail sturen zodra de installatie is voltooid. Ze zijn momenteel bezig met het opstarten van het dashboard en de status van de installatie is momenteel op 0%. Ze gebruiken ook cookies op hun website en gaan ervan uit dat u ermee instemt.
LiveAgent is een klantenservicesoftware die VoIP-telefoon- en selfservicesoftware omvat. Het biedt ook inkomende callcentersoftware, klachtenbeheersystemen, e-mailbeheersoftware en meer. LiveAgent is momenteel bezig met het opstarten van een account voor een klant en zal inloggegevens per e-mail verstrekken wanneer het proces is voltooid. De website maakt gebruik van cookies en het privacy- en cookiebeleid moet worden geaccepteerd om verder te gaan.
Zendesk is a reliable ticketing system with essential features and a straightforward registration process. There are three pricing options with additional features such as office hours, multilingual support, and a sandbox test environment. Pros include an extensive startup guide, while cons include a bland interface and higher pricing. Some common issues include shortcut key problems and email updates, which can be resolved by contacting Zendesk's support team. Overall, Zendesk is a strong contender for those looking for more than just basic ticketing.
Beoordeling van de Zendesk Suite-kennisbank
Zendesk Suite biedt verschillende functies voor het schrijven van kennisbankartikelen, communityberichten en meer, inclusief een AI-gedreven artikeleditor en de mogelijkheid om artikelen op te slaan of direct te publiceren. Het meest betaalbare pakket dat kennisbanksoftware bevat, is de Suite Growth voor €79 per vertegenwoordiger per maand, jaarlijks gefactureerd. Er zijn echter nog enkele gebruikerservaringsproblemen en verwarring over upgrade-opties. Het heeft echter wel veel potentieel en de Knowledge Capture-app kan handig zijn voor helpdesks.