Partner
Wat is Zimbra?
Zimbra is een oplossing voor persoonlijke zakelijke emailcommunicatie en samenwerking. Zimbra-software bestaat uit zowel client- als servercomponenten en bood ooit een desktoptoepassing aan genaamd Zimbra Desktop. Naast Zimbra’s open-sourceversie is er een commerciële versie (“Network Edition”) die closed-source toevoegingen heeft, zoals een eigen Messaging Application Programming Interface voor het synchroniseren van afspraken en contacten met Outlook.

Hoe kunt u Zimbra gebruiken?
Geïntegreerde cloudemail-, agenda- en samenwerkingsoplossing, Zimbra is de bedrijfsstandaard in de openbare en privéclouds. Zimbra biedt een van de meest innovatieve messaging-ervaringen die momenteel beschikbaar zijn, waarbij eindgebruikers worden verbonden met informatie en activiteiten die zijn opgeslagen in hun persoonlijke clouds via een opnieuw ontworpen browsergebaseerde interface.
Moeite om de emails van uw Zimbra-klanten gericht en op tijd opgelost te houden? Het is tijd om te integreren met LiveAgent en uw klantencommunicatie te beheren met de ticketsysteem.
Een ticketsysteem dient in de eerste plaats de klantenservice. Het biedt klantenservicemedewerkers een gebruiksvriendelijke interface voor het beantwoorden van vragen. Vragen van klanten, waar ze ook vandaan komen, worden tickets zodra ze door een klantagent zijn ontvangen. U hebt toegang tot deze tickets vanuit een algemene inbox. Hierdoor kunnen uw klantenservicemedewerkers een snelle en efficiënte service leveren.
Het LiveAgent-ticketsysteem wordt ook ondersteund door efficiëntie- en productiviteitsfuncties waarmee u e-mails van uw klanten sneller kunt sorteren, ordenen en beantwoorden. U kunt functies gebruiken zoals afdelingen, tags, filters of detectie van vertegenwoordigersconflicten om een soepele workflow te creëren.
Onze algemene inbox verwerkt niet alleen emails, maar kan ook zorgen voor live chats, klantportalen, callcentra en helpen u bij het beheren van sociale media – Facebook, Twitter , Instagram. Het bevat ook Viber. Elk communicatiekanaal wordt ondersteund door zijn eigen functies om ervoor te zorgen dat alles soepel en betrouwbaar verloopt.

Voordelen van het gebruik van Zimbra
- Een van de beste beschikbare emailoplossingen
- Back-up van belangrijke emails
- Zimbra emails in een georganiseerd ticketsysteem
- Extra functies en verbeterde communicatiemogelijkheden
Struggling with email support?
Switch to LiveAgent ticketing system and start providing amazing customer support today
Zimbra integreren met LiveAgent
Het is niet nodig om plug-ins te activeren of applicaties van derden te gebruiken om het proces te voltooien. Het enige wat u hoeft te doen om Zimbra te integreren met LiveAgent, is wat gegevens in het LiveAgent-systeem op te geven.
- Als u uw Zimbra email nog niet hebt, ga dan naar hun website en start uw gratis proefperiode of koop een betalend abonnement. Vul een formulier in en stel uw nieuwe e-mailaccount in. Als u al een Zimbra-account hebt, kunt u deze stap overslaan en doorgaan met de volgende.

- Ga nu naar uw LiveAgent-account en open Instellingen & Email & Emailaccounts. Klik op de knop Aanmaken en selecteer Overig.

- Nu kunt u kiezen of u wilt integreren via Forwarding of IMAP/POP3. We laten u beide integratiemogelijkheden zien, te beginnen met Doorsturen eerst. Klik op Doorsturen en ga verder met de volgende stap.

- Nadat u Doorsturen hebt geselecteerd, voert u uw emailadres en SPF-record instellen voor uw Zimbra-domein in. Als u niet zeker weet hoe u dit moet doen, kijk dan op deze handleiding van de Zimbra-website. Dit moet worden gedaan om ervoor te zorgen dat uw emails door LiveAgent niet als spam worden herkend. Als u klaar bent, selecteert u een afdeling die verantwoordelijk is voor emails van dit Zimbra-account en klikt u op Opslaan.

Als u uw Zimbra email via IMAP/POP3 wilt verbinden, selecteert u die optie. Geef uw emailadres, inloggegevens en wachtwoord op. Selecteer ophaaltype (IMAP of POP3), geef serverinfo en poortinfo op. Klik vervolgens op Opslaan.

Dat is alles, uw Zimbra email is verbonden met het LiveAgent-ticketingsysteem en uw emails zullen worden georganiseerd om u te helpen betere klantenondersteuning te bieden.
Meer weten? Blader door onze handige artikelen op de LiveAgent Academy voor meer informatie over het bieden van geweldige klantenondersteuning via alle kanalen. Bekijk onze Tour-video of bekijk de pagina met functies om te zien wat LiveAgent nog meer kan.

Frequently asked questions
Wat is Zimbra?
Zimbra is een zakelijke emailoplossing. Zimbra is ook een complete samenwerkingssuite die niet alleen email maar ook groepsagenda's bevat.
Hoe kunt u Zimbra gebruiken?
Zimbra kan voor alle emailgerelateerde doeleinden worden gebruikt. Het maakt niet uit of je werkt aan verkoop, klantenondersteuning of andere gebieden, Zimbra kan emailcommunicatie snel afhandelen en plannen.
Wat zijn de voordelen van Zimbra-integratie?
De voordelen zijn betrouwbare en efficiënte emailoplossing in uw LiveAgent-helpdesk, back-up van alle belangrijke emails, het ticketingsysteem van LiveAgent voegt extra kracht toe, tal van ticketfuncties.
Hoe Zimbra integreren met LiveAgent?
Ga naar LiveAgent > Instellingen > Email > Emailaccounts. Voeg een nieuw emailaccount toe en selecteer Overige. Kies tussen Doorsturen of IMAP/POP3. Geef uw gegevens op en sla op.
LiveAgent biedt diverse klantenservicesoftware, waaronder VoIP-telefoonsystemen, inkomend callcentersoftware, klachtenbeheerssysteem, emailbeheersoftware en meer. De website biedt informatie over prijzen, functies en integraties en biedt ook een gratis demo en trial aan. Het bedrijf heeft een ondersteuningsportaal en biedt gegevensmigratie en systeemstatus. Er is ook een blog, woordenlijst en academie. LiveAgent is een product van Quality Unit, NV en de installatie van de LiveAgent dashboard zal een e-mail met inloggegevens verzenden. De website maakt gebruik van cookies volgens het privacy- en cookiebeleid.
LiveAgent is een klantenservicesoftware die verschillende functies biedt, zoals selfservicesoftware, inkomende callcentersoftware, klachtenbeheersysteem, cliëntenportaalsoftware en emailbeheersoftware. Het bedrijf biedt ook een demo, prijzen, integraties en alternatieven. Het heeft een ondersteuningsportaal, gegevensmigratie, systeemstatus en logboekwijzigingen. LiveAgent heeft verschillende onderscheidingen en certificaten en klantenbeoordelingen. Het heeft een partnerprogramma en biedt VoIP-telefoonsystemen. Het bedrijf streeft naar uitmuntendheid in beveiligings- en privacybeleid. LiveAgent is momenteel bezig met het opstarten van de accounts van zijn klanten.
LiveAgent is een klantenservice software die live chat implementeert en 24/7 ondersteuning biedt. Bedrijven die deze software implementeren hebben een 11% hogere conversieratio en er is een gratis proefperiode van 14 dagen beschikbaar. Na aanmelding ontvangt men via de e-mail inloggegevens en heeft men direct toegang tot het dashboard. LiveAgent biedt ook verschillende functies, integraties en alternatieven aan, evenals een ondersteuningsportaal, gegevensmigratiesysteem, een systeemstatuslogboek en een partnerschap programma. Klantenservice training en het bewaren van oproepscripts en best practices in een interne kennisbank kunnen bijdragen aan het verbeteren van klanttevredenheid en het behouden van loyaliteit van klanten. Het unieke contactcenter als service callcenterbeheer is belangrijk voor het behoud van klanten en het verhogen van de winst. Het verenigt alle communicatie in één interface, inclusief e-mail, live chat, oproepen en forum en biedt gegevensgestuurde inzichten om omzetgroei en winstgevendheid te ondersteunen.
LiveAgent offers a range of customer service and communication software solutions, including VoIP phone systems, self-service software, call center software, and more. They also offer a partner program and various resources like a blog, academy, and templates. After signing up for LiveAgent, users can access their dashboard and receive login information via email once the installation process is complete. LiveAgent prioritizes customer satisfaction and updates their platform frequently.