Gratis proefperiode

Zimbra

Wat is Zimbra?

Zimbra is een oplossing voor persoonlijke zakelijke emailcommunicatie en samenwerking. Zimbra-software bestaat uit zowel client- als servercomponenten en bood ooit een desktoptoepassing aan genaamd Zimbra Desktop. Naast Zimbra’s open-sourceversie is er een commerciële versie (“Network Edition”) die closed-source toevoegingen heeft, zoals een eigen Messaging Application Programming Interface voor het synchroniseren van afspraken en contacten met Outlook.

Zimbra-startpagina
Zimbra-startpagina

Hoe kunt u Zimbra gebruiken?

Geïntegreerde cloud email, agenda en samenwerkingsoplossing, Zimbra is de enterprise standaard in de openbare en private clouds. Zimbra biedt een van de meest innovatieve berichtenervaringen die momenteel beschikbaar zijn, waarbij eindgebruikers worden verbonden met informatie en activiteiten die zijn opgeslagen in hun persoonlijke clouds via een opnieuw ontworpen browsergebaseerde interface.

Moeite om de emails van uw Zimbra-klanten gericht en op tijd opgelost te houden? Het is tijd om integreren met LiveAgent en uw klant te beheren communicatie met het ticketsysteem.

Een ticketsysteem dient in de eerste plaats de klantenservice. Het biedt vertegenwoordigers van de klantenservice een gebruiksvriendelijke interface voor reageren op vragen. Vragen van klanten, waar ze ook vandaan komen, worden tickets zodra ze door een klantvertegenwoordiger zijn ontvangen. U hebt toegang tot deze tickets via een algemene inbox. Hierdoor kunnen uw klantenservicemedewerkers een snelle en efficiënte service leveren.

Het LiveAgent-ticketsysteem wordt ook ondersteund door efficiëntie- en productiviteitsfuncties die u helpen bij het sorteren, organiseer en beantwoord uw emails van klanten sneller. U kunt functies gebruiken zoals afdelingen, tags, filters, of detectie van conflicten tussen vertegenwoordigers onder andere om een soepele workflow te creëren.

Onze algemene inbox verwerkt niet alleen emails, maar kan ook zorgen voor live chats , klantportals, callcentra en helpen u bij het beheren van sociale mediaFacebook, Twitter, Instagram. Het bevat ook Viber. Elk communicatiekanaal wordt ondersteund door zijn eigen functies om ervoor te zorgen dat alles soepel en betrouwbaar verloopt.

LiveAgent: Ticketing Software Demo

Voordelen van het gebruik van Zimbra

  • Een van de beste beschikbare emailoplossingen
  • Back-up van belangrijke emails
  • Zimbra emails in een georganiseerd ticketsysteem
  • Extra functies en verbeterde communicatiemogelijkheden

Struggling with email support?

Switch to LiveAgent ticketing system and start providing amazing customer support today

FREE TRIAL

Zimbra integreren met LiveAgent

Het is niet nodig om plug-ins te activeren of applicaties van derden te gebruiken om het proces te voltooien. Het enige dat u hoeft te doen om Zimbra met LiveAgent te integreren is wat gegevens in het LiveAgent-systeem.

  • Als u uw Zimbra email nog niet hebt, ga dan naar hun website en start uw gratis proefperiode of koop een betalend abonnement. Vul een formulier in en stel uw nieuwe e-mailaccount in. Als u al een Zimbra-account hebt, kunt u deze stap overslaan en doorgaan met de volgende.
Zimbra-proefpagina met leeg formulier
Zimbra-proef
  • Ga nu naar uw LiveAgent-account en open Instellingen & Email & Emailaccounts. Klik op de knop Aanmaken en selecteer Overig.
LiveAgent-configuratie met emailselectie
Email selectie
  • Nu kunt u kiezen of u wilt integreren via Forwarding of IMAP/POP3. We laten u beide integratiemogelijkheden zien, te beginnen met Doorsturen eerst. Klik op Doorsturen en ga verder met de volgende stap.
Zimbra
Doorsturen of IMAP/POP3?
  • Nadat u Doorsturen hebt geselecteerd, voert u uw emailadres en SPF-record instellen voor uw Zimbra-domein in. Als u niet zeker weet hoe u dit moet doen, kijk dan op deze handleiding van de Zimbra-website. Dit moet worden gedaan om ervoor te zorgen dat uw emails door LiveAgent niet als spam worden herkend. Als u klaar bent, selecteert u een afdeling die verantwoordelijk is voor emails van dit Zimbra-account en klikt u op Opslaan.
Zimbra
Doorstuurinstellingen

Als u uw Zimbra email via IMAP/POP3 wilt verbinden, selecteert u die optie. Geef uw emailadres, inloggegevens en wachtwoord op. Selecteer ophaaltype (IMAP of POP3), geef serverinfo en poortinfo op. Klik vervolgens op Opslaan.

Zimbra
IMAP/POP3-instellingen

Dat is alles, uw Zimbra email is verbonden met het LiveAgent-ticketingsysteem en uw emails zullen worden georganiseerd om u te helpen betere klantenondersteuning te bieden.

Meer weten? Blader door onze nuttige artikelen op de LiveAgent Academy voor meer informatie over het bieden van geweldige klantenondersteuning via alle kanalen. Bekijk onze Tour-video of kijk op de pagina met functies om te zien wat er nog meer is kan LiveAgent aan.

LiveAgent Product Tour

Probeer LiveAgent vandaag nog​

We bieden migratiediensten voor de meest populaire helpdeskoplossingen.

Meer dan 3.000 beoordelingen Trustpilot GetApp G2 Crowd

Vaak gestelde vragen

Wat is Zimbra?

Zimbra is een zakelijke emailoplossing. Zimbra is ook een complete samenwerkingssuite die niet alleen email maar ook groepsagenda's bevat.

 

Hoe kunt u Zimbra gebruiken?

Zimbra kan voor alle emailgerelateerde doeleinden worden gebruikt. Het maakt niet uit of je werkt aan verkoop, klantenondersteuning of andere gebieden, Zimbra kan emailcommunicatie snel afhandelen en plannen.

Wat zijn de voordelen van Zimbra-integratie?

  • Betrouwbare en efficiënte emailoplossing in uw LiveAgent-helpdesk
  • Maakt een back-up van alle belangrijke emails
  • Het ticketsysteem van LiveAgent voegt extra pit toe
  • Tal van ticketfuncties

Hoe Zimbra integreren met LiveAgent?

Ga naar LiveAgent > Instellingen & E-mail & Emailaccounts

Voeg een nieuw emailaccount toe en selecteer Overige

Kies tussen Doorsturen of IMAP/POP3

Geef uw gegevens op en bewaar

Terug naar Integraties Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.

×
Plan een persoonlijk gesprek en ontdek hoe LiveAgent uw bedrijf kan helpen.

We zijn op meerdere data beschikbaar

Plan een demo