Twitter is een geweldig platform om snel informatie te verspreiden, op de hoogte te blijven van de actualiteit, een nieuw publiek te bereiken, feedback te vragen, bij te dragen aan discussies en uzelf te uiten.
Waarom is Twitter-klantenondersteuning belangrijk?
Twitter heeft wereldwijd meer dan 187 miljoen dagelijkse actieve gebruikers. Veel van deze gebruikers gebruiken Twitter om hun mening over producten en bedrijven te delen, vragen te stellen en feedback te geven door zowel negatieve als positieve ervaringen te delen.
Hoe kunt u snelle klantenservice bieden op Twitter?
Om ervoor te zorgen dat u op de hoogte wordt gehouden van elke Tweet die u tegenkomt, moet u een geavanceerde tool zoals LiveAgent gebruiken.
Wat kunt u doen met de integratie?
- Houd vermeldingen van merken en trefwoorden bij
- Stel eenvoudige zoektermen in en controleer en archiveer alle tweets met die termen in uw database
- Volg al uw merkvermeldingen in realtime
- Voer realtime sociale mediamonitoring van uw merk uit
- Verbind meerdere Twitter-accounts
- Beantwoord tweets, opmerkingen en vermeldingen vanaf één plaats
- Categoriseer en doorzoek uw Twitter-communicatie en opmerkingen van klanten eenvoudig
- Leg automatisch openbare vermeldingen vast als tickets
Hoe ziet het eruit en hoe werkt het in de praktijk?
Stel dat de naam van uw bedrijf “Helicompany” is en uw Twitter-profiel “@Helico”. Elke Tweet of retweet die een vermelding van de pagina van uw bedrijf (@Helico) bevat, wordt automatisch omgezet in een Ticket.
Als u zich afvraagt of uw klanten kunnen zien dat u een externe tool gebruikt om hun tweets en opmerkingen te beantwoorden, dan is het antwoord nee. Bekijk hoe het werkt in deze gedetailleerde videozelfstudie.
Hoe Twitter te integreren met LiveAgent
- Log in op LiveAgent
- Klik Twitter
- Klik Twitter accounts
- Klik Twitter account toevoegen
- Klik Opslaan
Hoe kan uw bedrijf profiteren van de integratie?
Hogere klantentevredenheid en verbeterde merkloyaliteit
Uw klanten tevreden houden is het allerbelangrijkste bij klantenservice. Met onze integratie hoeft u niet langer uw Twitter-accounts en mobiele apparaten als een havik in de gaten te houden. U kunt gemakkelijk deelnemen aan lopende gesprekken, zelfs als u niet expliciet bent getagd.
Door betrokken te zijn bij discussies die uw klanten over u of uw concurrenten hebben, krijgt u een concurrentievoordeel en laat u zien dat u om hen geeft en luistert naar wat zij te zeggen hebben.
Bovendien, met alle eerdere Twitter-tickets opgeslagen in uw helpdesk-archief, kunt u gemakkelijk indruk maken op uw klanten met uw kennis van hun eerdere vragen, aankoopdetails en meer. Dit zal op zijn beurt de merkloyaliteit, de levenslange klantenwaarde en de klantentevredenheid vergroten.
Snellere probleemoplossing
Tegenwoordig is het hebben van een geweldig product of een goede prijs niet het enige dat telt. Klanten willen gepersonaliseerde, probleemloze ondersteuningservaringen en vooral snelle antwoorden op hun vragen.
Als uw klanten contact opnemen via Twitter maar niet binnen een uur antwoord krijgen (de meeste klanten verwachten binnen een uur na het plaatsen een antwoord), zullen ze waarschijnlijk hun negatieve ervaringen online delen.
Geef uw klanten wat ze willen en verwachten met LiveAgent – gepersonaliseerde, snelle en probleemloze ondersteuning. De helpdesksoftware van LiveAgent zal u elke keer dat u een nieuw Twitter-ticket ontvangt op de hoogte stellen, waardoor het moeiteloos eenvoudig wordt om alle vragen van klanten te beantwoorden.
Betere workflow efficiëntie
Reageren op vragen van klanten via LiveAgent verbetert de efficiëntie van vertegenwoordigers. Waarom?
- Uw vertegenwoordigers hoeven niet constant meerdere accounts en apparaten in de gaten te houden
- Uw vertegenwoordigers worden niet afgeleid door hun Twitter-feeds
- Uw vertegenwoordigers zullen niet worden afgeleid door een steeds groeiend aantal meldingen
- Uw vertegenwoordigers kunnen meerdere zakelijke accounts tegelijk beheren
Sterkere merkaanwezigheid
Als uw klanten door uw Twitter scrollen, is de kans groot dat ze uw producten en services onderzoeken. Waarom zou u ze niet voor zich winnen door te laten zien dat u alle vragen van klanten tijdig en met een beetje flair beantwoordt?

Betere beveiliging, minder datalekken
Tweets beantwoorden via LiveAgent is veiliger. Waarom? Twitter-tickets worden opgeslagen in een gedeelde algemene inbox die toegankelijk is voor elke ondersteuningsmedewerker. Dit betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken over:
- Uw Twitter-inloggegevens delen met meerdere medewerkers
- Aangemeld blijven op openbare apparaten
- Apparaten verliezen die zijn ingelogd op uw Twitter-account
Concurrentie voordeel
Hoewel Twitter-ondersteuning steeds populairder wordt, zijn er nog steeds veel bedrijven die dit niet bieden. Behaal vandaag een concurrentievoordeel door simpelweg uw Twitter-account te verbinden met LiveAgent.
Klaar om onze Twitter-integratie te proberen?
Kennisbankbronnen voor Twitter
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Wat is Twitter?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Twitter is een microblogging-netwerk voor sociale media dat wereldwijd meer dan 187 miljoen dagelijkse actieve gebruikers heeft.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Waarom is Twitter-klantenondersteuning belangrijk?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Twitter-klantenondersteuning is belangrijk omdat het platform wordt gezien als een always-on-kanaal. Klanten verwachten snelle reacties binnen een uur na het plaatsen van hun vraag, en als ze er geen ontvangen, zullen ze waarschijnlijk hun negatieve ervaringen online met uw bedrijf delen.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Wat doet een helpdesk Twitter-integratie?”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Een Twitter-integratie in de helpdesk stroomlijnt alle tweets, vermeldingen, retweets en opmerkingen waarin uw account wordt genoemd in uw ticketingsdashboard en zet ze om in tickets. Het stelt gebruikers ook in staat om specifieke trefwoorden te volgen.” } }] }Stroomlijn uw Instagram-ondersteuning vandaag nog
Beantwoord vanaf vandaag vermeldingen en opmerkingen op Instagram rechtstreeks vanuit uw helpdesk. Start nu uw gratis proefperiode van 14 dagen. Geen kredietkaart nodig.
- Twitter | LiveAgent
- Twitter - LiveAgent
- Gebruikers en gewoonten - LiveAgent
- Wat zijn helpdeskfuncties voor sociale media? | LiveAgent
- Twitter helpdeskcontacten - LiveAgent
- Klantenservice tips voor sociale media (+ Integraties)
- Checklijst voor beheer van sociale media - Word een ninja voor sociale media
- Sociale media instellen checklijst | LiveAgent