Twitter is een geweldig platform om snel informatie te verspreiden, op de hoogte te blijven van de actualiteit, een nieuw publiek te bereiken, feedback te vragen, bij te dragen aan discussies en uzelf te uiten.
Waarom is Twitter-klantenondersteuning belangrijk?
Twitter heeft wereldwijd meer dan 187 miljoen dagelijkse actieve gebruikers. Veel van deze gebruikers gebruiken Twitter om hun mening over producten en bedrijven te delen, vragen te stellen en feedback te geven door zowel negatieve als positieve ervaringen te delen.
Omdat Twitter wordt beschouwd als een “always-on”-kanaal, verwachten klanten (zowel bestaande als potentiële) dat ze op het platform worden erkend wanneer ze proberen contact op te nemen met een bedrijf. Bedrijven die niet snel en op een voor de klant bevredigende manier reageren, worden vaak geconfronteerd met terugslag, annuleren van cultuur en boycotten.
Vanwege de aard van Twitter kunnen deze negatieve ervaringen en terugslag zich als een lopend vuurtje verspreiden, waarbij duizenden mensen op de kar springen. Daarom is het buitengewoon belangrijk om actief te zijn op Twitter en daarnaast goed thuis te zijn in proactieve klantenservice.
Hoe kunt u snelle klantenservice bieden op Twitter?
Om ervoor te zorgen dat u op de hoogte blijft van elke Tweet die op uw pad komt, zult u een geavanceerde software voor klantenservice via sociale media moeten gebruiken, zoals LiveAgent.
Met behulp van onze Twitter-integratie kunt u uw merk en concurrenten volgen. U kunt ook tijdig reageren op Tweets en opmerkingen die actie vereisen, aangezien het systeem u hiervan op de hoogte stelt en elke Tweet met uw bijgehouden trefwoorden, opmerkingen en vermelding omzet in een ticket.
Wat kunt u doen met de integratie?
- Bewaak merkvermeldingen en zoekwoorden
- Maak eenvoudige zoektermen aan en monitor & archiveer alle tweets die deze termen bevatten in uw database.
- Volg al uw merkvermeldingen in realtime
- Voer realtime monitoring van sociale media uit voor uw merk.
- Verbind meerdere Twitteraccounts
- Beantwoord tweets, reacties en vermeldingen vanaf één plek
- Gemakkelijk categoriseren en zoeken van uw Twittercommunicatie en klantenopmerkingen.
- Automatisch vastleggen van openbare vermeldingen als Tickets
Hoe ziet het eruit en hoe werkt het in de praktijk?
Stel dat de naam van uw bedrijf “Helicompany” is en uw Twitter-profiel “@Helico”. Elke Tweet of retweet die een vermelding van de pagina van uw bedrijf (@Helico) bevat, wordt automatisch omgezet in een Ticket.
Daarnaast kan LiveAgent aangepaste trefwoorden of trefwoordensets volgen en deze ook omzetten in Tickets. In dit geval wordt elke Tweet die het trefwoord ‘Helicompany’ bevat, gevolgd, omgezet in een ticket en in uw helpdesksysteem beland.
Als u zich afvraagt of uw klanten zullen merken dat u een extern helpdesk-ticketsysteem gebruikt om hun tweets en opmerkingen te beantwoorden, is het antwoord nee. Bekijk hoe het werkt in deze gedetailleerde videohandleiding.
Hoe Twitter te integreren met LiveAgent
- Meldt u aan bij LiveAgent
- Navigeer naar Configuratie (tandwielpictogram in de linkermenubalk)
- Klik Twitter
- Klik Twitteraccounts
- Klik Voeg Twitteraccount toe
- Er verschijnt een pop-upvenster. Log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord van Twitter en klik vervolgens op App autoriseren.
- Zodra uw LiveAgent-account is verbonden met Twitter, klikt u op Bewerken om het account te activeren
- In het volgende scherm vinkt u het selectievakje “Status” aan
- Selecteer de afdeling waarnaar u inkomende Tweets, retweets, Twitteropmerkingen en Twittervermeldingen wilt doorsturen
- Klik op “Nieuwe zoekopdracht toevoegen” om aan te geven wiens retweets u wilt omzetten in tickets. U kunt ook specifieke trefwoorden toevoegen aan het gedeelte Query om te definiëren welke trefwoorden u wilt volgen (en vervolgens tweets met deze trefwoorden omzetten in tickets)
- Klik Opslaan
Hoe kan uw bedrijf profiteren van de integratie?
Hogere klantentevredenheid en verbeterde merkloyaliteit
Uw klanten tevreden houden is het allerbelangrijkste bij klantenservice. Met onze integratie hoeft u niet langer uw Twitter-accounts en mobiele apparaten als een havik in de gaten te houden. U kunt gemakkelijk deelnemen aan lopende gesprekken, zelfs als u niet expliciet bent getagd.
Door betrokken te zijn bij discussies die uw klanten over u of uw concurrenten hebben, krijgt u een concurrentievoordeel en laat u zien dat u om hen geeft en luistert naar wat zij te zeggen hebben.
Bovendien, met alle eerdere Twitter-tickets opgeslagen in uw helpdesk-archief, kunt u gemakkelijk indruk maken op uw klanten met uw kennis van hun eerdere vragen, aankoopdetails en meer. Dit zal op zijn beurt de merkloyaliteit, de levenslange klantenwaarde en de klantentevredenheid vergroten.
Snellere probleemoplossing
Tegenwoordig is het hebben van een geweldig product of een goede prijs niet het enige dat telt. Klanten willen gepersonaliseerde, probleemloze ondersteuningservaringen en vooral snelle antwoorden op hun vragen.
Als uw klanten contact opnemen via Twitter maar niet binnen een uur antwoord krijgen (de meeste klanten verwachten binnen een uur na het plaatsen een antwoord), zullen ze waarschijnlijk hun negatieve ervaringen online delen.
Geef uw klanten wat ze willen en verwachten met LiveAgent – gepersonaliseerde, snelle en probleemloze ondersteuning. De helpdesksoftware van LiveAgent zal u elke keer dat u een nieuw Twitter-ticket ontvangt op de hoogte stellen, waardoor het moeiteloos eenvoudig wordt om alle vragen van klanten te beantwoorden.
Betere workflow efficiëntie
Reageren op vragen van klanten via LiveAgent verbetert de efficiëntie van vertegenwoordigers. Waarom?
- Uw vertegenwoordigers hoeven niet voortdurend meerdere accounts en apparaten te monitoren.
- Uw vertegenwoordigers zullen niet worden afgeleid door hun Twitterfeeds.
- Uw vertegenwoordigers zullen niet afgeleid worden door een steeds groter wordend aantal meldingen.
- Uw vertegenwoordigers zullen in staat zijn om meerdere zakelijke accounts tegelijk te beheren.
Sterkere merkaanwezigheid
Als uw klanten door uw Twitter scrollen, is de kans groot dat ze uw producten en services onderzoeken. Waarom zou u ze niet voor zich winnen door te laten zien dat u alle vragen van klanten tijdig en met een beetje flair beantwoordt?
Betere beveiliging, minder datalekken
Tweets beantwoorden via LiveAgent is veiliger. Waarom? Twitter-tickets worden opgeslagen in een gedeelde algemene inbox die toegankelijk is voor elke ondersteuningsmedewerker. Dit betekent dat u zich geen zorgen hoeft te maken over:
- Het delen van uw Twitterloginreferenties met meerdere werknemers.
- Ingelogd blijven op openbare apparaten
- Apparaten verliezen die zijn ingelogd op uw Twitteraccount
Concurrentie voordeel
Hoewel Twitter-ondersteuning steeds populairder wordt, zijn er nog steeds veel bedrijven die dit niet bieden. Behaal vandaag een concurrentievoordeel door simpelweg uw Twitter-account te verbinden met LiveAgent.
Klaar om onze Twitter-integratie te proberen?
Laat ons het zware werk doen, zodat u zich kunt concentreren op het bieden van soepele en betrouwbare ondersteuning voor al uw klanten.Start vandaag nog met uw gratis proefperiode van 30 dagen. Geen kredietkaart nodig.
Kennisbankbronnen voor Twitter
Lees meer over het bijhouden van zoekwoorden via onze kennisbank-gids of onze integraties pagina.
Streamline your Instagram support today
Answer Instagram mentions and comments directly from your help desk starting today. Start your free 30-day trial now. No credit card required.
Frequently Asked Questions
Waarom is de klantenservice van Twitter belangrijk?
Twitter-klantenondersteuning is belangrijk omdat het platform wordt gezien als een kanaal dat altijd beschikbaar is. Klanten verwachten snelle reacties binnen een uur na het plaatsen van hun vraag, en als ze geen antwoord krijgen, zullen ze hun negatieve ervaring met uw bedrijf waarschijnlijk online delen.
Wat doet een helpdesk Twitter-integratie?
Een Twitter-integratie van de helpdesk stroomlijnt alle Tweets, vermeldingen, retweets en opmerkingen waarin uw account wordt genoemd in uw ticketdashboard en zet ze om in tickets. Het stelt gebruikers ook in staat om specifieke zoekwoorden te volgen.
Wat is Twitter?
Twitter is een microblogdienst voor sociale media met meer dan 187 miljoen dagelijks actieve gebruikers wereldwijd.
Gemiddelde verwerkingstijd (AHT)
AHT is essentieel in klantenservice, met gemiddelde duur van klanteninteracties. LiveAgent biedt uitgebreide tijdregistratie en helpdesksoftware. Probeer het gratis voor 14 dagen.