Door LiveAgent met Facebook te verbinden, kunnen LiveAgent-gebruikers rechtstreeks vanuit hun LiveAgent-dashboard reageren op Facebook-berichten, posts of opmerkingen (zonder dat ze zelf op Facebook hoeven in te loggen), waardoor het een zeer workflow-efficiënte integratie is.
Hoe werkt het?
LiveAgent stroomlijnt elke opmerking, post en bericht naar uw LiveAgent-inbox en zet deze vervolgens om in een ticket. Van daaruit kunnen gebruikers op elk ticket reageren, net als op Facebook. Het eindresultaat? Uw klanten zullen niets anders merken dan uw reactiesnelheid!
Waarom is deze integratie zo waardevol?
De integratie van LiveAgent met Facebook is een game-wisselaar omdat:
- Het systeem houdt alle berichten, opmerkingen en vermeldingen bij en zorgt ervoor dat u op elk bericht reageert
- Het verhoogt de productiviteit van vertegenwoordigers
- Het is veiliger (meer dan het delen van uw inloggegevens met meerdere medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het beantwoorden van berichten op sociale media)
- U hoeft de Facebook-beheerdersrol niet door te geven aan uw werknemers
- Het elimineert de noodzaak om dagelijks meerdere accounts en apparaten te controleren
- Het verbetert de reactietijd
- Het verhoogt de klantentevredenheid
- Het kan bijdragen aan meer omzet en hogere inkomsten
- Het maakt klantenservice via sociale media gemakkelijk
- Het elimineert stress
- Hiermee kunt u meerdere zakelijke Facebook-accounts beheren en controleren
- Het is kostenbesparend

Bent u ervan overtuigd dat u geen ondersteuning hoeft te bieden op Facebook? Denk nog eens na!
Als u Facebook niet gebruikt als kanaal voor klantenondersteuning, leeft u niet in de 21e eeuw! Vanaf 2021 zijn er bijna 2,8 miljard maandelijkse actieve gebruikers op Facebook. Bovendien zijn moderne klanten technisch onderlegde digital natives en enthousiaste Facebook-gebruikers die eisen dat sociale media net als elk ander ondersteuningskanaal worden behandeld. Volgens een onderzoek van Conversocial geeft 54% van de klanten zelfs de voorkeur aan sociale media voor klantenservice via de telefoon of email.
Als meer dan de helft van uw klantenbestand de voorkeur geeft aan sociale media als kanaal voor klantenondersteuning, kunnen ze niet worden genegeerd. Het is tijd om aan de behoeften en verwachtingen van uw klanten te voldoen en uw bedrijf de 21e eeuw in te leiden.
Hoe Facebook te integreren met LiveAgent
Volg deze stappen om vandaag nog Facebook-berichten via LiveAgent te beantwoorden!
- Log in op LiveAgent
- Klik op Configuratie (tandwielpictogram in de linker menubalk)
- Klik op Facebook en Instagram
- Klik op Accounts
- Klik Verbinden
- Er verschijnt een nieuw pop-upvenster waarin u wordt gevraagd in te loggen op uw Facebook-account. Voer uw aanmeldingsgegevens in of klik op Doorgaan als als u al bent aangemeld
- Wanneer dit bericht verschijnt: ” LiveAgent wil uw pagina’s beheren, publiceren als pagina’s die u beheert en toegang krijgen tot de berichten van uw Facebook-pagina. ” Accepteer dit door op OK te drukken
- Ga terug naar LiveAgent en kies welke pagina’s u wilt verbinden en selecteer de machtigingen die u wilt toestaan. U heeft de keuze uit de volgende mogelijkheden:
- Haal berichten op
- Haal privéberichten op
- Klik op Opslaan

Wat kunt u doen met de Facebook-integratie?
Door de Facebook-integratie te activeren, kunt u al deze acties rechtstreeks vanuit LiveAgent ondernemen:
- Beantwoord privé- en directe berichten
- Stuur bijlagen, links, emoji’s en GIF’s
- Beantwoord opmerkingen
- Vind opmerkingen leuk
- Verwijder opmerkingen door tickets te verwijderen
- Los het ticket op door erop te reageren
Begin met het besparen van uw kostbare tijd en zuurverdiende geld
LiveAgent houdt uw vertegenwoordigers op het goede spoor, verbetert hun productiviteit en bespaart u tegelijkertijd geld. Hoe? Het implementeren van deze functie kost u niets, tenzij u deze natuurlijk aanschaft als aanvulling op uw Ticket of Ticket + Chat-abonnement.
Bovendien zijn de kosten voor het oplossen van tickets met integraties van sociale media lager dan die van email of de telefoon.
Wilt u uw helpdesk georganiseerd houden voor de T?
LiveAgent kan Facebook-tickets automatisch oplossen zodra u erop hebt gereageerd, waardoor het archiveren van tickets een fluitje van een cent wordt. Als een klant u opnieuw volgt of u een bericht stuurt, opent het systeem het ticket automatisch nog een keer. Het is niet nodig om de ticketstatussen constant in de gaten te houden, LiveAgent zorgt voor alles en stelt u op de hoogte wanneer uw reactie nodig is.
We bewaren uw gegevens zo goed mogelijk
LiveAgent elimineert de noodzaak om Facebook-inloggegevens te delen met uw werknemers. Zodra uw Facebook-account is verbonden met LiveAgent, kunnen al uw medewerkers berichten en opmerkingen beantwoorden zonder in te loggen op het platform.
Dit is geweldig omdat het de kans op datalekken en gestolen gegevens aanzienlijk verkleint. Uw werknemers hoeven zich geen zorgen te maken over het opschrijven van wachtwoorden, ze kwijtraken of ingelogd blijven op uw Facebook op openbare computers.
Houd de klantentevredenheid op een historisch hoog niveau
Kennisbankbronnen
Mist u nog steeds informatie?
Aarzel niet om contact met ons op te nemen via email (support@liveagent.com), live chat of telefoon. We helpen u graag verder en verstrekken alle aanvullende informatie die u nodig heeft.
Streamline your Twitter support today
Answer Tweets and comments directly from your help desk starting today. Start your free 14-day trial now. No credit card required.