Door LiveAgent met Facebook te verbinden, kunnen LiveAgent-gebruikers rechtstreeks vanuit hun LiveAgent-dashboard reageren op Facebook-berichten, posts of opmerkingen (zonder dat ze zelf op Facebook hoeven in te loggen), waardoor het een zeer workflow-efficiënte integratie is.
Hoe werkt het?
LiveAgent stroomlijnt elke opmerking, elk bericht en elk bericht naar uw LiveAgent-inbox en zet het vervolgens om in een ticket. Van daaruit kunnen vertegenwoordigers op elk ticket reageren, net zoals ze dat op Facebook zouden doen. Het eindresultaat? Uw klanten merken niets anders dan uw reactiesnelheid!

Waarom is deze integratie zo waardevol?
De integratie van LiveAgent met Facebook is een game-wisselaar omdat:
- Het systeem houdt alle berichten, opmerkingen en vermeldingen bij en zorgt ervoor dat u op elk bericht reageert
- Het verhoogt de productiviteit van vertegenwoordigers
- Het is veiliger (meer dan uw inloggegevens delen met meerdere medewerkers die verantwoordelijk zijn voor het beantwoorden van berichten op sociale media)
- U hoeft de Facebook-beheerdersrol niet door te geven aan uw werknemers
- Het elimineert de noodzaak om dagelijks meerdere accounts en apparaten te monitoren
- Het verbetert de responstijd
- Het verhoogt de klanttevredenheid
- Het kan bijdragen aan meer omzet en een hogere omzet
- Het maakt klantenservice via sociale media eenvoudig
- Het elimineert stress
- Hiermee kunt u meerdere zakelijke Facebook-accounts beheren en controleren
- Het is kostenbesparend

Bent u ervan overtuigd dat u geen ondersteuning hoeft te bieden op Facebook? Denk nog eens na!
Als u Facebook niet gebruikt als kanaal voor klantenondersteuning, leeft u niet in de 21e eeuw! Vanaf 2021 zijn er bijna 2,8 miljard maandelijkse actieve gebruikers op Facebook. Bovendien zijn moderne klanten technisch onderlegde digital natives en enthousiaste Facebook-gebruikers die eisen dat sociale media net als elk ander ondersteuningskanaal worden behandeld. Volgens een onderzoek van Conversocial geeft 54% van de klanten zelfs de voorkeur aan sociale media voor klantenservice via de telefoon of email.
Als meer dan de helft van uw klantenbestand de voorkeur geeft aan sociale media als kanaal voor klantenondersteuning, kunnen ze niet worden genegeerd. Het is tijd om aan de behoeften en verwachtingen van uw klanten te voldoen en uw bedrijf de 21e eeuw in te leiden.
Hoe Facebook te integreren met LiveAgent
Volg deze stappen om vandaag nog Facebook-berichten via LiveAgent te beantwoorden!
- Meld u aan bij LiveAgent
- Klik op Configuratie (tandwielpictogram in de linkermenubalk)
- Klik op Facebook en Instagram
- Klik op Accounts
- Klik op Verbinden
- Er verschijnt een nieuw pop-upvenster waarin u wordt gevraagd u aan te melden bij uw Facebook-account. Voer uw inloggegevens in of klik op Doorgaan als als u al bent ingelogd
- Wanneer dit bericht verschijnt: ”LiveAgent wil uw pagina’s beheren, publiceren als pagina’s die u beheert en toegang krijgen tot de berichten van uw Facebook-pagina.” Accepteer dit door op OK te drukken
- Ga terug naar LiveAgent en kies welke pagina’s u wilt verbinden en selecteer de machtigingen die u wilt toestaan. U kunt kiezen uit de volgende opties:
- Muurpalen halen
- Haal privéberichten op
- Selecteer de afdeling waarnaar u inkomende Facebook-tickets wilt doorsturen
- Klik op Opslaan

Wat kunt u doen met de Facebook-integratie?
Door de Facebook-integratie te activeren, kunt u al deze acties rechtstreeks vanuit LiveAgent ondernemen:
- Beantwoord privé/directe berichten
- Stuur bijlagen, links, emoji’s en GIF’s
- Beantwoord opmerkingen
- Zoals reacties
- Verwijder opmerkingen door tickets te verwijderen
- Los het ticket op door erop te reageren

Begin met het besparen van uw kostbare tijd en zuurverdiende geld
Versterk uw ondersteuningsteam door ze de juiste tools te geven. Elimineer vandaag de eindeloze afleidingen (pings van privéberichten, meldingen en afleidende memes of virale kattenvideo’s).
LiveAgent houdt uw vertegenwoordigers op schema, verbetert hun productiviteit en bespaart u tegelijkertijd geld. Hoe? Het goed implementeren van deze functie kost u niets, tenzij u deze natuurlijk koopt als een add-on voor uw Small of Medium-abonnement.
Bovendien zijn de kosten voor het oplossen van tickets met integraties van sociale media lager dan die van email of de telefoon.
Wilt u uw helpdesk georganiseerd houden voor de T?
LiveAgent kan Facebook-tickets automatisch oplossen zodra u erop hebt gereageerd, waardoor het archiveren van tickets een fluitje van een cent wordt. Als een klant u opnieuw volgt of u een bericht stuurt, opent het systeem het ticket automatisch nog een keer. Het is niet nodig om de ticketstatussen constant in de gaten te houden, LiveAgent zorgt voor alles en stelt u op de hoogte wanneer uw reactie nodig is.
We bewaren uw gegevens zo goed mogelijk
LiveAgent elimineert de noodzaak om Facebook-inloggegevens te delen met uw werknemers. Zodra uw Facebook-account is verbonden met LiveAgent, kunnen al uw medewerkers berichten en opmerkingen beantwoorden zonder in te loggen op het platform.
Dit is geweldig omdat het de kans op datalekken en gestolen gegevens aanzienlijk verkleint. Uw werknemers hoeven zich geen zorgen te maken over het opschrijven van wachtwoorden, ze kwijtraken of ingelogd blijven op uw Facebook op openbare computers.
Houd de klantentevredenheid op een historisch hoog niveau
LiveAgent maakt verbinding met je Facebook-pagina en houdt alle muurberichten, opmerkingen en privéberichten bij, zodat u uw fans en haters 24/7 onder controle hebt. Alles wordt bijgehouden en omgezet in Tickets zodat uw klantenondersteuning Vertegenwoordigers kunnen reageren zodra een klacht is geregistreerd en zo de brand blussen voordat deze zich verspreidt. Met LiveAgent hebt u 100% zekerheid dat er niets verloren gaat op Facebook.
Kennisbankbronnen
Meer hulp nodig bij deze integratie? Bekijk deze gedetailleerde gids voor cloud-hosted accounts, of dit artikel voor de standalone a> versies van LiveAgent.
Streamline your Twitter support today
Answer Tweets and comments directly from your help desk starting today. Start your free 30-day trial now. No credit card required.
Mist u nog steeds informatie?
Aarzel niet om contact met ons op te nemen via email (support@liveagent.com), live chat of telefoon. We helpen u graag en geven u alle aanvullende informatie die u nodig heeft.
Looking to expand your customer support reach on social media?
LiveAgent's Facebook Integration feature is here to help! Engage with customers directly on Facebook, resolve inquiries efficiently, and build stronger relationships.
Live chat voor onderwijs- en ngo-instellingen
The use of live chat software can streamline customer service workflows with standard responses, chat routing options, and tagging capabilities. Other features include chat surveys, multilingual support, and video chat. A knowledge base can also be implemented for self-service support. Outsourcing customer support can benefit education and NGO institutions with limited resources. Integration of live chat is easy and secure with options for native or third-party software.
Bedrijven moeten ondersteuning bieden via meerdere kanalen om aan de verwachtingen van klanten te voldoen en hun ervaring te verbeteren. Een multi-channel of omnichannel benadering is belangrijk en automatisering kan helpen bij procesoptimalisatie. LiveAgent biedt diverse oplossingen voor klantenservice en e-commerce behoeften. Naast klantenservicesoftware bieden ze ook VoIP-telefoonsystemen, selfservicesoftware, inkomende callcentersoftware, klachtenbeheerssystemen, cliëntportaalsoftware en e-mailbeheerssoftware. Er zijn partnerprogramma's en leermiddelen beschikbaar zoals een blog, woordenlijstacademie, webinars en typetesten. De website maakt gebruik van cookies.
LiveAgent is software voor klantenservice die verschillende functies biedt om bedrijven te helpen klanten beter te bedienen. Dit omvat chattools, chatondersteuning en websitebezoekers-opvolging. LiveAgent biedt ook ondersteuning in de vorm van een ondersteuningsportaal, gegevensmigratie en een systeemlogboek voor wijzigingen. Het chatoverzicht is een geweldige functie waarmee u belangrijke informatie over uw websitebezoekers kunt bekijken en uw klantenservice hierop kunt afstemmen. Dit omvat onder andere informatie over online bezoekers, bezoekers in de wachtrij, chattende bezoekers, beschikbare vertegenwoordigers, de werkelijke webpagina die de bezoeker bezoekt, doorverwijzingen, het land van de bezoeker en bezoekers op de kaart. LiveAgent biedt ook partnerschaps- en ondersteuningsprogramma's, een blog, woordenlijst, sjablonen, webinars en een kostencalculator om bedrijven te helpen hun klantenservice te verbeteren.