Wat is API?
API is een acroniem voor Application Programming Interface. Het is een combinatie van verschillende definities en protocollen die applicatiesoftware kunnen bouwen en ermee kunnen communiceren. Simpel gezegd zorgen API’s ervoor dat applicaties met elkaar kunnen communiceren. API’s worden soms gezien als contracten met voorwaarden tussen twee partijen: als de ene partij een verzoek op afstand met een bepaalde structuur verzendt, reageert de software van de andere partij.
API’s worden meestal gebruikt voor software-engineering – app-ontwikkeling of integratie van nieuwe componenten in een bestaande structuur. API’s brengen innovatieve diensten naar voren, aangezien een enkele nieuwe app de markt kan veranderen en de hele branche kan beïnvloeden.
Om de veiligheid te garanderen, gebruikt de API-functie een API-gateway – een softwarecomponent tussen een clienttoepassing en backend-services. Beveiliging is essentieel bij het gebruik van een microservices-applicatiearchitectuur, als u monitoring- en analysetools hebt toegevoegd of als u API’s hebt om geld mee te verdienen.
Er zijn drie API-releasebeleidsregels:
- Privé – alleen voor intern gebruik
- Openbaar – openbaar beschikbaar
- Partner – werkt samen met specifieke bedrijven
LiveAgent gebruikt service-API’s om verbinding te maken met andere stukjes software en te integreren met andere systemen. Controleer de volledige API-referentie van LiveAgent.
Take your help desk service to next level
LiveAgent offers multiple API actions. Try them out today!
Frequently Asked Questions
Wat betekent API?
Service-API's, of Application Programming Interface, is een set regels die nauwkeurig beschrijft hoe programma's met elkaar communiceren.
Deelt LiveAgent zijn API?
LiveAgent biedt alle informatie over zijn API-functie.
Welke acties zijn beschikbaar via de LiveAgent API?
De LiveAgent API-acties die beschikbaar zijn, omvatten: Download de lijst met bedrijven. Gesprekken verwijderen. Creëer nieuwe gesprekken. Registreer nieuwe klanten. Download de afdelingslijst. Verwijder kennisbankvermeldingen. Afdeling rapporteert.
Expert note
Een API (Application Programming Interface) zorgt ervoor dat software met elkaar kan communiceren en wordt vaak gebruikt bij app-ontwikkeling en integratie van nieuwe componenten in een bestaande structuur.

Klantenrelaties zijn essentieel voor bedrijven en servicesoftware kan helpen bij het verbeteren van communicatie, klantentevredenheid en integratie met andere software. Automatisering en AI spelen ook een rol. Het is belangrijk om te kijken naar de functionaliteiten van de software en te kiezen welke het beste bij uw bedrijf past.