Wat is een helpdeskportaal?
Helpdesk of technische ondersteuning is een informatie- en communicatiesysteem dat zich primair richt op informatietechnologie (computer, softwareproducten, enz.). Prioriteit dient als ondersteunings- en communicatiekanaal tussen klanten en dienstverleners.
De implementatie van helpdesksystemen is afhankelijk van de bedrijfsvereisten. De meest gebruikte formulieren zijn onder meer callcenter, online chat, emailondersteuning.
Frequently asked questions
Wat is een helpdeskportaal?
Helpdeskportaal is een portaal waar klanten antwoorden kunnen vinden op hun vragen over producten en diensten, ook wanneer de klantenservice offline is. Hierdoor kunnen ze zonder tussenkomst van vertegenwoordigers antwoorden vinden op prangende vragen.
Biedt LiveAgent een helpdeskportal?
LiveAgent biedt een helpdeskportaal. Hiermee kan de klantenservice worden geleverd, zelfs als de vertegenwoordigers offline zijn. U kunt het portaal aanpassen aan de behoeften van uw bedrijf en de behoeften van klanten.
Biedt LiveAgent een gratis helpdeskportaal aan?
Ja, LiveAgent biedt de mogelijkheid om een helpdeskportaal te creëren. Het is geïntegreerd in het LiveAgent-systeem en gemakkelijk te gebruiken. Klik gewoon op "kennisbank" en begin met het aanmaken. U kunt ervoor kiezen om categorieën, artikels en forums te maken. U hebt ook de mogelijkheid om een zoekwidget en een feedbackknop toe te voegen.
Expert note
Een helpdeskportaal is een online portaal waar klanten antwoorden kunnen vinden op hun vragen over producten en diensten, ook wanneer de klantenservice offline is.

Een helpdesk is een dienst die gebruikers helpt bij het oplossen van technische problemen. Vereisten zijn goede communicatieve vaardigheden, computervaardigheden en hoger onderwijs in computerwetenschappen. Helpdesksoftware zorgt voor snellere en persoonlijkere reacties, selfservice-opties en verhoogde klantentevredenheid. LiveAgent biedt een geïntegreerde helpdesk met selfservice-opties, zoals een kennisbank en een klantencommunityforum. Bedrijven gebruiken de helpdesk om klanten ondersteuning te bieden via verschillende kanalen, waaronder callcentra, websites, live chat, sociale media of e-mail.
LiveAgent offers ticket templates, custom ticket fields, and efficient ticket management for effective customer support. It also provides VoIP phone systems, self-service software, and complaint management. LiveAgent has helped increase customer satisfaction and sales for many businesses. It comes with a user-friendly interface, useful reporting features, and reasonable pricing. Quality Unit, NV owns LiveAgent and provides various support options, including a blog and word list.
LiveAgent is een klantenservice-, VoIP-telefoonsysteem-, selfservice- en inkomend callcentersoftware. Het bedrijf biedt een ondersteuningsportaal, gegevensmigratie en systeemstatus voor klanten. LiveAgent heeft ook een blog, woordenlijst, academie, sjablonen, webinars en een kostencalculator. Potentiële klanten kunnen contact opnemen via telefoon of sociale media, of een demo plannen. Het bedrijf is sinds 2004 actief en heeft verschillende onderscheidingen en certificaten ontvangen. Hun privacy- en cookiebeleid zijn ook beschikbaar op de website. Na aanmelding wordt er een e-mail gestuurd met inloggegevens en wordt het LiveAgent dashboard opgestart. LiveAgent maakt gebruik van cookies en biedt persoonlijke gesprekken om bedrijven te helpen.
De website Quality Unit biedt een assortiment aan tools voor klantenservice management, waaronder VoIP-telefoonsystemen, inkomend callcentersoftware, cliëntenportaalsoftware en emailbeheersoftware. De LiveAgent tool is momenteel bezig met het opstarten van de dashboard nadat gebruikers zich hebben aangemeld, en een bericht met de inloggegevens zal naar hun mailbox worden gestuurd wanneer de installatie is voltooid. Quality Unit biedt ook een partnerprogramma en een academie voor degenen die geïnteresseerd zijn in het leren over de aangeboden tools. De website maakt gebruik van cookies, maar gebruikers worden de keuze geboden om deze af te wijzen of accepteren. Een persoonlijke demo kan worden gepland om te ontdekken hoe LiveAgent kan helpen bij het beheer van klantenservice.