Gratis proefperiode

Telemarketingsoftware

Wat is telemarketingsoftware?

Het is een tool die helpt bij het efficiënter doen van telemarketing. Hiermee kunt u in korte tijd met een groot aantal mensen in contact komen.

Uw softwareoplossing voor telemarketing heeft een uiterst betrouwbaar, eenvoudig te automatiseren oproepsysteem nodig. Zonder betrouwbaarheid zullen uw verkopers hun tijd besteden aan het vragen van IT om hulp in plaats van potentiële klanten te bereiken. Ten tweede is mobile-first-technologie cruciaal omdat uw verkopers vanuit huis moeten werken en klanten moeten bezoeken.

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van telemarketingsoftware?

Ontwikkel uzelf over de belangrijkste functies die worden aangeboden. Voor grotere teams die een aanzienlijk aantal telemarketinggesprekken moeten voeren, bekijk de callcentersoftware van LiveAgent. U kunt het in 5 minuten instellen zonder speciale hardware te kopen.

Belangrijkste functies in telemarketingtools

  • kiezer – Deze functie heeft verschillende namen, zoals power dialer, predictive dialers, auto dialer en progressive dialer. Het versnelt het uitgaande belproces. Uw verkoopvertegenwoordigers kunnen hun inspanningen concentreren op het praten met potentiële klanten in plaats van het invoeren van telefoonnummers.
  • kiesproces – Een goed kiesproces betekent dat u een contactenlijst kunt laden en snel uitgaande gesprekken kunt voeren.
  • instelbare kiesmodi – Elke telemarketingvertraging kost u potentiële verkopen in een uitgaand callcenter. Kies daarom een softwareoplossing voor telemarketing die instelbare kiesmodi ondersteunt. Deze mogelijkheid betekent dat u snel geen antwoorden en bezetsignalen kunt overslaan en naar de volgende persoon op de contactenlijst kunt gaan.
  • spraakberichten – Bezetsignalen en weerstand bij het beantwoorden van uitgaande oproepen zijn constante uitdagingen voor elke telemarketingoperatie. Daarom moet uw telemarketingsoftwareoplossing het gemakkelijk maken om scripts te schrijven en spraakberichten achter te laten.
  • IVR – Overweeg het gebruik van een interactive voice response-systeem om klanten door te verwijzen naar uw verkoopvertegenwoordigers.
  • spraakuitzending – Uw verkoopsvertegenwoordigers kunnen vragen om de mogelijkheid om veel potentiële klanten tegelijk te contacteren. Kies om aan deze behoefte te voldoen een systeem met voice broadcasting.
De callcenterfuncties van LivAgent

Wat zijn de voordelen en beperkingen van telemarketingsoftware?

Hoewel effectieve telemarketingsoftware uw telemarketingactiviteiten meestal verbetert, is geen enkele software onfeilbaar. Laten we eens kijken naar enkele voordelen en beperkingen van telemarketingsoftware:

  • klantreis – Een essentiële uitgaande telemarketingsoftware kan effectief zijn bij het starten van oproepen. Als het verkoopteam in één keer een verkoop kan doen, kan een basissoftwaretoepassing geschikt zijn. De meeste klanten zullen echter een complexere klantreis hebben. Klanten in uw sector kunnen bijvoorbeeld persoonlijke service verwachten. In dit geval moet u software voor telemarketing kiezen die meerdere oproepen kan beheren.
  • klanteninteracties – Om te voorkomen dat u klanten verliest, moet uw software worden geïntegreerd met een cloudgebaseerde CRM zoals SugarCRM, Vtiger CRM, Agile CRM of Pipedrive. Door alle klanteninteracties bij te houden, kunnen uw verkoopvertegenwoordigers verwijzen naar eerdere interacties. Sommige telemarketingsoftware integreert niet met CRM, wat betekent dat de prestaties van uw verkoopteam eronder kunnen lijden.
  • managementtools – U moet uw vertegenwoordigers coachen. Mogelijk moet u training geven over het hele verkoopproces. U moet ook essentiële nummers volgen, zoals contactratio’s, uitgaande oproepen en inkomende oproepen. Kies software met geavanceerde rapportage.
  • video-ondersteuning – Sommige klanten reageren mogelijk beter op strategieën voor klantenbetrokkenheid via video, zoals gepersonaliseerde video’s.
  • maximaliseer werknemers per uur – Sommige bedrijven vertrouwen op werknemers per uur om hun uitgaande campagnes uit te voeren.
Oproepdistributie-instellingen in contactcentersoftware - LiveAgent

Beperkingen

Op zichzelf kan geweldige software het succes van uitgaande campagnes niet garanderen. Meerdere niet-softwarefactoren zijn van invloed op het succes van uw bedrijf met telemarketingcampagnes.

  • verkooptraining – Geef voor de beste resultaten training aan het telemarketingteam, zoals scripts voor het afhandelen van doelstellingen. Telemarketingsoftware kan op zichzelf geen goed ontworpen training in telemarketingtechnieken vervangen. Slechte opleiding betekent ook dat het personeelsverloop waarschijnlijk hoog zal zijn.
  • klantenondersteuning – Het werk van uw uitgaande verkoopteam komt tot stilstand als uw systeem uitvalt. Als u kiest voor een contactcenter van een onderneming om uw oproepen te beheren, kan deze beperking tot een minimum worden beperkt.
  • e-mailmarketing – Relatief weinig telemarketingsystemen bieden e-mailsjablonen en complete e-mailmarketingfuncties. Als uw bedrijfsstrategie de nadruk legt op direct marketing e-mail, heeft u een softwareplatform nodig om inkomende oproepen te beheren.
  • bedrijfsgrootte – Er is een aanzienlijk verschil tussen een klein bedrijf met vijf verkoopagenten en een grote organisatie. Grotere bedrijven die landelijke telemarketingcampagnes voeren, hebben andere software nodig.
LiveAgent-dashboard - callcentermedewerkers beheren

Hoe telemarketingsoftware implementeren?

Het specifieke implementatieproces voor telemarketingsoftware verschilt per bedrijf. Laten we in dit voorbeeld aannemen dat uw bedrijf twee uitgaande verkoopteams heeft. Uw sales executives doen het goed bij het sluiten van deals, maar u heeft meer leads nodig. Om dit probleem op te lossen, besluit u een speciaal telemarketingteam op te richten.

Uw eerste stap is om wat tijd te besteden aan het nadenken over uw hele verkoopproces.

  • contactpercentage – Vraag uw verkoopsvertegenwoordigers om een inschatting te maken van hun succes bij het telefonisch bereiken van prospects.
  • inkomende leads – Bevestig het aantal inkomende leads dat in de afgelopen maand bij het bedrijf is binnengekomen. Telefoongesprekken. Verzamel informatie over het aantal uitgaande gesprekken en inkomende gesprekken. Zodra u deze gegevens heeft verzameld, kunt u uw bedrijf vergelijken met anderen in de telemarketingindustrie. De gemiddelde gespreksduur is bijvoorbeeld 4 minuten, volgens gegevens gerapporteerd door Finances Online. Dat betekent dat uw medewerkers 10-15 gesprekken per uur moeten kunnen voeren.
  • krachtige verkooptools – Maak een lijst van de andere verkooptools die beschikbaar zijn voor het telemarketingteam. Begin met technologie zoals klantrelatiebeheer (CRM), mobiele telefoons en uw cloudtelefoonsysteem. Overweeg bovendien hoe de technieken van uw medewerkers kunnen bijdragen aan uw bedrijf. U kunt bijvoorbeeld de beste emailhandtekeningen identificeren en andere werknemers aanmoedigen om hun handtekeningen dienovereenkomstig bij te werken.
LiveAgent CRM-integraties

Start een proefproject met het telemarketingteam

Als u eenmaal telemarketingsoftware heeft gekozen, overweeg dan een proefversie te gebruiken. Hier zijn enkele van de specifieke functies om in de gaten te houden.

  • telefoonkiezer – Vraag uw verkoopteam hoe goed de telefoonkiezer presteert.
  • telefoonhardware – Vraag uw medewerkers naar de telefoonhardware. Let op systemen die ongemakkelijke pauzes veroorzaken. Vertragingen en lange pauzes kunnen klanten ontmoedigen.
  • dagelijkse verkoopworkflow – Het is van vitaal belang om u te concentreren op uitgaand bellen en zoveel mogelijk gesprekken met klanten te voeren met koud bellen. De software moet dat bijvoorbeeld gemakkelijk maken als u verwacht dat werknemers per uur 100 ongevraagde telefoontjes per dag plegen.
  • ondersteuning voor uitgaande oproepcampagnes – De software moet een groot aantal gelijktijdige oproepen kunnen bijhouden. Als het systeem bij hoge belvolumes niet goed werkt, kunt u wellicht beter voor een ander systeem kiezen.

Set up your call center in 5 minutes

LiveAgent's call center software solution allows your agents to deal with all customer support calls effectively. Curious about all the opportunities?

Frequently asked questions

Wat is telemarketingsoftware?

Telemarketingsoftware verbetert uw telemarketinginspanningen aanzienlijk. In plaats van te vertrouwen op ouderwetse methoden, kunnen uw verkopers telemarketingsoftware gebruiken om meer telefoontjes te plegen en meer aandacht te besteden aan de behoeften van de klant. Het gebruik van betrouwbare telemarketingsoftware verlicht de last voor uw verkopers.

Wat zijn de belangrijkste kenmerken van telemarketingsoftware?

De belangrijkste kenmerken van telemarketingsoftware zijn gericht op telefoongesprekken. Zoek bijvoorbeeld naar een dialer die snel telefoonnummers belt, zodat u uw contactpercentage in de loop van de tijd kunt verhogen. Andere belangrijke functies zijn onder meer geavanceerde rapportage en een intuïtieve interface om het personeelsverloop te verminderen.

Wat zijn de sterke punten en beperkingen van telemarketingsoftware?

De belangrijkste troeven van telemarketingsoftware liggen in het verhogen van het aantal oproepen per uur. Hierdoor kunt u landelijke telemarketingcampagnes uitvoeren met minder medewerkers per uur. Verder maken rapportagefuncties het voor managers gemakkelijk om het aantal uitgaande en inkomende gesprekken bij te houden. De beperkingen van telemarketingsoftware omvatten een paar punten. Software op zichzelf kan geen training op maat bieden in telemarketingtechnieken. Bovendien integreert telemarketingsoftware niet altijd goed met andere tools (bijv. e-mailmarketingtools).

Hoe telemarketingsoftware implementeren?

De beste manier om telemarketingsoftware te implementeren, is door een kleine pilottest uit te voeren. Verzamel feedback nadat u de test een paar weken heeft uitgevoerd. Vraag het verkoopteam naar de impact op hun dagelijkse verkoopworkflow. Als de contactratio's verbeteren, heeft u wellicht de juiste telemarketingsoftware voor uw behoeften gevonden.

Terug naar woordenlijst Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.