Kortingsbonnen zijn een effectieve manier om klanten aan te trekken en de verkoop te verhogen. Ontdek hoe u kortingsbonnen kunt gebruiken in uw e-mailmarketingcampagnes met deze handige e-mailsjablonen en tips!
Door mij aan te melden, aanvaard ikĀ Algemene voorwaarden en Privacybeleid.
Is er iets overtuigender dan een klant een kortingsbon aanbieden? Dat gevoel van toegang hebben tot iets dat gewenst is tegen een lagere prijs, geeft klanten vaak het laatste zetje dat ze nodig hebben om een product of dienst te kopen waar ze hun oog op hebben laten vallen.
Steeds meer bedrijven verplaatsen de verkoop naar online en treden toe tot de wereld van ecommerce. Daarom, hoe meer marketingstrategieĆ«n u in uw online winkel gebruikt, hoe meer kansen u heeft om uzelf te onderscheiden van uw concurrenten. Kortingsbonnen zijn een uitstekend voorbeeld van een techniek die zowel bestaande als potentiĆ«le klanten aantrekt. Volgens enkele recente onderzoeken geeft 77% van de consumenten ā¬10 tot ā¬50 meer uit dan bedoeld bij het inwisselen van coupons, en 68% van hen gelooft dat coupons de klantenloyaliteit vergroten (bron).
Er zijn echter niet veel mensen die het leuk vinden om zelf om kortingscodes of kortingsbonnen te vragen. En dat is precies uw kans om te schitteren met een proactieve engagementcampagne.
Onder kortingsbonnen uitgeven wordt elke digitale marketingstrategie verstaan die tot doel heeft verkopen te genereren en meer klanten aan te trekken door het gebruik van kortingsbonnen. Kortingsbonnen zijn er altijd al geweest. In traditionele omgevingen werden kortingsbonnen (en worden in sommige gevallen nog steeds) uit brochures of tijdschriften geknipt en in de winkel gebruikt. Met de opmars van technologieƫn worden kortingsbonnen nu vaker gebruikt als codes die worden ingetypt tijdens het afrekenproces op online platforms (of winkels).
Meestal is de implementatie van marketingcampagnes die coupons gebruiken heel eenvoudig. Verschillende CMS-systemen bieden plug-ins die codes genereren die gebruikers aan het einde van hun checkout kunnen toepassen.
Er zijn veel manieren waarop u coupons aan uw klanten kunt aanbieden. Een van de meest populaire methoden is via emailmarketing, waarmee u uw coupons rechtstreeks in de inbox van uw klant ontvangt.
Donāt waste this limited opportunity to grab your favorite [product] for [X] off. Simply use this [discount code] at checkout.
Follow this link to use your coupon now [link]
We believe there are more of our products/services that youād like to get, but something is stopping you.
If itās the price, thenā¦
GET [X]% OFF YOUR NEXT PURCHASE!
Hereās your coupon code, but hurry up! It expires on [date]:
[code]
Please redeem this code on any product/service purchase before [date] to receive an instant [X]% off at checkout!
Button: SHOP NOW
Thank you for placing an order with [name of the store].
We hope that [product/service] will make your life easier.
We really appreciate you being our client, thatās why we want to offer you [X]% off your next purchase.
Just use the code [code] at checkout*.
*The coupon code applies to [all/limited] items except [handcrafted/customized products/services].
*You can buy any product/services from [name of the store] and get [X]% discount off your next orders using this code.
[Name], [#] days have passed since your last order.
We want to encourage you to treat yourself to a little something extra with this coupon:
[code]
Itās valid for until [date] and gives you [X]% off of your purchase!
Go to our store to redeem the coupon: [link].
Your friend [friendās name], who you recommended our store to, has just placed an order with us.
This means that you get a [X]% discount on your next purchase!
Next time you shop with us, just use the code [code] at checkout to enjoy your hard-earned discount.
Button: Go to the store
Ready to put our coupon email templates to the test?
Save them directly into LiveAgent and enjoy sending out automated email campaigns.
De frequentie van kortingsboncampagnes is afhankelijk van veel aspecten en moet door elk bedrijf zorgvuldig worden gepland. Als kortingsbonnen voor u nieuw zijn, is het beter om alleen coupons aan te bieden voor speciale gelegenheden, zoals productlanceringen. Bied niet te vaak kortingen aan, omdat dit een negatieve invloed kan hebben op de resultaten van uw bedrijf, of omdat het zo normaal kan worden voor uw klanten dat ze niet bereid zijn de volledige prijs te betalen voor uw producten of diensten.
U kunt beginnen met het aanbieden van kortingsbonnen aan klanten bij speciale gelegenheden, zoals kerst-, Black Friday- of januari-uitverkoop. Mensen zijn sowieso meer bereid om in deze periodes geld uit te geven, dus je campagnes hebben meer kans van slagen. U kunt ook overwegen om klanten coupons te geven op hun verjaardagen of lokale feestdagen.
Als u op zoek bent naar benchmarks, moet u zeker de couponstrategie van Amazon analyseren. The Banana Republic en H&M staan ook bekend om hun seizoensgebonden verkoop ondersteund door couponmarketing. De couponcampagnes van Shopify verlagen ook het aantal verlaten winkelwagentjes met succes.
Dit artikel bespreekt het belang van effectieve e-mailsjablonen en het gebruik van e-mailautomatisering in marketing, met voorbeelden van sjablonen voor verlengings-, herinnerings- en acquisitie-e-mails. Het benadrukt het potentieel van e-mailmarketing als krachtige verkoop- en marketingtool en biedt tips voor het strategisch gebruik van bedankmails en gepersonaliseerde welkomstmails om de betrokkenheid en loyaliteit van abonnees te vergroten. De voordelen van marketingautomatisering, emailautomatisering en klantenbinding worden belicht. LiveAgent wordt aanbevolen als een geschikte optie voor marketing- en ondersteuningsdiensten.
"Nayar deelt revolutionaire benadering voor management en medewerkersbetrokkenheid. Klantenondersteuning vereist empathie en strategische communicatie. Steve Jobs benadrukt het belang van klantgerichtheid. Kalm blijven en heldere communicatie zijn essentieel bij het omgaan met boze klanten. Het opstarten van LiveAgent biedt verschillende communicatiekanalen."
Emailsjablonen voor onboarding van klanten
Effectieve e-mailsjablonen en personalisatie zijn essentieel voor klantgerichte marketing. Bedankmails en onboarding-strategieƫn vergroten klantenrelaties. Emailmarketing is een belangrijk communicatiekanaal voor onboarding.
Emailsjablonen voor onboarding van SaaS-producten
Verbeter klantensupport en relaties door empathie te tonen en effectieve communicatie te gebruiken. LiveAgent is een alternatief voor Crisp en wordt geprezen om zijn prijs-kwaliteitverhouding en functies. Het is ook een alternatief voor Jira en biedt geavanceerde automatisering en goede klantenondersteuning. Een sterke klantenservicecultuur kan u onderscheiden van uw concurrenten.
We appreciate your recent sign up for a LiveAgent.
A message will be sent to your email address containing login details, right after your account is installed.
Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.