Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Academie
  • Hoe klantenbeloningen gebruiken?

Hoe klantenbeloningen gebruiken?

Volgens onderzoek door Virtual Incentives, waarderen 75% van de klanten merken die beloningen en loyaliteitsprogramma’s aanbieden. Bovendien, bij het overwegen van een bedrijf om van te kopen, definieerde 28% van de mensen klantenbeloningen als een beslissende factor, die op de tweede plaats kwam na de prijs.

Bovendien geeft a onderzoek door Vibe aan dat 61% van de consumenten zich enkel abonneren op mobiele pushmeldingen voor nieuws over beloningen voor loyaliteitsprogramma’s. Dit betekent dat beloningen voor loyaliteitsprogramma’s nieuwe deuren openen voor communicatie met klanten.

Waarom moet u klantenbeloningen gebruiken?

Beloningen kunnen worden gedefinieerd als iets dat een toegevoegde waarde toevoegt aan een reeds geleverde dienst of product. Door uw klanten extra voordelen te bieden, zoals gratis artikels, bonussen, kortingen, loyaliteitsprogramma’s of speciale aanbiedingen, wordt een regelmatige koopervaring iets gedenkwaardigs. Dit zijn allemaal voorbeelden van prijsbeloningen omdat ze een toegevoegde waarde bieden om een ​​bepaald type klantengedrag aan te moedigen.

Als uw bedrijf klaar is om meer dan alleen uw producten of diensten aan klanten aan te bieden, kan het gemakkelijk worden beschouwd als klantgericht. Prijsbeloningen zijn een zeer krachtig hulpmiddel wanneer ze op de juiste manier worden gebruikt.

Het stelt bedrijven in staat om:

  • Retentie verbeteren
  • Stimuleer de gewenste actie (doe mee aan een enquête, laat de feedback achter)
  • Maak het goed na een negatieve klantenervaring
  • Bouw een betrouwbare relatie op met langdurige klanten
  • Zorg ervoor dat terugkerende klanten meer uitgeven
  • Stimuleer meer impulsieve aankopen
  • Verbeter merkpromotie
  • Betrokkenheid op sociale media stimuleren

Net zoals het geven van een gratis munt na een maaltijd in een restaurant de fooi met 26% verhoogt, zal het geven van extra voordelen aan uw klanten het aantal terugkerende klanten verhogen en uw verkoop stimuleren. En dat is precies waarom zoveel bedrijven verschillende prijsbeloningen gebruiken om klanten binnen te halen.

Ideeën voor beloningen voor klanten

Wat kan uw bedrijf als incentive bieden? Er zijn zoveel dingen waar uw klanten van zullen genieten. Bekijk hieronder onze tips:

  • Kortingen zijn geweldige beloningen omdat klanten de mogelijkheid om geld te besparen waarderen. Bovendien kunnen kortingen klanten in de toekomst ook aanzetten tot extra aankopen. Een goed voorbeeld hiervan is wanneer u iets koopt en 20% korting krijgt op uw volgende aankoop.
  • Bonussen kunnen worden toegepast op het bedrag dat u heeft uitgegeven. Voor elke bestede €1 krijgt u bijvoorbeeld een bonus van €1, die vervolgens als korting op uw aankoop kan worden toegepast.
  • Gratis monsters en artikels in proefformaat zijn een perfecte stimulans om een ​​klant niet alleen in uw merk te interesseren, maar ook in een bepaald product.
  • Gratis artikels — sommige merken laten hun klanten een gratis geschenk kiezen in een bepaald waardebereik, terwijl andere merken hetzelfde standaard gratis geschenk aan alle klanten geven.
  • Lidmaatschappen of loyaliteitsprogramma’s bieden speciale aanbiedingen voor hun klanten, zoals vroegboekkortingen of gratis verzending.
  • Gratis upgrades werken goed voor merken die software-, programma- en applicatieabonnementen verkopen.
  • Coupons kunnen worden gebruikt voor aankopen voor vaste kortingsdeals zoals een “koop er een – ontvang er een gratis” -deal.

In wezen kunnen bedrijven talloze diensten, activiteiten, compensaties, kortingen aanbieden – wat maar werkt voor hun specifieke bedrijfssector.

6 redenen om klantenbeloningen te gebruiken

Beloningen kunnen worden gebruikt als een hulpmiddel om de verkoop te verhogen, gewenste acties te stimuleren, klanten te belonen, of gewoon om de toon te zetten en een boodschap over uw merk te sturen.

1. Feedback stimuleren

Feedback stelt u in staat om aandacht te schenken aan en problemen op te lossen die u eerder niet had opgemerkt. Als u geen feedback hebt, kunt u altijd klantenbeloningen gebruiken om mensen te stimuleren om meer met uw klantenserviceteam te communiceren. U kunt bijvoorbeeld vragen om het laatste stuk communicatie met uw manager te beoordelen, of opmerkingen achterlaten die u kunt beheren in het gedeelte Feedback & Suggesties. In ruil daarvoor kunt u een korting aanbieden voor hun volgende bestelling, of extra bonussen voor de leden van uw loyaliteitsprogramma.

2. Excuses aanbieden voor een fout

Excuses zijn essentieel in elk bedrijf. Als uw klant een probleem heeft, moet u laten zien dat u om hem geeft. Bied korting bij de volgende bestelling, compensatie of gratis producten. Als het probleem te lang duurde om op te lossen, kunt u een notitie maken om uw managers eraan te herinneren dat deze klant een speciale behandeling verdient als verontschuldiging.

Voorbeeld:

Christina Peterson (teamleider klantenservice voor EssayTigers-service): “Een keer hadden we een stroomstoring en misten we een paar deadlines voor onze bewerkingsservices. We waren toen nog niet klaar voor dergelijke situaties en hadden geen stroomgenerator. Maar we namen de volledige verantwoordelijkheid en gaven onze fout toe. We verontschuldigden ons en zorgden voor een terugbetaling aan elke klant met wie we die dag hebben gewerkt. Hierdoor konden we een deel van onze klantenkring behouden, maar er ging toch een deel verloren.”

3. Om klanten te belonen voor beoordelingen

Recensies geschreven door echte klanten zijn veel geloofwaardiger dan gepolijste advertenties. Daarom zijn ze essentieel voor het aantrekken van nieuwe klanten, die op hen zullen vertrouwen bij het nemen van een beslissing.

Maar niet veel mensen zijn bereid om recensies te schrijven, vooral niet positieve. Natuurlijk lossen veel merken dit probleem op door zelf beoordelingen te schrijven. Maar laten we eerlijk zijn, echte beoordelingen zijn waardevoller.

Het gebruik van beloningen in deze situatie zal dingen verwezenlijken. U kunt voor elke recensie kortingen, bonussen, klantenbeloningskaarten of gratis voorbeelden aanbieden en het aantal verhogen om uw conversieratio met 4,6% te verhogen volgens Reevoo-statistieken.

4. Om klanten te belonen voor het melden van foutmeldingen of het doen van suggesties

Zelfs de grootste bedrijven zijn niet beveiligd tegen het maken van een fout. Soms kan alleen een oplettende gebruiker een probleem melden dat een bedrijf daarna snel kan oplossen. Het verbeteren van de kwaliteit van uw service is belangrijk voor merkontwikkeling, dus gebruik elke gelegenheid om uw klanten te belonen voor hun tijd door hen gratis upgrades, kortingen of lidmaatschappen te bieden.

5. Om langdurige klanten te belonen voor hun loyaliteit

De klanten die loyaal zijn aan uw merk en steeds weer bij u terugkomen, hebben een speciale behandeling nodig. U kunt altijd de geschiedenis van de communicatie met die specifieke persoon bekijken om te zien hoe lang ze bij uw merk zijn gebleven, bijvoorbeeld door de geschiedenis van de algemene box te gebruiken. Het is gemakkelijk om uw klanten een email te sturen om te zeggen dat u hun loyaliteit waardeert en om ze te belonen met een speciale korting of loyaliteitsprogrammabonussen.

6. Betrokkenheid bij sociale media stimuleren

Als u de meeste inhoud voor de socialemedia accounts van uw merk maakt, maar nog steeds onvoldoende betrokkenheid ondervindt, kunt u klantenbeloningen proberen als een manier om het delen van en reageren op uw inhoud. Geef korting voor aandelen of gratis items voor een stuk door gebruikers gegenereerde inhoud, zoals een afgeleverde bestelling.

Op deze manier krijgt u inhoud die andere gebruikers geloofwaardig zullen vinden (zoals geleverd door gebruikers die al bij u hebben gekocht) en motiveert u uw volgers om actiever te zijn op uw sociale mediapagina. U kunt eenvoudig gedeelde en getagde afbeeldingen bijhouden, zodat u zich geen zorgen hoeft te maken over het breken van uw belofte.

Superieure voorbeelden van beloningsmarketing

  • Dunkin Donuts. Met bijna vijf miljoen leden van het loyaliteitsprogramma weet deze keten alles van beloningen. Ze moedigen hun klanten aan om meer te kopen om bonussen te krijgen voor elke uitgegeven dollar. Latere bonussen kunnen worden gebruikt om gratis drankjes te krijgen tijdens hun winkeltrips.
  • Sephora’s Beauty Insider. Dit is een loyaliteitsprogramma dat elk jaar tot 80% van de totale omzet van Sephora uitmaakt. Dit houdt in dat klanten worden beloond met bonuspunten voor elke aankoop en de mogelijkheid om ze te gebruiken om cadeaubonnen en limited edition-items in te wisselen.
  • Google Chrome beloont gebruikers voor rapporten over foutmeldingen. Als ze een rapport waardevol vinden en een betrouwbare exploit bevatten, kunnen ze hen tot €15.000 als beloning geven.

Wilt u meer weten? Bekijk dan ons uitgebreide artikel over Klantenservice zachte vaardigheden.

Ontdek het zelf

Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles wat u leert in onze academie in LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.