Gratis proefperiode

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Hoe beoordelingen verzamelen

Er zijn veel manieren waarop een bedrijf beoordelingen van zijn klanten kan verzamelen, maar ze zijn niet altijd even gemakkelijk toe te passen voor elke gelegenheid. Hier zijn enkele manieren om u te helpen bij het aanvragen van feedback van uw klanten en om meer te leren over het perfectioneren van uw producten en services langs de manier.

1. Zorg voor een sectie met recensies op uw website

Het allereerste dat u moet doen om de beoordelingen te kunnen verzamelen die u wenst, is om een ​​sectie of formulier op uw website te hebben waar mensen hun beoordelingen gemakkelijk kunnen indienen. Naast het tonen van gebruikersrecensies onder uw producten en diensten, moet u er ook voor zorgen dat uw klanten ook wat meer algemene recensies over uw merk en algemene diensten kunnen achterlaten.

Dit is precies waarom het handig is om een ​​speciale plaats op uw website te hebben om uw gebruikersrecensies gemakkelijk allemaal op één plaats te hebben staan. Bovendien zullen gebruikersrecensies die voornamelijk over uw merk en klantenservice gaan in plaats van over de specifieke producten/diensten die u levert, u helpen een beter inzicht te krijgen in hoe uw klanten denken.

2. Maak uw huidige beoordelingen openbaar

Een ander ding dat u zou moeten overwegen, is ervoor zorgen dat alle beoordelingen die u krijgt, altijd beschikbaar zijn voor uw klanten om te lezen. Dit betekent dat alle beoordelingen van de klantenservice die u krijgt automatisch moeten worden overgebracht naar een beoordelingsgedeelte onder uw producten/diensten op uw website, mogelijk in een gedeelte met gebruikersfeedback.

Dit kan andere klanten motiveren om ook een recensie achter te laten, vooral als ze zien dat u de tijd neemt om te antwoorden en mensen op welke manier dan ook te helpen. Of een recensie nu positief of negatief is, het kan u nog steeds helpen om uw diensten te verbeteren en nog beter te maken, dus wees niet bang om het online te plaatsen.

3. Gebruik klantenfeedbackenquêtes

Het maken van een goede klantenenquête is misschien niet de gemakkelijkste zaak, omdat er veel factoren zijn waarmee u rekening moet houden. Allereerst zijn er zoveel verschillende vragen die u aan uw klanten kunt stellen en antwoorden die u kunt verwachten. Maar u zult in ieder geval goed moeten nadenken over wat u moet vragen.

Uw enquêtes moeten ook langer zijn in plaats van slechts enkele pop-upvensters op uw hele website. Zo kunt u meer gespecialiseerde vragen stellen en krijgt u betere en meer uniforme resultaten.

Afhankelijk van of u zaken doet over de hele wereld of niet, moet u er ook voor zorgen dat u dergelijke gegevens van al uw klanten altijd bijhoudt. U moet niet alleen een gelokaliseerde enquête maken voor elk land waarmee u werkt, maar u moet ook de beoordelingen die u van over de hele wereld ontvangt, vertalen in de taal van uw keuze. De beste manier om beide zaken aan te pakken, is door te werken met een professionele vertaler of een professionele vertaalservice zoals PickWriters , waarmee u de inhoud van uw enquête zonder fouten en andere problemen kunt lokaliseren.

4. Doe email follow-ups

Nadat een klant een bestelling heeft voltooid, moet u ervoor zorgen dat u altijd per email contact met hen opneemt; bedank ze voor hun aankoop en laat ze weten dat u er bent om ze te helpen met alles wat ze onderweg nodig hebben. Automatisering voor uw emails is in dit geval een geweldige manier om altijd beoordelingen te verzamelen nadat een verkoop is voltooid. Het helpt u om alle activiteiten van uw klanten op tijd bij te houden.

Die email verifieert niet alleen hun aankoop in hun ogen, maar zorgt er ook voor dat ze meer vertrouwen in uw merk stellen en meer openstaan ​​voor het geven van feedback nadat ze hun goederen hebben ontvangen.

Om u te helpen een beter begrip te krijgen van hoe u uw feedbackemail kunt formuleren om deze beleefd, vriendelijk en ook nuttig te maken, is hier een voorbeeld van een sjabloon:

Als u meer wilt weten, lees dan E-mailfeedbacksjablonen.

Feedback via email is een zeer nuttige tactiek en dit beoordelingsverzoek is een goede follow-up. Een die u echt kan helpen de behoeften van de klant bij te houden en hen ook laat zien dat u er bent voor elk onderdeel van hun ervaring met uw merk. Door dergelijke interacties zullen uw klanten zich een stuk beter voelen als ze contact met u opnemen met nuttige feedback.

5. Maak peilingen op uw sociale media accounts

Sociale mediaplatforms hebben veel macht en kunnen u echt helpen om het feedback-ontvangstproces aanzienlijk te vereenvoudigen. Platformen zoals Facebook en Twitter geven hun gebruikers de mogelijkheid om getimede peilingen te hosten, waar ze heel gemakkelijk vragen kunnen stellen en antwoorden kunnen krijgen.

Opiniepeilingen kunnen u helpen feedback te verzamelen over vragen of problemen die u zou kunnen ondervinden met betrekking tot elk onderwerp van uw zakelijke activiteiten. U kunt bijvoorbeeld alles vragen van “Hoe vindt u ons verzendproces?” naar “Welke andere producten wilt u dat wij in de toekomst maken?” Beide vragen zijn gemakkelijk te beantwoorden via uw sociale media-pagina’s en kunnen u helpen de services die u uw klanten biedt te verbeteren.

6. Gebruik bruikbaarheidstesten

Bruikbaarheidstesten klinken misschien ingewikkeld en moeilijk uit te voeren, maar in werkelijkheid vormen ze een zeer eenvoudige methode om feedback te verzamelen over de diensten/producten die u aanbiedt. Om dit begrijpelijker te maken, zijn bruikbaarheidstests in wezen gratis proefversies van uw producten en diensten die u aan potentiële klanten en uw algemene doelgroep zult uitdelen.

Door uw producten/diensten gratis (voor een bepaalde tijd) te gebruiken, zullen mensen duidelijker weten of ze ervan genoten hebben of niet. Het enige dat u uiteindelijk van hen verwacht, is een eerlijke productbeoordeling door een klant. Zo verzamelt u eenvoudig en snel reviews voor uw bedrijf.

In de meeste gevallen zullen mensen tevreden zijn met deze gratis proefversies en zullen ze hoogstwaarschijnlijk uiteindelijk uw producten en diensten op de lange termijn willen blijven gebruiken. Daarnaast is de kans groter dat ze hun ervaring delen op hun sociale media accounts, waardoor ze meer geïnteresseerde mensen naar u toe trekken.

Koop geen mensen om voor een positieve review

Het verzamelen van goede recensies van uw volgers moet eerlijk zijn en niet geforceerd. Het punt van feedback krijgen is dat u openstaat voor kritiek en accepteert dat niet iedereen blij zal zijn met wat u hen aanbiedt. Mensen omkopen voor een positieve recensie zal u nooit helpen om echte problemen met uw producten/diensten op te lossen. U zult dus uiteindelijk minder verkopen en veel nutteloze maar positieve recensies hebben.

Goede recensies van de klantenservice zouden vanzelfsprekend moeten zijn en u moet nooit uw best doen om online beoordelingen te krijgen, vooral als ze worden betaald. Zelfs als u merkt dat u negatieve recensies hebt op Yelp of zelfs op uw website, moet u ze op een positieve manier gebruiken.

Ontdek het zelf

Kennis is belangrijk, maar alleen als het in de praktijk wordt gebracht. Test alles in onze academie in LiveAgent.

LiveAgent 2021 | Better Customer Service Starts Today

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
Terug naar academie Maak een GRATIS account aan

Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te gaan, gaan we ervan uit dat we uw toestemming hebben om cookies te plaatsen zoals beschreven in onze privacy- en cookiebeleid.